Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes Sprinter (Facelift)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes Sprinter (Facelift)

Mercedes-Benz heeft de Sprinter bij z'n kladden gegrepen om hem een beetje aan te scherpen.

De Sprinter is sinds 1995 een grote speler in het segment van de bestelwagens tot 3,5 ton. In 2006 verscheen de tweede generatie van de bestelbus, die nu een kuurtje bij de schoonheidssalon heeft ondergaan.
    We zien duidelijk het nieuwe familiegezicht van Mercedes terug aan de voorzijde van de Sprinter. De ronde lijnen van het huidige exemplaar maken plaats voor een stoerder en hoekiger front. De motorkap is een stuk verhoogd, wat de veiligheid van voetgangers ten goede moet komen. Dagrijverlichting ontbreekt natuurlijk niet. Ook het interieur krijgt een kleine opfrisbeurt, zo is er nu nieuwe Tunja-zwarte bekleding, een dikker multifunctioneel stuurwiel en een telematicasysteem met Bluetooth-verbinding en Becker Map Pilot navigatie. Niet heel schokkend dus.
    Onder de kap liggen nieuwe vier- en zescilinder dieselmotoren met vermogens van 95 tot 190 pk. De injectie- en verbrandingstechniek is geoptimaliseerd, waardoor het zuinigste blok slechts 6,3 l/100 km verbruikt. Schakelen gaat in alle gevallen met een volautomatische zevenstraps 7G-Tronic bak of een ECO Gear handgeschakelde zesbak. De onderhoudsintervallen zijn overigens vergroot tot maximaal 60.000 kilometer.
    Vijf nieuwe actieve veiligheidssystemen komen de Sprinter vergezellen. Zo is er voor het eerst in een Benz Crosswind Assist, een 'zijwindassistent' die onderdeel uit maakt van het ESP. Verder is er Collision Prevention Assist, een dodehoek-assistent, Lane Keeping Assist en High Beam Assist. Verder is het chassis iets verlaagd voor een veiliger weggedrag en een lagere luchtweerstand.
    Vanaf juni dit jaar is de nieuwe Sprinter te bestellen, halverwege september moeten de eerste exemplaren in de showroom staan. Prijzen en uitgebreide specificaties worden tegen die tijd bekend gemaakt.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

hmm niet echt verbetering..

al meer nieuws over de motoren ?

Comment

ook een fl voor de lt ?

Comment

Mercedes-Benz heeft maandagmorgen de nieuwe Sprinter bestelauto gepresenteerd. De Sprinter heeft als eerste bestelauto ter wereld een motor die voldoet

Comment

Als jullie een Sprinter zouden kopen, dan nog liefst rap het oude model of zouden jullie wachten op de nieuwe ? In deze situatie zit ik namelijk als mijn beslissing één van de komende weken in de bus valt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Danny Verwaest Bekijk Berichten
                Als jullie een Sprinter zouden kopen, dan nog liefst rap het oude model of zouden jullie wachten op de nieuwe ? In deze situatie zit ik namelijk als mijn beslissing één van de komende weken in de bus valt.
                afwachten wat de motorisaties gaan doen, als de V6 wegvalt u nog haasten voor een 'oude' met V6 319 of 519

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichten
                  afwachten wat de motorisaties gaan doen, als de V6 wegvalt u nog haasten voor een 'oude' met V6 319 of 519
                  zal altijd een 313 worden :-)

Comment

Heb vorig weekend iemand met een 550 cdi ontmoet: op 180 000 km cilinderkop gebarsten en nauwelijks of geen tussenkomst van de garagist/invoerder. Ik verwacht hier nu al een hoop verhalen over gelijkaardige gevallen bij de VW Crafter...

Comment

hoogste km-stand in belgie is een sprinter dacht ik, zo'n verhaal heb je niet bij een crafter zeker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                        Heb vorig weekend iemand met een 550 cdi ontmoet: op 180 000 km cilinderkop gebarsten en nauwelijks of geen tussenkomst van de garagist/invoerder. Ik verwacht hier nu al een hoop verhalen over gelijkaardige gevallen bij de VW Crafter...
                        Ja en van die ene ervaring kunnen we afleiden dat alle Sprinters rommel zijn.
                        Er zijn eens zoveel Sprinters die zonder problemen hoge kilometerstanden halen.

Comment

In nederland rijden ze makkelijk 300-400.000 km met die sprinters..

@ danny : als je een 313 koopt zal hij enkel schooner & zuiniger worden..!

Comment

Dutry R: In het artikel staat dat de V6 motor blijft maar dat het wel een vernieuwde versie is.

Comment

Facelift is mooi!
                              Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                              Current:
                              1987 Mercedes-Benz W124 200D
                              1979 Mercedes-Benz W123 280E
                              1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                              Ex:
                              1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                              1976 Mercedes-Benz W123 250
                              1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                              1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                              1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                              1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                              2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                              1980 Mercedes-Benz W123 280
                              1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

Jullie zijn zo voorspelbaar. Zeg hier iets slecht over Mercedes of BMW en het zit er meteen bovenhands op... VW is natuurlijk het te bashen merk!

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                hoogste km-stand in belgie is een sprinter dacht ik, zo'n verhaal heb je niet bij een crafter zeker
                                Misschien wel, misschien niet, wie zal het weten. En vooral, als iemand het al weet, rest de vraag of die dat dan gaat rondbazuinen aan al wie het horen wil.

Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                Ja en van die ene ervaring kunnen we afleiden dat alle Sprinters rommel zijn.
                                Er zijn eens zoveel Sprinters die zonder problemen hoge kilometerstanden halen.
                                Jouw redenering is nogal kort door de bocht en het is niet wat ik bedoelde. Maar ik vond hetgeen ik recent van die man hoorde gewoon het vermelden waard op een forum waar MB en BMW verheerlijkt worden en VW altijd zo snel mogelijk met de grond gelijk wordt gemaakt. Het zijn allemaal goede, betrouwbare merken waar af en toe al iets mis durft gaan. Het ene merk (en zijn aanhangers/aanbidders) slaagt er soms gewoon beter in om zulke zaken te verdoezelen dan het andere.

Comment

goegel carpass 1085000 km sprinter

Comment

zeg jakke, ik kom niet bashen in vw-draden, jij komt hier alleen wat uitlokken...no prob hoor

trouwens een maat van me werkt in een grote vw-garage, ik 'hoor' ook vanalles

Comment

jaarverslag 2010 top 5...3 benzen, 1 fiat scudo en een nissan patrol

Comment

goegel carpass 1085000 km sprinter
                                        Helaas, google heeft niks opgeleverd. VW LT/Crafter ook niet trouwens. Wel een hoop oudere MB's en VW's personenwagens met +1000k km.

zeg jakke, ik kom niet bashen in vw-draden, jij komt hier alleen wat uitlokken...no prob hoor
                                        Daar is natuurlijk niet veel voor nodig. Maar ik geef het toe: ik gooi al eens graag een knuppel in een hoenderhok. Kwestie van wat heilige huisjes te slopen.

trouwens een maat van me werkt in een grote vw-garage, ik 'hoor' ook vanalles
                                        Welke garage? Mag gerust via pm hoor. En heb je ook een maat die in een grote Mercedes garage werk? Dat is trouwens een tautologie, want een MB garage is per definitie groot.

jaarverslag 2010 top 5...3 benzen, 1 fiat scudo en een nissan patrol

http://www.car-pass.be/nl/perskit/ja...ag_2010_nl.pdf
                                        Zo zie je maar, zelfs een Fiat kan betrouwbaar zijn.
                                        Mijn schoongrootouders rijden sinds jaar en dag met een MB W124 T 250 D Turbo, bijna maandelijks bollen ze er nog mee van Brugge naar provincie Luxemburg. Voor de rest enkel korte afstanden. Niet kapot te krijgen. Ik zal laten weten wanneer die te koop komt.
                                        Kennis van mij, ondertussen overleden aan ALS, had een Patrol van eind '80. LWB met verhoogd dak in lichte vracht om af en toe een koppel schapen in te vervoeren of zo. Heerlijk ding! Even mee de Ourthe in om pintje uit de bak te halen en zo. Weet niet meer hoeveel km's er op het einde op stonden, maar het waren er zeker +500k. Er zat ondertussen wel een andere motor in...

Comment

Working...
                                        X