Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw x5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Bmw x5

    Dit zijn de allereerste beelden van de gloednieuwe BMW X5. Details ontbreken op dit moment nog, maar aangezien de foto´s hun ronde over het internet doen is de kans heel groot dat de auto deze week nog officieel zal worden gepresenteerd.


    Bron: www.autowereld.com
    freude am fahren

  • #2
    Dik als in vadsig, lomp en gewoon plomp. Een dynamische SUV? Zo ziet dit ‘wat de nieuwe F15 X5 zou moeten zijn’ er niet uit. Jep, dit is de nieuwe BMW X5. We dachten hem in januari al te pakken te hebben, en we hadden gelijk. Naast zijn witte evenknie staat er hier (plaatje) een soon to be released BMW X5 F15 te schitteren. In een Grand Canyon-achtige setting uiteraard, want dan lijkt ‘ie niet zo groot.
    Vanaf 2014 kunnen we in deze nieuwe X5 rondrijden. Deze F15-generatie volgt de dan oude E70 op. Hoewel die er vaak niet eens zo oud uit ziet, stamt dat model alweer uit 2007. Daarmee deelt de auto veel met andere BMW’s uit die tijd. De 7 Serie, 5 Serie en 3 Serie zijn allemaal vervangen, nu de X5 dus ook.
    Er staat al vrij snel een nieuwe X5M klaar. Als het goed is krijgt die de 4.4 V8 die we al kennen, nu voorzien van de nieuste klepbediening en net zo veel vermogen als de BMW M5 F10. Verder veel zescilinders en mogelijk een viercilinder hybride. Wanneer BMW de X6 vervangt is nog onduidelijk. Spyshots van dat model zijn schaars. Wellicht dat BMW wat ruimte laat tot ze tenminste één X4 hebben verkocht? Een eerste live kennismaking met de X5 F15 is komende Frankfurt IAA te verwachten. (via carscoops.com)
    UPDATE: In ander nieuws, is BMW net haar teasercampagne begonnen van een ‘spannende nieuwe auto’. The Boss is Back, roepen ze in Munchen.

    Bron: www.autoblog.nl
    freude am fahren

    Comment


    • #3




      Bron: www.autoblog.nl
      freude am fahren

      Comment


      • #4
        Ook al zo'n schraal geval als een nieuwe ML, lijkt niet "dik" genoeg voor een SUV. Ach het zijn sowieso onozele dingen.

        Comment


        • #5
          Beschikbaar in december: X5 sDrive 2.5d

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
            Ook al zo'n schraal geval als een nieuwe ML, lijkt niet "dik" genoeg voor een SUV. Ach het zijn sowieso onozele dingen.
            je vraagt je toch af wat mensen bezielt zoiets te kopen, meestal zijn het dan nog mensen die niet kunnen rijden en het zichzelf en anderen dus nog lastiger maken
            lets have some more member berries

            Comment


            • #7
              Derde generatie BMW X5 ook als 25d 14-05-2013 06:29

              BMW heeft de derde generatie X5 klaar. Het showdebuut vindt pas in september, op de IAA van Frankfurt, plaats maar de eerste foto's worden vanwege de huidige nieuwsluuwte nu al vrijgegeven. Dat betekent extra aandacht voor een vrij onopvallend ogende SUV. De X5 werd op alle punten verbeterd: een fijn geslepen design, modernere motoren, een opgefrist interieur en met meer optiemogelijkheden dan ooit. Maar maakt dat de Duitser ook begerenswaardiger? Op het eerste gezicht maakt de nieuwe X5 een vadsige, plompe en slaapverwekkende indruk. Een ontwerp dat van compromissen aan elkaar hangt.
              .

              .
              Qua afmetingen veranderde er amper iets aan de X5. De wielbasis bleef ongewijzigd, evenals de carrosserieproporties. Wat wel veranderde, dat was het gewicht: dat daalde met bijna 90 kilo. De maatvoering is nu 4,90 x 1,94 x 1,76 x 2,93 meter. In vergelijking met de uit 2007 stammende vorige generatie X5 gaat het om een afwijking van +3, -0,5 en -1,4 centimeter.
              .

              .
              Net als bij de 3-serie en de recentelijk bijgepunte 5-serie lopen de koplampunits door tot aan de grille. De zogeheten nieren staan rechter op, om zo de X5 een krachtiger voorkomen te geven. In de voorspatborden zijn kieuwen opgenomen om motorwarmte weg te kunnen leiden. Van achteren moet je 2 keer kijken om het nieuwe model te kunnen onderscheiden van de kleinere X3. Een kleine dakspoiler moet helpen de aërodynamische eigenschappen van de X5 te verbeteren. Prominent aanwezig zijn bodem beschermplaten.
              .

