das gvd bijna een 124
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Maserati Ghibli
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenknap dat maserati op een w210 chassis een nieuwe auto op de markt gooit
maar is het niet 211?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Comment
-
Als die diesel van Amerikaanse origine is vrees ik voor de CO2-cijfers; om concurrentieel te zijn met de 3-liters van de Duitse rivalen mag de CO2 niet teveel boven de 150g CO2/km uitkomen.
Zowel de motor als de automaat zullen hiervoor echt up-to-date moeten zijn.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenAls die diesel van Amerikaanse origine is vrees ik voor de CO2-cijfers; om concurrentieel te zijn met de 3-liters van de Duitse rivalen mag de CO2 niet teveel boven de 150g CO2/km uitkomen.
Zowel de motor als de automaat zullen hiervoor echt up-to-date moeten zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenAls die diesel van Amerikaanse origine is vrees ik voor de CO2-cijfers; om concurrentieel te zijn met de 3-liters van de Duitse rivalen mag de CO2 niet teveel boven de 150g CO2/km uitkomen.
Zowel de motor als de automaat zullen hiervoor echt up-to-date moeten zijn.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk BerichtenVermits je bij die Duitsers al aardig uit de voeten kan tussen 65.000 en 75.000 EUR catalogusprijs, gaat deze Maserati daar nooit mee kunnen concurreren op de markt voor bedrijfswagens voor CEO's. Zelfs als zijn CO2 in de buurt zou liggen, gaat de catalogusprijs in een heel ander territorium zitten.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Als je een diesel wil,, koop dan een Duitse tractor zoals mijn 530d. Die dingen zijn gewoon perfect voor wat ze moeten doen. Als je een Maserati koopt, dan wil je toch gewoon meer emotie. Dat kan toch enkel maar met zo'n heerlijk brullende benzine. Zo'n V6 met 410pk, dat is het ideale hart voor deze Italiaanse wagen.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Ik heb toch ook ergens 65.000€ gelezen, en met standaard automaat, en meer opties standaard dan bij de Duitsers.
Als de voorgaande zin waar is kan hij qua prijs/uitrusting wedijveren met bv een 530D.
Alleen wil ik, zoals ik een paar posts hoger zei, nog zien dat hij qua CO2 ook in een vergelijkbare grootteorde zit met zijn Amerikaanse diesel.2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK
Comment
-
Mmmm, mooi, maar ik heb wat schrik voor de ware identiteit van deze auto.
Ze hebben de Chrysler 300c in een Italiaans maatpak gestoken...
Ook in het interieur herken je dezelfde bedieningsknoppen voor het licht en ramen.
Dus ik hoop van harte dat ze er iets beters van gemaakt hebben dan dit: http://www.youtube.com/watch?v=-AjFYl3Nr-c
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk BerichtenIk heb toch ook ergens 65.000€ gelezen, en met standaard automaat, en meer opties standaard dan bij de Duitsers.
Als de voorgaande zin waar is kan hij qua prijs/uitrusting wedijveren met bv een 530D.
Alleen wil ik, zoals ik een paar posts hoger zei, nog zien dat hij qua CO2 ook in een vergelijkbare grootteorde zit met zijn Amerikaanse diesel.
Die prijs zou mij sterk verbazen. De Quattroporte zit vlot rond de 120.000 EUR. Dan zou Maserati qua prijs een gat laten vallen van meer dan 50.000 EUR in zijn gamma? Ik meende toch ook al indicaties in de richting van 85.000 - 90.000 EUR gelezen te hebben.
De diesel is trouwens niet Amerikaans. VM is een Italiaans bedrijf, uit de provincie Ferara. Alle engineering en de productie gebeuren in Italië. De aandelen zijn jaren geleden aan Amerikanen verkocht en via-via bij Chrysler terecht gekomen. En vermits Chrysler nu zelf een Italiaanse hoofdaandeelhouder heeft, is zelfs op het niveau van het aandeelhouderschap VM weer een stuk Italiaanser geworden.
Comment
-
Maserati Ghibli met dieselmotor!
Stiekem vermoedden we het al, maar nu heeft Maserati officieel bevestigd om de Ghibli met een dieselmotor op de markt te gaan brengen.
Met de Ghibli richt Maserati z'n vizier op auto's als de BMW 5-serie en Mercedes-Benz E-klasse. Beide auto's die in het zakelijke segment opereren, een wereld waar niets zo belangrijk is als een goede dieselmotor. Maserati heeft dit door, en lepelt daarom voor het eerst in z'n geschiedenis een oliestoker in een van z'n auto's.
De krachtbron wordt een 3.0-liter V6 turbodiesel die 275 pk levert. Met een koppel van 600 Nm moet dat wel van z'n plek willen, zo bewijst z'n acceleratietijd van 0-100 km/h in net 6,3 seconden. Z'n gemiddelde verbruik is vastgesteld op 6.0-liter per 100 km/h, wat neerkomt op een CO2-uitstoot van minder dan 160 gram per kilometer. Wie achter het stuur plaatsneemt wordt volgens Maserati niet afgeleid door een misschien vreemd in te passen dieselbrom. Het Maserati Active Sound-systeem laat in het interieur een sportieve sound horen, aldus het persbericht. Met één druk op de Sport-knop wordt het geluid nog luider. Prijzen zijn nog niet bekend.
Maserati doet voor het eerst ook een boekje open over de prestaties van z’n jongste telg. De dikste motorisering is een 3.0-liter V6 met dubbele turbo, welke in de Ghibli S komt te liggen. Het blok perst er 410 pk uit en levert een koppel van 550 Nm bij een toerental van slechts 1.750 tpm. Daarmee sprint de Italiaan in precies 5 seconden naar de 100 km/h. Doorrennen doet –ie tot 285 km/h. Achterwielaandrijving moet het ding behoorlijk speels maken. Wie liever meer tractie wenst, kan kiezen voor Maseratis Q4 vierwielaandrijving-systeem. Opvallend detail: deze optie gaat aan de neus voorbij van rechtsgestuurde Ghibli's.
Voor wie het wel een beetje minder kan heeft Maserati een kleinere V6 in de aanbieding. Deze 3.0-liter met enkele turbo stuurt 330 pk en 500 Nm aan koppel naar de wielen. Daarmee verbruikt hij 9,6 l/100 km maar weet hij wel in 5,6 seconden naar de 100 km/h te rennen. Ook geen slechte prestatie. Vierwielaandrijving is niet leverbaar op deze kleinere V6, ook de diesel zal het zonder Q4 moeten doen.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment