Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Maserati Ghibli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
    Deugniet!
    Hihi, het was een open deur.
    Maar alle sympathie voor Yves en zijn mooie Maserati hoor...
    Voor die verkoper daarentegen...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Gordon Gekko Bekijk Berichten
      Ik denk dat ik uw Maserati tijdens voorbije werkdagen gespot heb in de ondergrondse WTC-parking van Brussel (op de -4). Daar stond alleszins telkens eentje geparkeerd in de 2 plaatsen direct links als je de -4 binnenrijdt...
      Dik machien.
      Amai, echt niet normaal hoe klein de wereld is. Ik ben verdorie "gespot"... Dat ben ik inderdaad!

      Comment


      • @gp dude: Is toch bijna overal zo... ik herinner me nog dat ik jaar of 4 geleden naar batibouw gegaan was en ik daar vooral ging met de plannen een zwembad te steken in de tuin, aangezien ik en m'n vrouw nog een relatief jong koppel waren toen en er ook gewoon utizien dus niet met zonnebril in haren, trui over de schouders werden we ook bij de meeste standen snel afgewimpeld. Ik vermoed dat ze zo iets hadden van ok, het zijn jonge gastjes we zullen hier niet veel tijd in stoppen ze zullen wss. toch het geld niet hebben. Bij Naessens was dit het ergst. Uiteindelijk bij geen enkele van op batibouw er 1 gekocht. Van hetzelfde bij de ramen voor ons poolhouse, wij wilden accordion-ramen en er was daar een stand van een bepaalde firma die ons wel interesseerde, maar ze hebben ons zelfs geen uitleg gegeven waren constant bezig met "oudere" mensen, nadien dan toch die firma laten komen omdat ze toch wel de beste kwaliteit hadden. maar in ieder geval toch niet met volle zin hen deze aankoop gegeven.

        Bij maserati waren zijn ze wel altijd vriendelijk tegen mij, daar geen klagen over.(alhoewel ze achter m'n rug toch ook wel al woorden zullen gehad hebben, ivm velgen probleem)
        Last edited by Schnippy; 20/11/2015, 22:23.

        Comment


        • Facelift!

          MASERATI PRESENTEERT GHIBLI GRANLUSSO

          IN LIJN MET 'GELIFTE' GRANTURISMO

          Maserati presenteert de Ghibli GranLusso, feitelijk een gefacelifte versie van de kleinste sedan van het merk.

          De update van de Ghibli is vergelijkbaar met de facelift die de GranTurismo en GranCabrio onlangs kregen aangemeten. Dat betekent dat ook de vierdeurs Maserati een nieuwe grille met duidelijker aanwezige verticale spijlen krijgt. De luchtinlaten aan weerszijden van de 'muil' die het familiegezicht dicteert, zijn scherper gelijnd. Ook de koplampen zijn nieuw, waarbij de leds van de dagrijverlichting niet meer van elkaar te onderscheiden zijn en als één streep in de unit zijn verwerkt. Bovendien zijn de koplampen nu van de Matrix-led-soort, waarbij ook het dimlicht uit leds is opgebouwd en het grootlicht geen tegenliggers verblindt.

          Verder naar achteren komen we een 'GranLusso'-typeplaatje op het voorscherm en meegespoten 'side skirts' tegen. Ook aan de achterzijde zijn wat kleine wijzigingen te bespeuren. Behalve de led-koplampen meldt Maserati op dit moment weinig technische updates. Wel wordt er gesproken over verbeteringen aan de Advanced Driver Assistance Systems (ADAS), waarmee de auto meer autonome trekjes krijgt.

          De Maserati Ghibli GranLusso wordt gepresenteerd tijdens de Chinese Chengdu Motorshow, maar komt ook naar Europa. Wanneer dat is en wat de auto kost, is nog niet bekend.









          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Allé, kga de mijne nog niet direct moeten inruilen!

            Enkel in vooraanzicht verschil waar te merken (koplampen, grill en capeau)

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy
              Allé, kga de mijne nog niet direct moeten inruilen!

              Enkel in vooraanzicht verschil waar te merken (koplampen, grill en capeau)
              Buiten de koplampen zie ik geen verschil.
              den borre


              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


              Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

              Comment


              • Tijdens mijn vakantie in Piemonte heb ik de opnames van een reclame spot voor deze meegemaakt. Was wel leuke anecdote. De caribinieri hadden een stuk weg afgezet tussen de wijngaarden van Barbaresco. Maar mijn vrouw en ik waren op de koersfiets, dus reden we er gewoon langs in de afdaling, vooraleer ze het gemerkt hadden. Zodoende kwamen we terecht in een rijdende film set. Jammer genoeg waren foto's not done, maar wel een leuke belevenis ;-)

                Comment


                • MASERATI GHIBLI OOK ALS GRANSPORT

                  SPORTIEVE VERSIE NAAST GRANLUSSO

                  Er waait een fris windje door het modellengamma van Maserati. De Ghibli is nu ook als GranSport gepresenteerd.

                  Onlangs friste Maserati de GranTurismo en GranCabrio op, een moment waarbij het tweetal niet alleen optisch werd opgefrist, maar ook op uitvoeringsniveau werd aangepakt. De twee Italianen zijn voortaan als Sport en als MC leverbaar en ook voor sedanbroer Ghibli kiest Maserati voor een vergelijkbare aanpak. Vorige week werd de auto al als GranLusso getoond en vandaag is de tweede en laatste uitvoering gepresenteerd: de GranSport.

                  Waar de GranLusso gezien kan worden als de elegante versie van het stel, is de GranSport de stoerdere Ghibli van de twee. Althans, zo lijkt het. De Ghibli is namelijk ook nog altijd gewoon als 'Ghibli' te bestellen. Alle vierwielaangedreven Ghiblis, in Nederland alleen de S 3.0 V6, zijn als GranLusso en GranSport te krijgen. Full-ledkoplampen zijn voor zowel de GranLusso als de GranSport standaard.

                  De gehele Ghibli-familie profiteert van nieuwe elektronische stuurbekrachtiging, een uitbreiding van het ESP-systeem en van verbeteringen aan de Advanced Driver Assistance Systems (ADAS), waarmee de auto meer autonome trekjes krijgt.

                  Krachtkuur
                  De voorheen 411 pk sterke Ghibli S gaat er wat spierkracht betreft op vooruit. De 3,0-liter metende biturbo V6 stampt er nu 430 pk en 580 pk uit. De topsnelheid ligt op 286 km/h. Een sprint vanuit stilstand naar 100 km/h is in 4,7 tellen geklaard, 0,1 seconde rapper dan voorheen.




                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Ik had toch graag een herwerkte voorkant gezien, die lichtjes zijn te klein waardoor proporties niet kloppen (imho)
                    2021 Taycan 4S
                    2021 Lexus UX250h

                    Comment


                    • De vernieuwde Ghibli @ Chengdu Motor Show,











                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Dit kleur staat hem niet.
                        den borre


                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                        Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                        Comment


                        • "DIE" kleur ;-)
                          Maar ze staat hem inderdaad niet ;-)

                          Comment


                          • Nog steeds een prachtige verschijning!
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • Ik krijg er maar geen oog in. Dacht nochtans dat deze auto gewoon wat gewenning nodig had.
                              Zoals Rennfox zegt: de koplampen zijn te klein. Achteraan lekker dik, het contrast met het front is te groot.

                              En toch draai ik mijn hoofd ervoor, wat van de meeste anderen in dit segment niet gezegd kan worden.

                              Comment


                              • Jammer dat ze het stuur niet iets verkleind hebben, is eigenlijk het enige die me ergerde aan deze auto. Nieuwe achterkant is wel vet! Vind mijn interieur mooier.

                                Comment


                                • Zwart spoilertje op de kofferdeksel maakt een beetje retrotuning, neen ?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer
                                    "DIE" kleur ;-)
                                    Maar ze staat hem inderdaad niet ;-)
                                    Had nochtans "dit kleurtje" geschreven maar de auto correctie zal het weer beter geweten hebben.
                                    den borre


                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                    Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy
                                      Jammer dat ze het stuur niet iets verkleind hebben, is eigenlijk het enige die me ergerde aan deze auto. Nieuwe achterkant is wel vet! Vind mijn interieur mooier.

                                      Heb jij ook zoveel wit in je achterlichten?
                                      Het valt alleszins niet zo op.
                                      den borre


                                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                      Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

                                        Heb jij ook zoveel wit in je achterlichten?
                                        Het valt alleszins niet zo op.
                                        Roosters boven uitlaten vind'k wel geslaagd bij de nieuwe.
                                        Achterlichten Jep:

                                        Last edited by Schnippy; 09/09/2017, 13:00.

                                        Comment


                                        • Rij-impressie: MASERATI GHIBLI

                                          De Maserati Ghibli is het meest exclusieve model in het zogenaamde E-segment. Gepositioneerd onder de Quattroporte verdedigt de sedan de kleuren van het merk met de drietand als logo. Een recente update moet de Ghibli weer op scherp zetten.


