Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes CLA 45 AMG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
    Dacht dat de CLA 45 AMG vierwielaandrijving ging zijn?
    eigenlijk zijn beide wagens valse vierwielaandrijving.
    lets have some more member berries

Comment

Mercedes-Benz breidt z’n CLA-klasse met een wel heel opvallend model uit. Wij presenteren u: de CLA 45 AMG Racing Series Concept, en dat is een hele mond vol.

De raceauto is voorzien van een gemodificeerde 2-liter viercilinder turbomotor, die standaard in de CLA 45 AMG ligt, en daarin 360 pk levert. De transmissie met dubbele koppeling is een zeventraps AMG speedshift DCT7 semi-automaat. En zoals het een raceauto betaamt is-ie voorzien van grote voor- en achterspoilers om zoveel mogelijk downforce te genereren. Verder is de gehele ophanging aan te passen om de ideale afstelling te krijgen voor op het circuit, bovendien voldoet hij aan alle regels wat betreft autoracen.
      “We proberen raceteams een competitieve auto aan te bieden, die erg veilig is voor z’n klasse. De grote successen die we hebben geboekt met de SLS AMG GT3 geeft ons daarin genoeg vertrouwen”, aldus Ola Källenius, CEO van Mercedes-AMG.
      De Mercedes CLA 45 AMG Racing Series Concept wordt volgende week op de IAA in Frankfurt gepresenteerd.

CLA 250 Sport
      De CLA 250 kennen we al, maar AMG maakt er een Sport-uitvoering van. Onder de kap verandert er niets aan de viercilinder, die dus opnieuw 211 pk en koppel van 350 Nm levert. Ook deze is gekoppeld aan de DCT7-versnellingsbak in. Onder de Mercedes komen 18-inch lichtmetalen AMG-wielen in hoogglans zwart. Om die stoere look te versterken worden er rode remklauwen gemonteerd en her en der vinden we wat rode details.
      De Mercedes CLA 250 Sport staat aan het einde van het jaar in de showroom en gaat in Duitsland 42.304 euro kosten. Vanaf oktober kunnen onze Oosterburen hem bestellen.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

AMG wil graag serieus genomen worden, ook al hebben ze de downsizestap van acht- naar viercilinders gemaakt. Als de 360 pk die dit geblazen 2-literblok levert dat al niet bewerkstelligde, dan klaart dit uitgebouwde raceconcept de klus wel.

Hoewel er nu nog een sticker ‘concept’ op zit, verwachten we deze beefed up CLA, met centrale wielmoeren, dikke achtervleugel, voorspoiler, en gestript interieur over niet al te lange tijd echt op het circuit te zien. Eigenlijk ziet alles aan de CLA45 Racing er racy uit, behalve het versnellingspookje, dat rechtsreeks uit de productieversie meekwam.
              De CLA beschikt over de standaard 360 pk en 450 Nm, maar: the technical specifications will vary according to the race rules and race series. The engine output and power transmission are variable, with permanent all-wheel drive or purely front-wheel drive possible as in the standard version.

Comment

Comment

Zeer netjes in deze combo. Ik begin het model meer en meer te smaken.
                  "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
                    Eigenlijk is het ontwerp prachtig, 't is alleen jammer dat ze het in deze proporties hebben toegepast.
                    Ik kan me enkel inbeelden hoe mooi de auto kan zijn als 'ie de afmetingen van een CLS had (of beter gezegd, de CLS het design van de CLA had).
                    Onlangs passeerde zo'n CLA op de autosnelweg & van achteren bekeken is dat zo'n smal autootje, dat ik spontaan begon te lachen... 't is geen zicht, sorry.
                    Echt spijtig dat 'ie geen breder spoor kon krijgen.

Comment

Zalig hopelijk komt dat blok ook in een C.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
                        Prachtig die combo, zou mijn keuze zijn.
                        2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                        2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                        2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                          Eigenlijk is het ontwerp prachtig, 't is alleen jammer dat ze het in deze proporties hebben toegepast.
                          Ik kan me enkel inbeelden hoe mooi de auto kan zijn als 'ie de afmetingen van een CLS had (of beter gezegd, de CLS het design van de CLA had).
                          Onlangs passeerde zo'n CLA op de autosnelweg & van achteren bekeken is dat zo'n smal autootje, dat ik spontaan begon te lachen... 't is geen zicht, sorry.
                          Echt spijtig dat 'ie geen breder spoor kon krijgen.
                          Ik heb nu al een paar keer een bruine gezien met gewone 16-duimsvelgen. Zoals jij beschrijft, mist 'm dan achteraan wat 'body'.
                          Maar het AMG-pack of zoals die rode CLA 45 AMG van hierboven, maakt 'm achteraan toch wat breder vind ik.
                          Ik moest eerst wat wennen aan het ontwerp en de proporties, maar ik begin 'm meer en meer te appreciëren.
                          "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

tuurlijk mist een fwd achteraan wat body

moesten ze de cla rwd willen hebben laten ogen, het zou niet goed zijn geweest

Comment

M235i Coupe vs CLA45 AMG:

Comment

Comment

Comment

Ik vind de daklijn en dan vooral de overgang van dak naar koffer veel geslaagder bij de CLA.
                                    Bij de 2 steekt de koffer nogal "sedanachtig" uit, geen mooie coupélijn.
                                    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

De cla vind ik knapper dan de 2reeks

Comment

Doe mij maar de CLA
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          nee krikke, voor dat geld koop je een rwd benz
                                          juist, maar dat het karretje fans heeft verbaasd niet.

Comment

Working...
                                          X