Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Maserati Ghibli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Ik hoop echt dat het hun gaat lukken. Ook benieuwd of ze hun site gaan aanpassen met een configurator die de Ghibli vermeld met prijzen. Zou wel mogen om met de Duitse concurrent te wedijveren.
    Al nieuws over hun dealersnetwerk? Zonder uitbreiding zie ik toch niet dat er "massaal" zal overgestapt worden.
    Maserati heeft al jaren een configurator met prijzen. Evenwel geen Belgische, wel een Duitse. De Duitse wetgeving inzake consumentenzaken is veel strikter dan die van ons ... en prijzen moeten daar ten allen tijde vermeld worden. Er zijn nog wel merken die er hun laars aan lappen (Lamborghini heeft geen officiële Duitse website, idem voor Rolls Royce, enz.) maar de meeste merken bieden online PDF-prijslijsten aan of vermelden de prijzen in de configurator.



    Edit: I stand corrected! De prijzen zijn ook uit de Duitse versie van de configurator gehaald!? 't Is al eventjes geleden dat ik daar nog op ging zien maar ik heb in het verleden erg vaak Masers samengesteld via die weg, waarbij ik een gedetailleerde prijs van auto en opties zag, die 't b.v. mogelijk maakten om met de Duitse Porsche-configurator te vergelijken. Vreemd...
    Last edited by ; 15/06/2013, 21:54.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk Berichten
      Ze kunnen moeilijk een drieliter turbodiesel met een zeer hoog specifiek vermogen aanbieden voor de prijs van een 520d, hé.
      Dat moeten ze zeker niet doen, al is mijn eerste gevoel ook dat 'ie een beetje aan de dure kant is... ongeacht wat de perceptie over het merk ook moge zijn. Het is imho niet enkel het prijskaartje wat exclusiviteit garandeert, 't feit dat deze auto niet met kleine motoren te krijgen is, gaat daarbij ook helpen. Hoe dikwijls zie je een 535d, A6 biTDI, E35, rondrijden? Dan heb ik echt eerst honderden 520d's gezien vooraleer we eens ene 535 zien rondrijden.

      Of de prijssetting correct is, zal ook afhangen van de standaarduitrusting, die vermoedelijk ook wel rijkelijker zal zijn dan bij het Duits drietal. Bij de Duitser moet je vrijwel meteen 10.000 euro aan opties bijtellen en dan klopt de vergelijking al een beetje beter. Neemt niet weg dat ik een beetje sceptisch tegenover de Ghibli sta, aangezien het een verfraaide Chrysler 300c is... en dat is niet omdat er componenten gedeeld worden, maar omdat 'n 300c zeker geen referentie is binnen z'n klasse. Dus het zal mij benieuwen hoe Maserati hier een draai aan gegeven heeft. Het kan zeer zeker, maar ze kunnen ook lui gewoon geweest zijn. Of zou de perceptie rond het merk al voldoende invloed kunnen uitoefenen? Ik ben nieuwsgierig! En ik zie het heel graag gebeuren dat Alfa Romeo ook eens iets met dat platform mag proberen, want die zijn sowieso al jaar en dag getraind om verkregen spullen naar hun hand te zetten.

      Comment


      • Eigenlijk een heel mooie wagen maar spijtig dat het een gerecycleerde oude E klasse is hé... wat niet weg neemt dat ie daarom niet slechter is dan de Duisters want ik vind dat ondanks hun imago de Duitse fabrikanten echt veel te veel technische fouten maken op gebied van motoren en versnellingsbak.
        De enige Europeaan in deze klasse die me nog wat warm kan maken is de XF die mechanisch heel betrouwbaar is,leuk rijdt maar elektronisch niet de superbeste is.
        Maar hoe pijn het m'n chauvinisme ook doet....de Lexus GS en Acura RLX (Honda Legend) vegen de vloer met de Europese concurentie
        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
          Eigenlijk een heel mooie wagen maar spijtig dat het een gerecycleerde oude E klasse is hé... wat niet weg neemt dat ie daarom niet slechter is dan de Duisters want ik vind dat ondanks hun imago de Duitse fabrikanten echt veel te veel technische fouten maken op gebied van motoren en versnellingsbak.
          De enige Europeaan in deze klasse die me nog wat warm kan maken is de XF die mechanisch heel betrouwbaar is,leuk rijdt maar elektronisch niet de superbeste is.
          Maar hoe pijn het m'n chauvinisme ook doet....de Lexus GS en Acura RLX (Honda Legend) vegen de vloer met de Europese concurentie
          Jij moet zeker goed bevriend zijn met Jef...

          Straffe uitspraken zonder iets te specifiëren. Of zijn alle versies van de XF, GS of Legend het summum en hinken de Duitsers er maar wat achteraan? Ben altijd bereid om mijn horizon te verleggen/verbreden.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • jammer dat rover er niet meer is, want dat zou zeker ook bij die topgroep behoort hebben

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              jammer dat rover er niet meer is, want dat zou zeker ook bij die topgroep behoort hebben
              Stonden waarschijnlijk op eenzame hoogte, daarmee dat ze verdwenen zijn...
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • Ik ben altijd grote verdediger geweest van de Europese en dus ook Duitse wagens en heb altijd zeer streng en twijfelachtig geweest tov Aziaten maar de laatste jaren bewijzen de Aziaten wel de betere constructeurs te zijn. Hoe hard ik het ook vind om dit te zeggen. Zowel BMW als Audi hebben constructieve fouten in hun aandrijflijn waarvan ze er niet in slagen deze optelossen. Ik denk bvb aan blijvende problemen met variabele drukvoeding bij BMW dat nu ook aangevuld kan worden met distributieproblemen bij de al hun motoren van dit moment op uitz van de benzine zescilinders. maar ook aan het steeds wederkerend probleem van olieverbruik bij VW Audi producten en hetook hier in tegenstelling tot BMW geen fout met de ketting maar gewoon er niet in slagen een degelijke distributieketting te maken en dit van de 1.2 TSI tem de V8TDI...
                Dit is spijtig maar het grote probleem zit er vooral in dat Europeanen te zelfzeker zijn om wagens terug te roepen of hun fouten toe te geven.
                Ik weet dat ik 360° gedraaid heb in mijn houding tov Aziaten die ik nog steeds verwijt dat hun specifieke Europese motorisaties brol zijn maar de Japanse luxe en sportwagens zijn op dit moment hét neusje van de zalm op autogebied.
                En als iemand het wil ontkennen: waarom slagen Porsche,Lamborghini,Ferrrari,...er na al die jaren niet in om een wagen te ontwikkellen die Japanse supersportwagens aankan (lees: GTR,LFA,NSX,...) want nu bouwen ze tragere wagens met gigantische onderhoudskosten!
                En voor LandRover-Jaguar blijf ik respect hebben want ondank wat vele denken zijn de motoren zeer degelijk en heerst er bij die merken een veel grotere servicekwaliteit dan bij de Duitsers met hun belachlijk waarborgaanbod
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  Jij moet zeker goed bevriend zijn met Jef...

                  Straffe uitspraken zonder iets te specifiëren. Of zijn alle versies van de XF, GS of Legend het summum en hinken de Duitsers er maar wat achteraan? Ben altijd bereid om mijn horizon te verleggen/verbreden.
                  Duitsers hinken zeker niet achterop...integendeel....ze lopen ver vooruit op gebied van nieuwe technologien. Ook op gebied van rijbeleving en afwerking zijn ze super....wat ik bedoel is vooral levensduur en onderhoudskosten op een klassiek autoleven (dus niet het leasesletten bestaan van 4 jaar en 100 000km)
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                    Ik ben altijd grote verdediger geweest van de Europese en dus ook Duitse wagens en heb altijd zeer streng en twijfelachtig geweest tov Aziaten maar de laatste jaren bewijzen de Aziaten wel de betere constructeurs te zijn. Hoe hard ik het ook vind om dit te zeggen. Zowel BMW als Audi hebben constructieve fouten in hun aandrijflijn waarvan ze er niet in slagen deze optelossen. Ik denk bvb aan blijvende problemen met variabele drukvoeding bij BMW dat nu ook aangevuld kan worden met distributieproblemen bij de al hun motoren van dit moment op uitz van de benzine zescilinders. maar ook aan het steeds wederkerend probleem van olieverbruik bij VW Audi producten en hetook hier in tegenstelling tot BMW geen fout met de ketting maar gewoon er niet in slagen een degelijke distributieketting te maken en dit van de 1.2 TSI tem de V8TDI...
                    Dit is spijtig maar het grote probleem zit er vooral in dat Europeanen te zelfzeker zijn om wagens terug te roepen of hun fouten toe te geven.
                    Ik weet dat ik 360° gedraaid heb in mijn houding tov Aziaten die ik nog steeds verwijt dat hun specifieke Europese motorisaties brol zijn maar de Japanse luxe en sportwagens zijn op dit moment hét neusje van de zalm op autogebied.
                    En als iemand het wil ontkennen: waarom slagen Porsche,Lamborghini,Ferrrari,...er na al die jaren niet in om een wagen te ontwikkellen die Japanse supersportwagens aankan (lees: GTR,LFA,NSX,...) want nu bouwen ze tragere wagens met gigantische onderhoudskosten!
                    En voor LandRover-Jaguar blijf ik respect hebben want ondank wat vele denken zijn de motoren zeer degelijk en heerst er bij die merken een veel grotere servicekwaliteit dan bij de Duitsers met hun belachlijk waarborgaanbod
                    Mooie uiteenzetting.

                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                    Duitsers hinken zeker niet achterop...integendeel....ze lopen ver vooruit op gebied van nieuwe technologien. Ook op gebied van rijbeleving en afwerking zijn ze super....wat ik bedoel is vooral levensduur en onderhoudskosten op een klassiek autoleven (dus niet het leasesletten bestaan van 4 jaar en 100 000km)
                    Kijk, ik spreek hier uitsluitend uit persoonlijke ervaring en moet zeggen dat we na 1miljoen km's met Audi dit gerust tot een betrouwbaar merk mogen noemen.
                    Mij maakt het in principe niet uit met welk merk ik rij, als dat maar comfortabel, zuinig en betrouwbaar gebeurt.
                    De Ghibli spreekt mij ten zeerste aan, vooral dan door zijn uiterlijk en het merknaam natuurlijk dat nog steeds tot de verbeelding spreekt. Maar wat met de betrouwbaarheid, onderhoudsservices e.d. dit is niet alleen zo voor de Masser maar ook voor de Lexus GS bvb. We hebben het hier in een ander topic al eens over gehad maar het is voor ons van essentieel belang dat we het merk/wagen kunnen vertrouwen. Ik vind het alvast vreemd dat een merk als Maserati zich gaat toeleggen op deze markt met een diesel. Moet eerlijk toegeven dat ik de 6 cylinder absoluut niet ken of enige ervaring mee heb.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • Dat je Audi betrouwbaar noemt wil ik gerust beamen....Ik denk dat Duisters als géén ander het woord duurzaamheid perfect kennen.
                      Vroeger was een Duits product hét product dat paste in de tijdsgeest. Grootvader,Vader en zoon...ze gaven de Marklin of Fleishmann trein aan elkaar door zonder dat er iets op aan te merken was....Lima en Rivarossi was de trein voor de sukkelaars. AEG wasmachines werkte tientallen jaren zonder problemen en de Mercedes W123,W124,...Golf I 1600,...reden honderden duizende kms aan één stuk. Dat was duurzaamheid in de vorige eeuw

                      Nu maken de Duitsers op zeer efficiente en arbeudsvriendelijke manier (winstdeelname voor arbeiders bvb) hun wagens. Deze wagens hebben een ongelooflijke prestatie/verbruik waarde,denk bvb aan de 320d EDE. Ook durf ik zeggen dat hun wagens tijdens hun levencyclus zeer aangemaan,en betrouwbaar zijn in gebruik.
                      Maar dan wanneer de geplande slijtage moet ingrijpen om de consumptie maatschappij te redden....rekt de distributieketting,neemt het olieverbruik toe,stopt de DSG met schakelen en is het einde van de wagen een feit....
                      En misschien is dat het nieuwe begrip van duurzaamheid en verdienen de Duisters als geen ander de prijs van te luisteren naar de consument

                      Een Jaguar XF bvb zal veel meer kleine mankementjes kennen als een 5 reeks of een A6 denk (of zelfs weet) ik. Maar ik durf er geld op zetten dat na twintig jaar en 350000km de Jaguar meer kans heeft om op de originele motor en bak te staan..... Net zoals een Megane 1.2 zijn motor en bak véél langer zal leven dan die van een Golf 1.2...maar dan heb je in dat lange leven wel veel meer rammels en foutmeldingen te verwerken gekregen....


                      En dan doemt het spook uit Japan op....Die maken auto's zonder kleine gebreken en een héél lange levensduur. Gelukkig voor de Europse constructeurs zijn de consumenten niet tuk op een Accord met tweeliter van 150 pk en een banaalinterieur. Maar geld erop,ze overleven onze auto's allemaal. Kijk bvb maar eens naar het vergelijk tussen de BMW E36 en de Rover 600 van ongeveer 20 jaar. Toen reden er een 10 voud van BMW's E36 en nu durf ik zeggen dat je frequenter een 600 tegenkomt
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten


                        En dan doemt het spook uit Japan op....Die maken auto's zonder kleine gebreken en een héél lange levensduur. Gelukkig voor de Europse constructeurs zijn de consumenten niet tuk op een Accord met tweeliter van 150 pk en een banaalinterieur. Maar geld erop,ze overleven onze auto's allemaal. Kijk bvb maar eens naar het vergelijk tussen de BMW E36 en de Rover 600 van ongeveer 20 jaar. Toen reden er een 10 voud van BMW's E36 en nu durf ik zeggen dat je frequenter een 600 tegenkomt
                        Als je dit discours gehouden zou hebben in de jaren '80, toen iedereen die een pen kon vasthouden een paar centjes bij verdiende met het schrijven van boeken over de nakende Japanse werelddominantie, zou het iets geloofwaardiger geweest zijn. Japanse auto's zijn zeker niet slecht, maar de onwaarschijnlijke mechanische duurzaamheid van 30 of 40 jaar geleden hebben ook zij niet meer (om één of andere reden wordt het grove roestprobleem van Japanners uit de jaren '70 altijd volledig vergeten).

                        Japan ligt niet op een andere planeet, het heeft ook rekening te houden met het gegeven dat het als hogeloonland moet concurreren met lageloonlanden en dat engineering-om-de-engineering dus niet langer mogelijk is. Goedkoper, sneller en iets minder voor de eeuwigheid produceren is dus ook voor hun autobouwers een must.

                        Comment


                        • Maserati Ghibli Diesel first drive review

                          What is it?
                          This is Maserati’s glamorous alternative to the BMW 5-series. It’s the first time the luxury sports car maker has offered a car in this class, although this is not the first Ghibli, the most recent predecessor being a startlingly fast 306bhp 2.0-litre Biturbo-based two door that dazzled briefly in the early ‘90s.

                          Before that, the Ghibli was an exotic, front-engined V8, late-1960s supercar. Three very different animals then, and the latest bearer of the name owes little to this haphazard bloodline except that all three cars are resolutely sporting, and flaunt lavish and classily flamboyant interiors.

                          Instead, the latest Ghibli is a very close relative of the just-launched and larger Quattroporte saloon. They share the same root architecture, drivelines, suspension and indeed, the same production line. They differ in looks – no two exterior panels are the same, the Ghibli is almost a foot shorter, slightly wider and besides its bespoke cab-rear proportioning bears its own sculptural character. And inside, there’s a more driver-biased dashboard design.

                          Nevertheless Maserati has a challenge here, in developing a car of more distinctive and more sporting character using the same engines, transmissions and suspension, but without tempting prospective Quattroporte owners into thinking that they might as well spend less money to get a car that in essence, is the same.

                          The Ghibli offers three engines and two drivelines, the range beginning with a rear-drive 3.0-litre petrol twin-turbo V6 developing 326bhp. Above that sits the Ghibli S with the same 404bhp twin turbo version of the V6 recently debuted in the Quattroporte, this engine available either with rear or four-wheel drive - although disappointingly the latter will not be available in the UK.

                          The most unusual offering, in a Maserati context, is a 271bhp 3.0 V6 turbodiesel that’s an essential weapon if the Modenese marque is to boost its sales from well under 10,000 units to 50,000.

                          All Ghiblis come with an eight-speed paddle-shift ZF transmission, multilink rear suspension and double wishbones up front, Maserati’s electronically controlled Skyhook dampers, a limited-slip differential, Brembo brakes and hydraulically assisted steering. And all benefit from 50:50 weight distribution, a model-for-model kerb weight 50kg lighter than the Quattroporte and a 0.31 drag coefficient.

                          What is it like?
                          Listen to it kick-off from outside, and the Ghibli diesel has a slightly maritime sound to it. But if you’re inside you hear none of this, the silence instead broken by a low hum. And in the powertrain’s normal mode this hum rises smoothly, but rarely turns penetrating.

                          It’s not quite as sweet as BMW’s best but it’s civil, and with some subtly sporting rort too. Now press the sport button beside the gearlever, accelerate hard from 1000rpm in second and, after a pause while the revs wind to 1800rpm, you’ll hear a deep-chested, swelling back-beat. Thank Maserati’s Active Sound system for this, a pair of noise actuators heightening the desirable elements of the diesel’s tune.

                          You’ll want to leave the Ghibli in this mode, because the engine feels unexpectedly indolent in normal mode, despite its fat 443lb ft of torque, which spools from a not-quite-low-enough 2000rpm through to 2600rpm. In sport the diesel pulls with a fair bit of verve – if rather less than the lively 325bhp petrol – to produce a distinctly brisk 6.3sec 0-62mph sprint.

                          This pace is not wasted when you chance on some bends. The Maserati feels secure, and with its variable-ratio steering plunges into bends with encouraging zeal. Turn the ESP off, pull yourself a lower gear via an aluminium paddle shift, deep-dip the throttle and the Ghibli’s tail will perform a satisfying arc through a curve, and straighten itself with admirable tidiness, too.

                          Though in the wet we suspect the Maser' may swing like a church bell at midnight. Steering feel? Well it feels real and it’s consistently weighted too, if over-heavy in sport at a cruise. And yes, you can sense something of what the fat front rubber is doing when you charge hard.

                          The Ghibli’s weak link is its ride, which is very variable, and not only because it can be tautened via a damper button on the centre console. Sharp-edged ridges and shallow potholes cause audible agitation as the suspension patters with effort, while camber changes on hard-charged straights produce a slightly wayward feeling.

                          On sharply undulating roads, the Ghibli falls well short of mustering the body control exerted by an XF or a 5-series. Yet at other times the Maserati feels as stable and civilised as the ambience of its richly upholstered cabin.

                          It’s hard to resist the allure of the interior, too. Finely tooled leather, subtly deployed aluminium and wood highlights, supportively sumptuous seats and excellent air-con make long journeys a pleasing prospect. Better still, ergonomic flaws are few and trifling (the row of buttons flanking the gearlever could be easier to read, for instance) and there’s plentiful room up front and decent room in the rear.

                          Should I buy one?
                          All-new executive class entries are rare. And it’s a big ask to expect this Maserati Ghibli to match the polished excellence of the 5-series, E-class and XF first time out. In a few areas, such as ride and high speed body control, it doesn’t.

                          The Ghibli also seems to be a bit of your Italian heart-over-head car. Its muscularly alluring style, aristocratic bearing, classily sumptuous cabin and outright performance are all serious tempters. So is the simple fact that it’s fresh and the compromises so often imposed by Italian cars are less severe.

                          The numbers turned by its diesel (including its 158g/km of CO2) are highly competitive if not quite class-best. Its performance is engagingly and subtly thunderous, if sometimes languid in the delivery. And the Ghibli has few practical flaws, besides succeeding in its quest to be a sportier drive than the Quattroporte. It is, however, a bit pricey compared to its more commonplace competition.

                          The one significant worry is its ride, which might just turn out to be a bit busy for Britain’s 3D roads. Otherwise, the Ghibli has to be the most stylish, desirable and exciting executive debut in years.

                          Maserati Ghibli Diesel

                          Price £48,830; 0-62mph 6.3sec; Top speed 155mph; Economy 47.9mpg; CO2 158g/km; Kerbweight 1835kg; Engine V6, turbocharged, diesel, 2987cc; Power 271bhp at 4000rpm; Torque 443lb ft from 2000-2600rpm; Gearbox 8-spd automatic


                          Bron: [
                          www.autocar.co.uk]
                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Comment


                            • Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door skodasportman Bekijk Berichten
                                pff stel je voor dat je een keuze moet maken tussen die 2 wagens... tenzij je ze alle 2 gewoon kan kopen natuurlijk :p
                                lets have some more member berries

                                Comment






                                • Bijgevoegde Bestanden

                                  Comment


                                  • Prachtig !
                                    Van waar komen die foto's?
                                    freude am fahren

                                    Comment


                                    • Vergelijk met M6, is die terecht? Dacht eerder dat de Ghibli catergorie 5 serie was.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                                        Vergelijk met M6, is die terecht? Dacht eerder dat de Ghibli catergorie 5 serie was.
                                        geen idee maar puur op uiterlijk gezien past deze in het rijtje CLS63, M6, panamera vind ik
                                        lets have some more member berries

                                        Comment


                                        • Gereden: Maserati Ghibli

                                          De nieuwe Maserati Quattroporte is op alle mogelijke manieren gegroeid. Niet alleen qua formaat, maar ook qua gedrag. Het rauwje randje is eraf, hij is meer inzetbaar als limo dan voorheen. Maar niet getreurd, voor het wildere werk komt er de Ghibli, sprak Maserati eerder. Maakt men die claim waar? We zijn vandaag op pad met de nieuwe sedan.


                                          De auto is kleiner en simpeler, maar eigenlijk is de opgave moeilijker dan ooit. Een competitieve sedan maken in het E-segment is bijna een onmogelijke opgave. De Duitsers domineren met grote overmacht en voor wie wat anders wil zijn er al auto's als de Jaguar XF en de Cadillac CTS. Evengoed denkt Maserati dat er ruimte is. "Het succes van auto's als de Audi A7 en de Mercedes CLS laat zien dat mensen in dat segment op zoek zijn naar wat anders. En in dat geval hebben ze enkel een andere auto, geen ander merk." Enter Maserati met de Ghibli.

                                          Het meest opvallende blijft dat er een, schrik niet, een dieselmotor verkrijgbaar is. We pakken deze meteen mee, een zescilinder met 275 pk en 600 Nm koppel. Prima blok, dat lekker doorhaalt en genoeg power heeft om de auto sportief te rijden. Maserati geeft zelf hoog op van het geluid wat de diesel produceert, maar om daar over te gaan jubelen gaat ons echt te ver. De auto zelf heeft een gemeen randje als je hem gaat pushen. De gewichtsverdeling is met 50-50 optimaal, waardoor er geen zware neus is die hard doorduwt. Onderstuur blijft daardoor lang uit. Maar de stijfheid van de auto is niet zo goed als die van een 5-serie, waardoor je wel veel aan het corrigeren bent. Hierdoor zit er wel karakter in de auto, die qua rijgedrag een beetje doet denken aan de vorige Quattroporte. Maar ja, het geluid. Als er nu één merk is dat afhankelijk is van zijn motorsound, is het Maserati. Gelukkig staat de V6-S met dik 400 pk nog voor ons klaar. Met vierwielaandrijving trouwens. Wat we daarvan vinden zie je binnenkort in een video op deze site!
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X