                                          Bij Maserati weten ze niet hoe ze het hebben. In 2017 verkocht het merk wereldwijd 52.000 auto's; dat is meer dan ooit. Dat de helft daarvan een SUVLevante is, zal niemand nog verbazen. Zelfs voor merken met bijzonder veel racehistorie in het DNA zijn dergelijke modellen van levensbelang. Ondertussen doen de sedans en de GranTurismo en GranCabrio, die al jaren op de markt zijn, nog altijd mee. Voor de GranTurismo is zelfs na bijna elf jaar nog geen pensioen in zicht, wat voor een sportwagen geen belemmering hoeft te zijn. In het segment van de baby-Maserati kan leeftijd echter wel snel gaan tellen.

                                          Sinds het aantreden van de Ghibli, eind 2013, heeft de concurrentie nogal huisgehouden in zijn klasse. Vrijwel alle modellen in het executive segment zijn geheel vernieuwd, maar volgens Maserati-mensen en -fans moet je daar bij de Ghibli niet zozeer aan denken. Zo'n 100 procent Italiaanse volbloed schijn je namelijk niet al te veel langs de rationele meetlat te mogen leggen; lekker die groenwitrode bril opzetten en vooral genieten is het devies. Dat alle onderdelen uit het land van de laars komen, wordt graag benadrukt. De benzinemotoren stammen van Ferrari, de diesel is door VM Motori ontwikkeld en die dieselspecialist bouwt ze in Ferrara. Dus Modena als thuisbasis voor het merk, Maranello als geboorteplek voor de benzinemotoren en Ferrara als de plaats van herkomst van de zelfontbranders; alleen al het uitspreken van die plaatsnamen zal Italofielen als muziek in de oren klinken! Dat zal evenzeer gelden voor de klanken van de 3.0 V6-biturbobenzinemotor. Sterker, bij iedere rechtgeaarde autoliefhebber lopen de rillingen over de rug door het geluid van de motor.

                                          Het van een Ferrari V8 afgeleide blok kreeg er in zijn krachtigste vorm 20 pk bij, en met 430 pk gaat de S-versie uiteraard als de brandweer. Continu voel je die voorwaartse drang, de achttrapsautomaat van ZF hoeft er niet voor terug te schakelen. Wil je zelf de controle houden, zet hem dan in de manuele stand en gebruik de enorme schakelflippers in Ferrari-stijl. Het zijn van die geluksmomenten die bijdragen aan de typisch Italiaanse beleving. Natuurlijk is het even slikken wanneer je overstapt in de Diesel, maar die klinkt niet zoals je zou verwachten. De Diesel stampt stationair als een Amerikaanse achtpitter. Een druk op de Sport-knop is daarvoor verantwoordelijk. Natuurlijk hebben de mannen van Maserati en VM Motori heel wat uurtjes sound-engineering in deze truc gestoken. De V6-benzinemotor klinkt van nature al goed. Van dit blok bestaat ook een basisversie met 350 pk, zonder de toevoeging S, maar die variant is voor modeljaar 2018 ongewijzigd gebleven.



                                          SOFTCLOSE

                                          De Ghibli is comfortabel en door de lichte besturing – vanaf nu elektronisch bekrachtigd – strooit de auto je in eerste instantie zand in de ogen. Tijdens de eerste meters lijkt de auto nog wat afstandelijk en zwaar, maar in de eerste fanatiek ingezette bocht toont hij zijn ware aard. IJverig zoekt de neus de binnenkant van de bocht op; je merkt dat de gewichtsverdeling goed is. Uitgebreide systemen, zoals actieve cruisecontrol met rijstrookhulp en camera's die de dode hoeken in de gaten houden, tillen de actieve veiligheid naar een hoger plan. Andere koplampen, een gewijzigde grille en nieuwe veiligheidssystemen doen hun intrede op alle motorversies. Bij het dichttrekken van de portieren zorgt softclose-sluiting voor het betere sluitwerk.

                                          Belangrijker voor de Maserati-koper is dat er nieuwe uitvoeringen zijn, met namen als GranSport en GranLusso. Bij dat laatste niveau worden de inzittenden ondergedompeld in diverse leersoorten, met daarbij zelfs zijde in het hart van de zetels. De firma Ermenegildo Zegna is er verantwoordelijk voor. Het zijn van die details waardoor je een oogje toeknijpt bij het zien van bepaalde afwerkingsdetails die de concurrentie beter voor elkaar heeft.


                                          OORDEEL

                                          • +Een bak beleving
                                          • +Scherpte op snelheid
                                          • -Bpm is funest voor de prijzen
                                          • -Afwerkingsdetails onder niveau van de concurrentie







                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X