Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Maserati Ghibli

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Heel mooie Ghibli. Nu nog verlagen en een dikke, min. 20", velg!
    Lol... Arme Yves... ;-)

Verzonden vanaf iPhone met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
      Lol... Arme Yves... ;-)

Verzonden vanaf iPhone met Tapatalk
      Ik maak mij daar niet druk in zenne, ben niet iemand die zich veel aantrekt van wat anderen denken. Ik vind 'm mooi, dat is het belangrijkste.

Comment

• Maserati Ghibli

Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
        Verlagen? het is nu al een kunst om nergens te haperen...
        Mijn 5 met M-sportpakket is 30mm verlaagd, en ik raak zelden of nooit de grond. Een subtiele verlaging is voor mij een must. Ik vind de Ghibli te hoog op z'n poten staan. En dan 20" originele Maserati velgen. Nu is 'm mooi, en dan is 'm af.

Maar ieder z'n ding natuurlijk. Het is sowieso een hemels machien!
        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Die chassis kan perfect 20 inch of 21 inch aan zonder teveel aan comfort te verliezen. Zoals hierboven gezegd vind ik de ghibli ook een beetje te hoog staan. Subtiele verlaging en die 20 of 21 inch velgen van Maserati en hij is mooi.

Comment

Mijn 5 met M-sportpakket is 30mm verlaagd, en ik raak zelden of nooit de grond. Een subtiele verlaging is voor mij een must. Ik vind de Ghibli te hoog op z'n poten staan. En dan 20" originele Maserati velgen. Nu is 'm mooi, en dan is 'm af.

Je kan moeilijk twee verschillende wagens gaan vergelijken als het op verlagen aankomt. Als je denkt aan een verlaging, dan moet je de algemene bodemspeling van de wagen ook eens bekijken. Ook al is de 'wheelgap' groot, dan kan de grondspeling dat misschien net niet zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Je kan moeilijk twee verschillende wagens gaan vergelijken als het op verlagen aankomt. Als je denkt aan een verlaging, dan moet je de algemene bodemspeling van de wagen ook eens bekijken. Ook al is de 'wheelgap' groot, dan kan de grondspeling dat misschien net niet zijn.
              Inderdaad, daar kan toch veel verschil op zitten tussen merken & modellen niet tegenstaande ze in dezelfde klasse vallen.

Als ik mijn vorige Audi A6 bekijk met zijn -2cm standaard verlaagde ophanging en 18" velgskes. Ik zat nu al bijna overal tegen als het wat oneffen was.
              Als je dit dan vergelijkt met BMWMB zijn 5-reeks wat dan toch een zéér mooie is zoals hij er nu bij staat.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Blijkbaar schrapen er inderdaad toch al veel met de standaardophanging (in de US): http://www.ghibliforum.com/forum/mas...ottom-out.html

Jammer, want de ghibli vraagt echt wel voor een verlaging. Maar velgen van 20 inch doen optisch ook al veel natuurlijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erind Bekijk Berichten
                  Dit chassis kan perfect 20 inch of 21 inch aan zonder teveel aan comfort te verliezen...
                  Na iemand die meent dat de ruimte tussen band en wielkast meer gevuld wordt met grotere velgen, nu dit...

Een houterig hobbelpaard wordt het over slechte wegen met 21 inchers!
                  Én enerverende kraakjes en piepjes in dashboard en deuren.
                  Én een siddering door de hele wagen als je door een gat rijdt.
                  Dat doet ook de nieuwe Mercedes S met 20 inch runflats.

Over gladde wegen zijn alle auto's comfortabel, ook een BMW 1.

Maar respect voor ieders meug, al wordt hier soms toch wel wat verteld...

Vanwege de comfortbrigade.
                  Last edited by ; 10/04/2015, 00:16.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                    Blijft een knappe kar hé.
                    Proficiat met je bolide en hopelijk spot ik je wel eens.
                    Heel mooie wagen.

De velgen vind ik mooi en goed qua formaat, niet te groot en niet te klein.
                    Ik heb de indruk dat op het forum de liefhebbers van grote velgen wat prominenter het woord nemen, maar ik vind dat velgen ook niet te groot mogen zijn.
                    Voor mij is eigenlijk het design van de velg belangrijker dan de maat.

Zelf rij ik met 17" in de zomer en 19" in de winter.
                    Op een 5 vind ik 19" al het maximum, ik heb het vooral gedaan omdat die velgen horen bij de luxury line die ik genomen heb. Ik heb in de winter ook nooit het gevoel met "kleine" velgen rond te rijden.

Wat verlaging betreft, dat vind ik niet "chique", en zou ik nooit doen op mijn auto.

Dat zeer vlot inhalen herken ik, da's typisch voor 3-literdiesels die bulken van het koppel
                    2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                    2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                    2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GuyJo Bekijk Berichten
                      Na iemand die meent dat de ruimte tussen band en wielkast meer gevuld wordt met grotere velgen, nu dit...

Over gladde wegen zijn alle auto's comfortabel, ook een BMW 1.

Maar respect voor ieders meug, al wordt hier soms toch wel wat verteld...

Amai zo interessant zeg.

Een maserati koop je omdat je die mooi vindt of lekker vindt klinken, niet voor het comfort.
                      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Tja, wie mooi wil zijn, moet lijden zeker. 21 inch is nu ook niet nodig. En met verlaging wordt hier niet tot tegen de grond bedoeld, maar 1,5 cm zou al een hele verbetering zijn (optisch dan toch).
                        Voor een daily zou ik steeds naar een goed compromis zoeken tussen looks en comfort/gebruiksgemak.

Maar velgen en rijhoogte maken of kraken een wagen.

Comment

• Comment

Hoeveel kleiner gaat die ruimte dan zijn met een 19-inch velg (ipv de 18-inch op de foto) en bijhorende toegelaten band?
                            Opgepast, dit kan een strikvraag zijn...
                            1/2 "
                            Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                              1/2 "
                              Doe geen moeite, hij trekt zelfs bovenstaande tool in twijfel. 😉

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Mooie gezinswagen , qua binnenruimte echter geen concurrentie voor de onovertroffen nieuwe Superb. Inderdaad jammer van de lage instap , een verhoging is aangewezen. Graag ook een voordelig geprijsd instapmodel met comfortabele 16" stalen velgen en makkelijk te onderhouden sierdeksels.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                                  Amai zo interessant zeg.

Een maserati koop je omdat je die mooi vindt of lekker vindt klinken, niet voor het comfort.
                                  En jij neemt die beslissing voor iedereen?
                                  BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk Berichten
                                    Ik maak mij daar niet druk in zenne, ben niet iemand die zich veel aantrekt van wat anderen denken. Ik vind 'm mooi, dat is het belangrijkste.
                                    voila
                                    en ik ook
                                    Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

• Wat een bende azijnpissers hier, get a life!
                                      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Zo moet het ook.

Sent from here
                                        den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Voilà, dat is het belangrijkste. En het was niet mijn bedoeling om het topic hier te vervuilen door efkes te melden dat ik de Ghibli liever zie met één maatje meer. Mijn excuses

Comment

Working...
                                          X