Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Daarstraks tot tweemaal toe eentje in dat prachtig blauw gezien in het Antwerpse.
Sent from somewhere, using Tapatalk.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
3 liter minder is idd in vergelijking met de laatste RR, dat was een Evoque SD4 190PK Automaat, daarmee zat ik op een goede 9 L/100km.
Toch even vermelden dat het verbruik van de Evoque sterk afhankelijk is van de uitvoering. Ikzelf rijd met een eD4 2WD handgeschakeld en zit gemiddeld op 6,5 L/100km (met zware voet dan nog).
Maar daar gaat dit topic niet over. Super wagen, die Ghibli!
Als de VAA niet zo hoog was, zou ik er ook een nemen.
Toch even vermelden dat het verbruik van de Evoque sterk afhankelijk is van de uitvoering. Ikzelf rijd met een eD4 2WD handgeschakeld en zit gemiddeld op 6,5 L/100km (met zware voet dan nog).
Maar daar gaat dit topic niet over. Super wagen, die Ghibli!
Als de VAA niet zo hoog was, zou ik er ook een nemen.
Begrijp eigenlijk niet waarom de VAA zo'n drempel is als je zo'n wagen wil kopen...
net zoals inschrijvingstaks en verkeersbelasting...maar dat zou een echte liefhebber toch niet mogen tegen houden...
Besef goed wat een voordeel een firmawagen of bedrijfswagen je al oplevert...voor wat hoort wat
net zoals inschrijvingstaks en verkeersbelasting...maar dat zou een echte liefhebber toch niet mogen tegen houden...
Besef goed wat een voordeel een firmawagen of bedrijfswagen je al oplevert...voor wat hoort wat
Tjah, elk zijn mening en goesting natuurlijk... Bij mij ging het op het einde tussen:
- BMW 640d Gran Coupé, één jaar oud en 8.000 km
- Porsche Panamera Diesel, één jaar oud en 24.000 km
- Audi A7 diesel 3.0 Quattro, nieuw
- Fisker Karma, één jaar oud en 4.000 km.
- Maserati Ghibli Diesel, nieuw
De Fisker has uiteraard veruit de minst VAA maar viel af omdat dat een particuliere wagen bleek (geen aftrekbare BTW). De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat als die Fisker een BTW wagen geweest was ik die allicht had gekocht.
De BMW en Porsche zijn bij mij toch wel afgevallen omwille van de VAA (CO2 doenbaar, maar nieuwprijs van ruim +100K zorgde voor (te) hoge VAA).
De A7 had minder VAA dan de Maserati (nieuwprijs ongeveer zelfde als Maserati, maar CO2 beter) maar mijn vrouw haat Audi's en de A7 was voor mij ivm de Maserati toch wel op zowat elk vlak (behalve technische gadgets) de mindere.
De Maserati zat er wat tussen in en vooral de looks (zowel binnen als buiten) deden het toch wel helemaal voor mij. Uiteindelijk elke morgen als ik vertrek nog altijd een glimlach op mijn gezicht en uiterst tevreden.
Maar ja, VAA speelt voor veel mensen bij aankoop dus zeker mee in het segment waar de Ghibli op mikt (en allicht ook voor de Quattroporte). Bij een Gran Sport of Gran Cabrio zal dat allicht veel minder zijn.
Zoals beloofd laatste update'je ter gelegenheid van 1e onderhoud. Vorige week Maandag 02/11 dus 1e onderhoud laten doen bij FMA Antwerpen. Wagen exact 7 maand en één dag oud en 20.450 km op de tellers (ik ben dus mooi onderweg om 30+K km te doen het 1e jaar ).
Maken van de afspraak verliep perfect, paar weken geleden mail gestuurd waarin ik zelf 3 data had voorgesteld, afspraak kon netjes op 1e datum die ik had voorgesteld. Ik werd verwacht om 08.00 uur 's morgens en "er zou een vervangwagen klaarstaan". Vervangwagen voor een onderhoud, toch iets wat je niet te vaak moet verwachten. Gezien men meldde dat onderhoud ongeveer 2,5 uur zou duren heb ik gemeld dat ik vervangwagen niet hoefde en gewoon toegang tot wi-fi beter was, het is nuttiger om in het klantensalon 2 uur te kunnen werken dan met een vervangwagen in de file te gaan staan...
