Oorspronkelijk geplaatst door ALexanderGTI
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes S-klasse
Collapse
X
-
Deze variant van de nieuwe S-Klasse kenden we nog niet. Mercedes wilde hem eigenlijk geheim houden tot begin volgende week, maar dat is niet gelukt.
Qua vermogen moet deze nieuwe S600 zijn meerdere erkennen in de S63 AMG en S65 AMG, maar mensen die een S600 kopen zullen daar waarschijnlijk niet wakker van liggen. Het sprintje van 0 naar 100 km/u kan deze S600 met zijn 530 pk/830 Nm sterke V12 klaren in 4,4 seconden, maar of dat vaak nodig zal zijn waag ik te betwijfelen.
De S600 zal volgende week in Detroit onthuld worden als ‘normale’ verlengde variant en nog niet als extra lange versie zoals Pullman en/of Maybach. De onthulling van die extreem verlengde S-Klasses bewaart Mercedes waarschijnlijk voor autoshows in Rusland en/of China.
Bron: autoblog (via: carscoops.com)
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenNu nog de S65 met 650pk of zoiets?Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Vorige week kwamen we wat gelekte informatie van de Mercedes S 600 op het spoor. Vandaag is de beresterke Duitse slee dan eindelijk officieel onthuld.
Het superlatief van comfort heeft er in het boekje van Mercedes een nieuw topmodel bij: de S 600. In z'n neus ligt een V12-biturbomotor die er zomaar even 530 pk en 830 Nm aan koppel uit pompt. Daarmee is hij 13 pk sterker dan z'n voorganger. De inhoud van het blok meet met 5.980 cc bijna zes liter, en passeert in dat opzicht eveneens z'n voorganger. Die hield het bij 5.513 cc.
Standaard is de S 600 voorzien van een start/stop-systeem. Wie enigszins met beleid z'n voet bedient, moet de super-S op een gemiddeld verbruik van 11,1 l/100 km kunnen krijgen. Daarmee is hij 21 procent zuiniger dan z'n voorganger, die 14,1 l/km wegslurpte.
De uitrusting van de top-S bestaat uit het Led Intelligent Light System, Magic Body Control met Road Surface Scan en rijassistentpakket Plus. Dat laatste bevat een actieve spoorassistent, actieve dodehoekdetectie, Bas Plus met kruispuntassistent, Distronic Plus en nog een hele waslijst aan andere elektronische veiligheidssystemen.
In maart dit jaar moet de Mercedes S 600 bij de dealers staan. Prijzen zijn nog niet bekend.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk BerichtenPrachtig!
Zou echt veel liever een 600 hebben dan de AMG2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk BerichtenZou echt veel liever een 600 hebben dan de AMG
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenEen uitgerokken C-klasse.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk BerichtenEuhm... S klasse is een apart segment.
Comment
Comment