Verkoop van de Ghibli valt blijkbaar tegen, productie wordt al teruggeschroefd
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Maserati Ghibli
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenVerkoop van de Ghibli valt blijkbaar tegen, productie wordt al teruggeschroefd
http://www.autoweek.nl/nieuws/32225/...e-sedans-terug
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk BerichtenGisteren bevestiging gekregen van de garage: wagen geproduceerd & klaar voor transport. Levering bij de dealer gepland eind deze maand. Normaal gezien moet ik hem dus eind Maart/begin April kunnen gaan afhalen als de papieren wat mee willen. Het begint nu echter te naderen, nog 2 tal weekjes.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bakkerbart Bekijk BerichtenHopelijk kom ik jou eens tegen aan zee, ik zit iedere woensdag in Odk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk BerichtenGoed nieuws. Ongeveer 20.000 Ghibli's per jaar wereldwijd lijkt mij mooi aantal om toch voldoende exclusiviteit te behouden. Meer moet dat niet zijn.
Ze moeten natuurlijk wel voldoende halen om rendabel te blijven.
Maar de toekomstige SUV zal sowieso al wel voor extra volume zorgen.
Comment
-
Exclusiviteit is ook niet altijd goed he... Er is een reden waarom er veel audi rondrijdt en weinig maserati.. Een goed aangeklede A6 kost een heel stuk meet dan een ghibli.
Een Dacia Duster is ook exclusief in de zin dat die amper rondrijdt
Persoonlijk heb ik de Ghibli ook overwogen hoor en vind ik het een mooie auto.
Sent from my iPhone using Tapatalkprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenExclusiviteit is ook niet altijd goed he... Er is een reden waarom er veel audi rondrijdt en weinig maserati.. Een goed aangeklede A6 kost trouwens een heel stuk meer dan een ghibli. En een audi diesel is toch wel, sorry dat ik het moet zeggen, verfijnder dan een Jeep/Lancia diesel die in de Ghibli ligt. Benzine is een ander verhaal )
En een Dacia Duster is ook exclusief in de zin dat die amper rondrijdt
Persoonlijk heb ik de Ghibli ook overwogen hoor en vind ik het een mooie auto.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalkprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Vrijdag avond wagen dus afgehaald. Aflevering was vlot, correct en vriendelijk. Ongeveer klein uurtje: 10-15 minuutjes papieren, waarborg, Europ Assistance,... en kleine 45 minuutjes uitleg van de wagen zelf. Ik ben nu ook wel niet de mens die er niets van begrijpt en waar je alles 3 keer moet aan uitleggen, dus dat was meer dan OK.
1e ervaringen: de wagen rijdt uiteraard fenomenaal. Ben echt heel tevreden dat ik voor het zwart geweest ben en dat in het interieur ook consequent heb doorgetrokken. Interieur volledig zwart is super. Afwerking van het interieur is super, de wagen waarmee ik testrit had gedaan had een rood lederen interieur, maar bij mij het volledig zwart voelt en ziet er nog meer "af" uit. Prachtig. Koffer is ook héél, héél ruim. Super praktisch.
De wagen rijdt en stuurt wat mij betreft strak genoeg. Wat echt gewend worden is, is hoe laag de wagen tegen de grond hangt. Ik kom natuurlijk van een Range Rover, maar ik herinner mij echt niet dat mijn BMW 5 van daarvoor zo laag was. Elke vluchtheuvel moet je echt héél voorzichtig over gaan of je hebt prijs.
Party piece is en blijft de sport stand natuurlijk... Echt niet normaal. Maandag kwam ik via de expres weg van de kust terug naar A'pen, komt er plots ene met zo een SUV van Mazda in mijn gat duwen... pippo zeg... Ik kan het niet laten, van zodra de weg vrij was het ik hem in sport gezet, gezwaaid in mijn achteruitkijk spiegel en vol gas gegeven... Als je zo 70-80 rijdt en je wilt iemand inhalen: effen sport in, beetje gas en bang... Voorbij. Met dan nog eens dat fenomenaal lawaai er bij. Genieten.
Heb ondertussen 500 km gereden, vrijdag avond file van Wijnegem naar Wilrijk, dan wat in het stad rond gereden, op en af naar de kust en aan de kust ook nog wat in druk verkeer met veel start/stop en rode lichten. Vandaag mijn gebruikelijke commute: A'pen Brussel over de A12 heen en terug met wat file. Gemiddeld verbruik tot nu toe 6,7. Zeer netjes wat mij betreft.
Comment
-
Proficiat Yves, foto van het interieur?
Btw vaak in ODK? Kwestie van hem eens tegen te komen in een weekend
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk BerichtenProficiat Yves, foto van het interieur?
