Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Golf VII GTI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts





  • 034 Motorsport.com
    Last edited by ; 29/05/2016, 10:38.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Franky GTI Bekijk Berichten
      is besteld

      eigenlijk had ik mijn zinnen gezet op de R400.
      spijtig genoeg heeft VW beslist deze niet op de markt te brengen.
      Clubsport S? Tegen mij zeiden ze dat belgie er geen ging invoeren....
      Waar heb je die dan besteld, en wat is de prijs dan? Je kunt de prijs ook PMmen natuurlijk...

      Comment


      • Als ge een goeie dealer hebt kan er meer en kunnen ze er wel eentje regelen. Idem met bvb de Polo GTI.
        2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

        1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

        2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

        2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

        Comment


        • Polo GTI is idd wel te bestellen via een dealer, maar ze moeten willen.

          Mooi voorbeeld hier op het forum, Passat CC 4motion diesel, nooit te verkrijgen in België. Die mens zijn dealer heeft er toch een kunnen bestellen.

          Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

          Comment


          • De GTI Clubsport S is niet meer verkrijgbaar maar ik wou jullie deze foto's niet onthouden:












            Comment


            • Vetste GTI ooit gemaakt.
              2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

              Comment


              • Vetste GTI ooit gemaakt.
                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                Comment


                • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Rij-impressie:
                    VOLKSWAGEN GOLF GTI CLUBSPORT S

                    Als je dacht dat met de ‘gewone’ Golf GTI Clubsport het feest ter ere van 40 jaar Golf GTI al genoeg was gevierd, heb je het mis. Dit is de Clubsport S, zonder achterbank en dus lichter, met maar liefst 310 pk. Het is wel een besloten feestje, want er worden er slechts 400 van gemaakt. Tien daarvan zijn voor Nederland bestemd. Wij rijden er één.

                    Het idee voor deze auto ontstond tijdens de ontwikkeling van de huidige GolfGTI en de GTI Performance. De 220 en 230 pk sterke versies van de snelle Golfs zijn leuk, maar de mannen die bezig waren die auto's klaar te stomen voor de marktintroductie merkten dat er nog veel meer uit te halen was. Na de al behoorlijk serieuze Performance-versie met sper op de voorwielen volgde eind 2015 de Clubsport. Ook die heeft de 2.0 TSI, maar het turboblok heeft dan 265 pk, en zodra vanaf de derde versnelling het gas meer dan 10 seconden wordt gevloerd, stijgt het vermogen tot 290 pk. Zeker gezien de voorwielaandrijving zou je zeggen dat dat meer dan genoeg is. Maar nee, er moest ook nog een S komen. En dat is dus echt serieuze machinerie. Altijd 310 pk, met een handgeschakelde transmissie en zonder achterbank.

                    Ook hier komt het 2.0 TSI-blok in actie. De keuze voor de handbak heeft te maken met het lagere gewicht van deze versnellingsbak ten opzichte van de DSG-automaat zoals die in de 'gewone' Clubsport leverbaar is. Door het weglaten van de achterbank daalt het gewicht nog meer, en ook het feit dat de S altijd een driedeurs-Golf is, draagt daaraan bij. Het totale gewicht van de auto is 1.285 kilo. Dat is nog altijd honderden kilo's meer dan de oer-GTI woog bij zijn aantreden in 1976, maar naar de huidige maatstaven voor een C-segmenter is het een mooi gewicht.



