Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Maserati Ghibli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door GuyJo Bekijk Berichten
    Na iemand die meent dat de ruimte tussen band en wielkast meer gevuld wordt met grotere velgen, nu dit...

    Een houterig hobbelpaard wordt het over slechte wegen met 21 inchers!
    Én enerverende kraakjes en piepjes in dashboard en deuren.
    Én een siddering door de hele wagen als je door een gat rijdt.
    Dat doet ook de nieuwe Mercedes S met 20 inch runflats.

    Over gladde wegen zijn alle auto's comfortabel, ook een BMW 1.

    Maar respect voor ieders meug, al wordt hier soms toch wel wat verteld...

    Vanwege de comfortbrigade.
    Ik zeg dat die wagen nog comfortabel is met 20 of 21 inch omdat ik zelf ermee heb gereden.

    Mijn Jaguar rijdt zelfs harder met 20 inch dan de ghibli met 21 en dat is prima. Voor je zo een domme reactie geeft, doe je research.

    Ik begrijp wel dat yves met 18inch wilt rondrijden. Dat voelt net wat zachter en kan plezant zijn. De auto voelt ook ietsje sneller. Ik wil zeker zijn auto niet afbreken, waarom zou ik? De ghibli vind ik echt top. Ik geef gewoon mijn mening. Als dat niet meer mag dan weet ik het niet meer.
    Last edited by ; 10/04/2015, 13:05.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
      En jij neemt die beslissing voor iedereen?
      Ik zou toch 2x nadenken voor jij iets zegt.
      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

      16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

      Comment


      • Precies wat volk hier met zand in hun spleet amai
        Classic cars on demand

        www.facebook.com/CaliforniaDream.be
        www.californiadream.be

        - It's time to make your dream come true -

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
          Mooie gezinswagen , qua binnenruimte echter geen concurrentie voor de onovertroffen nieuwe Superb. Inderdaad jammer van de lage instap , een verhoging is aangewezen. Graag ook een voordelig geprijsd instapmodel met comfortabele 16" stalen velgen en makkelijk te onderhouden sierdeksels.
          haha diene komiek moet hem hier ook nog keer komen moeien...

          GO HOME PALJAS

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichten
            GO HOME PALJAS
            2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
            2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
            2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

            Comment


            • Eindelijk een zonnige dag en wat mooiere foto's kunnen nemen.







              Comment


              • Ga me ook es moeien... Yves je wagen ziet er top uit. Alleen jammer van het " groene" stuur.. Lol

                Comment


                • dik fan van de klassieke looks

                  doet me kwa stijl wat aan de magnifieke feitelijke voorganger, die ook niet altijd te sportief werd gekozen

                  Comment


                  • Stond gisteren een witte op de markt hier. Stak wel mooi af tegen alle andere auto's.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Paribu Bekijk Berichten
                      Deze prachtige velgen bedoelde ik, en zouden dus mijn keuze zijn. Ze zijn perfect qua grootte!

                      En qua verlaging zou ik zelfs gaan voor de KW schroefkit V3 'Street Performance': http://www.kwsuspensions.de/produktf...terGroupID=1-1
                      Met deze ophanging kan je de hardheid instellen, alsook de hoogte met een verlaging tussen een subtiele 10mm tot een zeer lage 35mm. Perfectie imo!!!
                      OO 00 OO

                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                        Deze prachtige velgen bedoelde ik, en zouden dus mijn keuze zijn. Ze zijn perfect qua grootte!

                        En qua verlaging zou ik zelfs gaan voor de KW schroefkit V3 'Street Performance': http://www.kwsuspensions.de/produktf...terGroupID=1-1
                        Met deze ophanging kan je de hardheid instellen, alsook de hoogte met een verlaging tussen een subtiele 10mm tot een zeer lage 35mm. Perfectie imo!!!
                        De mijne dus :

                        Comment


                        • Idd, nu enkel nog wat lager...

                          Kan je geen centercaps krijgen met het mooie Maserati-logo?
                          OO 00 OO

                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                            De mijne dus :

                            Deze kleurencombinatie blijft top maar heel erg opvallend
                            2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                            2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                            2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                            Comment


                            • Gisteren ben ik er op de E17 net voor Gentbrugge nog eentje tegengekomen.
                              Deze was zwart met een bruin/Cognac kleurig interieur dacht ik.
                              Hij heeft van mij nog een dikke 👍🏼 gekregen.
                              In de nummerplaat kwam een J & V voor als ik het me nog goed herinner.
                              Iemand van hier?


                              Sent from somewhere, using Tapatalk.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • Ondertussen zijn we morgen exact 8 weken en 5.436 km ver. Tijd voor een update.

                                Ik moet eerlijk zeggen dat ik toch een beetje schrik begon te krijgen bij het lezen van de (vele en erge) technische problemen op het Amerikaans Ghibli forum. Maar ik moet zeggen dat ik tot op heden geen enkel, maar dan ook geen enkel probleem heb gehad. Geen technische problemen, geen controle lampje, maar ook niet het kleinste geratel, niets. Top op heden: perfect.

                                De wagen kan niet wegsteken dat het een berline is die gebouwd is door een sportwagen fabrikant: de wagen hangt mega laag tegen de grond, elke drempel, het kleinste verhoogje moet je oppassen. Ondergrondse parkings in en uit ook héél hard oppassen. Aan de andere kant zorgt dit natuurlijk voor een sportief onderstel en zeer plezante wegligging. Als ik bvb de E19 oprij in Vilvoorde richting A'pen had je met de Range Rover al het gevoel dat het "snel" ging (door het overhellen en "zweven"), nu betrap ik me er op dat ik met 100 die bocht neem en niet eens de indruk heb dat het zo snel gaat. Super!

                                Het interieur blijft een leuke plaats om te toeven en duidelijk sportief geïnspireerd. Ruim voldoende plaats voor mij en m'n vrouw en de 2 kinderen achterin, maa wel "knus". Je hebt geen mega ruimte gevoel, maar eerder een ingesloten "cockpit gevoel" (hoog dashboard, hoge deuren, lage ruiten,...). Als je daar niet voor bent en veel ruimte en licht wil kan het interieur misschien wat claustrofobisch aanvoelen maar ik persoonlijk heb dat héél graag. Wat me ook opvalt is de kwaliteit van de materialen, deze lijken mij "krasbestendiger" dan in mijn Range Rover of zelfs mijn F10 5 Serie. Bvb het LCD schermpje tussen de tellers: bij de Range Rover één keer kuisen en je had krassen, hier niets van dat. Of bij de Range Rover had ik de indruk dat iedere keer dat mijn kinderen met hun schoenen achteraan de voorzetel, of de deur, of whatever aanraakten ik een kras had, bij deze top op heden helemaal niets.

                                Ik ben uiteindelijk ook heel tevreden dat ik de 18" velgen heb met de 235/55 banden. Wagen voelt sneller aan, voelt voor mij sportief genoeg aan met het nodige comfort (is voor mij natuurlijk daily waarmee ik 25-30.000km per jaar ga doen). Ook ben ik op de één of andere manier veel meer op mijn gemak als mijn vrouw eens met de wagen weg is: geen stress over pakeerschade aan de velgen (wat bij mij vorige wagen met 20" en banden 35 hoog) wel anders was... De wagen is in deze configuratie perfect voor dagelijks gebruik met het nodige comfort.

                                Een andere meevaller is het verbruik, ik heb daarjuist fotoke genomen van de B tripmeter:



                                Dit is dus 6,5 L/100km op de volledige 5.436km en met een gebruik dat voor mij representatief is: bijna dagelijks commute A'pen - Brussel over de A12 heen en terug + file in/uit centrum Brussel + redelijk wat autosnelweg van A'pen naar de kust. Ik rij in de "normale" stand, behalve als iemand lullig in mijn gat duwt, dan gaat de sportknop op () of als ik gewoon even het lawaai wil horen (). Als ik op snelheid ben op de autostade zet ik hem in "ICE" mode (Increased Control & Efficiency mode). Tot op heden bijna 3 liter minder verbuik dan met de Range Rover. Luxe om terug 1000 km met een tank te kunnen doen.

                                Het allerleukste: de uitstraling, de toffe reacties, de duimen omhoog, mensen die je spontaan aanspreken,.. is tegelijkertijd toch ook een negatief punt. Jaloezie is nooit veraf. Als ik tegenwoordig iets ga dringen met collega's/klanten/... zet ik mijn auto om de hoek. Idem met feestjes voor het werk: beter om de hoek parkeren.

                                Zijn er ook zaken die beter kunnen? Jawel, zeker en vast. Deze zaken waren beter met mijn vorige wagens (dus geen technisch defect, gewoon zaken die m.i. beter waren bij Range Rover en BMW):

                                - bij het sluiten van de wagen klappen de spiegels niet in.
                                - bij het achteruit rijden klinken de buitenspiegels net niet genoeg zodat ik de het trottoir niet zie. (ik zit weel héél laag, maar toch, je kan dit blijkbaar niet bijstellen).
                                - het start/stop systeem werk perfect (de total stilte aan rode lichten is subliem), maar in de file is dat start/stop gedoe irritant. Er is geen knop om dit simpel af te zetten, je moet in de menu's gaan. "Work around" is om hem in sport te zeggen, dan werkt de start/stop niet. Ironisch genoeg rij ik dus meest in de sport stand... in de file...
                                - de geheugenstanden werken enkel in parkeer stand? Bizar... Ja kan dus niet van stand 1 naar 2 tijdens het rijden (bij mij zijn dat 2 standen voor mezelf: eentje als ik alleen zit en eentje iets meer naar voor als mijn dochter achter me zit), met als gevolg dat ik het niet gebruik.

