Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes Sprinter (Facelift)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    heb alleen een kennis op de persdienst van mb, maar als we elkaar treffen wordt er nooit over auto's gezeverd
    in mijn dorp is een vw garage



    hier is de link naar 1085000 km, is trouwens zelfde sprinter als in 2010 met 9xxxxx km

    Comment


    • #22
      Die kilometerstanden zeggen ook niet alles natuurlijk. Wat het gekost heeft om die bakken op die kilometerstanden te krijgen zegt veel meer. Bij mijn nonkel op het bedrijf is het de gewoonte om alles "op te rijden" en het moet al heel slecht zijn als er iets van rollend materieel buiten gaat voor er 300 000 km opstaat. Ze hebben alles van MB en 1 Renault Traffic en daar zijn effectief al meer prullen aan geweest, MAAR die heeft wel een pak minder gekost in aankoop ... En de MB's roesten allemaal ...
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

      Comment


      • #23
        + stel je voor...draait benz die teller wel gewoon naar voor, om in de statistieken op 1ste plaats te blijven

        een benz roest, maar niet op de plekken het problematisch wordt voor de keuring

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          + stel je voor...draait benz die teller wel gewoon naar voor, om in de statistieken op 1ste plaats te blijven

          een benz roest, maar niet op de plekken het problematisch wordt voor de keuring
          Tgoh dat roesten allemaal ok tot op zekere hoogte natuurlijk, de Bremers waren bijna allemaal 15 jaar of ouder toen ze buiten gingen. En dan was dat allemaal nog toonbaar, op de Vito's en Sprinters is het na 10 jaar al niet meer presentabel en uiteindelijk zijn het toch uithangborden van je bedrijf ...
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

          Comment


          • #25
            bremer of dusseldorfer roestten even hard als een sprinter, alleen was het toen vaak deel van het onderhoud, oem-plaatje inlassen (elk stuk karros was verkrijgbaar)...kostte ook geen drol

            de bremer van school hierover, is voor 3 jaar oem-herdaan, het 'ziet' er terug niet uit

            Comment


            • #26
              volgens jan, hier op het forum die bij mb werkt, zou roestduivel opgelost moeten zijn...we zien het wel over 4 jaar zeker

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                heb alleen een kennis op de persdienst van mb, maar als we elkaar treffen wordt er nooit over auto's gezeverd
                Te delicaat onderwerp?

                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                in mijn dorp is een vw garage
                Rietje dus. En wie is je maat daar? Mag via pm (best).

                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                + stel je voor...draait benz die teller wel gewoon naar voor, om in de statistieken op 1ste plaats te blijven

                een benz roest, maar niet op de plekken het problematisch wordt voor de keuring
                Weet je dat van je kennis op de persdienst van MB? Ah nee, want jullie zeveren nooit over auto's bij jullie treffen. Maar bedrijfswagens zijn geen auto's, he.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  bremer of dusseldorfer roestten even hard als een sprinter, alleen was het toen vaak deel van het onderhoud, oem-plaatje inlassen (elk stuk karros was verkrijgbaar)...kostte ook geen drol

                  de bremer van school hierover, is voor 3 jaar oem-herdaan, het 'ziet' er terug niet uit
                  Materiaal bolt in den bouw en worden minstens elke maand grondig gewassen. Dus de roest opvolgen gebeurde echt wel bij de bremers ook heel goed en de verschillen zijn toch echt wel merkbaar hoor. De bremers werden ook al is bijgewerkt na een jaar of zeven, Sprinters en Vito's van de eerste generatie haalden geen 5 jaar voor ze er schandalig uitzagen. Om nog maar te zwijgen van schuifdeuren die er uitvielen en van die zaken ...

                  Hier in het dorp eentje van 40 jaar oud met iets meer dan 60 000 km op met eerste eigenaar, ziet er nog perfect uit.
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                    Weet je dat van je kennis op de persdienst van MB? Ah nee, want jullie zeveren nooit over auto's bij jullie treffen. Maar bedrijfswagens zijn geen auto's, he.
                    nee , wou het zelf maar zeggen voor iemand anders de suggestie maakte, nr 1 staan bij carpass is toch een mooie reclame voor een bedrijf

                    op het bedrijf waar ik werk is vorig jaar onze ambulance vervangen, een t3 2.0 waterboxer met 300k, door een okkazie sprinter met 550k

                    niet dat de t3 op was, maar omdat het langsom meer moeilijk was om aan reservestukken te geraken, en wagentje moest altijd paraat staan

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      nee , wou het zelf maar zeggen voor iemand anders de suggestie maakte, nr 1 staan bij carpass is toch een mooie reclame voor een bedrijf
                      Absoluut, maar reclame kan misleidend zijn.

                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      op het bedrijf waar ik werk is vorig jaar onze ambulance vervangen, een t3 2.0 waterboxer met 300k, door een okkazie sprinter met 550k

                      niet dat de t3 op was, maar omdat het langsom meer moeilijk was om aan reservestukken te geraken, en wagentje moest altijd paraat staan
                      Dan zal het budget om er aan te spenderen toch ook heel beperkt zijn. Is die Sprinter ook een benzine? Of heeft die standverwarming op water? Waar werk je misschien? Mag ook via pm hoor.

                      Comment


                      • #31
                        sprinter is een diesel, wagens hangen steeds aan de prise om op temp te blijven en batterij vol

                        Comment


                        • #32
                          Over de kwaliteit van de Mercedes bestelwagens, mijn vito heeft net een nieuwe motor gekregen.
                          71000 km en de motor was stuk. Toch niet echt ok. Gelukkig heb ik wel een nieuwe motor gekregen onder garantie.

                          Comment


                          • #33
                            kwaliteit van de om651 motor is ook niet echt op benz niveau (om het kort te houden), vooral in bestelwagens is het niet de eerste die eruit moet. Wat roest betreft: Vito's met de nieuwe kombi's (niet diegene met snelheidsmeter in het midden) roesten niet meer (eind 2006). Natuurlijk, als je steenslag hebt of een deuk/diepe kras kan het na verloop van tijd wel beginnen roesten. Sprinters idem

                            Overigens roesten de LT/crafters even hard, en zijn de motoren geen haar beter. Heb je daarentegen een vito(>2006) of laatste generatie sprinter met een OM646 in mag je in uw pollekes wrijven. Daar komt zelden iets aan.. Idem met OM642
                            Last edited by Jan; 02/05/2013, 13:32.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                              kwaliteit van de om651 motor is ook niet echt op benz niveau (om het kort te houden), vooral in bestelwagens is het niet de eerste die eruit moet.
                              is het een zekerheid dat ie eruit zal gaan ? of is het een zekerheid zoals de mazoutpomp van een oude 220 diesel moest kapot gaan ??

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                                kwaliteit van de om651 motor is ook niet echt op benz niveau (om het kort te houden), vooral in bestelwagens is het niet de eerste die eruit moet. Wat roest betreft: Vito's met de nieuwe kombi's (niet diegene met snelheidsmeter in het midden) roesten niet meer (eind 2006). Natuurlijk, als je steenslag hebt of een deuk/diepe kras kan het na verloop van tijd wel beginnen roesten. Sprinters idem

                                Overigens roesten de LT/crafters even hard, en zijn de motoren geen haar beter. Heb je daarentegen een vito(>2006) of laatste generatie sprinter met een OM646 in mag je in uw pollekes wrijven. Daar komt zelden iets aan.. Idem met OM642
                                Uiteraard roesten LT/Crafters even hard: ze worden bij Mercedes gebouwd. En of de motoren geen haar beter zijn? De vorige 2.5TDI heeft idd zijn problemen gekend, niet alleen in de Crafter, ook in de Toaureg. In de T4 en T5 zijn er bij mijn weten dan weer geen noemenswaardige of althans veel minder problemen geweest. Voor de huidige 2.0TDI common rail die tegenwoordig in alle Volkswagens (bedrijfsvoertuigen en het gros van de modellen uit het gamma personenwagens) terug te vinden is, zal het misschien wat vroeg zijn om conclusies te trekken. Alhoewel, dit blok dient ook als bootmotor en (nood-)stroomgenerator. Vooral bij dit laatste zijn het natuurlijk constante toerentallen, maar daar zullen er toch wel bij zijn die al ettelijke 10- of 100-duizenden kilometers (of uren) gedraaid hebben. ​En het zal niet zomaar zijn dat VW op de Crafter 2+1 jaar (tot 250 000 km) garantie geeft.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  is het een zekerheid dat ie eruit zal gaan ? of is het een zekerheid zoals de mazoutpomp van een oude 220 diesel moest kapot gaan ??
                                  Ik bedoelde niet dat de motor niet meer geproduceerd zal worden hé, ik bedoel dat het niet de eerste is die gewoon vervangen wordt (compleet).

                                  @ Jakkewibis: Nu spreek je wel jezelf tegen hé.. Mercedes geeft 30 jaar garantie op roest, ben je dan direct overtuigd dat het niet meer voorkomt?
                                  Net hetzelfde als die garantie van vw die je aanhaalt. Zelf werk ik niet bij VW, ik heb echter genoeg kennissen bij de VW dealer (in dezelfde straat als m'n eigen werk) die beweren dat een crafter nogal wat problemen kent met de motor.. Als je echt koppig bent wil ik gerust navragen wat er precies fout loopt. Al heb ik al meerdere malen gehoord van oliepomp problemen met de 2.0 CRTDI.

                                  Comment


                                  • #37
                                    @ Jan: Waarin spreek ik mezelf dan tegen? Ik zeg dat als VW 3 jaar garantie geeft tot 250 000 km, dat ze er wel redelijk gerust in zijn dat er niet teveel problemen mee zullen zijn. Je moet me dus geen woorden in de mond proberen leggen. En wat roest bijwerken op een Sprinter zal MB minder kosten dan het VW zou kosten met die 2+1 garantie als hun motoren zo betrouwbaar zouden zijn als de galvanisatie en/of lak op een Sprinter/Crafter.

                                    Dankzij bobo weet ik trouwens waar je werkt, en ik begrijp dus dat je alle negatieve berichten over Mercedes liever niet ziet of er niet wil over uitweiden, wat niet meer dan normaal is in jouw positie. En als je wil navragen wat er mistloopt bij VW met de motoren: doe wat je niet laten kunt, maar vraag er dan wel representatieve, statistische cijfers bij, als je dat nadien wil gaan verspreiden. Een oliepomp maakt echter geen deel uit van de motor, dan is een apart onderdeel.

                                    Comment


                                    • #38
                                      en jakke, wat is jouw relatie tot vw ?

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                                        Ik bedoelde niet dat de motor niet meer geproduceerd zal worden hé, ik bedoel dat het niet de eerste is die gewoon vervangen wordt (compleet).
                                        wou eigenlijk weten hoeveel % van de om 651 vervangen moet worden

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          en jakke, wat is jouw relatie tot vw ?
                                          Indirect. Maar wat juist ga ik hier niet te grabbel gooien. Wil het je eventueel wel via pm vertellen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X