Ik heb er op het autosalon ook ingezeten en wat er gezegd wordt ivm ruimte klopt. Hij is niet de grootste binnenin maar ik vond de afwerking wel van een deftig niveau!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Maserati Ghibli
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenJammer dat te horen. Denk dat de meeste mensen dan toch kiezen voor de Duitse drie, Lexus of Jaguar oid. Men moet toch al een grote liefde hebben voor Italiaanse merken om dat door de vingers te zien.
…maar gelukkig zijn er zo'n mensen.
idd, de keuze van deze Maserati boven de gekende Duitse 3 zal eerder een passionele ipv rationele beslissing zijn.
Zelf vind ik deze Maserati zeer mooi en vooral aanlokkelijk klinken in benzine versie waar je meer het gevoel krijgt met een sportwagen onderweg te zijn.
Maar het beperkte dealer netwerk, betrouwbaarheid en herverkoopwaarde doet toch twijfelen.
Als daar dan nog eens een ondermaatse interieurafwerking bijkomt tegenover de 5/E/A6 moet je echt wel volledig in de ban zijn van het model/merk.
Toch zou ik hem graag eens testrijden, maar hij zal sterk uit de hoek moeten komen voor ik hem verkies boven de Duitse 3
Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichtenidd, de keuze van deze Maserati boven de gekende Duitse 3 zal eerder een passionele ipv rationele beslissing zijn.
Zelf vind ik deze Maserati zeer mooi en vooral aanlokkelijk klinken in benzine versie waar je meer het gevoel krijgt met een sportwagen onderweg te zijn.
Maar het beperkte dealer netwerk, betrouwbaarheid en herverkoopwaarde doet toch twijfelen.
Als daar dan nog eens een ondermaatse interieurafwerking bijkomt tegenover de 5/E/A6 moet je echt wel volledig in de ban zijn van het model/merk.
Toch zou ik hem graag eens testrijden, maar hij zal sterk uit de hoek moeten komen voor ik hem verkies boven de Duitse 3
Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk
Als je het totaalplaatje bekijkt van de Maser zijn er ook hier een hoop negatieve factoren die je keuze te fel beïnvloeden als je hem tenminste met gezond verstand bekijkt.
Indien je daar echter geen boodschap aan hebt en passioneel betrokken bent zou ik niet twijfelen, want mooi en legendarisch is het merk wel natuurlijk.
Sent from somewhere, using TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Ik heb er geen idee van hoe deze ghibli presteert tegenover een 5reeks of de audi a6, maar deze wagen krijgt iig al veel meer emotie los dan eender welke auto ook in dit segment. Naar mijn bescheiden mening dan... Je kan em in geen geval alledaags noemen, of je het nu mooi vindt of niet.
Ik ben iig al fan! De sound van die diesel alleen al. Ben heel erg benieuwd om deze in het wild te zien rondrijden.Last edited by mini-ahollic; 06/02/2014, 21:24.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mini-ahollic Bekijk BerichtenIk heb er geen idee van hoe deze ghibli presteert tegenover een 5reeks of de audi a6, maar deze wagen krijgt iig al veel meer emotie los dan eender welke auto ook in dit segment. Naar mijn bescheiden mening dan... Je kan em in geen geval alledaags noemen, of je het nu mooi vindt of niet.
Ik ben iig al fan! De sound van die diesel alleen al. Ben heel erg benieuwd om deze in het wild te zien rondrijden.
Zoals boven al beschreven, aankoop zal een emotionele/passionele rol spelen.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Ik heb daarstraks ook eentje gezien, alé dat dacht ik toch. Ik zag 'm in m'n achteruitkijkspiegel verschijnen. Toen 'm mij voorbij reed zag ik dat het een quattroporte was. Dat was een zeer knap machien, maar geen Ghibli. Deze 2 modellen lijken echt wel veel op mekaar.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenTja als je sound-liefhebber bent is dit wel mooi natuurlijk, maar o zo onecht. Geef mij dan toch maar eentje met echte muziek in, zoals een Maser hoort te zijn.
Zoals boven al beschreven, aankoop zal een emotionele/passionele rol spelen.
Het klinkt overigens leuker dan het sound systeem van audi imo. Maar dat is natuurlijk lastig oordelen op een filmpje...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mini-ahollic Bekijk BerichtenHet is inderdaad getrukeerd, maar hoe dan ook vind ik het knap gedaan. Mijn mini is ondertussen verkocht, ik rij nu met een 2.0 tdi. Hele aanpassing voor mij. Vroeger zette ik mijn radio af als ik wat ging gassen, tegenwoordig draai ik het volume wat hoger om niet gestoord te worden door dat traktorgeluid... Bij mijn tdi mogen ze direct wat trucks uithalen!
Het klinkt overigens leuker dan het sound systeem van audi imo. Maar dat is natuurlijk lastig oordelen op een filmpje...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Daarstraks m'n eerste Ghibli is het echt gezien, vond het tegenvallen, mist het statige dat de meeste Maserati's hebben, zal mede door z'n formaat komen. Ik ben ontgoocheld, had er meer van verwacht. Het was ook al donker maar dan nog2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
Ik ben er eveneens met gaan testrijden. Eerste indruk is dat hij zeer knap afgewerkt is. Hij rijdt eveneens heel lekker, misschien het stuur iets te licht. Qua verschijning zijn de meesten het er over eens, misschien de mooiste auto die ze de laatste jaren gemaakt hebben. Ook de klasse die Maserati uitstraalt is van een gans andere orde dan de Duitse 4( bmw,Audi ,mercedes en Porsche )
Het media- info systeem is heel gebruiksvriendelijk. De B&w speakers zijn hemels...