                                Een paar van de dingen hierboven zijn misschien wel mogelijk maar moet ik de handleiding er nog eens goed bijnemen of even op het net zoeken. Kan ook.

                                De MTC ("Maserati Touch Control"), zeg maar het "infotainment systeem" is dan weer subliem. Alles werk vlot, mega veel mogelijkheden, super navi systeem,... Niets op aan te merken, alles goed en degelijk.

                                Voor mij nieuw is ook keyless entre/start wat ik nog nooit had en op deze standaard is: super! gewoon nooit je sleutel nog moeten vastnemen, gewoon in de broekzak laten zitten. De wagen herkent de sleutel, gewoon de deur vastnemen en hij springt open. Bij het uitstappen op knopje op de handgreep drukken en de wagen sluit. Iets wat ik toch héél snel gewoon ben geworden.

                                Tot op heden beklaag ik me mijn keuze helemaal niet. Was ik van een A7 en 6 GC of een Panamera (2e hands) ook tevreden geweest? Ja natuurlijk, zijn allemaal ook sublieme wagen, maar dit is toch "anders".

                                Elke morgen een glimlach op mijn gezicht als ik instap, en dat was de bedoeling.


                                Comment


                                • Leuk verslag Yves!
                                  previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                  current : BMW 330D F30

                                  Comment


                                  • Inderdaad een leuk verslag. Tof om te horen dat je tevreden bent van deze wagen, maar how, het is dan ook een dikke Maserati hé.
                                    Wij hebben sinds kort een Range bijgekocht, en van dat ding ben ik ook supertevreden, hoewel er dingen zijn die minder goed zijn dan in mijn BMW 5, maar ook zijn er dan weer dingen die beter zijn. Zo zal iedere wagen wel z'n eigenschappen hebben.

                                    Moest ik uw auto hebben, ik zou 'm enkel nog verlagen en de OEM 20'ers plaatsen. Maar dat wist je al.
                                    Last edited by BMWMB; 28/05/2015, 22:17.
                                    OO 00 OO

                                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                    Comment


                                    • Mooi verslag Yves, in de meeste punten kan ik me direct terugvinden, je hebt me ondertussen ingehaald, ik zit nog maar aan 4000km en heb hem al dubbel zolang als jij wel nog steeds 14L qua verbruik, rij wel uitsluitend in sport.

                                      Ik heb toch wel al 2 technische mankementjes mogen opmerken, bij het in reverse zetten gaan spiegels automatisch naar beneden maar bij het terug in drive zetten komen ze niet volledig terug in de juiste stand maar staan ze iets teveel naar beneden, ook al 2x voorgehad dat het infotainmentsysteem niet werkte en ik de wagen moest stoppen afzetten en terug aanzetten, toen werkte het wel weer.

                                      Ivm geheugen zetels is idd ook mijn probleem, slim van u om 1 uw gebruikelijke instellingen te doen en 2 als uw dochter achterin zit, nu verzet ik die zonder geheugen ietsje naar voor, trouwens het kinderzitje achterin voor m'n zoon van 4j. dat lukt nog maar die maxi cosi voor de dochter van half jaar dat niet echt want dan zit ik bijna tegen m'n stuur, dus deze zit achter de passagierszetel.

                                      Start/stop zit er niet op mijne ferrari motor , maar meen mij te herinneren toen ik testrit met de diesel deed dat deze start/stop niet aan stond dus er moet ergens wel een mogelijkheid zijn om deze uit te schakelen.

                                      Waar ik me wel aan erger is telkens dat accepteren van het touchscreen bij het aanzetten van de wagen, ben nog steeds op zoek naar zo'n connectiekabel met software om die instellingen aan te passen (wat ik ook doe bij m'n audi) maar nog geen chinese toestanden gevonden.

                                      Keyles entry is van mij al 3de wagen met dit erop enja telkens eerste optie die ik neem sinds de eerste keer dat ik dit had, maar nu was het standaard op de wagen dus mooi meegenomen. Mooie foto's!

                                      Comment


                                      • Maserati Ghibli

                                        Ik heb daarstraks op de E19 richting Brussel nog eentje 👍🏼👍🏼👍🏼 gegeven. Ik had alleen de indruk dat de eigenaar niet wist waarom ik dat deed.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                        Comment






                                        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X