                    GEPLOF EN GEPRUTTEL

                    Nog nooit ontdekten we zo'n scherp randje aan een GTI, maar wat maakt deze S dan nog extremer dan de gewone Clubsport? Complimenten voor de sound engineers, want het geluid dat uit de 10 mm dikkere eindstukken komt, is ruig. Behoorlijk ruig zelfs voor een auto anno 2017! Gas lossen resulteert in geplof en gepruttel. Bij vol accelereren is het geluid intens en behoorlijk luid. Het Clubsport S-belevingspakket mist zijn uitwerking niet; zowel inzittenden als omstanders krijgen er genoeg van mee. De besturing is direct en de neus volgt stuurbewegingen heel fanatiek op, waarbij de achterkant zich licht zet. Ook als S heeft de Clubsport niet de losse kont die je bijvoorbeeld bij de snelste Focussen of de Honda Civic Type R ziet. Wel is het een precisie-instrument dat net iets stijver is dan de nog verkrijgbare versie zonder S, wat natuurlijk ook komt door de veerpootbrug, die door een mooi afgewerkte stang tussen de achterste wielkasten zichtbaar is. Natuurlijk ontbreekt de hoedenplank, waardoor je misschien een geweldige klankkast zou verwachten, maar de rolgeluiden vallen erg mee. Wel hoor je veel beter dan bij een gewone GTI of GTI Clubsport wat er onder de auto gebeurt. Zit er veel vuil op de achterste remschijven, dan krijg je dat mee. Toch overheerst altijd dat lekkere motorgeluid.

                    Dit is een speciale Golf, het productienummer voor de versnellingspook bevestigt dat. Het adaptieve rijprogramma met de standen Comfort, Normal, Race en Individual biedt bovendien de mogelijkheid het karakter van de auto iets te beïnvloeden: de directheid van de besturing, de gasrespons, de werking van de elektronisch aangestuurde sper op de vooras, het motorgeluid maar ook de demping. Zet je hem in stand Individual, dan staat alles op Race, met uitzondering van de demping, die op Comfort is ingesteld. Dit is de setting waarmee deze Golf het ronderecord op de Nordschleife neerzette en dat heeft alles te maken met de staat van dat fantastische asfaltlint in de Eifel. Veel hoogteverschil en de betonplaten in bijvoorbeeld de Karussel vragen om een niet al te meedogenloze demping, al moeten we zeggen dat de Clubsport S ook in Comfort eigenlijk te stug is voor dagelijks gebruik. Dat is overigens niet anders bij de gewone Clubsport.

                    Is het de extreemste Golf ooit? Qua vermogen en set-up wel, al was er eind jaren 80 van de vorige eeuw een Golf Limited, met vierwielaandrijving, een 210 pk sterke motor met G-lader en 16-klepskop, en alle denkbare luxe voor die tijd aan boord. Bovendien zijn er daarvan maar 71 met de hand gemaakt door VW Motorsport. Maar dat was geen GTI en deze Clubsport S is dat wel. Een auto die een bijzondere plek in de GTI-geschiedenis gaat innemen en waarbij we bij het 50-jarig jubileum van het fenomeen Golf GTI zeker uitgebreid gaan stilstaan.













                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment










                    • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Rij-impressie: VOLKSWAGEN GOLF GTI PERFORMANCE

                        Of de GTI Performance een lichte teleurstelling is na een middagje rijden met de Golf R? Absoluut niet.


                        Kijk maar naar de specificaties. De Performance heeft bijna net zo veel koppel, maar dan wel bij een iets lager toerental. En ook zijn maximale vermogen, 245 pk in plaats van de 230 pk van de standaard GTI, komt bij een lager toerental vrij. Dat vertaalt zich in een motor die opmerkelijk goed oppakt en eigenlijk net zo vlot overkomt als zijn snellere broer.

                        Op de sprint van 0-100 km/h is hij dan ook slechts 1,1 seconde trager en daarmee nog altijd heel erg snel. Wat vooral indruk maakt, is het brede toerenbereik waarin het maximale koppel beschikbaar is. In de praktijk komt het erop neer dat de 2,0-liter altijd goed bij de les is en dat maakt deze GTI tot een erg lekkere auto. Geef vol gas in de twee en je zit heel snel boven de 100 km/h.

                        In tegenstelling tot de R heeft de GTI geen 4Motion, dus al het vermogen gaat naar de voorwielen. Daarmee kan de voortrein echter heel goed overweg en dankzij het sperdifferentieel houd je ook in snelle, korte bochten voldoende grip. Zodoende mis je die vierwielaandrijving niet. Bovendien maakt het deze GTI bijna 100 kg lichter dan de R.

