Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LaFerrari

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • LaFerrari

    Allereerste foto LaFerrari (F150)
    dinsdag 5 maart 2013
    Dit is het allereerste beeld van de Enzo-opvolger genaamd LaFerrari. De foto van de nieuwste hypercar uit Maranello lekte een aantal uur voor de officiële presentatie uit.
    Rond de middag meer hier vanuit Genève, maar voor wie zich nog even in wil lezen kan teruggrijpen op de talloze artikelen die we reeds over het model geschreven hebben.


    Bron: www.autowereld.com
    freude am fahren

  • #2
    Ja, hij heet echt Ferrari LaFerrari. En niet F150. Hier alle officiële informatie over de nieuwe supercar waarvan vanochtend een eerste foto lekte.


    De LaFerrari gaat natuurlijk de McLaren P1 te lijf. Beide hybride hypercars combineren een verbrandingsmotor met een elektromotor en de eerste slag is voor Ferrari want het gecombineerde vermogen van de Italiaan ligt hoger dan dat van z’n Engelse concurrent.
    De LaFerrari mobiliseert 963 pk, de P1 moet zich ‘behelpen’ met 916 pk. De 6,3-liter V12 van Ferrari, die je kunt doortrekken tot 9.250 tpm, levert 800 pk, de elektromotor zorgt voor de aanvullende 163 pk. Het koppel bedraagt volgens Ferrari ‘meer dan 900 Nm’. Dit alles resulteert in een 0-100-tijd van minder dan drie seconden, 0 tot 200 km/h is in minder dan zeven tellen achter de rug en acht seconden later zit je al op 300 km/h. De topsnelheid bedraagt volgens de Italianen 'meer dan 350 km/h'.
    Op thuisbaan Fiorano klokten de mannen uit Maranello met de LaFerrari al een tijd van onder de 1 minuut 20, waarmee-ie vijf seconden sneller is dan een Enzo en drie seconden sneller dan een F12 Berlinetta. Tegenwoordig ook belangrijk: de CO2-uitstoot. Die bedraagt 330 g/km.
    Bijna 60 procent (59 om precies te zijn) van het gewicht van de LaFerrari ligt aan de achterkant, volgens Ferrrari de ideale gewichtsverdeling. De Italianen hebben alle componenten van het hybride systeem zo laag mogelijk ingebouwd voor een zo laag mogelijk zwaartepunt van de auto. De hybride aandrijflijn bestaat uit een accupakket van 60 kg en twee elektromotoren van Magneti Marelli; eentje verzorgt de aandrijving van de achterwielen, de ander de elektrische systemen aan boord.
    De accu’s worden opgeladen tijdens het remmen of op de momenten dat de V12 meer koppel levert dan noodzakelijk, zoals tijdens bochtenwerk. Daarover gesproken, je kunt in bochten ‘gewoon’ vol gas houden. Het koppel van de twaalfcilinder wordt door de elektromotor beteugeld zodat je niet de bocht uit vliegt – een alternatieve vorm van esp, als het ware. De vrijgekomen energie wordt opgeslagen in de accu’s en de gaspedaalrespons is ongekend heftig. Ferrari noemt dit systeem HY-KERS.
    Andere hoogstandjes van de door Flavio Manzoni getekende LaFerrari zijn de actieve aerodynamica (diffusors, bodemplaat, achterspoiler), de 7-traps versnellingsbak met dubbele koppeling, koolstofvezel remschijven met lichtgewicht Brembo-remklauwen en het feit dat het chassis is opgetrokken uit vier verschillende soorten carbon, die op dezelfde manier worden ontworpen en geproduceerd als bij de Formule1-auto’s. Een andere overeenkomst met de F1-auto is dat ook de LaFerrari een eenzitter is; de stoel staat vast en de juiste zitpositie vind je door stuur en pedalen te verstellen. Van de LaFerrari worden er 499 gebouwd.

    Bron: www.autoweek.nl
    freude am fahren

    Comment


    • #3






      Bron: www.autoweek.nl
      freude am fahren

      Comment


      • #4




        Bron: www.autoweek.nl
        freude am fahren

        Comment


        • #5
          Beestachtige wagen, debiele naam.

