Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• bwa... weet niet of de theoretische liters laadvermogen ver uiteen liggen (tussen 5reeks en x5) maar de x5 is toch (alleszins subjectief) een veel ruimere auto hoor. Je zal 'de achterban(k)' nooit horen klagen dat je zetel te ver naar achteren staat in een x5.... ik geloof dat dit wel telkens ter sprake zal komen bij een x5. Ook de koffer: misschien minder diep (achter-voor) maar toch veel hoger en breder....enfin dat gevoel heb ik toch.
    En voor de jonge papa's onder ons: ik zet liever mijne 'derde' kleine vast in het midden van een x5 dan van een 5reeks oid.... breder en vooral hoger (= minder bukken)

teizman

Comment

• xDrive zou standaard MOETEN zijn op de X5!

Ik vind het niet kunnen, waarom koop anders zo'n wagen?

Waar gaat het heen BMW??
      Ze blijven mij teleurstellen...

Toch wederom een mooie creatie.

Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

Comment

• Ja want we hebben hier allemaal 3 kleine kinderen
        2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid Bekijk Berichten
          Een paar vreemde dingen aan de nieuwe CC van BMW (ik had er nog niet mee gewerkt, weet niet hoelang hij zo al is?).

Kan ik bij een X5 25d geen trekhaak plaatsen?
          Waarom kan ik die wel in het blauw krijgen en een 3.0d heb ik alleen keuze tussen zwart, zwart, grijs, grijs grijs, wit, wit of bruin?
          Ik tel voor een 530 M xDrive op de UK-site ook maar 5 kleuren, waarvan twee zwarte & twee witte.
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door teizman Bekijk Berichten
            @bakkebart: dit is inderdaad niet zo'n slimme oplossing van BMW, spijtig dat ze dit nog niet aangepakt hebben. Heb me hier ook vaak aan geërgerd!

Ik vraag me echt af of die 2.5d zuiniger zou zijn dan de 3.0.... als je spritmonitor bekijkt voor het vergelijk van een 525d (twin turbo 4 in lijn) met een 530d (6 cyl in lijn) dan heb je het over 7.29l versus 7.67l/100km, beide met 8-bak.

Als je deze vergelijking zou maken voor de nieuwe en veel zwaardere x5 (in vgl met de 5 reeks), dan denk ik dat je toch wel erg je best moet doen om ook maar enig verschil te hebben tussen beide motorisaties....

Enkel de biv/taksen/verzekering is dan in het voordeel van de 2.5d.

teizman
            Wel ik denk dat ook. Het gewicht van de ML/250 bvb ligt volgens mij net iets te hoog om het allemaal wat gemakkelijk in beweging te brengen. Pas op dat rijdt & draait niet slecht maar denk dat we de verkeerde keuze hebben gemaakt. Ik veronderstel ook dat een ML/350 zeker niet meer zou verbruiken, of een te verwaarlozen 0,1l meer denk ik dan. Beestje moet er veel minder moeite voor deon. Zal bij de X5 niet anders zijn.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Ik heb de kans gehad om een paar weken geleden eens een dag met een 520d touring te rijden, op het einde van de dag een zo'n 450 km gemengd verkeer verder had ik een verbruik van 7,6, ik was verrast, ik had minder verwacht wetende dat mijn 325da momenteel op 7,2 staat en dit over enkele duizenden km waaronder een week Oostenrijk met snelle ritten ( constant +200, bij aankomst in oostenrijk was gemiddelde snelheid 150,6). Ik ben eens benieuwd wat mijn nieuwe 530d zal zuigen vanaf januari? Mijn ervaring is dat de souplesse van een 6 cylinder ver boven een 4 cylider uitsteek, eender hoeveel turbos ze erop schroeven.

Comment

• ik rij ondertussen al een 80.000 km met een 535d... verbruik ligt op 7,8...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wabe Bekijk Berichten
                  ik rij ondertussen al een 80.000 km met een 535d... verbruik ligt op 7,8...

7,8..... onze 530d xDrive zit aan 9,6

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wabe Bekijk Berichten
                    ik rij ondertussen al een 80.000 km met een 535d... verbruik ligt op 7,8...
                    Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                    7,8..... onze 530d xDrive zit aan 9,6

Diverse chauffeurs, diversiteit aan verbruik. Niets ongewoons dus.

Comment

• en vooral het verschil Xdrive en niet

Comment

• De xDrive is hier idd de boos doener, maar toch zou ik het als gezinswagen niet meer willen missen.
                        Het RWD gevoel blijft echt, tenzij je snel door bochten scheurt voel je dat de voorkant ingrijpt.
                        Dit geeft zeer veel grip.

7,8 vind ik toch een mooie prestatie.
                        Met onze vorige f10 525d (6cil.) kwam ik niet onder de 8

Comment

• Komende van de X6... wou ik géén Xdrive niet meer. Ik vind persoonlijk dat de 5 beter rijdt zonder dan met... Maar dit is een persoonlijke mening. Als ik de X5 zou nemen, zou ik Xdrive niet willen missen. Ik ben raar ik weet het.

Comment

• Ik heb vandaag in een nieuwe X5 gezeten, en man wat een knappe auto! Echt ook een zalig interieur!

Comment

• Afgelopen weekend uitgebreid kunnen rijden met de nieuwe X5 50i.
                              Wat een sound!! Echt iedereen hoort je aankomen en zelfs stationair hoor je de motor lekker grommen.
                              Wij zijn niet geïnteresseerd in de 50i maar in de 30d, het gaat tenslotte om het rijgevoel en dat is inpricipe gelijk met dat van de 50i.
                              De testauto was goed uitgerust met een hoop veiligheidssystemen/rijhulpsystemen die wij ronduit niet gebruiken.
                              Onderstel van de auto betrof een Adaptief M onderstel (VDC met een sportieve boventoon) en Active Front Steering.

Het rijden:
                              Deze auto rijdt stukken beter dan onze 535i met sportonderstel, de auto blijft namelijk goed vlak in de bochten ondanks dat de auto geen Adaptive drive heeft (wel in sportmodus). Daarbij vonden wij de auto een stuk stabieler op 'rechtuitstabiliteit', dat is namelijk een drama bij onze 535i (heeft dit te maken met AFS??).
                              Op rijgebied voelt deze auto erg goed ondanks de elektronische stuurbekrachtiging, we zitten er zelfs aan te denken om Adaptive Drive te laten voor wat het is.

Dan het intérieur:
                              Het interieur is werkelijk waar prachtig! degelijke materialen en alles voelt solide aan. Het nieuwe lichtpakket in de X5 is ook erg mooi (kleur is instelbaar) en het zijn de kleine dingen die het doen om de bestuurder een speciaal gevoel te geven en dat is gelukt.
                              Het Dakota leer is van goede kwaliteit (ik vind dit persoonlijk wat minder bij de 1 en 3 serie). Helaas kwam de Hexagon inleg erg goedkoop over, anders dan bij voorgaande/huidige modellen van BMW.
                              Het M-sportstuur is prachtig en echt een must!

Conclusie:
                              Na twee X5'en te hebben gehad (e53 fl en e70) voelt deze derde generatie weer zoals vanouds, mijn vader voelde zicht direct weer thuis in deze auto (wat hij jammer genoeg niet bij de 5 serie heeft). Deels zal dit te wijten zijn aan de problemen die wij hebben met onze 5 serie maar ook de hoge zit wordt erg gewaardeerd.

Voor de mensen die twijfelen over alle onderstel mogelijkheden die de X5 te bieden heeft, ga ermee rijden voordat je bestelt want het adaptief M onderstel is erg goed en dit zeg ik komende van een X5 met Adaptive Drive.

Ik ben er helemaal weg van en ik denk dat BMW weer een geslaagde opvolger heeft gemaakt.

Last edited by Steef101; 24/11/2013, 22:33.

Comment

• Zou hem ook nog wel zien zitten.

Comment

• Steef, leuke review! Veel plezier bij het kiezen.
                                  Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                  • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                  • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                  • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Zou hem ook nog wel zien zitten.
                                    Echt? . Buiten de hogere zitting en een derde zitrij biedt die objectief gezien toch niet veel meer dan een BMW 5 Touring met xDrive.
                                    Ik heb 'm gezien in BMW Welt in september, een witte M50d. Ik kan Steef zijn mening over het interieur enkel maar beamen. Voorkant is stoer en knap, achterkant is mislukt.
                                    "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
                                      Echt? . Buiten de hogere zitting en een derde zitrij biedt die objectief gezien toch niet veel meer dan een BMW 5 Touring met xDrive.
                                      Ik heb 'm gezien in BMW Welt in september, een witte M50d. Ik kan Steef zijn mening over het interieur enkel maar beamen. Voorkant is stoer en knap, achterkant is mislukt.
                                      Bahhh, waarom niet? Je weet dat ik opzoek ben naar eens iets anders. Ik vind de 5 Touring nog steeds knap, maar IEDEREEN rijdt daar al mee. Als het een 5 moet zijn, dan toch geen Touring want dan kan het evengoed (maar wel beter ) terug een A6 (Allroad) worden. Neen dan, of de GT of deze X5.
                                      Mis inderdaad ook iets "spannends" aan die achterkant. Het interieur kan mij precies wel bekoren + de comfortzeteltjes zijn niet te versmaden.
                                      Bon, misschien niet "de-bangelijkste-wagen-die-ik-persé-zou-willen-hebben", maar hij kan dan wel concurreren naast de ML...in 6 cilinder uitvoering.
                                      (nog een +punt, deze kan eventueel wel ik de UK besteld worden).
                                      Last edited by Metaxa; 25/11/2013, 21:58.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        Bahhh, waarom niet? Je weet dat ik opzoek ben naar eens iets anders. Ik vind de 5 Touring nog steeds knap, maar IEDEREEN rijdt daar al mee. Als het een 5 moet zijn, dan toch geen Touring want dan kan het evengoed (maar wel beter ) terug een A6 (Allroad) worden. Neen dan, of de GT of deze X5.
                                        Mis inderdaad ook iets "spannends" aan die achterkant. Het interieur kan mij precies wel bekoren + de comfortzeteltjes zijn niet te versmaden.
                                        Bon, misschien niet "de-bangelijkste-wagen-die-ik-persé-zou-willen-hebben", maar hij kan dan wel concurreren naast de ML...in 6 cilinder uitvoering.
                                        (nog een +punt, deze kan eventueel wel ik de UK besteld worden).
                                        Iedereen rijdt al met 5 serie touring… klopt, je ziet ze veel. Maar de X5 is ook alles behalve exclusief. En hoe miserabeler de buurt of gemeente, hoe meer je er daarvan ziet, in tegenstelling tot de 5 touring die je vooral ziet in de betere buurten (en in de files :-)) en voor mensen met mooie jobs en mooie leasewagens.

Dan zou ik toch op het lexus spoor blijven hoor :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                          Iedereen rijdt al met 5 serie touring… klopt, je ziet ze veel. Maar de X5 is ook alles behalve exclusief. En hoe miserabeler de buurt of gemeente, hoe meer je er daarvan ziet, in tegenstelling tot de 5 touring die je vooral ziet in de betere buurten (en in de files :-)) en voor mensen met mooie jobs en mooie leasewagens.
                                          (toch heb je nog een woordje te weinig geschreven. Het moet zijn: klopt, je ziet ze TE veel...)

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                          Dan zou ik toch op het lexus spoor blijven hoor :-)
                                          Jazeker, die ook...

Comment

Working...
                                          X