Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Maserati Ghibli

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• ELEKTROHULP ÉN VIERCILINDER

DÍT IS DE MASERATI GHIBLI HYBRID

Maserati heeft digitaal het doek getrokken van de Ghibli Hybrid. Zoals de naam al zegt, heeft de Italiaanse sedan voortaan elektrische steun in de aandrijflijn.

Maserati slaat een voor het merk nieuwe weg in, namelijk die van elektrificatie. Nog niet direct in de vorm van een plug-in hybride of EV, maar met mild-hybrid-techniek. De Ghibli Hybrid heeft namelijk een geblazen 2,0-liter viercilinder benzinemotor onder de kap, die een elektrisch steuntje in de rug krijgt van een 48V mild-hybrid-systeem. Al met al is het goed voor een piekvermogen van 330 pk en een maximumkoppel van 450 Nm, dat via een achttraps ZF-automaat naar de achterwielen gaat. Volgens Maserati is de Ghibli Hybrid daarmee in staat om in 5,7 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h te schieten en houdt het versnellen op bij 255 km/h.

Uiteraard is bij een dergelijke aandrijving ook het verbruik interessant. De 1.878 kilo wegende sedan verbruikt volgens de WLTP-cyclus tussen de 8,5 en 9,6 l/100 km. De CO2-uitstoot bedraagt volgens een voorlopige berekening tussen de 192 en 216 gram per kilometer. Allemaal net weer even wat beter dan we gewend zijn van de Ghibli, al moet je het in de Ghibli Hybrid wel met een wat minder aantrekkelijk klinkende motor doen. Daar heeft Maserati naar eigen zeggen wat op gevonden, want dankzij een speciaal uitlaatsysteem moet de Hybrid "onmiskenbaar als een Maserati klinken".

Op uiterlijk gebied onderscheidt de Ghibli Hybrid zich slechts subtiel van de regulier aangedreven versies. We zien onder meer licht aangepaste achterlichten, al zal dat waarschijnlijk ook voor de andere versies gaan gelden. De drie ventilatieroosters op de zijschermen hebben een donkerblauw accent gekregen en ook de remklauwen zijn bij de Hybrid blauw van kleur. Bij het logo op de C-stijl is overigens ook een subtiele blauwe lijn verwerkt, die onder de bekende drietand doorloopt. Daarbij is het infotainmentsysteem van Maserati ook iets tegen het licht gehouden. De nieuwste generatie van het op Android-basis functionerende systeem werkt voortaan ook via een iets groter scherm: 10,1-inch in plaats van 8,4-inch.

De Ghibli Hybrid gaat nog dit jaar in productie en waarschijnlijk volgt de marktintroductie eind dit jaar of begin volgend jaar. In de aanloop daar naartoe zullen ook de prijzen bekend worden gemaakt. Ongetwijfeld wordt de Ghibli Hybrid een aanzienlijk stuk goedkoper dan de bestaande benzine- en dieselversies dankzij de lagere bpm, dus voor Maserati is het te hopen dat dat zijn vruchten zal afwerpen.

Er komt meer

Hoewel de Ghibli Hybrid misschien een nog wat voorzichtige eerste stap qua deels elektrische aandrijving is, zit er meer in het vat bij het merk. In september verschijnt namelijk de MC20, een sportief topmodel met een beresterke twinturbo-V6 als kloppend hart. Mogelijk krijgt die daarbovenop ook elektro-ondersteuning. Volgend jaar gaat vervolgens het doek van de opvolger(s) van de GranTurismo en GranCabrio en die zal sowieso volledig elektrisch aangedreven beschikbaar worden. Maserati heeft die auto specifiek genoemd als zijn eerste volledig elektrische model.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Mijn Ghibli nu 5j oud en nog nagenoeg niet te onderscheiden van het nieuwe model (hebben ze geen designers meer in loondienst?, niet dat ik dit erg vind hoor)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
          Mijn Ghibli nu 5j oud en nog nagenoeg niet te onderscheiden van het nieuwe model (hebben ze geen designers meer in loondienst?, niet dat ik dit erg vind hoor)
          Eerder geen geld meer voor een nieuw model te maken.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• Ben ontgoocheld, had gehoopt op een plug in hybride.
            2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
            2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
            2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
              Ben ontgoocheld, had gehoopt op een plug in hybride.
              Versta het ook niet echt, is nu toch gewoon een Ghibli met 2.0 er in....

Comment

• Ghibli Fenice 'Hybrid':

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Is dan nog een mild hybrid en niet eens een dedicated battery pack met EV modus. En die 2 liter is wss. gewoon die uit de Giulia en geen nieuwe Maserati motor, enkel Maserati luidsprekertjes
                  Dit is het toch weer echt niet hoor Maserati...
                  Dat wordt nog een hele tijd dure uitstootrechten aankopen bij Tesla dus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                    Is dan nog een mild hybrid en niet eens een dedicated battery pack met EV modus. En die 2 liter is wss. gewoon die uit de Giulia en geen nieuwe Maserati motor, enkel Maserati luidsprekertjes
                    Dit is het toch weer echt niet hoor Maserati...
                    Dat wordt nog een hele tijd dure uitstootrechten aankopen bij Tesla dus
                    De dag dat Europa dat verbied gaan er toch verschillende constructeur mogen inpakken vrees ik, legendarisch of niet.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Onwaarschijnlijk hoe het ganse Fiat concern de boot list zeg. Maserati, zelfs Alfa, nog niet één phev in het gamma. Waanzin.

Comment

• Maserati Ghibli (M157)

Comment

• Maserati Ghibli Trofeo rijtest: de ruigste mét V8

Comment

• Maserati Ghibli Hybrid - Rij-impressie

Comment

• Maserati Ghibli Hybrid rijtest: de goedkoopste Ghibli van het moment

Comment

• Maserati Ghibli Hybrid (330 PS): Noch ein echter Maserati? Test | Review

Comment

• Maserati Ghibli Trofeo review: a 200mph BMW M5 Killer!?

Comment

• Blijft toch een schitterende auto, zelfs meer dan 10 jaar later. Toppie!

Comment

Working...
                                    X