          Comment


          • #6


            autofans.be

            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

            Comment


            • #7

              Comment


              • #8






                Live-in-Genève-artikel en fotogalerij vind je hier
                autofans.be

                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                Comment


                • #9
                  Ook net gezien op de Ferrari website, mét filmpje. Maximum speedover 350 km/h0-100 km/h<3 sec0-200 km/h<7 sec0-300 km/h15 sec

                  Comment


                  • #10
                    Magistrale achterkant.
                    Teleurstellende voorkant (op foto dan toch)... geen fan van die lichten.

                    Comment


                    • #11
                      Bah bah en nog eens bah. De achterkant heeft wel iets maar die voorkant jongens toch. Het lijkt allemaal wat veel concept-achtig vaak is dat een goeie zaak maar hier vind ik het echt niet mooi.

                      Comment


                      • #12
                        I want this

                        Comment


                        • #13
                          Die spleet op de achterkant zal wel een aerodynamische functie hebben, maar het lijkt wel of de koetswerkpanelen niet goed aansluiten.

                          Ben toch niet meteen fan

                          Comment


                          • #14
                            Who cares what it looks like!?

                            We willen er allemaal eentje en geen van ons gaat er ooit één hebben. Sad reality, but a fantastic dream nevertheless
                            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                              (...)maar het lijkt wel of de koetswerkpanelen niet goed aansluiten.
                              Dat hoort toch zo op een Ferrari? Evenals haperende electrische vensters. Dat maakt deel uit van de charme van zo een auto: een aantal nonchalante zaken maken duidelijk waar de focus lag bij het ontwikkelen van de wagen.
                              Als je een auto zoekt met mooi aansluitende koetswerkpanelen dan koop je een Golf.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                Who cares what it looks like!?

                                We willen er allemaal eentje en geen van ons gaat er ooit één hebben. Sad reality, but a fantastic dream nevertheless
                                That's a fact ;-)

                                Comment


                                • #17
                                  Beestige auto!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                    Who cares what it looks like!?

                                    We willen er allemaal eentje en geen van ons gaat er ooit één hebben. Sad reality, but a fantastic dream nevertheless
                                    I agree to disagree.

                                    Als je zoveel geld aan een auto geeft, ongeacht hoe rijk je ook bent, moet zo een wagen je toch ook volledig optisch kunnen bekoren?
                                    Anders gezegd, je bouwt/koopt toch ook geen huis van x miljoen euro dat je lelijk vindt?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                      Dat hoort toch zo op een Ferrari? Evenals haperende electrische vensters. Dat maakt deel uit van de charme van zo een auto: een aantal nonchalante zaken maken duidelijk waar de focus lag bij het ontwikkelen van de wagen.
                                      Dat is dan het soort charme waar ik niet voor val...

                                      Comment


                                      • #20






                                        HY-KERS system
                                        Total maximum power
                                        963 CV
                                        Total maximum torque
                                        >900 Nm
                                        V12 maximum power*
                                        800 CV @9000 rpm
                                        Maximum revs
                                        9250 rpm
                                        V12 maximum torque
                                        700 Nm @6750 rpm
                                        Electric motor output
                                        120 Kw (163 CV)
                                        CO2 emissions**
                                        330 g/km


                                        Performance
                                        Maximum speed
                                        over 350 km/h
                                        0-100 km/h
                                        <3 sec
                                        0-200 km/h
                                        <7 sec
                                        0-300 km/h
                                        15 sec

                                        ICE
                                        Type
                                        65-deg. V12
                                        Bore and stroke
                                        94 x 752 mm
                                        Total displacement
                                        6262 cc
                                        Compression ratio
                                        13.5:1
                                        Specific power
                                        128 CV/l


                                        Dimensions
                                        Length
                                        4702 mm
                                        Width
                                        1992 mm
                                        Height
                                        1116 mm
                                        Wheelbase
                                        2665 mm
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X