Comment
-
Testje: Maserati Ghibli 3.0 V6 Diesel
De Italiaanse sportautofabrikant Maserati verlegt de grenzen. Het gerespecteerde familielid van de Fiat-familie, een zusje van Ferrari, heeft flinke ambities om te groeien. Daarom is er sinds kort een nieuw, relatief bescheiden model aan het programma toegevoegd: de Ghibli. Hij is ook met een dieselmotor verkrijgbaar: een primeur in de geschiedenis van dit merk.
Maserati heeft door dat het alleen met een betaalbaar dieselmodel kan lukken om de verstokte rijders van een BMW 5-serie, Mercedes E-klasse of Audi A6 tot een overstap te verleiden.
Qua uitstraling is de Ghibli op en top een Maserati, zo blijkt. Hij ziet er spannend en gracieus uit, terwijl het rijkelijk met leer beklede interieur chic oogt, zoals je dat van een Maserati mag verwachten. Alleen geavanceerde camera- en radarsystemen voor de veiligheid, waar Duitse merken mee pronken, ontbreken bij deze Italiaan.
Achterin kunnen twee volwassenen goed zitten. Niet meer, want een enorme tunnel in de vloer beperkt de beenruimte. Ook de flinke kofferbak maakt de Maserati geschikt als gezinsauto.
Het weggedrag is zoals je dat van een Maserati verwacht. De Ghibli veert sportief, dus stevig, maar blijkt nog voldoende comfortabel. De besturing is aangenaam licht en direct. Vraag je het uiterste aan vermogen, dan willen de achterwielen nog wel eens de greep op de weg verliezen. Het ESP zou dus wat alerter mogen zijn.
Verder mis je vooral het spannende motorgeluid dat Maserati’s zo bijzonder maakt. In plaats daarvan horen we het typische geluid van een dieselmotor, waardoor de rappe Italiaan toch ineens heel gewoontjes lijkt. Diezelfde diesel zorgt echter wel voor een verbruik waar Maserati-rijders tot nu toe alleen maar van konden dromen. Goed, als je hem flink op z’n staart trapt, rijd je nog gauw 1 op 10. Maar wie behoedzaam met het gaspedaal omgaat, gaat heel eenvoudig richting de 1 op 17. En dat is voor een Maserati wel heel bijzonder.
Eindoordeel
Dat de Ghibli relatief goedkoop is, doet geen afbreuk aan het spannende rijkarakter. Alleen dat typische dieselgeluid verwacht je niet in een Maserati.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Maserati heeft z'n Ghibli met een extra luxueus sausje overgoten. Het resultaat is de Ermenegildo Zegna Edition, die in Parijs staat te schitteren.
Vorig jaar toonde Maserati op de IAA in Frankfurt al de Quattroporte Ermenegildo Zegna Concept, een voorproefje van een gelimiteerde uitvoering. Nu krijgt ook z'n kleinere broer - de Ghibli - het Ermenegildo Zegna-pakketje aangemeten.
De Ermenegildo Zegna is gebaseerd op de Ghibli S Q4, en is net als z'n grote broer een voorproefje op een speciale uitvoering. De Ghibli is Azzurro Astra gespoten en staat op speciaal 20-inch lichtmetaal dat met een Liquid Metal-lak is bespoten.
In het interieur zien we een heel arsenaal aan mooie materialen. Van zijde tot tweekleurig leer met speciale stiksels. Verder komen we koolstofvezel accenten tegen, aluminium instaplijsten en een hele reeks speciale badges.
Onder de kap ligt de welbekende biturbo-V6 met 410 pk en 455 Nm koppel. Het vermogen wordt naar alle vier de wielen gestuurd.
Van de Quattroporte Ermenegildo Zegna zijn 100 stuks gemaakt, ongetwijfeld zal de oplage van deze Ghibli niet veel hoger liggen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Ik ben deze zelf ook aan het bekijken (de diesel). Heel vriendelijk en correct onthaald bij Maserati Antwerpen. Prijs kwam op rond de 74K en op 70K rond, met een (teleurstellende, maar naar Maseratie normen allicht "normale") korting van 5%.
Laten we het zo zeggen, was 'm 60-64K geweest en 20 gr CO2 minder was 'm allicht al besteld, maar nu moet ik het toch even laten bezinken. Ik koop normaal auto's van pakweg 55K en verander om de 2 jaar. Hier zal ik toch zeker een jaar of 3-4 mee moeten rijden wil ik hem "rentabiliseren" en hij gaat dus toch 90 à 120K km moeten rijden en dan nog verkocht geraken.
Ik ga 'm binnekort toch eens testrijden. Geen nieuwe info hier over deze? Members die al wat km's op een diesel staan hebben? Of linkskes naar goede "duurtesten" of zo?
Comment
-
Schnippy rijdt met de benz. en had ook de diesel test gereden geloof k, anders hem s PMen
Comment
Comment