Samen met de afspraak werd mij, op mijn vraag, trouwens een super complete en duidelijke offerte voor winterbanden bezorgd. Ik heb uiteindelijk besloten om dit niet te doen omdat de aangeraden winterbanden voor deze wagen (Pirelli Sottozero 3) bij de Donkers paar honderd meter van mijn deur 300EUR goedkoper waren geleverd en geplaatst, toch een bedrag die ik dom zou zijn om te laten liggen).
Ik was er om 07.45, deur was al open en ik werd vriendelijk ontvangen. Wifi werkte perfect, er werd mij meerdere malen koffie aangeboden,... Kortom: alles OK, onderhoudservaring zoals ik het graag wil.
Zicht vanuit klantensalon is meer dan OK...
Eén minder puntje was toen de verkoper (waar ook ik mijn auto aan heb gekocht) het salon binnenkwam om vriendelijke goeiendag te zeggen en klapke te doen met klant die blijkbaar op zijn minst één Maserati en diverse Ferrari's heeft. Naar mij werd niet omgekeken, zelfs geen goeiedag. Ik ben daar duidelijk een "junior klantje"...
Auto was iets na 10.00 klaar, ik had hem perfect gekuist in het week-end dus ik ben niet zeker maar ik dacht dat ze hem nog eens gekuist hadden, interieur was perfect OK: mijn zetel en alle instellingen stonden mooi zoals ik ze had achter gelaten. (ik vind het persoonlijk mega irritant als ik mijn auto terugkrijg met zetel en stuur anders (heb wel momory, maar vind ik toch irritant), radio op andere post, temperatuur verzet,... grrrr....). Maar hier dus niet van dat. Ik kreeg sleutel terug, werkbon aftekenen en er werd mij vriendelijk gemeld dat factuur wel zou opgestuurd worden. Toch ook gans andere ervaring dan bij sommige garages waar ik me als een soort crimineel voelde waar ze 0,0% vertrouwen in hebben).
Bij aankoop hadden ze mij gezegd dat onderhoudskosten "vergelijkbaar met mijn vorige BMW's en Range Rover's" zouden zijn. Factuur was uiteindelijke 781EUR. Bon, niet voor niets, maar OK, met dit type wagen in dit type garage weet je natuurlijk dat je geen 120EUR gaat betalen zoals ik voor mijn Alfa GT in een klein garage in een klein boeredorp betaalde. Laten we zeggen dat het inderdaad vergelijkbaar met Range Rover is, bij Range Rover Metropool Noord betaalde ik ook altijd rond die prijs. Service en prijs al bij dus zoals ik had verwacht.
De auto heeft op de 21.000 km tot nu toe nog altijd niet het minste probleem gehad (één keer paar dagen TPMS alarm gehad, maar dat is vanzelf weggegaan), gemiddeld verbruik nog altijd tussen 6,5 en 7 L/100KM en onderhoud dus ook als verwacht. EN ik geniet er nog altijd elke dag van om achter het stuur te kruipen. Gisteren op de A12 nog even de sportknop genuttigd om een Audi A8 die dacht even in mijn gat te duwen en aan het rood licht naast me kwam staan even de puntjes op de i te zeggen. Nog steeds tevreden Maserati rijder hier.
Eén minder puntje was toen de verkoper (waar ook ik mijn auto aan heb gekocht) het salon binnenkwam om vriendelijke goeiendag te zeggen en klapke te doen met klant die blijkbaar op zijn minst één Maserati en diverse Ferrari's heeft. Naar mij werd niet omgekeken, zelfs geen goeiedag. Ik ben daar duidelijk een "junior klantje"...
Leuk dat je je ervaringen hier voor ons neerschrijft. En blij dat je over het algemeen tevreden bent.
Moest ik het zijn, ik zou me dood ergeren aan bovenstaande. Zo'n snertmentaliteit weegt voor mij véél meer door dan een verzette spiegel, zetel of binnentemperatuur...
Niets zo hatelijk voor mij dan mensen die me in my face duidelijk maken dat je voor hen niet meer bent dan €€€.
King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Zoals beloofd laatste update'je ter gelegenheid van 1e onderhoud. Vorige week Maandag 02/11 dus 1e onderhoud laten doen bij FMA Antwerpen. Wagen exact 7 maand en één dag oud en 20.450 km op de tellers (ik ben dus mooi onderweg om 30+K km te doen het 1e jaar ).
