Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Maserati Ghibli

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Maserati Ghibli

Maak kennis met Quattroporte’s kleine broertje. De schrik van Duitse premium boys.

Zijn debuut stond gepland voor 20 april op de Shanghai Auto Show, met een foto-onthulling die morgen plaats zou moeten vinden. Ze hadden zelfs al een mini-site voor de Ghibli in het leven geroepen. Maar het is inmiddels traditie: er zijn altijd partijen die de foto’s eerder lekken. Deze keer ging Autoforum.cz met de foto’s aan de haal, die veel gelijkenissen tonen met de eerder gelekte renders.
    Naast de knik boven Maserati’s drietand in de grille valt het kenmerkende driedelige luchtrooster op in de zijschermen. Over de flank heeft hij een scherpe vouw, die de nieuwste versie van zijn grote broer ook heeft, en ik vind de combinatie koplampen + grille + motorkap nu al fraaier dan het opgepompte middengedeelte van de Quattroporte.
    Over de motoren is bekend dat er een 3.0 V6 met turbo’s beschikbaar komt (de zespitter die 410 pk in de Quattroporte levert), gaan er geruchten dat er een V8 beschikbaar komt, en wordt zelfs rekening gehouden met de komst van een dieselmotor om de Audi A6, BMW 5 Serie en Mercedes E-Klasse het leven compleet zuur te maken.

Bron: Autoblog

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Ziet er zeer goed uit!!
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

ja ziet er idd heel goed uit
      lets have some more member berries

Comment

Heel knap! Liever dit dan een Quattroporte!
        freude am fahren

Comment

It's like a BigMac: Mmmmm ... I'm lovin it !

Comment

Schitterend!
            En dan nu een Alfa 159 opvolger op die basis!
            2021 Taycan 4S
            2021 Lexus UX250h

Comment

UPDATE:
              Er komt een 3,0 liter V6-diesel in de Ghibli te liggen, met 270 pk, dus vergelijkbaar met de 3.0D S-modellen van Jaguar (275 pk). Koppelcijfers worden niet gegeven. Benzinelovers kunnen kiezen uit een twin-turbo V6 in twee vermogensuitmonsteringen: ca. 330 pk of 410 pk, iets minder dan in de Quattroporte dus. Met 4,9 meter is de Ghibli bijna even lang als de vorige generatie Quattroporte.
              Bron: Autoblog.nl
              Jaguar XF - http://autoforum.be/showthread.php?t=30558

Comment

Heel knappe verschijning, maar nog te groot in mijn ogen.
                4,90m lang...da's niet echt mid-size te noemen.

Comment

Niet groter dan een A6/5/E

quattroporte speelt mee bij de nog grotere A8/7/S/XJ
                  2021 Taycan 4S
                  2021 Lexus UX250h

Comment

Werkelijk schitterend. Wel vreemd dat Maserati hem zo kort na de quattroporte voorstelt, kanibalisatie verkoop van die laatste?

Comment

Heeft veel weg van de nieuwe Quattroporte, alleen vind ik die laatste mooier. Maar moest ik het geld hebben, 'k zou hem wel willen.

En de naam, die staat niet echt op zijn plaats bij deze auto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom Daem Bekijk Berichten
                        Werkelijk schitterend. Wel vreemd dat Maserati hem zo kort na de quattroporte voorstelt, kanibalisatie verkoop van die laatste?

Tja, het komt er eigenlijk op neer dat de nieuwe Quattroporte zo'n beetje de verlengde wielbasis-versie geworden is, terwijl deze Ghibli ongeveer het formaat heeft van de vorige Quattroporte.

Voor limousines met lange wielbasis is in China en nog een aantal andere nieuwe economische grootmachten een grote markt, dus een paar duizend exemplaren per jaar (het productie-aantal van de vorige Quattroporte, trouwens) moet de nieuwe QP wel kunnen halen. In Europa gaat de QP naar alle waarschijnlijkheid een extreem marginaal bestaan kennen en is de Ghibli de facto dé Maserati 4-deursauto geworden.

Wat wel enigszins verbazend is, is dat Maserati voor deze nieuwe berline de naam gekozen heeft van één van hun legendarische GT's (en van een met plastieken parafernalia opgetuigde Biturbo, maar over die periode zullen we zedig zwijgen).

Comment

De eerste foto's lagen vanochtend al op straat en nu heeft Maserati z'n nieuwste model, de Ghibli, dan officieel onthuld.

Het is tegenwoordig een zeldzaamheid dat foto's van een nieuw model niet voortijdig op internet belanden en ook bij de Maserati Ghibli was het vanochtend weer raak. De Italianen hebben nu, een paar uur later, zelf al het beeldmateriaal en bijbehorende info vrijgegeven.
                          Maserati laat evenwel nog niet al te veel los over de auto die het moet gaan opnemen tegen (vooral) de BMW 5-serie. Wel weten we nu zeker wat er onder de ranke Italiaanse kap ligt: de klant heeft keuze uit twee 3.0 turbo V6-blokken, een benzine- en een dieselvariant. De motoren zijn gekoppeld aan een automatische achtversnellingsbak en de aandrijving geschiedt op de achterwielen, Q4-vierwielaandrijving is optioneel.
                          De komst van een dieselmotor – die naar verwachting meer dan 300 pk levert - in een Maserati is uniek, dat gebeurde nog niet eerder in de bijna 100-jarige geschiedenis van het merk. De benzinegestookte 3.0 biturbo V6 is dezelfde als in de Quattroporte, waarin-ie 410 pk levert. Of de Ghibli evenveel vermogen krijgt toebedeeld, is nog even afwachten. Het topmodel krijgt waarschijnlijk de 3,8-liter V8 uit de Quattroporte aangemeten maar dat is nog niet officieel bevestigd.
                          De naam Ghibli is overigens een oude bekende uit de Maserati-historie. Zowel in de jaren zestig/zeventig als in de jaren negentig was er een model dat dit typeplaatje voerde (zie foto's 4 t/m 15). De nieuwe Ghibli maakt een belangrijk onderdeel uit van Maserati’s plannen om op jaarbasis 50.000 auto’s te verkopen.
                          Op dit moment moeten we het helaas stellen met een minimum aan beschikbare informatie, Maserati laat meer los over de Ghibli op de autobeurs van Shanghai, die op 19 april z’n poorten opent voor het publiek. Wanneer de Ghibli in Nederland op de markt komt, horen we nog van de importeur.

Comment

Zal goed verkopen denk ik. Zeker met die dieselmotor zal het heel wat klanten kunnen afsnoepen die normaal voor een 5 reeks , Audi A6 of E klasse gaan.
                            2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                            2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                            2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Zal vooral van de prijs afhangen denk ik...
                              Kopers in dit segment zijn nogal behoudsgezind.
                              Dealernetwerk is er ook niet echt op voorzien.
                              2021 Taycan 4S
                              2021 Lexus UX250h

Comment

Helaas klopt dat als een bus. De (schitterende) XF bewijst dat heel mooi door, ondanks z'n kwaliteiten en relatief gebrek aan défauts, hoegenaamd geen vuist te kunnen maken tegen de gevestigde waarden in dit segment.

Ik las elders dat Alfa Romeo de opvolger van de 166 op dit platform zal zetten, dus: vermoedelijk een RWD (optioneel Q4) grote Alfa met sportieve genen en een zescilinder.

Comment

Comment

Comment

Comment

Wat een prachtig ding.
                                        2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                        2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                        2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Working...
                                        X