                        Meerprijs gerechtvaardigd
                        De ronduit perfecte zitpositie levert een belangrijke bijdrage aan het rijplezier. De stoelen – met die prachtige ruitjesbekleding – zijn top en bieden veel houvast. Net als de R stuurt de GTI Performance direct en geeft het systeem je het gevoel van totale controle, zonder daarbij heel erg communicatief te zijn. Dat wordt door sommigen als nerveus ervaren en dat is wel het laatste wat men bij VW wil. Er valt echter goed mee te leven, deze Golf verschaft je volop rijplezier.

                        Ook het motor- en uitlaatgeluid zijn rauw genoeg en doen niet veel onder voor dat van de R met zijn dure sportdemper. Hoeveel beter de remmen zijn dan die van de standaard GTI kunnen we niet beoordelen, dat ze zeer goed vertragen weten we wel. De voorste remklauwen zijn in dit geval rood. Het interieur van de zevende generatie Golf is van grote klasse en in de GTI en GTI Performance maakte het conventionele instrumentarium plaats voor het Active Info Display, dat je zelf kunt configureren. Alles bij elkaar vinden we de meerprijs volkomen gerechtvaardigd en vinden wij de GTI Performance de beste keuze als je een snelle Golf wenst. Wil je DSG, dan zit je sowieso vast aan deze versie, de gewone GTI is er alleen met handbak.


                        OORDEEL

                        • +Erg fijne motor
                        • +Sublieme zitpositie
                        • -Besturing mist scherpte
                        • -Niet als Variant







                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment








                        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Vraag me echt af hoeveel sportiever zo'n Golf rijdt dan mn Octavia RS.
                            2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                            2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                            2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                            Comment


                            • Voorlopig wel nog een concept:


                              STRAATVERSIE TCR-RACER IS SNELSTE GOLF GTI OOIT

                              VOLKSWAGEN PRESENTEERT GOLF GTI TCR CONCEPT


                              Volkswagen heeft de eerder aangekondigde Golf GTI TCR gepresenteerd. De auto deelt een deel van zijn naam met de TCR-circuitracer en is de snelste Golf GTI ooit.

                              De Golf GTI TCR, op deze foto's is het officieel nog een 'concept', heeft net als de Golf GTI een 2,0-liter grote TSI onder de kap. In deze nieuwe versie die in dit jaar op de markt komt, is het blok niet 245 pk sterk zoals in de GTI, maar levert de geblazen viercilinder 290 pk en 370 Nm.

                              Het blok is gekoppeld aan een zeventraps DSG-transmissie, een automaat die het vermogen middels via een sperdifferentieel over de voorwielen verdeelt. De topsnelheid ligt op 250 km/h, maar wie de optie aanvinkt de GTI TCR zonder te krijgen, moet door kunnen denderen naar een snelheid van 264 km/h.

                              De Golf GTI TCR, die vandaag is gepresenteerd tijdens het jaarlijkse GTI-feestje aan de Oostenrijkse Wörthersee, krijgt net als de Golf R twee extra radiateurs in zijn snuit. De auto staat op 18-inch lichtmetaal (19-inch is optioneel) en de remmerij bestaat uit geperforeerde schrijven met extra bijterige klauwen en blokken. Op de optielijst staat een uitlaatsysteem van Akrapovič. De auto is leverbaar in de nieuwe kleur Pure Grey, maar is ook te krijgen in kleuren als wit, rood, zwart en andere gebruikelijke GTI-kleuren. In combinatie met bepaalde lakkleuren is ook volledig zwart uitgevoerd dak leverbaar.

                              In het interieur monteert Volkswagen sportstoelen die bekleed zijn met microvezel en stof waarbij het middelste gedeelte van de stoel in het rood is uitgevoerd. Eind dit jaar komt de Golf GTI TCR op de markt en daarmee lijkt Volkswagen de Clubsport een opvolger te geven. Prijzen volgen in een later stadium.







                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment






                              • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Nice. Vreemd genoeg komen soms bepaalde modellen met hun beste uitvoering op het einde van hun levenscyclus.

                                  Comment




                                  • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Ben benieuwd naar de kostprijs ? 40000 euro ?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bercki Bekijk Berichten
                                        Ben benieuwd naar de kostprijs ? 40000 euro ?
                                        Voorlopig niet bekend, is nog even concept.
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X