Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Maserati Ghibli

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Inderdaad, velgen zijn wel mooi maar één maatje groter zou hem een nog wel beter uitzicht geven. Nu lijkt de ruimte tussen band en wielkast toch redelijk groot, zeker bij het achterwiel valt het me nu ook op.
    Haha, grapjas, bij een grotere velg is die ruimte exact dezelfde!
    Wat ze de arm menskes toch allemaal wijsmaken...

Comment

• UITZICHT.. Lezen is ook moeilijk precies.
      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GuyJo Bekijk Berichten
        Ik sprak dan inderdaad ook over uitzicht.

Dat weet mijn g*t ook wel. Toch hoeft jou stelling niet altijd zo te zijn.

Toch maar beter eens volgende tool gebruiken:

@your service.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

@your service.
          Great! Dat is een mooi voorbeeld en tonaliteit van onze positieve forum spirit, zie

Comment

Welke maten velgen hebben raceauto's in andere klassen?

De reden dat een F1 'kleine' wieltjes hebben, is omdat dat in het reglement staat.

Bij een formulewagen in het algemeen is een band ook een groot deel van de afvering, vandaar dat ze niet op laagprofielers geplaatst worden.

Nu, ieder zijn ding, maar voor mij telt (meestal): hoe groter hoe beter! (uiteraard zonder er over te gaan, je moet geen 22 inch op een Audi A3 gaan leggen, maar deze Maser had bvb. wel een maat of twee groter gemogen voor mij).

Soit, keuzes en persoonlijke voorkeuren...
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Enige nadeel aan de Gbibli is de beenruimte achteraan. Voor mij geen probleem met kindjes van amper 1 en 4j. maar vanaf 10j zal dit wel het geval zijn.

Velgen zijn persoonlijke keuze, ik wens sportiever te rijden en de sportievere looks, iemand die graag zacht rijdt en een meer klasse-look wil opteert dan beter voor kleinere velgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                Dat lijkt mij toch erg veel? Trouwens, als je een Maserati kan kopen en dan op het verbruik moet kijken dan heb je verkeerd gekocht
                Ik heb de diesel voor verschillende redenen gekocht:

- de diesel is idd veel goedkoper dan de benzine om 25.000-30.000 km per jaar mee te rijden, maar dan gaat het minder over de prijs van benzine (al is het verschil tussen 7 L Diesel en 13L benzine per 100KM natuurlijk ook niet gering), maar ik kan natuurlijk die benzine betalen als ik dat zou willen. Het gaat hem veel, veel meer over de VAA. Met zijn 158gr CO2 is de VAA op deze wagen amper de helft van wat het bij een benzine zou zijn. En daar ben ik eerlijk in, de VAA van een benzine is mij gewoon te veel. Idem met de fiscale aftrekbaarheid. De benzine moet je "privé" kopen, voor de fun. M.i. komt enkel de diesel in aanmerking om als wagen van de firma mee te rijden.

- ik rij eigenlijk ook gewoon graag met een auto met de motor karakteristieken van een (deze) diesel. De 600 nm koppel en de curve die erbij hoort. Van heel laag mega lekker koppel die héél comfortabel aan te spreken is zonder iederen keer naar een gierende motor te moeten gaan. Geweldig.

Elk zijn meug, maar ik vind de diesel prima.
                Last edited by Yves_0016; 08/04/2015, 20:53.

Comment

• ik begrijp je ief, kop op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                    Proficiat met je wagen Yves! Als hij koud staat, vind je dan niet dat de motor veel geluid maakt (diesel geluid) of valt dat goed mee?
                    Neen, valt eigenlijk wel mee. Het is natuurlijk een diesel, maar al bij val zeker niet zo hevig dat het "opvalt". Wat mij wel opvalt is dat het even duurt voor hij lekker op temperatuur is. Als ik uit Wilrijk vertrek over de A12 's morgens (auto staat uiteraard in garage dus is niet "ijskoud" als ik vertrek) dan ben ik toch Boom voorbij en bijna aan Duvel voor de temperatuur helemaal mooi in het midden staat. Veel langer dan mijn vorige wagen --> misschien omdat de koeling zo goed is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
                      Neen, valt eigenlijk wel mee. Het is natuurlijk een diesel, maar al bij val zeker niet zo hevig dat het "opvalt". Wat mij wel opvalt is dat het even duurt voor hij lekker op temperatuur is. Als ik uit Wilrijk vertrek over de A12 's morgens (auto staat uiteraard in garage dus is niet "ijskoud" als ik vertrek) dan ben ik toch Boom voorbij en bijna aan Duvel voor de temperatuur helemaal mooi in het midden staat. Veel langer dan mijn vorige wagen --> misschien omdat de koeling zo goed is.
                      Ik ga jou zeker nog localiseren dan.
                      Doe je dat traject trouwens nooit 's avonds/'s nachts?
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                        Enige nadeel aan de Gbibli is de beenruimte achteraan. Voor mij geen probleem met kindjes van amper 1 en 4j. maar vanaf 10j zal dit wel het geval zijn.

Velgen zijn persoonlijke keuze, ik wens sportiever te rijden en de sportievere looks, iemand die graag zacht rijdt en een meer klasse-look wil opteert dan beter voor kleinere velgen
                        Ik kan je op beide punten volgen:

- 4 volwassenen kunnen er zeker mooi in, maar die vanachter gaan idd niet al te veel moeten bewegen met de benen, dat is zeker. Mijn kinderen zijn ook 4 en 2, zitten nog in kinderstoelkes dus ook hier geen probleem. Maar je kan niet ontkennen dat de Ghibli de buitenafmetingen heeft van een 5-serie, maar het interieur toch iets kleiner is. Groter dan een 3 serie hoor, zeker en vast, maar toch minder ruim dan een 5. Het is er een beetje tussenin. Heeft natuurlijk te maken met de zéér sportieve vormgeving van zowel exterieur als interieur.

- inderdaad, ik ga voor zacht rijden en klasse-look gaan. Hoe meer ik hem zie hoe leuker ik hem vind met deze velgen.

Comment

Ik ga jou zeker nog localiseren dan.
                          Doe je dat traject trouwens nooit 's avonds/'s nachts?
                          Meestal 's morgen om 06.30 uur van A'pen naar Brussel en tussen 17.30 uur en 19.30 uur terug van Brussel naar A'pen.

Auto die mij meest bijblijft ik dat ik 's Morgens vaak "samen" met een echte Audi RS5 met nr plaat 1-FIS-XXX de A12 opdraai ter hoogte van de Kontichse Steenweg. Wat een bak zeg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
                            Meestal 's morgen om 06.30 uur van A'pen naar Brussel en tussen 17.30 uur en 19.30 uur terug van Brussel naar A'pen.

Auto die mij meest bijblijft ik dat ik 's Morgens vaak "samen" met een echte Audi RS5 met nr plaat 1-FIS-XXX de A12 opdraai ter hoogte van de Kontichse Steenweg. Wat een bak zeg.
                            Ik zou toch maar eens vragen voor een avond/nachtshift...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                              Great! Dat is een mooi voorbeeld en tonaliteit van onze positieve forum spirit, zie
                              Moet nog op deze reageren,

Comment

... Nu lijkt de ruimte tussen band en wielkast toch redelijk groot, zeker bij het achterwiel valt het me nu ook op.
                                Hoeveel kleiner gaat die ruimte dan zijn met een 19-inch velg (ipv de 18-inch op de foto) en bijhorende toegelaten band?
                                Opgepast, dit kan een strikvraag zijn...

Comment

Hoeveel kleiner gaat die ruimte dan zijn met een 19-inch velg (ipv de 18-inch op de foto) en bijhorende toegelaten band?
                                  Opgepast, dit kan een strikvraag zijn...
                                  Ik zou je aanraden om zelf eens de tool te gebruiken wanneer je weet wat er is toegelaten volgens het coc.

O ja, je mag dan wel niet vergeten om het verschil door twee te delen natuurlijk...

Comment

• Heel mooie Ghibli. Nu nog verlagen en een dikke, min. 20", velg!
                                    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                      Heel mooie Ghibli. Nu nog verlagen en een dikke, min. 20", velg!
                                      Verlagen? het is nu al een kunst om nergens te haperen...

Comment

Ach, oef, super... Dacht al dat het aan mij lag omdat ik net van een Range Rover kom... Niet dus, content dat jij mijn gevoel bevestigd. Deze wagen hangt echt al mega laag, elke vluchtheuvel is oppassen en bijna tot stilstand komen... Als je nu nog verlaagd moet je beginnen speciale wegen zoeken waar je niets tegenkomt...

Comment

Een cm of 6 en 21 duims dan.

Sent from here
                                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Working...
                                          X