Ha, waar die mannen hunne tijd insteken.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes S-klasse
Collapse
X
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tom Daem Bekijk Berichten
Prachtig.
zou wel eens een duoshoot willen met een W222.IRIDIUM
Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214
Groeipunt
Helderzienden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICT Design Bekijk BerichtenInderdaad. Uw foto Tom?
zou wel eens een duoshoot willen met een W222.
Ben vrijwilliger!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tom Daem Bekijk BerichtenIdd! Had hem graag in profiel getrokken, maar was te laat.
Ben vrijwilliger!IRIDIUM
Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214
Groeipunt
Helderzienden
Comment
-
Testje: Mercedes-Benz S 350 Bluetec Lang
Onlangs presenteerde Mercedes-Benz de nieuwe S-klasse, een auto boordevol comfort en de allernieuwste veiligheidstechnieken. Volgens de fabrikant is het de beste auto ter wereld.
De nieuwe generatie S-klasse oogt verrassend compact en elegant. Tegelijkertijd beseft Mercedes-Benz dat het aan ruimte, luxe en comfort in zo’n auto niet mag ontbreken. Daarom wordt de S-klasse wordt voor het eerst in zijn bestaan standaard in de lange versie geleverd. Testauto is de S 350 Bluetec met dieselmotor.
Alles is aanwezig, behalve internet
Vanbinnen is het design stukken uitbundiger dan vanbuiten. Zo zie je veel zacht leer, gepolijst hout en glimmende randjes. De fabrikant wil de inzittenden niets dan wellness bieden, dus worden alle zintuigen aangesproken. Zo zorgt een parfumeringssysteem voor een lekker geurtje en garandeert de Burmester-audio-installatie een ongekende muziekbeleving.
De stoelen beschikken over een ingebouwd massagesysteem, waarbij zelfs een hot stone-massage tot de mogelijkheden behoort. Achterin beschik je over zachte hoofdkussens en kun je bijna helemaal onderuit. Er is zelfs een elektrisch verstelbare steun voor de onderbenen. Tevens beschik je over twee forse beeldschermen, voor werk of entertainment.
Het instrumentarium is volledig digitaal; alle bekende meters en klokken zijn in twee beeldschermen opgenomen, terwijl het lijkt alsof de snelheidsmeter en toerenteller analoog zijn. Dankzij het enorme breedbeeldscherm in het midden kun je de landkaart van het navigatiesysteem lekker groot weergeven. Heel modern, maar internetten kan in de Benz alleen via je eigen smartphone.
Vliegend tapijt
Hoewel de Mercedes ‘slechts’ over een 3,0-liter V6 met 258 pk beschikt, krijg je nauwelijks het gevoel dat je kracht tekortkomt. Eenmaal onderweg blijkt de limousine voldoende stuurgevoel te bieden en mede dankzij alle ingebouwde elektronica ligt hij stevig op de weg. Daarnaast is hij verrassend wendbaar. Ook het veercomfort is van hoog niveau. Bovendien is de S-klasse leverbaar met een uniek systeem dat het onderstel voorbereidt op oneffenheden in de weg. Daarmee gaat hij als een vliegend tapijt over de weg.
Met zijn arsenaal aan veiligheidsvoorzieningen geeft de S-klasse de concurrentie het nakijken, zo heeft hij airbags in de gordels achterin en is er een groot aantal radarsystemen aan boord. Daarmee kan de auto gevaarlijke situaties zien aankomen en ongevallen voorkomen. In de file neemt de S-klasse desgewenst het rijden volledig van je over. Wel moet je nog regelmatig het stuur beetpakken, puur omdat de wetgever dat eist.
Eindoordeel
De nieuwe S-klasse is een uitstekende auto die de standaard voor luxe-limousines naar nóg grotere hoogten tilt. Comfort en veiligheid zijn van ongekend niveau, maar de prijs is natuurlijk ook niet mis.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
ik snap echt niet wat dat chrome daar onderachteraan doet.
ofwel kies je voor mooie uitlaatsierstukken ofwel geen visuele uitlaat maar toch niet dit? :s
en blijkbaar kun je enkel nog bij de AMG pack de uitlaatsierstukken krijgenlets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GuyJo Bekijk BerichtenIk heb gedurende één dag de S500L kunnen proefrijden.
Donkerblauw metallic, lichtbeige leder met wortelnoot.
Ik kan me geen mooiere combinatie indenken.
Dit moet zowat het sjiekste zijn wat in auto's te vinden is.
Als 'comfortfreak' wordt mijn aandacht getrokken door de velgen.
Ochot ...een of ander uilskuiken heeft de S voorzien van 20 inchers met pijnlijk dunne runflats.
Als dat maar goed komt.
Motor gestart met de deuren open. Je hoort een kernachtig vrij hoog geluid dat van 1500 t/m langzaam zakt naar 600. Geen brabbelende V8 zoals in de Amerikaanse bakken.
Deuren dicht en je hoort niets meer.
Stuurhendeltje naar beneden in D en daar rolt hij weg.
Overstappend van een CLS 350 is de stilte opvallend. Bijna gelijk de andere S, de Tesla.
Hij zweeft over de parking van de garage.
Ook op de weg hoor je de motor nauwelijks. Naarmate de snelheid toeneemt hoor je meer windgeruis en, afhankelijk van het soort wegdek, het zingen van de banden ... tja, het blijft toch 'maar' een auto...
Inderdaad, na 1 km spat de zweefdroom uiteen.
Op de eerste betonstroken dreunen de dwarsvoegen door het interieur... beschamend.
Ik had hier zo naar uitgekeken. De wagen die zichzelf de beste en comfortabelste ter wereld durft noemen vervoegt hier roemloos het clubje van de stug geveerde jongens. Mijn testwagen was niet uitgerust met Magic Carpet Ride. Maar, behoudens vergissing van mijnentwege, helpt dat niet bij dwarsvoegen.
Ik hoop dat deze uitschuiver volledig op het conto mag geschreven worden van de lelijk grote velgen en de veel te dunne runflats.
Dat kan ik pas weten na een volgende testrit, als die er al komt, met gewone velgen en normale banden. Ik vraag mij af waarom veel mensen graag grote velgen zien, wetende dat ze van je auto een rammelkist kunnen maken.
Mooi, sportief? Haha, kijk dan eens naar de velgen en de bandhoogte van een F1-bolide: inderdaad, kleine velgen en hoge banden, precies het omgekeerde!
De verdere rit naar huis gaat over de autostrade en dat is een van de terreinen waar de S niet op teleurstelt.
Als op rails glijdt hij over het (in goede staat verkerende) asfalt.
De eerste maal eens doorgetrapt: de 455 pk zorgen onmiddellijk voor een raketachtige versnelling en een 'big smile on my face'.
Het verschil tussen 1500 toeren op cruisesnelheid en 5000 toeren (en meer) bij acceleratie maakt deze berenmotor niet veel uit, het gaat allemaal moeiteloos en met een minimum aan dramatiek.
Dan op een bochtig parcours. De nationale snelheidslimieten lijken/zijn belachelijk voor deze jongen.
Agiel en levendig als een wezel snelt hij van bocht naar bocht.
Door de overdaad aan PK's en koppel maakt het weinig uit of je hem in S of E laat schakelen.
Schakelpads aan het stuur? Waar is dat voor nodig, weg ermee, iets voor snotapen.
Dat racegedoe ligt me niet zo. Al snel val ik terug in mijn oude plooi: rustig, of beter, waardig cruisen met af en toe op een recht stuk weg eens even uit de sloffen schieten.
En ja helaas, steeds krijg ik irritante meldingen in het interieur van elke onevenheid in de straat, tot zelfs de platste teervlek toe.
Mijn hart bloedt.
Mijn echtgenote maakte de ontgoocheling compleet door vanop de achterbank er nog eens in te wrijven dat de 'slagen van de baan' toch wel fel te voelen waren in de zetels. En dat in een S van 130.000 euro!?
Als de avond valt vergeet ik even de teleurstelling : het is nu mogelijks nog aangenamer vertoeven in dit leuk autootje: de sfeerverlichting bezorgt zelfs de meest onverschillige onder ons een moment van stille bewondering.
De 7 kleuren waaruit je kan kiezen zijn gemaakt om iemand te imponeren.
Na een tijdje wil je wat rustigere, zachte kleuren maar die zijn er niet.
De dynamische multicontourzetels zijn een absoluut hebbeding.
Dit is een reden om een Mercedes te kopen: geen enkel ander merk biedt die optie aan.
Ze blazen een luchtkussen op in je linkerlende als je naar rechts draait en in je rechterlende als je naar links draait.
Actief bochtenplezier. Ook bij (heel) rustige rijstijl.
Ik had deze zetels al in de CLS maar in deze S zijn ze nieuwer en beter en is de beleving nadrukkelijker.
Nog een minpuntje. De bediening van het infotainmaintsysteem is wat ingewikkeld en dus onhandig.
Twee joekels van LCD-schermen à la Ipad maar dan ZONDER touchscreen.
Het gedraai, geduw en getrek aan de draaiknop om door de vele menu's en submenu's te bladeren enerveert al snel.
Bijvoorbeeld, om de TV even op te zetten moet je minstens 6 handelingen uitvoeren.
Voor de twee achterpassagiers zitten er twee 'tablets' op de hoofdsteunen van de voorstoelen.
Instinctief wil je ze met de vinger bedienen, maar, hoe is het in godsnaam mogelijk, het zijn geen touchscreens.
Er zitten ook geen toetsen op.
Je zit er dus pal met je neus op en je kan ze enkel bedienen met twee aparte afstandsbedieningen!
Maar, maar... blijkbaar gaat het in mijn geval om een préproductie-exemplaar.
Ik ga dus morgen even bellen naar mijn goede vriend dr. Dieter Zetsche om die tekortkomingen even aan te kaarten zodat hij ze nog tijdig kan fiksen.
Hij kan al direct beginnen met een verbod uit te vaardigen op 20 inch-velgen.
Plus:
- fenomenale motor met dito koppel
- prachtig interieur, gezellig, warm, weelderig, subliem
- ultieme rijervaring
- auto voelt solide aan, oerdegelijk, rijkelijk
- mijn vrouw voelde zich een beetje Paola (of hoort dit bij Min?)
Min:
- met 20 inch-velgen storende schokken/dreunen in het interieur op slecht wegdek
- sfeerverlichting wat neonreclame-achtig. Geen palet met zachte kleuren.
- omslachtige bediening infotainment. Gemiste kans wegens geen touchscreen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenIdd, een redelijke domme zet van Mercedes.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenWaarom post je dat 2 keer, al eens een Audi bekeken?
Ja kan nu toch niet gaan ontkennen dat de gelijkenis hier echt wel extreem is. Ze hadden het gewoon niet beter kunnen doen. Ok, de Audi's gelijken ook op elkaar, maar een A4 en A8 zijn toch nog heel wat meer verschillend dan deze S en C.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenWaarom? Andere merken doen hetzelfde, ze zullen er geen exemplaar minder door verkopen. Integendeel!OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenAlle apen apen alle apen na is imo geen goede modelpolitiek. Minder verkopen??? Tuurlijk niet, maar ik vind het jammer dat men de verschillen tss de modellen minder ziet dan vroeger.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
Comment