Maken van de afspraak verliep perfect, paar weken geleden mail gestuurd waarin ik zelf 3 data had voorgesteld, afspraak kon netjes op 1e datum die ik had voorgesteld. Ik werd verwacht om 08.00 uur 's morgens en "er zou een vervangwagen klaarstaan". Vervangwagen voor een onderhoud, toch iets wat je niet te vaak moet verwachten. Gezien men meldde dat onderhoud ongeveer 2,5 uur zou duren heb ik gemeld dat ik vervangwagen niet hoefde en gewoon toegang tot wi-fi beter was, het is nuttiger om in het klantensalon 2 uur te kunnen werken dan met een vervangwagen in de file te gaan staan...
Samen met de afspraak werd mij, op mijn vraag, trouwens een super complete en duidelijke offerte voor winterbanden bezorgd. Ik heb uiteindelijk besloten om dit niet te doen omdat de aangeraden winterbanden voor deze wagen (Pirelli Sottozero 3) bij de Donkers paar honderd meter van mijn deur 300EUR goedkoper waren geleverd en geplaatst, toch een bedrag die ik dom zou zijn om te laten liggen).
Ik was er om 07.45, deur was al open en ik werd vriendelijk ontvangen. Wifi werkte perfect, er werd mij meerdere malen koffie aangeboden,... Kortom: alles OK, onderhoudservaring zoals ik het graag wil.
Zicht vanuit klantensalon is meer dan OK...
Eén minder puntje was toen de verkoper (waar ook ik mijn auto aan heb gekocht) het salon binnenkwam om vriendelijke goeiendag te zeggen en klapke te doen met klant die blijkbaar op zijn minst één Maserati en diverse Ferrari's heeft. Naar mij werd niet omgekeken, zelfs geen goeiedag. Ik ben daar duidelijk een "junior klantje"...
Auto was iets na 10.00 klaar, ik had hem perfect gekuist in het week-end dus ik ben niet zeker maar ik dacht dat ze hem nog eens gekuist hadden, interieur was perfect OK: mijn zetel en alle instellingen stonden mooi zoals ik ze had achter gelaten. (ik vind het persoonlijk mega irritant als ik mijn auto terugkrijg met zetel en stuur anders (heb wel momory, maar vind ik toch irritant), radio op andere post, temperatuur verzet,... grrrr....). Maar hier dus niet van dat. Ik kreeg sleutel terug, werkbon aftekenen en er werd mij vriendelijk gemeld dat factuur wel zou opgestuurd worden. Toch ook gans andere ervaring dan bij sommige garages waar ik me als een soort crimineel voelde waar ze 0,0% vertrouwen in hebben).
Bij aankoop hadden ze mij gezegd dat onderhoudskosten "vergelijkbaar met mijn vorige BMW's en Range Rover's" zouden zijn. Factuur was uiteindelijke 781EUR. Bon, niet voor niets, maar OK, met dit type wagen in dit type garage weet je natuurlijk dat je geen 120EUR gaat betalen zoals ik voor mijn Alfa GT in een klein garage in een klein boeredorp betaalde. Laten we zeggen dat het inderdaad vergelijkbaar met Range Rover is, bij Range Rover Metropool Noord betaalde ik ook altijd rond die prijs. Service en prijs al bij dus zoals ik had verwacht.
De auto heeft op de 21.000 km tot nu toe nog altijd niet het minste probleem gehad (één keer paar dagen TPMS alarm gehad, maar dat is vanzelf weggegaan), gemiddeld verbruik nog altijd tussen 6,5 en 7 L/100KM en onderhoud dus ook als verwacht. EN ik geniet er nog altijd elke dag van om achter het stuur te kruipen. Gisteren op de A12 nog even de sportknop genuttigd om een Audi A8 die dacht even in mijn gat te duwen en aan het rood licht naast me kwam staan even de puntjes op de i te zeggen. Nog steeds tevreden Maserati rijder hier.
Leuk te horen dat het jou nog steeds goed bevalt met de Maser en hun service.
Ik ben jou nog steeds niet tegengekomen op de A12 dacht ik...alleszins toch niet in dezelfde richting.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Natuurlijk is dat zicht meer dan OK! Zeker als je ietsje verder kijkt
Deugniet!
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Zoals beloofd laatste update'je ter gelegenheid van 1e onderhoud. Vorige week Maandag 02/11 dus 1e onderhoud laten doen bij FMA Antwerpen. Wagen exact 7 maand en één dag oud en 20.450 km op de tellers (ik ben dus mooi onderweg om 30+K km te doen het 1e jaar ).
Maken van de afspraak verliep perfect, paar weken geleden mail gestuurd waarin ik zelf 3 data had voorgesteld, afspraak kon netjes op 1e datum die ik had voorgesteld. Ik werd verwacht om 08.00 uur 's morgens en "er zou een vervangwagen klaarstaan". Vervangwagen voor een onderhoud, toch iets wat je niet te vaak moet verwachten. Gezien men meldde dat onderhoud ongeveer 2,5 uur zou duren heb ik gemeld dat ik vervangwagen niet hoefde en gewoon toegang tot wi-fi beter was, het is nuttiger om in het klantensalon 2 uur te kunnen werken dan met een vervangwagen in de file te gaan staan...
Samen met de afspraak werd mij, op mijn vraag, trouwens een super complete en duidelijke offerte voor winterbanden bezorgd. Ik heb uiteindelijk besloten om dit niet te doen omdat de aangeraden winterbanden voor deze wagen (Pirelli Sottozero 3) bij de Donkers paar honderd meter van mijn deur 300EUR goedkoper waren geleverd en geplaatst, toch een bedrag die ik dom zou zijn om te laten liggen).
Ik was er om 07.45, deur was al open en ik werd vriendelijk ontvangen. Wifi werkte perfect, er werd mij meerdere malen koffie aangeboden,... Kortom: alles OK, onderhoudservaring zoals ik het graag wil.
Zicht vanuit klantensalon is meer dan OK...
Eén minder puntje was toen de verkoper (waar ook ik mijn auto aan heb gekocht) het salon binnenkwam om vriendelijke goeiendag te zeggen en klapke te doen met klant die blijkbaar op zijn minst één Maserati en diverse Ferrari's heeft. Naar mij werd niet omgekeken, zelfs geen goeiedag. Ik ben daar duidelijk een "junior klantje"...
Auto was iets na 10.00 klaar, ik had hem perfect gekuist in het week-end dus ik ben niet zeker maar ik dacht dat ze hem nog eens gekuist hadden, interieur was perfect OK: mijn zetel en alle instellingen stonden mooi zoals ik ze had achter gelaten. (ik vind het persoonlijk mega irritant als ik mijn auto terugkrijg met zetel en stuur anders (heb wel momory, maar vind ik toch irritant), radio op andere post, temperatuur verzet,... grrrr....). Maar hier dus niet van dat. Ik kreeg sleutel terug, werkbon aftekenen en er werd mij vriendelijk gemeld dat factuur wel zou opgestuurd worden. Toch ook gans andere ervaring dan bij sommige garages waar ik me als een soort crimineel voelde waar ze 0,0% vertrouwen in hebben).
Bij aankoop hadden ze mij gezegd dat onderhoudskosten "vergelijkbaar met mijn vorige BMW's en Range Rover's" zouden zijn. Factuur was uiteindelijke 781EUR. Bon, niet voor niets, maar OK, met dit type wagen in dit type garage weet je natuurlijk dat je geen 120EUR gaat betalen zoals ik voor mijn Alfa GT in een klein garage in een klein boeredorp betaalde. Laten we zeggen dat het inderdaad vergelijkbaar met Range Rover is, bij Range Rover Metropool Noord betaalde ik ook altijd rond die prijs. Service en prijs al bij dus zoals ik had verwacht.
De auto heeft op de 21.000 km tot nu toe nog altijd niet het minste probleem gehad (één keer paar dagen TPMS alarm gehad, maar dat is vanzelf weggegaan), gemiddeld verbruik nog altijd tussen 6,5 en 7 L/100KM en onderhoud dus ook als verwacht. EN ik geniet er nog altijd elke dag van om achter het stuur te kruipen. Gisteren op de A12 nog even de sportknop genuttigd om een Audi A8 die dacht even in mijn gat te duwen en aan het rood licht naast me kwam staan even de puntjes op de i te zeggen. Nog steeds tevreden Maserati rijder hier.
Bijna 800 euro voor een oliewissel is toch nog een pak meer dan bij BMW, daar is het iets van een 450-500..
Die mannen moeten natuurlijk meer verdienen per auto, want hoeveel zouden daar op onderhoud komen ? 20-30 / maand als het al zoveel is ?
previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Zoals beloofd laatste update'je ter gelegenheid van 1e onderhoud. Vorige week Maandag 02/11 dus 1e onderhoud laten doen bij FMA Antwerpen. Wagen exact 7 maand en één dag oud en 20.450 km op de tellers (ik ben dus mooi onderweg om 30+K km te doen het 1e jaar ).
Maken van de afspraak verliep perfect, paar weken geleden mail gestuurd waarin ik zelf 3 data had voorgesteld, afspraak kon netjes op 1e datum die ik had voorgesteld. Ik werd verwacht om 08.00 uur 's morgens en "er zou een vervangwagen klaarstaan". Vervangwagen voor een onderhoud, toch iets wat je niet te vaak moet verwachten. Gezien men meldde dat onderhoud ongeveer 2,5 uur zou duren heb ik gemeld dat ik vervangwagen niet hoefde en gewoon toegang tot wi-fi beter was, het is nuttiger om in het klantensalon 2 uur te kunnen werken dan met een vervangwagen in de file te gaan staan...
Samen met de afspraak werd mij, op mijn vraag, trouwens een super complete en duidelijke offerte voor winterbanden bezorgd. Ik heb uiteindelijk besloten om dit niet te doen omdat de aangeraden winterbanden voor deze wagen (Pirelli Sottozero 3) bij de Donkers paar honderd meter van mijn deur 300EUR goedkoper waren geleverd en geplaatst, toch een bedrag die ik dom zou zijn om te laten liggen).
Ik was er om 07.45, deur was al open en ik werd vriendelijk ontvangen. Wifi werkte perfect, er werd mij meerdere malen koffie aangeboden,... Kortom: alles OK, onderhoudservaring zoals ik het graag wil.
Zicht vanuit klantensalon is meer dan OK...
Eén minder puntje was toen de verkoper (waar ook ik mijn auto aan heb gekocht) het salon binnenkwam om vriendelijke goeiendag te zeggen en klapke te doen met klant die blijkbaar op zijn minst één Maserati en diverse Ferrari's heeft. Naar mij werd niet omgekeken, zelfs geen goeiedag. Ik ben daar duidelijk een "junior klantje"...
Auto was iets na 10.00 klaar, ik had hem perfect gekuist in het week-end dus ik ben niet zeker maar ik dacht dat ze hem nog eens gekuist hadden, interieur was perfect OK: mijn zetel en alle instellingen stonden mooi zoals ik ze had achter gelaten. (ik vind het persoonlijk mega irritant als ik mijn auto terugkrijg met zetel en stuur anders (heb wel momory, maar vind ik toch irritant), radio op andere post, temperatuur verzet,... grrrr....). Maar hier dus niet van dat. Ik kreeg sleutel terug, werkbon aftekenen en er werd mij vriendelijk gemeld dat factuur wel zou opgestuurd worden. Toch ook gans andere ervaring dan bij sommige garages waar ik me als een soort crimineel voelde waar ze 0,0% vertrouwen in hebben).
Bij aankoop hadden ze mij gezegd dat onderhoudskosten "vergelijkbaar met mijn vorige BMW's en Range Rover's" zouden zijn. Factuur was uiteindelijke 781EUR. Bon, niet voor niets, maar OK, met dit type wagen in dit type garage weet je natuurlijk dat je geen 120EUR gaat betalen zoals ik voor mijn Alfa GT in een klein garage in een klein boeredorp betaalde. Laten we zeggen dat het inderdaad vergelijkbaar met Range Rover is, bij Range Rover Metropool Noord betaalde ik ook altijd rond die prijs. Service en prijs al bij dus zoals ik had verwacht.
De auto heeft op de 21.000 km tot nu toe nog altijd niet het minste probleem gehad (één keer paar dagen TPMS alarm gehad, maar dat is vanzelf weggegaan), gemiddeld verbruik nog altijd tussen 6,5 en 7 L/100KM en onderhoud dus ook als verwacht. EN ik geniet er nog altijd elke dag van om achter het stuur te kruipen. Gisteren op de A12 nog even de sportknop genuttigd om een Audi A8 die dacht even in mijn gat te duwen en aan het rood licht naast me kwam staan even de puntjes op de i te zeggen. Nog steeds tevreden Maserati rijder hier.
Ik denk dat ik uw Maserati tijdens voorbije werkdagen gespot heb in de ondergrondse WTC-parking van Brussel (op de -4). Daar stond alleszins telkens eentje geparkeerd in de 2 plaatsen direct links als je de -4 binnenrijdt...
Dik machien.
"Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."
Comment