Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ik zou ook direct voor de M235 kiezen ook al ben ik alles behalve BMW minded sinds onze E92.
de CLA45 heeft maar 2 punten waar het beter op scoort en das geluid en besturing voor de minder goeie chauffeurs die anders bij een drift naast de weg zouden belanden
wat voor slechte ervaring als ik vragen mag? E92 reports interesseren mij wel
alles die je je maar kan inbeelden is wel kapot gegaan en soms meer dan 1 keer en dat van navigatie tot motor onderdelen tot de electrische ruiten...
nu heeft madam een 1 en die heeft toch nog geen wekelijks garagebezoek nodig gehad. BMW service is ook ronduit slecht ofwel ben ik teveel verwend bij mercedes
Het compacte platform ligt bepaald niet te verstoffen bij Mercedes-Benz. Vandaag maken we kennis met alweer de vierde variant van de A-klasse, de CLA Shooting Brake.
Omdat Mercedes-Benz de 45 AMG tegelijkertijd met de gewone CLA Shooting Brake introduceert, trekken we meteen het snelste paard uit de rij auto's die ons op het vliegveld op staat te wachten. Eigenlijk oogt de AMG verrassend ingetogen, zeker als je hem vergelijkt met de M's en RS-en van deze wereld. Dikke wielen, flinke pijpen en wat potente remhardware zijn de belangrijkste onderscheid-makers.. op het oog tenminste.
En natuurlijk onder de kap een tweeliter viercilinder (jawel, ook AMG leert downsizen) met een turbo waar een reuzenslak een minderwaardigheidscomplex van krijgt. Die joekel blaast het vermogen naar een indrukwekkende 360 pk en een koppel van 450 Nm, maar door zijn formaat is hij wel wat moeilijk op gang te brengen. De toerenteller staat halverwege zijn bereik voordat de volle bak er echt in komt. Kwestie van berekendend rijden dus, maar dat kun je ook als een uitdaging beschouwen.
Echt indruk maakt het onderstel, al zal het voor menigeen wellicht wat te hard zijn. Op slecht wegdek krijg je flinke klappen, maar de keerzijde is dat het onderstel in snelle bochten ontzettend strak blijft, waardoor de auto geweldig neutraal hard de bocht door kan. En dan dat geluid! Vooral bij opschakelen rond de zesduizend toeren is het ontzettend indrukwekkend.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment