Belachelijke naam voor een prachtige racewagen voor de openbare weg. De Pagani Huayra blijft echter toch wel de topper in deze klasse.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LaFerrari
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jan67 Bekijk BerichtenMij kan het wel bekoren. Ferrari kennende hebben die sleuven, vleugels, gaten, diffusors etc een functie. Form follows function, het moet absurd goed rijden en je mag er aan zien dat het daarvoor gemaakt werd. Een compromis tussen design, techniek en aerodynamica waar niet op een euro gekeken dient te worden...
Puur op elegantie moet je zo'n wagen niet scoren. Ik vind dan de nieuwe 911 mooier en goedkoper. Ferrari lijkt meer de hardcore racy richting uit te gaan of heb ik het mis? Een echt elegant model zoals bvb. een 400i of zelfs nog de 550 Maranello vind ik precies niet meer in de cataloog?
PS: de naam is echt belachelijk. Geef zo'n technisch ding ook een F-... naam of zo. LaFerrari zou ik voor de roze Barbie versie voor m'n dochter van 5 jaar gebruiken.U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenWel jammer voor Ferrari dat die Porsches beter en efficiënter rijden... .
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenWel jammer voor Ferrari dat die Porsches beter en efficiënter rijden... .
Comment
-
Als je ziet wat wij al met ferrari's op circuit gedaan hebben, moet ik zeggen dat ze zeer betrouwbaar zijn, zolang je ze gebruikt voor wat ze zijn gemaakt en niet om op place m'a tu vu te gaan showen. En ik zal altijd een F430 boven een 997 gt3 verkiezen!
Comment
-
Zwoemba, staat hij er nog? Dit weekend anders eens even de afrit pakken op weg naar het zeetje ;-) Heb er 10 jaar over gedaan om een Enzo te spotten, ik wil het met de LaFerrari wel wat korter houden :-D (ok, een garage is geen 'echte' spot, maar dan heb ik hem toch al eens kunnen aanschouwen)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Car enthusiast Bekijk BerichtenZwoemba, staat hij er nog? Dit weekend anders eens even de afrit pakken op weg naar het zeetje ;-) Heb er 10 jaar over gedaan om een Enzo te spotten, ik wil het met de LaFerrari wel wat korter houden :-D (ok, een garage is geen 'echte' spot, maar dan heb ik hem toch al eens kunnen aanschouwen)
Comment
-
Ik lees hier zeer veel reacties over die verkeerde keuze van naam, dat Ferrari dat zelf niet had kunnen inzien. Maar ja de kopers van zo'n ding zullen het niet laten daarvoor zeker...2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
!!! Oud artikel!!!
LAFERRARI APERTA NU OFFICIEEL
OPENGEWERKTE HYPERCAR GELANCEERD
In juli stelde Ferrari de opengewerkte variant van de LaFerrari aan de wereld voor. Tijdens de Autosalon van Parijs zou meer informatie vrijkomen. Vandaag voegen de mannen uit Maranello daad bij het woord.
Kort na de onthulling van de toen nog naamloze opengewerkte LaFerrari, vingen we het gerucht op dat de hypercar mogelijk Aperta zou gaan heten. Vandaag kan Ferrari dat bevestigen.
De LaFerrari Aperta blijft op technisch vlak nagenoeg identiek aan zijn dichte broer. Onder de kap een 800 pk sterke 6.262 cc grote V12 die is gekoppeld aan een 163 pk sterke elektromotor. Het gecombineerd vermogen komt daarmee uit op 963 pk. Ferrari meldt wel dat de aandrijflijn efficiënter is geworden dankzij ervaring die het merk heeft opgedaan met de dichte LaFerrari. Net als de reeds bekende LaFerrari dendert de Aperta in minder dan 3 tellen naar een snelheid van 100 km/h. In 7,1 seconden staat een snelheid van 200 km/h op de teller en de naald van de snelheidsmeter weet voorbij de 350 km/h te klimmen. Ferrari belooft dat de Aperta ook in open modus net zo efficiënt door de lucht snijdt als de coupé. Naar verluidt gaat de LaFerrari Aperta zo'n 3,5 miljoen euro kosten.
Last edited by Jocar; 04/09/2017, 18:36.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
DIT IS DE LAATSTE LAFERRARI!
SPECIALE LAFERRARI APERTA VOOR GOEDE DOEL
Het is zover: het doek is gevallen voor de LaFerrari. De hypercar blaast de aftocht met deze speciaal voor het goede doel bestemde Aperta.
Bijna een jaar geleden onthulde Ferrari de open versie van hun hybride hypercar: de LaFerrari Aperta. Met 210 exemplaren is die nóg zeldzamer dan de 500 gebouwde dichte LaFerrari's. De allerlaatste die geleverd wordt, is deze vuurrode Aperta.
De auto zal door RM Sotheby worden geveild voor de stichting 'Save the Children'. Zoals te zien is, valt de auto extra op dankzij de witte striping over het midden. Normaal gesproken houdt de Aperta het bij een subtielere streep langs de opening in de neus en langs de glazen motorkap. In het interieur is het alcantara dat de klok slaat, vergezeld door veel koolstofvezel panelen en rode accenten.
Het is de tweede keer dat de LaFerrari in het teken staat van een goed doel. Vorig jaar bracht Ferrari, tegen de oorspronkelijke plannen in, nog een vijfhonderdste LaFerrari uit. Die werd voor 7 miljoen dollar geveild, ten behoeve van de wederopbouw na de aardbevingen in Midden-Italië.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
FERRARI FXX K EVO: LAFERRARI TOT DE DERDE MACHT
FOCUS OP DOWNFORCE
Drie jaar geleden presenteerde Ferrari de FXX K, een aangescherpte variant op de toch al niet misselijke LaFerrari. Omdat het altijd beter kan, is het nu tijd voor de FXX K Evoluzione.
Even terug naar de FXX K van drie jaar geleden: met 860 benzine-pk's en 190 elektrische knalde de circuitversie van de LaFerrari over de magische 1.000 pk-grens heen. Daaraan wordt ditmaal niet meer getornd, het is vooral de aerodynamica die de Evo tot de derde macht verheft. De downforce is ten opzichte van de FXX K met 23 procent toegenomen, waardoor de Evo maar liefst 75 procent harder tegen het asfalt wordt gedrukt dan de LaFerrari. Dat is dan wel uitsluitend circuitasfalt, want net als de FXX K is de Evo niet 'streetlegal'.
De vaste achtervleugel heeft er een drietal vinnen bij gekregen en de spoilers rond de achterste wielkasten zijn vergroot en geopimaliseerd. Ook de neus is in detail verder geperfectioneerd. Om de enorme downforce (we hebben het over 830 kilo op topsnelheid) aan te kunnen, is de ophanging opnieuw afgesteld. Vanbinnen krijg je een nieuw stuurwiel en groter scherm.
Tenminste, wanneer je naam al met chocoladeletters in de rolodex van de firma Ferrari staat, want alhoewel het exacte aantal nog niet bekend is gemaakt, verschijnt de FXX K Evo in een zeer beperkte oplage, uitsluitend voor trouwe klanten. Oh ja, en mocht je al een gewone FXX K hebben: die kun je laten upgraden tot een Evo.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment