Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes Sprinter (Facelift)
Collapse
X
-
Die kilometerstanden zeggen ook niet alles natuurlijk. Wat het gekost heeft om die bakken op die kilometerstanden te krijgen zegt veel meer. Bij mijn nonkel op het bedrijf is het de gewoonte om alles "op te rijden" en het moet al heel slecht zijn als er iets van rollend materieel buiten gaat voor er 300 000 km opstaat. Ze hebben alles van MB en 1 Renault Traffic en daar zijn effectief al meer prullen aan geweest, MAAR die heeft wel een pak minder gekost in aankoop ... En de MB's roesten allemaal ...'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten+ stel je voor...draait benz die teller wel gewoon naar voor, om in de statistieken op 1ste plaats te blijven
een benz roest, maar niet op de plekken het problematisch wordt voor de keuring'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
bremer of dusseldorfer roestten even hard als een sprinter, alleen was het toen vaak deel van het onderhoud, oem-plaatje inlassen (elk stuk karros was verkrijgbaar)...kostte ook geen drol
de bremer van school hierover, is voor 3 jaar oem-herdaan, het 'ziet' er terug niet uit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenheb alleen een kennis op de persdienst van mb, maar als we elkaar treffen wordt er nooit over auto's gezeverd
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenin mijn dorp is een vw garage
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten+ stel je voor...draait benz die teller wel gewoon naar voor, om in de statistieken op 1ste plaats te blijven
een benz roest, maar niet op de plekken het problematisch wordt voor de keuring
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenbremer of dusseldorfer roestten even hard als een sprinter, alleen was het toen vaak deel van het onderhoud, oem-plaatje inlassen (elk stuk karros was verkrijgbaar)...kostte ook geen drol
de bremer van school hierover, is voor 3 jaar oem-herdaan, het 'ziet' er terug niet uit
Hier in het dorp eentje van 40 jaar oud met iets meer dan 60 000 km op met eerste eigenaar, ziet er nog perfect uit.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk BerichtenWeet je dat van je kennis op de persdienst van MB? Ah nee, want jullie zeveren nooit over auto's bij jullie treffen. Maar bedrijfswagens zijn geen auto's, he.
op het bedrijf waar ik werk is vorig jaar onze ambulance vervangen, een t3 2.0 waterboxer met 300k, door een okkazie sprinter met 550k
niet dat de t3 op was, maar omdat het langsom meer moeilijk was om aan reservestukken te geraken, en wagentje moest altijd paraat staan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtennee , wou het zelf maar zeggen voor iemand anders de suggestie maakte, nr 1 staan bij carpass is toch een mooie reclame voor een bedrijf
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenop het bedrijf waar ik werk is vorig jaar onze ambulance vervangen, een t3 2.0 waterboxer met 300k, door een okkazie sprinter met 550k
niet dat de t3 op was, maar omdat het langsom meer moeilijk was om aan reservestukken te geraken, en wagentje moest altijd paraat staan
Comment
-
kwaliteit van de om651 motor is ook niet echt op benz niveau (om het kort te houden), vooral in bestelwagens is het niet de eerste die eruit moet. Wat roest betreft: Vito's met de nieuwe kombi's (niet diegene met snelheidsmeter in het midden) roesten niet meer (eind 2006). Natuurlijk, als je steenslag hebt of een deuk/diepe kras kan het na verloop van tijd wel beginnen roesten. Sprinters idem
Overigens roesten de LT/crafters even hard, en zijn de motoren geen haar beter. Heb je daarentegen een vito(>2006) of laatste generatie sprinter met een OM646 in mag je in uw pollekes wrijven. Daar komt zelden iets aan.. Idem met OM642Last edited by Jan; 02/05/2013, 13:32.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichtenkwaliteit van de om651 motor is ook niet echt op benz niveau (om het kort te houden), vooral in bestelwagens is het niet de eerste die eruit moet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichtenkwaliteit van de om651 motor is ook niet echt op benz niveau (om het kort te houden), vooral in bestelwagens is het niet de eerste die eruit moet. Wat roest betreft: Vito's met de nieuwe kombi's (niet diegene met snelheidsmeter in het midden) roesten niet meer (eind 2006). Natuurlijk, als je steenslag hebt of een deuk/diepe kras kan het na verloop van tijd wel beginnen roesten. Sprinters idem
Overigens roesten de LT/crafters even hard, en zijn de motoren geen haar beter. Heb je daarentegen een vito(>2006) of laatste generatie sprinter met een OM646 in mag je in uw pollekes wrijven. Daar komt zelden iets aan.. Idem met OM642
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenis het een zekerheid dat ie eruit zal gaan ? of is het een zekerheid zoals de mazoutpomp van een oude 220 diesel moest kapot gaan ??
@ Jakkewibis: Nu spreek je wel jezelf tegen hé.. Mercedes geeft 30 jaar garantie op roest, ben je dan direct overtuigd dat het niet meer voorkomt?
Net hetzelfde als die garantie van vw die je aanhaalt. Zelf werk ik niet bij VW, ik heb echter genoeg kennissen bij de VW dealer (in dezelfde straat als m'n eigen werk) die beweren dat een crafter nogal wat problemen kent met de motor.. Als je echt koppig bent wil ik gerust navragen wat er precies fout loopt. Al heb ik al meerdere malen gehoord van oliepomp problemen met de 2.0 CRTDI.
Comment
-
@ Jan: Waarin spreek ik mezelf dan tegen? Ik zeg dat als VW 3 jaar garantie geeft tot 250 000 km, dat ze er wel redelijk gerust in zijn dat er niet teveel problemen mee zullen zijn. Je moet me dus geen woorden in de mond proberen leggen. En wat roest bijwerken op een Sprinter zal MB minder kosten dan het VW zou kosten met die 2+1 garantie als hun motoren zo betrouwbaar zouden zijn als de galvanisatie en/of lak op een Sprinter/Crafter.
Dankzij bobo weet ik trouwens waar je werkt, en ik begrijp dus dat je alle negatieve berichten over Mercedes liever niet ziet of er niet wil over uitweiden, wat niet meer dan normaal is in jouw positie. En als je wil navragen wat er mistloopt bij VW met de motoren: doe wat je niet laten kunt, maar vraag er dan wel representatieve, statistische cijfers bij, als je dat nadien wil gaan verspreiden. Een oliepomp maakt echter geen deel uit van de motor, dan is een apart onderdeel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk BerichtenIk bedoelde niet dat de motor niet meer geproduceerd zal worden hé, ik bedoel dat het niet de eerste is die gewoon vervangen wordt (compleet).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenen jakke, wat is jouw relatie tot vw ?
Comment
Comment