De 250 maakt kabaal, de 63 maakt muziek.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes S-klasse
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenvlg mij maakt de 250 minder kabaal als de 63
oh f°k, die 63 is nu ook turbo zeker?
gisteren nieuwste S500 zien staan in parking Sint-Pietersplein.
Excellent choice.
Comment
-
Gisteren reeds een S63 gezien,... op Belgische platen.
Comment
-
Ik heb gedurende één dag de S500L kunnen proefrijden.
Donkerblauw metallic, lichtbeige leder met wortelnoot.
Ik kan me geen mooiere combinatie indenken.
Dit moet zowat het sjiekste zijn wat in auto's te vinden is.
Als 'comfortfreak' wordt mijn aandacht getrokken door de velgen.
Ochot ...een of ander uilskuiken heeft de S voorzien van 20 inchers met pijnlijk dunne runflats.
Als dat maar goed komt.
Motor gestart met de deuren open. Je hoort een kernachtig vrij hoog geluid dat van 1500 t/m langzaam zakt naar 600. Geen brabbelende V8 zoals in de Amerikaanse bakken.
Deuren dicht en je hoort niets meer.
Stuurhendeltje naar beneden in D en daar rolt hij weg.
Overstappend van een CLS 350 is de stilte opvallend. Bijna gelijk de andere S, de Tesla.
Hij zweeft over de parking van de garage.
Ook op de weg hoor je de motor nauwelijks. Naarmate de snelheid toeneemt hoor je meer windgeruis en, afhankelijk van het soort wegdek, het zingen van de banden ... tja, het blijft toch 'maar' een auto...
Inderdaad, na 1 km spat de zweefdroom uiteen.
Op de eerste betonstroken dreunen de dwarsvoegen door het interieur... beschamend.
Ik had hier zo naar uitgekeken. De wagen die zichzelf de beste en comfortabelste ter wereld durft noemen vervoegt hier roemloos het clubje van de stug geveerde jongens. Mijn testwagen was niet uitgerust met Magic Carpet Ride. Maar, behoudens vergissing van mijnentwege, helpt dat niet bij dwarsvoegen.
Ik hoop dat deze uitschuiver volledig op het conto mag geschreven worden van de lelijk grote velgen en de veel te dunne runflats.
Dat kan ik pas weten na een volgende testrit, als die er al komt, met gewone velgen en normale banden. Ik vraag mij af waarom veel mensen graag grote velgen zien, wetende dat ze van je auto een rammelkist kunnen maken.
Mooi, sportief? Haha, kijk dan eens naar de velgen en de bandhoogte van een F1-bolide: inderdaad, kleine velgen en hoge banden, precies het omgekeerde!
De verdere rit naar huis gaat over de autostrade en dat is een van de terreinen waar de S niet op teleurstelt.
Als op rails glijdt hij over het (in goede staat verkerende) asfalt.
De eerste maal eens doorgetrapt: de 455 pk zorgen onmiddellijk voor een raketachtige versnelling en een 'big smile on my face'.
Het verschil tussen 1500 toeren op cruisesnelheid en 5000 toeren (en meer) bij acceleratie maakt deze berenmotor niet veel uit, het gaat allemaal moeiteloos en met een minimum aan dramatiek.
Dan op een bochtig parcours. De nationale snelheidslimieten lijken/zijn belachelijk voor deze jongen.
Agiel en levendig als een wezel snelt hij van bocht naar bocht.
Door de overdaad aan PK's en koppel maakt het weinig uit of je hem in S of E laat schakelen.
Schakelpads aan het stuur? Waar is dat voor nodig, weg ermee, iets voor snotapen.
Dat racegedoe ligt me niet zo. Al snel val ik terug in mijn oude plooi: rustig, of beter, waardig cruisen met af en toe op een recht stuk weg eens even uit de sloffen schieten.
En ja helaas, steeds krijg ik irritante meldingen in het interieur van elke onevenheid in de straat, tot zelfs de platste teervlek toe.
Mijn hart bloedt.
Mijn echtgenote maakte de ontgoocheling compleet door vanop de achterbank er nog eens in te wrijven dat de 'slagen van de baan' toch wel fel te voelen waren in de zetels. En dat in een S van 130.000 euro!?
Als de avond valt vergeet ik even de teleurstelling : het is nu mogelijks nog aangenamer vertoeven in dit leuk autootje: de sfeerverlichting bezorgt zelfs de meest onverschillige onder ons een moment van stille bewondering.
