Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes Sprinter (Facelift)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    hoef het niet te weten, maar het valt ook wel op, en vanwaar jouw kruistocht tegen benz ?
    waar is het misgelopen

    Comment


    • #42
      en komt er nou een fl crafter met verhoogde snuit, ik heb er nog nix van gelezen

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        hoef het niet te weten, maar het valt ook wel op, en vanwaar jouw kruistocht tegen benz ?
        waar is het misgelopen
        lol, mijn kruistocht is tegen mensen die iets, vaak met een stevige dosis arrogantie, als superieur beschouwen, gewoon omdat het een ster, blauwe propeller, of vier ringen als logo heeft. En zoals weleens lachend wordt gezegd: liever een ster in mijn voorruit dan op mijn motorkap. Alhoewel dat men een SLS AMG altijd voor mijn deur mag komen parkeren, al was het voor even.
        Waar het is misgelopen? Eén keer, bijna 7 jaar geleden toen ik met mijn ma haar vroegere SLK 230 het decor ben in gegaan. Achterwielaandrijving zonder ESP, in combinatie met bestuurder zonder ervaring met RWD, regen na een week, modder op de baan en ongelijk wegdek is de ideale mix om het fout te doen aflopen. Heb toen veel geluk gehad dat er niemand anders in de buurt was.

        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        en komt er nou een fl crafter met verhoogde snuit, ik heb er nog nix van gelezen
        Geen idee, na voor Audi en VW (+ bedrijfsvoertuigen) te hebben gewerkt zit ik nu verder van de bron. Bij een merk dat een alles behalve premium imago heeft.
        En trouwens, Crafter heeft al een facelift gehad, dus het zou me verwonderen.

        Is er verder nog iets interessant te vertellen over de Sprinter? Iemand? Jan?

        Comment


        • #44
          Of het interessant voor u is weet ik niet maar voor mij wel, beide modellen worden WAARSCHIJNLIJK nog een korte periode samen geproduceert en voor mijn gebruik raden ze me het oud model nog aan, ik heb voor niks een euro 6 motor nodig en op het oud model komt er misschien nog een extra korting dus nu wachten en bestellen op het juiste moment kan mij enkele duizenden euro's besparen tov het nieuwe model

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Danny Verwaest Bekijk Berichten
            Of het interessant voor u is weet ik niet maar voor mij wel, beide modellen worden WAARSCHIJNLIJK nog een korte periode samen geproduceert en voor mijn gebruik raden ze me het oud model nog aan, ik heb voor niks een euro 6 motor nodig en op het oud model komt er misschien nog een extra korting dus nu wachten en bestellen op het juiste moment kan mij enkele duizenden euro's besparen tov het nieuwe model
            Al naar de VW Crafter geïnformeerd? Misschien kan je daar nog meer euro's besparen. Voor mij is het nog wat vroeg om interessant te zijn. Maar over een half jaar tot een jaar zal dat misschien veranderen.

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
              Al naar de VW Crafter geïnformeerd? Misschien kan je daar nog meer euro's besparen. Voor mij is het nog wat vroeg om interessant te zijn. Maar over een half jaar tot een jaar zal dat misschien veranderen.
              VW Crafter combi automaat bestaat niet. Een tijd geleden was de Crafter bestelwagenuitvoering nog wel bescikbaar met automaat maar de Crafter combi niet, begrijpen wie begrijpen kan. Ik heb een verhaal gehoord van iemand die een bestelwagenuitvoering met automaat had besteld, ze hadden hem verzekerd dat men hier een combi van kan maken door middel van ruitjes te plaatsen maar daar stak onze wetgeving wel een stokje voor, die heeft zijn Crafter kunnen laten staan om alsnog een Sprinter te bestellen.

              Automaat is nodig voor rolstoelgebruiker, auto moet een vlakke vloer hebben, daarom vallen de voorwielaangedreven busjes al af, nu ben ik ook nog bezig met een Iveco Daily 2300 combi automaat maar ze zijn nog aan het uitzoeken of dit mogelijk is.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Danny Verwaest Bekijk Berichten
                VW Crafter combi automaat bestaat niet. Een tijd geleden was de Crafter bestelwagenuitvoering nog wel bescikbaar met automaat maar de Crafter combi niet, begrijpen wie begrijpen kan. Ik heb een verhaal gehoord van iemand die een bestelwagenuitvoering met automaat had besteld, ze hadden hem verzekerd dat men hier een combi van kan maken door middel van ruitjes te plaatsen maar daar stak onze wetgeving wel een stokje voor, die heeft zijn Crafter kunnen laten staan om alsnog een Sprinter te bestellen.
                Sinds oktober 2011 is de wetgeving idd serieus verstrengd met de invoering van het COC-document.

                Oorspronkelijk geplaatst door Danny Verwaest Bekijk Berichten
                Automaat is nodig voor rolstoelgebruiker, auto moet een vlakke vloer hebben, daarom vallen de voorwielaangedreven busjes al af, nu ben ik ook nog bezig met een Iveco Daily 2300 combi automaat maar ze zijn nog aan het uitzoeken of dit mogelijk is.
                Beweer je nu dat een voorwielaangedreven busje geen vlakke laadvloer kan hebben? Ik ken iemand die zelf in een rolstoel zit en met de auto rijdt. Als je wil stuur ik je zijn gegevens door via pm, dan kan je eventueel bij hem te rade gaan.

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                  Beweer je nu dat een voorwielaangedreven busje geen vlakke laadvloer kan hebben? Ik ken iemand die zelf in een rolstoel zit en met de auto rijdt. Als je wil stuur ik je zijn gegevens door via pm, dan kan je eventueel bij hem te rade gaan.
                  De meeste voorwielaangedreven busjes hebben vooraan een verhoog tov de passagiersruimte, dit mag of kan zomaar niet aangepast worden. ACA Waasmunster heeft bijvoorbeeld een Peugeot Expert met vloerverlaging maar die auto is eigenlijk in België niet leverbaar, de auto zou dan rechtstreeks in Frankrijk moeten besteld worden, ACA doet dat zelf wel maar de Citroën Jumpy is wel verkrijgbaar in automaat in België, althans de 2.0 executive in multispace-uitvoering maar deze mag dan niet aangepast worden omdat deze auto niet gecrashtest is geweest met die aanpassing dus je ziet dat het niet zo simpel is.

                  Als ik een kleindere rolstoel zou hebben dan zou een Vito / T5 ook mogelijk zijn, zelfs een Kia Soul is dan mogelijk maar ik heb dus een grote electrische rolstoel, ik heb bij tal van aanpasbedrijven en collega-rolstoelers geïnformeerd en voor mij is de Sprinter gewoon de beste oplossing. Sommige busjes kunnen voorzien worden van een volledige vloerverlaging maar dit kost geld en wordt niet terug betaald.

                  Met welke auto rijdt die persoon en zit hij met zijn rolstoel achter het stuur ? Ik rij momenteel in een Fiat Scudo maar maak een transfer van de rolstoel naar de bestuurderszetel, in dat geval is elk busje aanpasbaar maar met de rolstoel achter het stuur niet.

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door Danny Verwaest Bekijk Berichten
                    De meeste voorwielaangedreven busjes hebben vooraan een verhoog tov de passagiersruimte, dit mag of kan zomaar niet aangepast worden. ACA Waasmunster heeft bijvoorbeeld een Peugeot Expert met vloerverlaging maar die auto is eigenlijk in België niet leverbaar, de auto zou dan rechtstreeks in Frankrijk moeten besteld worden, ACA doet dat zelf wel maar de Citroën Jumpy is wel verkrijgbaar in automaat in België, althans de 2.0 executive in multispace-uitvoering maar deze mag dan niet aangepast worden omdat deze auto niet gecrashtest is geweest met die aanpassing dus je ziet dat het niet zo simpel is.

                    Als ik een kleindere rolstoel zou hebben dan zou een Vito / T5 ook mogelijk zijn, zelfs een Kia Soul is dan mogelijk maar ik heb dus een grote electrische rolstoel, ik heb bij tal van aanpasbedrijven en collega-rolstoelers geïnformeerd en voor mij is de Sprinter gewoon de beste oplossing. Sommige busjes kunnen voorzien worden van een volledige vloerverlaging maar dit kost geld en wordt niet terug betaald.

                    Met welke auto rijdt die persoon en zit hij met zijn rolstoel achter het stuur ? Ik rij momenteel in een Fiat Scudo maar maak een transfer van de rolstoel naar de bestuurderszetel, in dat geval is elk busje aanpasbaar maar met de rolstoel achter het stuur niet.
                    Ik weet dat het niet simpel is om in jouw (en andere) situatie(s) een geschikt voertuig te vinden. Die persoon zit niet met zijn rolstoel achter het stuur, maar maakt een transfer, zoals jij momenteel. Maar hij heeft al veel mensen geadviseerd die in andere situaties zitten. Zoals al eerder aangehaald, ik wil je gerust in contact brengen met hem. Als ik het goed begrijp zou jij in de toekomst wel met de rolstoel achter het stuur willen plaatsnemen?

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                      @ Jan: Waarin spreek ik mezelf dan tegen? Ik zeg dat als VW 3 jaar garantie geeft tot 250 000 km, dat ze er wel redelijk gerust in zijn dat er niet teveel problemen mee zullen zijn. Je moet me dus geen woorden in de mond proberen leggen. En wat roest bijwerken op een Sprinter zal MB minder kosten dan het VW zou kosten met die 2+1 garantie als hun motoren zo betrouwbaar zouden zijn als de galvanisatie en/of lak op een Sprinter/Crafter.

                      Dankzij bobo weet ik trouwens waar je werkt, en ik begrijp dus dat je alle negatieve berichten over Mercedes liever niet ziet of er niet wil over uitweiden, wat niet meer dan normaal is in jouw positie. En als je wil navragen wat er mistloopt bij VW met de motoren: doe wat je niet laten kunt, maar vraag er dan wel representatieve, statistische cijfers bij, als je dat nadien wil gaan verspreiden. Een oliepomp maakt echter geen deel uit van de motor, dan is een apart onderdeel.
                      Daar gaat het net om, vw zal er wel gerust in zijn. Dat kan je dus ook zeggen over Mercedes, dat ze er gerust in zijn dat ze niet meer roesten. Toch komt het wel voor, en ik denk eerlijk gezegd dat het voorbereiden, spuiten & afwerken meer geld kost voor een bedrijf dan een blok vervangen die ze in serie maken. Maar bon, uw technische kennis reikt duidelijk verder dan de mijne.

                      Nochtans ben ik de eerste om behoorlijk nuchter te blijven bij problemen met Mercedes. En een oliepomp geen deel van de motor? Bij mijn weten zit ze in het carter en gaat je motor niet al te lang draaien zonder. Zo kan je een krukas en een zuiger ook apart van de motor zien.. Als je het zo bekijkt zal er idd niet veel stuk gaan aan een 'motor'.

                      @ bobo: Procentueel gezien zal dat héél weinig zijn. Ik merk enkel dat de problemen die wij hebben (toch diegene waar een motor eruit gaat) vaker voorkomen bij bestelwagens met te weinig power (5 ton sprinter met 110 pk) of taxi's e.d die heel veel draai-uren maken.

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                        Als ik het goed begrijp zou jij in de toekomst wel met de rolstoel achter het stuur willen plaatsnemen?
                        Willen zeker niet, eerder opgelegd door de Cara , dienst van het BIVV waar ik om de zoveel tijd naartoe moet voor een rijtest. Ik heb een progressieve ziekte, ik zou nog wel een paar jaar kunnen rijden door middel van een transfer te maken maar als ik dan beslis dat het niet zo goed meer gaat moeten ik weer een andere auto kopen en aanpassinging aanvragen, dit moeten ze nog eens goedkeuren, de auto moet weer binnen ect ect... Het beste is om nu een auto aan te schaffen waar ik gewoon geen omkijken meer naar heb de komende tien jaar ofzo... Zo'n dure aanpassingen moeten minimum 7 jaar meegaan dus als ik dan over vijf jaar zou beslissen dat de transfer niet meer lukt sta ik daar mooi te gapen.

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                          En een oliepomp geen deel van de motor? Bij mijn weten zit ze in het carter en gaat je motor niet al te lang draaien zonder.
                          Verkeerde woordkeuze van mij: ik had motorblok moeten schrijven. En daar bedoel ik dan alles mee wat er in/aan het blok zit, en niet wat er aan de buitenkant aan vast zit (alternator, aandrijfriem, brandstofpomp,...). Maar een kapotte oliepomp en een kapotte cilinderkop of krukas is toch wel een wezenlijk verschil. Want het eerste is gemakkelijker bereikbaar, minder complex en dus ook eenvoudiger (en goedkoper) te herstellen/vervangen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk Berichten
                          Maar bon, uw technische kennis reikt duidelijk verder dan de mijne.
                          Eerder omgekeerd dus... want ik wist niet eens dat de oliepomp in het carter zat.

                          Maar garantie op carrosserie vergelijken met garantie op mechanische onderdelen blijf ik vreemd vinden.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Danny Verwaest Bekijk Berichten
                            Willen zeker niet, eerder opgelegd door de Cara , dienst van het BIVV waar ik om de zoveel tijd naartoe moet voor een rijtest. Ik heb een progressieve ziekte, ik zou nog wel een paar jaar kunnen rijden door middel van een transfer te maken maar als ik dan beslis dat het niet zo goed meer gaat moeten ik weer een andere auto kopen en aanpassinging aanvragen, dit moeten ze nog eens goedkeuren, de auto moet weer binnen ect ect... Het beste is om nu een auto aan te schaffen waar ik gewoon geen omkijken meer naar heb de komende tien jaar ofzo... Zo'n dure aanpassingen moeten minimum 7 jaar meegaan dus als ik dan over vijf jaar zou beslissen dat de transfer niet meer lukt sta ik daar mooi te gapen.
                            Klinkt bekend. Ik stuur je een pm.

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                              Klinkt bekend. Ik stuur je een pm.
                              In ieder geval bedankt voor het meedenken naar een oplossing maar mijn keuze staat toch al wel vast hoor, om in de toekomst problemen te voorkomen ga ik zeker met de rolstoel achter het stuur rijden. Een eventueel alternatief voor een Sprinter mag altijd meegedeeld worden maar dat zal niet makkelijk zijn, ik heb alles al bijna onderzocht de voorbije jaren.

                              Wat ik nog wou toevoegen, een Partner of Kangoo is ook mogelijk mits een volledige vloerverlaging, in dat geval heb je max. 4 zitplaatsen en geen koffer of opbergruimte en omdat over een week of 2 ik papa ga worden is een beetje plaats wel nodig, een Sprinter dus
                              Last edited by ; 03/05/2013, 14:13.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Danny Verwaest Bekijk Berichten
                                In ieder geval bedankt voor het meedenken naar een oplossing maar mijn keuze staat toch al wel vast hoor, om in de toekomst problemen te voorkomen ga ik zeker met de rolstoel achter het stuur rijden. Een eventueel alternatief voor een Sprinter mag altijd meegedeeld worden maar dat zal niet makkelijk zijn, ik heb alles al bijna onderzocht de voorbije jaren.

                                Wat ik nog wou toevoegen, een Partner of Kangoo is ook mogelijk mits een volledige vloerverlaging, in dat geval heb je max. 4 zitplaatsen en geen koffer of opbergruimte en omdat over een week of 2 ik papa ga worden is een beetje plaats wel nodig, een Sprinter dus
                                Je zal zeker grondig je huiswerk gemaakt hebben, maar misschien is er toch een alternatief dat aan je onderzoek ontsnapt is. Ik wil je ook niet van gedacht proberen te doen veranderen, maar vind het altijd jammer als mensen achteraf spijt krijgen van een beslissing omdat ze niet voldoende geïnformeerd werden. Proficiat met het nakende vaderschap! Met een Sprinter zal je alleszins geen plaatsgebrek hebben, tenzij dan bij het parkeren.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                                  Met een Sprinter zal je alleszins geen plaatsgebrek hebben, tenzij dan bij het parkeren.
                                  Zal daarom een L1H1 worden, rolstoel achter het stuur, passagierszetel, originele bestuurderszetel wordt met een Permolock achter de passagierszetel gezet en kan door een simpel kliksysteem achter het stuur gezet worden en achteraan twee opklapbere zetels boven de wielkasten. Moest je willen weten hoe dit in werkelijkheid eruit ziet kan je even kijken op volgende foto's maar ik wil dit Sprintertopic niet te hard bevuilen.
                                  sprinter 17.jpgsprinter 18.jpgsprinter 19.jpg

                                  Comment


                                  • #57
                                    Amai, serieuze aanpassingen. En dit topic bevuilen? Hoezo? Dit is toch het Sprinter topic? Het is niet dat er hier voor de rest veel nuttige informatie wordt gegeven, door mezelf inbegrepen.

                                    Zo'n L1H1 is toch nog rond de 5,25 meter. (vreemd dat dit niet op hun website terug te vinden is. Jan?) Maar ik begrijp nu al beter dat dit misschien wel de ideale oplossing voor jou is.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                                      Amai, serieuze aanpassingen. En dit topic bevuilen? Hoezo? Dit is toch het Sprinter topic? Het is niet dat er hier voor de rest veel nuttige informatie wordt gegeven, door mezelf inbegrepen.

                                      Zo'n L1H1 is toch nog rond de 5,25 meter. (vreemd dat dit niet op hun website terug te vinden is. Jan?) Maar ik begrijp nu al beter dat dit misschien wel de ideale oplossing voor jou is.
                                      De ideale oplossing is een auto die 10.000 euro minder kost, niet roest en waarvan de onderhoudsbeurtjes en onderdelen te betalen zijn, wat ga ik mijn Fiatje missen op dat gebied... Kreeg van de Fiat-dealer 27 % korting op een Ducato, drie Fiats voor twee Sprinters dus maar spijtig genoeg niet aan te passen.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                                        Amai, serieuze aanpassingen. En dit topic bevuilen? Hoezo? Dit is toch het Sprinter topic? Het is niet dat er hier voor de rest veel nuttige informatie wordt gegeven, door mezelf inbegrepen.

                                        Zo'n L1H1 is toch nog rond de 5,25 meter. (vreemd dat dit niet op hun website terug te vinden is. Jan?) Maar ik begrijp nu al beter dat dit misschien wel de ideale oplossing voor jou is.
                                        L1 H1:
                                        Lengte: 5,245 m
                                        Breedte: 1,993 m (2,426 m inclusief spiegels)
                                        Hoogte: 2,435 m
                                        Wielbasis: 3,250 m

                                        Comment


                                        • #60
                                          de draaistraal van 12.3 meter, is dat tss muren of stoepen ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X