Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gisteren de nieuwe X5 van wat dichter bekeken in de showroom en er zijn toch een aantal zaken die maken dat ik hem niet erg geslaagd vind. Daar waar ik de vorige X5 al enigszins lomp en opgeblazen vond, vind ik de nieuw nog zwaarder ogen. Die voorkant is imho veel te recht 'afgekapt'. De achterste wielkasten hebben een erg bizarre vorm. De nieuwe vind ik teveel 'In-your-face', misschien net wat een deel van de kopers aantrekt, maar niet mijn ding. In het interieur ook enkele details tegengekomen van bedenkelijke kwaliteit. Eigenlijk vind ik de facelift versie van de eerste X5 nog de mooiste (indien mooi uitgerust). Technisch zual de nieuwe uiteraard op een hoger niveau staan.
    Last edited by BelgianTriple; 20/06/2014, 10:13.

    Comment


    • Wie weet er hier of je de zwarte plastieken standaard (platte) wielkappen (gemakkelijk) kan vervangen door wielkapverbreders (die ze gebruiken bij een M-pack en/of 20" velgen). Kan je dat überhaupt wel los aanschaffen?
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
        Wie weet er hier of je de zwarte plastieken standaard (platte) wielkappen (gemakkelijk) kan vervangen door wielkapverbreders (die ze gebruiken bij een M-pack en/of 20" velgen). Kan je dat überhaupt wel los aanschaffen?
        ja, want bij schade moet je die toch ook kunnen vervangen (je zal toch geen hele set moeten kopen, als je er maar eentje nodig hebt)

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
          ja, want bij schade moet je die toch ook kunnen vervangen (je zal toch geen hele set moeten kopen, als je er maar eentje nodig hebt)
          Ja bij schade kunnen vervangen door dezelfde...maar de vraag is, passen de verbreders er ook op.
          Volgens mij moet het gewoon lukken. Denk dat de bevestigingen in de wielkasten op dezelfde plaats zitten. Maar zou het graag zeker weten.
          4 stuks dan graag. 😉


          Sent from somewhere, using Tapatalk
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment






          • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment






            • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment






              • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment






                • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Wordt het dan toch xDrive op de wagen?
                    Ik dacht altijd dat deze eDrive ging heten.

                    Is er al een Belgische prijs beschikbaar?

                    Comment


                    • Is al een tijdje configureerbaar op de website van bmw
                      Want je kan nooit teveel auto's hebben....

                      Comment


                      • Gereden: BMW X5 xDrive40e

                        Tien jaar geleden was de grote SUV het toonbeeld van alles wat er volgens milieuclubs mis is met de auto. Groot, vervuilend en een tikkeltje asociaal. Maar de grote SUV is zich aan het revancheren middels plug-in hybridetechniek. Eerst was er Porsche, toen Volvo en nu BMW met de X5 xDrive40e.


                        Het lijkt wel een trend te worden: stop plug-in hybridetechnologie in een grote SUV en je hebt een milieukampioen die amper CO2 uitstoot. In theorie althans, maar dat is alles wat er voor de officiële verbruiksmetingen toe doet. Porsche had de Cayenne S E-Hybrid, toen kwam Volvo met de XC90 T8 en nu komt BMW met de X5 xDrive40e om de hoek kijken. Alle drie zitten ze onder de uitstootnorm voor 14% bijtelling, de Volvo is zelfs zo schoon dat een zakelijke berijder slechts 7% hoeft bij te tellen. Geen wonder dat dit soort auto’s gretig aftrek vindt en al voordat men er ook maar een meter in heeft kunnen rijden worden er al tientallen zo niet honderden orders geschreven. Maar is dat in het geval van de BMW verstandig?
                        Om de spanning niet verder op te voeren: een miskoop doe je er niet aan. De BMW is vooral gericht op souplesse en daarin excelleert de X5 dan ook. Moeiteloos mengt de achttraps automaat de krachten van de verbrandingsmotor en de elektromotor samen. Er is altijd voldoende kracht en ondanks het forse wagengewicht, dat de twee ton ruim overstijgt, is de versnelling net zo overtuigend als moeiteloos. Daarbij hoor je de tweeliter viercilinder bijna niet, alleen als je alles vraagt is er een klein beetje rumoer waarneembaar, maar de rust aan boord wordt er amper door verstoord.



                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • BMW heeft de basisdiesel van de X5 opgewaardeerd. Het vermogen neemt toe, terwijl de CO2-uitstoot juist daalt.

                            De basisversie heeft nog steeds de typeaanduiding '25d'. De 2,0-liter turbodiesel is nu goed voor 231 pk en 500 Nm. Dat is 13 pk en 50 Nm méér dan voorheen.
                            De basis-X5 is verkrijgbaar als sDrive25d (achterwielaandrijving) en xDrive25d (vierwielaandrijving). Beide auto's sprinten in 7,7 seconden naar 100 km/h en hebben een topsnelheid van 220 km/h.
                            De versie met achterwielaandrijving heeft 5,3 l/100 km nodig, wat neerkomt op een CO2-uitstoot van 139 g/km. De xDrive25d verbruikt 5,6 l/100 km, wat neerkomt op een CO2-uitstoot van 146 g/km.

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • 231 pk voor een 2-literke
                              Waar is de tijd dat de 2-liters 75 pk hadden...

                              Comment


                              • ...55 pk ja !

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door zeramed Bekijk Berichten
                                  231 pk voor een 2-literke
                                  Waar is de tijd dat de 2-liters 75 pk hadden...
                                  Daar doen ze beter mee dan Volvo's D5


                                  Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    ...55 pk ja !
                                    In een VW golf was dat dan zeker?

                                    Comment


                                    • 200d, tot de golf ging downsizen die haalde het uit een 1.5

                                      Comment


                                      • Rij-impressie: BMW X5 xDrive40e

                                        Ja hij is groot en ja hij heeft heel veel vermogen. Maar toch hoef je deze reusachtige BMW X5 niet te vrezen, ook niet als je het milieu een warm hart toedraagt. Dankzij plug-in hybridetechnologie is de X5 xDrive40e namelijk net zo milieubewust als-ie groot is. In theorie.


                                        Tien jaar geleden was de BMW X5 zo’n beetje de antichrist voor milieuliefhebbers. Groot, krachtig en onzuinig tot op het onbeschofte af. Met een navenante CO2-uitstoot waar moeder natuur heel verdrietig van werd. Maar tijden veranderen. Een SUV kan tegenwoordig namelijk groot en krachtig zijn, zonder een al te grote dorst te hebben. Porsche liet dat al zien met de Cayenne S E-Hybrid en ook Volvo toonde met de XC90 T8 een fullsize SUV met een groen hart. En nu is er de BMW X5 die als xDrive40e genoegen neemt met 3,3 liter per 100 kilometer en dus maar 77 gram per kilometer uitstoot. Net als bij de twee andere Grote Vriendelijke Reuzen dankt de nieuwe X5 dat lage verbruik aan een plug-in hybride aandrijflijn en hoewel het concept daarachter gelijk is aan dat van de Porsche en Volvo, is de uitwerking weer net even anders.
                                        Het verschil schuilt ‘m vooral in de verbrandingsmotor, die bij de X5 wat minder krachtig is dan in de concurrenten. Waar Porsche een geblazen V6 gebruikt en Volvo een 2,0-liter viercilinder met turbo én compressor, houdt de X5 het bij een tweeliter met één turbo. Die is goed voor 245 pk en de elektromotor levert maximaal 113 pk. Die laatste waarde is overigens alleen bij kort gebruik, onder normale omstandigheden is het maximum 75 pk. Maar, onder ideale omstandigheden heb je uit het hele systeem toch 313 pk en 450 Nm tot je beschikking. Niet gek, al zitten de eerdergenoemde concurrenten allebei boven de 400 pk. In de praktijk heb je echter nooit het idee dat je iets tekort komt. Vooral de souplesse van de aandrijflijn is buitengewoon indrukwekkend. Naadloos schakelt de achttraps automaat van ZF over van elektro- naar verbrandingskracht en omgekeerd, zonder dat je er als bestuurder iets van merkt. Zelfs het aanzwengelen van de viercilinder, wat bij BMW’s niet altijd even soepel verloopt, gaat bijna ongemerkt. Alleen als je alles eruit wil halen wat erin zit hoor je heel in de verte de viercilinder z’n best doen. Maar dan zijn de prestaties ook van dien aard dat je dat snel vergeet.

                                        Meer kilo’s

                                        Natuurlijk is dat niet de insteek van de xDrive40e, die is er immers voor de milieubewuste bestuurder. Dankzij een 9 kWh accupakket kun je volgens BMW maximaal 31 kilometer volledig elektrisch rijden en ligt het gemiddelde verbruik op 3,3 liter per 100 kilometer. Over dat totaalverbruik kunnen we op basis van de eerste indruk geen uitspraken doen, maar de volledig elektrische actieradius zal in de praktijk meer richting de 25 kilometer zitten. Ondanks z’n bescheiden vermogen is de elektromotor in z’n eentje prima in staat om de X5 vlot te trekken, al gaat het natuurlijk niet echt snel. Mochten het accupakket helemaal leeg zijn dan kun je ‘m via een 220 Volt-aansluiting in zo’n vier uur weer volladen. Bestel je een wallbox bij de X5 dan kan dat verkort worden naar minder dan drie uur. Afhankelijk van de aansluitmogelijkheden in huis is er ook nog een Wallbox Pro die de laadtijd nog verder kan verkorten.
                                        Net als de aandrijflijn is ook het onderstel gericht op souplesse. Standaard is de achteras voorzien van luchtvering en ook dynamische schokdempers behoren tot de standaarduitrusting. Daardoor blijft de koets van de X5 ondanks z’n forse gewicht van 2.230 kilo vrijwel altijd netjes in het gareel. Putten en gaten glijden moeiteloos onder je door, zonder dat je het idee hebt dat je niet meer in contact staat met het wegdek. Goed, als je echt de grens opzoekt merk je wel dat er ten opzichte van een gewone X5 meer kilo’s de hoek om moeten en dat de banden en besturing minder op dynamiek zijn gericht, maar dat is een klein offer voor het sublieme comfort aan boord. Ook prettig is dat de remmen niet alleen goed op hun taak berekend zijn, maar dat de overgang van energie terugwinnen naar echt remmen naadloos gebeurt.

                                        eDrive

                                        Binnenin merk je eigenlijk alleen aan de eDrive knop dat je niet met een normale X5 onderweg bent. Met die knop kun je bepalen of je volledig elektrisch wil rijden, de batterij wil sparen of de elektronica het zelf wil laten uitzoeken. Een ander detail is dat de laadvloer iets hoger ligt vanwege het accupakket, waardoor de laadruimte van 650 naar 500 liter slinkt. Maar voor de rest zit je net als in iedere andere X5 vorstelijk en dankzij de standaard standkachel ook altijd in een voorverwarmde of voorgekoelde auto. Zo biedt de X5 xDrive40e een zeer comfortabel totaalpakket, al staat daar wel een forse vanafprijs tegenover. Dat zal z’n populariteit niet in de weg staan.





                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment






                                        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X