Btw vaak in ODK? Kwestie van hem eens tegen te komen in een weekend
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yves_0016 Bekijk BerichtenVrijdag avond wagen dus afgehaald. Aflevering was vlot, correct en vriendelijk. Ongeveer klein uurtje: 10-15 minuutjes papieren, waarborg, Europ Assistance,... en kleine 45 minuutjes uitleg van de wagen zelf. Ik ben nu ook wel niet de mens die er niets van begrijpt en waar je alles 3 keer moet aan uitleggen, dus dat was meer dan OK.
1e ervaringen: de wagen rijdt uiteraard fenomenaal. Ben echt heel tevreden dat ik voor het zwart geweest ben en dat in het interieur ook consequent heb doorgetrokken. Interieur volledig zwart is super. Afwerking van het interieur is super, de wagen waarmee ik testrit had gedaan had een rood lederen interieur, maar bij mij het volledig zwart voelt en ziet er nog meer "af" uit. Prachtig. Koffer is ook héél, héél ruim. Super praktisch.
De wagen rijdt en stuurt wat mij betreft strak genoeg. Wat echt gewend worden is, is hoe laag de wagen tegen de grond hangt. Ik kom natuurlijk van een Range Rover, maar ik herinner mij echt niet dat mijn BMW 5 van daarvoor zo laag was. Elke vluchtheuvel moet je echt héél voorzichtig over gaan of je hebt prijs.
Party piece is en blijft de sport stand natuurlijk... Echt niet normaal. Maandag kwam ik via de expres weg van de kust terug naar A'pen, komt er plots ene met zo een SUV van Mazda in mijn gat duwen... pippo zeg... Ik kan het niet laten, van zodra de weg vrij was het ik hem in sport gezet, gezwaaid in mijn achteruitkijk spiegel en vol gas gegeven... Als je zo 70-80 rijdt en je wilt iemand inhalen: effen sport in, beetje gas en bang... Voorbij. Met dan nog eens dat fenomenaal lawaai er bij. Genieten.
Heb ondertussen 500 km gereden, vrijdag avond file van Wijnegem naar Wilrijk, dan wat in het stad rond gereden, op en af naar de kust en aan de kust ook nog wat in druk verkeer met veel start/stop en rode lichten. Vandaag mijn gebruikelijke commute: A'pen Brussel over de A12 heen en terug met wat file. Gemiddeld verbruik tot nu toe 6,7. Zeer netjes wat mij betreft.
Proficiat met je bolide en hopelijk spot ik je wel eens.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenProficiat Yves. Schitterende kar. Mooi zo in het zwart, ook al vind ik die basis velgjes op een Maser écht wel te schraal ogen.
Heb je al eens Formule 1-velgen van kortbij bekeken?
Of wil je met je Ghibli sportiever uitpakken dan een F1-bolide?
Je bent toch geen 'Johnny' die slaafs de grote-velgen-hype volgt en zijn auto met spuuglelijk dunne rubberlapjes degradeert tot een rammelkar?
Neen?
Dan zijn we akkoord.
Proficiat Yves, de wagen is plezierig om naar te kijken én om mee te rijden. Hou het zo en leg er aub geen grotere velgen onder ...
Comment
-
Ik moet eerlijk zijn dat ik in het begin ook twijfels had. Mijn initieel idee was om op deze standaard velgen tegen de winter winterbanden te leggen en dan volgend voorjaar voor aftermarket groter te gaan. Maar nu ik de wagen zo zie en ik er mee rij vind ik eigenlijk dat hij er zo ook mooi uitziet en eigenlijk al strak genoeg rijdt voor mijn persoonlijke smaak. Een goede balans tussen strak en comfort (ik ben ook veel meer op mijn gemak om mijn vrouw te laten parkeren met deze velgen/banden... ).
Comment
-
Hele knappe lijn heeft deze wagen! Geen fan van het interieur, jammer genoeg. Waarom geen benzine kopen, een Maser diesel, wist zelfs niet dat het bestond
Die velgen zijn mooi, houden zo“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk BerichtenHele knappe lijn heeft deze wagen! Geen fan van het interieur, jammer genoeg. Waarom geen benzine kopen, een Maser diesel, wist zelfs niet dat het bestond
Die velgen zijn mooi, houden zoprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenVerbruik van 15-20 liter?“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GuyJo Bekijk BerichtenTe schraal???
Heb je al eens Formule 1-velgen van kortbij bekeken?
Of wil je met je Ghibli sportiever uitpakken dan een F1-bolide?
Je bent toch geen 'Johnny' die slaafs de grote-velgen-hype volgt en zijn auto met spuuglelijk dunne rubberlapjes degradeert tot een rammelkar?
Neen?
Dan zijn we akkoord.
Proficiat Yves, de wagen is plezierig om naar te kijken én om mee te rijden. Hou het zo en leg er aub geen grotere velgen onder ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk BerichtenZeg GuyJohnny, ik heb het over één maatje groter, geen 22 duimsPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
Comment