De 7 kleuren waaruit je kan kiezen zijn gemaakt om iemand te imponeren.
Na een tijdje wil je wat rustigere, zachte kleuren maar die zijn er niet.
De dynamische multicontourzetels zijn een absoluut hebbeding.
Dit is een reden om een Mercedes te kopen: geen enkel ander merk biedt die optie aan.
Ze blazen een luchtkussen op in je linkerlende als je naar rechts draait en in je rechterlende als je naar links draait.
Actief bochtenplezier. Ook bij (heel) rustige rijstijl.
Ik had deze zetels al in de CLS maar in deze S zijn ze nieuwer en beter en is de beleving nadrukkelijker.
Nog een minpuntje. De bediening van het infotainmaintsysteem is wat ingewikkeld en dus onhandig.
Twee joekels van LCD-schermen à la Ipad maar dan ZONDER touchscreen.
Het gedraai, geduw en getrek aan de draaiknop om door de vele menu's en submenu's te bladeren enerveert al snel.
Bijvoorbeeld, om de TV even op te zetten moet je minstens 6 handelingen uitvoeren.
Voor de twee achterpassagiers zitten er twee 'tablets' op de hoofdsteunen van de voorstoelen.
Instinctief wil je ze met de vinger bedienen, maar, hoe is het in godsnaam mogelijk, het zijn geen touchscreens.
Er zitten ook geen toetsen op.
Je zit er dus pal met je neus op en je kan ze enkel bedienen met twee aparte afstandsbedieningen!
Maar, maar... blijkbaar gaat het in mijn geval om een préproductie-exemplaar.
Ik ga dus morgen even bellen naar mijn goede vriend dr. Dieter Zetsche om die tekortkomingen even aan te kaarten zodat hij ze nog tijdig kan fiksen.
Hij kan al direct beginnen met een verbod uit te vaardigen op 20 inch-velgen.
Plus:
- fenomenale motor met dito koppel
- prachtig interieur, gezellig, warm, weelderig, subliem
- ultieme rijervaring
- auto voelt solide aan, oerdegelijk, rijkelijk
- mijn vrouw voelde zich een beetje Paola (of hoort dit bij Min?)
Min:
- met 20 inch-velgen storende schokken/dreunen in het interieur op slecht wegdek
- sfeerverlichting wat neonreclame-achtig. Geen palet met zachte kleuren.
- omslachtige bediening infotainment. Gemiste kans wegens geen touchscreen.
Comment
-
je kan de luchtvering ook in verschillende standen zetten, misschien had dat er iets mee temaken?
die omslachtige bediening van het COMAND systeem vind ik nu net niet! heel simpel en logisch en alles is makkelijk uit te voeren zonder je aandacht veel van de baan af te houdenlets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenje kan de luchtvering ook in verschillende standen zetten, misschien had dat er iets mee temaken?
die omslachtige bediening van het COMAND systeem vind ik nu net niet! heel simpel en logisch en alles is makkelijk uit te voeren zonder je aandacht veel van de baan af te houden
Standaard staat hij immers op Comfort.
Dus 6x een handeling uitvoeren om de TV aan te zetten vindt u simpel en logisch??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GuyJo Bekijk BerichtenGeen halve hersencel heeft er ooit aan gedacht om de vering op Sport te zetten.
Standaard staat hij immers op Comfort.
Dus 6x een handeling uitvoeren om de TV aan te zetten vindt u simpel en logisch??
ik heb enkel nog maar met de gewone S gereden en niet met die lange versie dus over het onderstel comfort ga ik niet in discussie gaanlets have some more member berries
Comment
-
Mercedes breidt het motorengamma van de S-klasse uit met nieuwe versies. De beresterke S 65 AMG kenden we al, maar elders op de motorenladder komen we drie nieuwelingen tegen.
Onder de S 400 Hybrid komt de S 300 Bluetec Hybrid te staan. Deze tweede hybride S-klasse beschikt over een 203 pk sterke 2,2-liter viercilinder diesel die gekoppeld is aan een 20 kW-elektromotor. De elektromodule springt bij tijdens het accelereren en zal bij het remmen vrijgekomen energie opslaan in z'n accupakket.
Het gemiddeld verbruik komt hierdoor uit op 4,4 l/100 km, wat overeenkomt met een CO2-uitstoot van 115 g/km. Indien de S 300 Hybrid op banden met lage rolweerstand staat, wordt het verbruik gedrukt tot 4,2 l/100 km (109 g CO2/km).
Een trede hoger op de ladder vinden we de nieuwe S 350 Bluetec 4Matic, die 258 pk en 620 Nm uit z'n 3.0-liter V6-diesel perst. Het verbruik komt uit op 5,9 l/100 km, gelijk aan z'n voorganger met vier cilinders.
Voor meer pk-geweld zorgt de S 600, die onder de S 65 in het gamma komt te staan. Z'n 6.0-liter V12 biturbo-blok pompt er 517 pk en 830 Nm aan trekkracht uit. Goed voor een 0-100-sprintje in 4,6 seconden en een begrensde top van 250 km/h.
Led Intellight Light, Magic Body Control en Road Surface Scan behoren uiteraard tot de standaarduitrusting van de luxelimo.
Bron: AutoweekEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenMercedes breidt het motorengamma van de S-klasse uit met nieuwe versies. De beresterke S 65 AMG kenden we al, maar elders op de motorenladder komen we drie nieuwelingen tegen.
Onder de S 400 Hybrid komt de S 300 Bluetec Hybrid te staan. Deze tweede hybride S-klasse beschikt over een 203 pk sterke 2,2-liter viercilinder diesel die gekoppeld is aan een 20 kW-elektromotor. De elektromodule springt bij tijdens het accelereren en zal bij het remmen vrijgekomen energie opslaan in z'n accupakket.
Het gemiddeld verbruik komt hierdoor uit op 4,4 l/100 km, wat overeenkomt met een CO2-uitstoot van 115 g/km. Indien de S 300 Hybrid op banden met lage rolweerstand staat, wordt het verbruik gedrukt tot 4,2 l/100 km (109 g CO2/km).
Een trede hoger op de ladder vinden we de nieuwe S 350 Bluetec 4Matic, die 258 pk en 620 Nm uit z'n 3.0-liter V6-diesel perst. Het verbruik komt uit op 5,9 l/100 km, gelijk aan z'n voorganger met vier cilinders.
Voor meer pk-geweld zorgt de S 600, die onder de S 65 in het gamma komt te staan. Z'n 6.0-liter V12 biturbo-blok pompt er 517 pk en 830 Nm aan trekkracht uit. Goed voor een 0-100-sprintje in 4,6 seconden en een begrensde top van 250 km/h.
Led Intellight Light, Magic Body Control en Road Surface Scan behoren uiteraard tot de standaarduitrusting van de luxelimo.
Bron: Autoweek
Zou hij dan in een verder stadium ook met de 4 cilinder diesel alleen kunnen besteld worden?
En zouden ze de 3 liter diesel niet nog wat oppeppen zoals bmw heeft gedaan met hun 50d?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenOnder de S 400 Hybrid komt de S 300 Bluetec Hybrid te staan. Deze tweede hybride S-klasse beschikt over een 203 pk sterke 2,2-liter viercilinder diesel die gekoppeld is aan een 20 kW-elektromotor. De elektromodule springt bij tijdens het accelereren en zal bij het remmen vrijgekomen energie opslaan in z'n accupakket.
Het gemiddeld verbruik komt hierdoor uit op 4,4 l/100 km, wat overeenkomt met een CO2-uitstoot van 115 g/km. Indien de S 300 Hybrid op banden met lage rolweerstand staat, wordt het verbruik gedrukt tot 4,2 l/100 km (109 g CO2/km).'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk BerichtenZou hij dan in een verder stadium ook met de 4 cilinder diesel alleen kunnen besteld worden?
En zouden ze de 3 liter diesel niet nog wat oppeppen zoals bmw heeft gedaan met hun 50d?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenDat is wel heel netjes die cijfers voor zo een luxe wagen! Dat is echt ook echt hoe het hoort bij MB de nieuwigheden komen altijd eerst op het topmodel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendie techniek stamt van de pfl e 300 bluetec hybrid toch al'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenAls ge in die klasse koopt en fatsoenlijk vooruit wilt gaan koopt ge een benzine.
Daarom dat onze A8 sneller is dan zijn benzinebroertje zeker?
Het gaat niet alleen over vooruit gaan he. Als je veel kms rijd en toch in luxe wil zitten is een diesel meestal het enige antwoord.
Comment
Comment