Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes S-klasse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door mac500 Bekijk Berichten
    Rijassistentie
    Het meest interessante vond ik de adapative cruise control. In de file of bij traagrijdend verkeer vond ik dit zeer aangenaam.
    Bij druk verkeer op de autostrade vond ik het minder omdat de wagen, zelf met de minimumafstand ingesteld, teveel afstand neemt van de voorganger
    en dus andere wagens toch nog voor de auto invoegen wat dan terug resulteert in vertragen en opnieuw afstand nemen. Misschien heb ik een té sportieve rijstijl hiervoor.
    .
    Dat is de reden dat we het op de huidige A8 niet genomen hebben maar wel een gewone cruise control.
    De vorige A8 had dit ook en ik vond dermate irritant.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door mac500 Bekijk Berichten
      Rijassistentie
      Adaptive cruise control, stuurassistent, nightview, … noem het op en het zat erop.
      Het meest interessante vond ik de adaptive cruise control. In de file of bij traagrijdend verkeer vond ik dit zeer aangenaam.
      Bij druk verkeer op de autostrade vond ik het minder omdat de wagen, zelf met de minimumafstand ingesteld, teveel afstand neemt van de voorganger
      en dus andere wagens toch nog voor de auto invoegen wat dan terug resulteert in vertragen en opnieuw afstand nemen. Misschien heb ik een té sportieve rijstijl hiervoor.
      Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
      Dat is de reden dat we het op de huidige A8 niet genomen hebben maar wel een gewone cruise control.
      De vorige A8 had dit ook en ik vond dermate irritant.
      Klopt, zou het zeker niet nemen, of het moest in een uitgebreid pakket zitten, en dan nog.
      Je rijdt als het ware de "processie van Echternach", één stap vooruit, twee achteruit. Als je graag langer over je traject wil doen dan noodzakelijk moet je dat zeker nemen natuurlijk.

      Voor de rest leuke bijdrage van mac500 (en dat voor een Audirijder)
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
        Klopt, zou het zeker niet nemen, of het moest in een uitgebreid pakket zitten, en dan nog.
        Je rijdt als het ware de "processie van Echternach", één stap vooruit, twee achteruit. Als je graag langer over je traject wil doen dan noodzakelijk moet je dat zeker nemen natuurlijk.

        Voor de rest leuke bijdrage van mac500 (en dat voor een Audirijder)


        Trouwens nog 1 opmerking : de vermelde prijs is niet correct. Dit blijkt de prijs te zijn met korting maar wel ex. Btw

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
          concessie bedoel je?
          nee consensus

          Comment




          • De nieuwe S65 AMG ongecamoufleerd

            Comment


            • Hopelijk is dat gekleurd gaas vooraan niet definitief.
              2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                Hopelijk is dat gekleurd gaas vooraan niet definitief.
                tuurlijk wel heeft wel iets...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichten
                  tuurlijk wel heeft wel iets...
                  Voor op een foorkraam wel ja.
                  2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                  2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                  2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                  Comment


                  • tis Mercedes he, beetje overdaad hoort daarbij

                    Comment


                    • Enig hoe de kerel die filmt zich niet laat intimideren door die mannen.

                      Comment


                      • Brabus boort met zijn nieuwste product een vrij specifieke doelgroep aan: een oliesjeik met geld als drek, constant haast, een onstilbare honger naar Apple-gadgets, maar toch zonder interesse in een langere S-Klasse-variant. Dit is de 850 6.0 Biturbo “iBusiness”. Raad eens hoeveel pk er onder de kap ligt?

                        Met komst van de nieuwe S-Klasse werden de engineers in Bottrop direct aan het werk gezet, om zo spoedig mogelijk een Brabus-waardig product neer te zetten, en ook hier werd er teruggevallen op de Apple-formule, als opvolger voor de W221 iBusiness. in feit houdt dit in: maak uitsparingen in je auto en stouw deze helemaal vol met slicke Apple-gadgets, doch nog geen 6 inch phablets en dat soort zaken.

                        Terwijl de collega’s van Apparata bij het lezen van bovenstaand nieuws met een flinke jodocus rond lopen, worden wij iets opgewondener van de 850 paarden en 1.450 Newtonmeters die de technici uit het 5,5 liter V8 AMG-blok hebben weten te trekken. Hoewel, 5,5 liter…door een en ander op te boren werd de cilinderinhoud vergroot naar 5.912 cc. 6.0 dus, indien je naar boven afrondt.
                        Deze 265 bonus-pk’s zijn al bij 5.400 tpm beschikbaar. Het koppel wordt teruggeschroefd tot 1.150 Nm, dit heb je tussen de 2.500-4.500 toeren tot je beschikking. De standaard 7-traps M-DCT werd niet vervangen, hoewel Brabus wel aangeeft de bak enigszins gemodificeerd te hebben.

                        Tot nu toe was 800 pk uit een V12 het meeste dat we in een S-Klasse zagen, maar Brabus doet mee aan de downsizing, en is overgeschakeld op de achtcilinder. 0-100 gaat in 3,5 seconden, en bij 350 km/u hapt de begrenzer er in, terwijl je door je nutteloze apps aan het scrollen bent. Als je wilt, monteert Brabus een diff met 40% sperwerking. Wie durft?

                        Bron: autoblog





                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment






                        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment






                          • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment






                            • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment






                              • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Arab-style intérieur.

                                  Comment


                                  • Interieur heeft wel iets. Wel grappig dat banden links Pirelli's zijn, en rechts Continentals.

                                    Comment


                                    • Interieur met dat bruin leder en dat dakgehemelte lijkt wat op een Amerikaanse pimpmobiel uit de jaren 70...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Tom Daem Bekijk Berichten
                                        Interieur heeft wel iets. Wel grappig dat banden links Pirelli's zijn, en rechts Continentals.
                                        zijn toch verschillende velgensets?

                                        Comment

                                        Working...
                                        X