              .
              Binnenin zorgt BMW voor een hogere zitpositie. Het dashboard werd daarentegen lager geplaatst om zo beter één geheel met de portierbekleding te kunnen vormen. Voor het interieur zijn zichtbaar betere materialen gebruikt dan bij het oude model. Er zijn meer opbergvakken en in de deuren passen 1,5 liter flessen. Een andere indeling van de achterbankleuning (40:20:40 verhouding) moet voor meer variabiliteit zorgen; het formaat van de kofferbak groeide van 620 tot 650 liter. Zijn er geen achterpassagiers, dan kan er voor 1.870 liter aan spullen worden meegenomen; bij het oude model moest na 1.750 liter de klep dicht. Die vijfde deur laat zich voortaan elektrisch openen en sleuten; ook op afstand en vanaf de bestuurdersstoel. Tegen meerprijs zijn zogeheten comfortzetels achterin leverbaar, evenals een derde rij stoelen.
              .

              .
              Bij de verkoopstart op 16 november wordt de nieuwe X5 leverbaar in 3 motorversies. Het benzinesegment wordt bedient met de xDrive50i uitvoering, die onder de kap een dubbel geblazen 4,4 liter V8 krachtbron heeft van 450 pk/650 Nm. Met deze X5 kan in 5,0 seconden rond naar 100 km/u worden geaccelereerd; de topsnelheid is begrensd op 250 km/u. Volgens BMW moet u rekenen op een gemiddeld verbruik van 10,4 liter benzine per 100 km. Dieselen kan in de 3,0 liter 6 cilinder modellen xDrive30d (2 turbo's, 258 pk/560 Nm) en xDriveM50d (3 turbo's, 381 pk/740 Nm). De eerste heeft voor de sprint naar 100 km/u 6,9 seconden nodig en houdt het bij 230 km/u voor gezien. Het gemiddelde verbruik bedraagt 6,2 liter per 100 km. De xDriveM50d heeft wel de bekende snelheidsbegrenzer nodig en zit in 5,3 tellen op 100. Het verbruik ligt 0,5 liter per 100 km hoger.
              .

              .
              Na de jaarwisseling wordt het motorenpallet uitgebreid met de xDrive40d, die uit dezelfde 2.993 cc unit via 2 turbo's 313 pk/630 Nm haalt. Benzinefans zullen vanaf 2014 ook terecht kunnen in de xDrive35i met 306 pk/400 Nm sterke 3,0 liter 6 cilinder motor. Aan de basis komt dan de '25d' te staan. Die beschikt over een 2,0 liter 4 cilinder blok van 218 pk/450 Nm. Op deze instapversie is xDrive vierwielaandrijving optioneel. Voor deze 3 vanaf 2014 leverbare motorvarianten geeft BMW nog geen prestatiecijfers op, wel is het verbruik al bekend: gemiddeld 8,5 liter voor de xDrive35i en 6,4 liter voor de xDrive40d. Vanzelfsprekend scoort de '25d' uitvoering op dit punt het best: die verbruikt gemiddeld niet meer dan 5,6 liter indien er sDrive op de flanken staat. Tractie rondom maakt hier 5,9 liter van. Ter vergelijking: de Mercedes-Benz ML 250 Bluetec 4Matic zit op een gemiddeld verbruik van 6,0 liter. Alle motoren voldoen aan de Euro6 emissienorm en zijn gekoppeld aan een 8-traps automaat. In een later stadium kunnen we ook weer een X5M verwachten (voorzien van de nieuwste klepbediening en net zo veel vermogen als de M5), evenals een hybride 4 cilinder variant.
              .

              .
              Qua rij dynamiek zal de klant kunnen kiezen uit verschillende onderstelpakketten voor de X5. Adaptieve dempers en idem besturing staan op de optielijst. De zogeheten Head-up display techniek is uitgebreid met extra informatie en daarnaast is er een grootlicht assistent voor de optionele LED koplampen beschikbaar. Het nachtzicht systeem herkent nu ook dieren en met de parkeerassistent kan de X5 automatisch op elke plek worden gezet; in lengterichting én dwars. De adaptieve cruisecontrole is uitgebreid met een file rijdfunctie. Andere opties zijn een 'M' sportpakket (een aërodynamica kit voor deze zeecontainer, sportstoelen, 19-inch wielen en 'M' adaptieve vering), het dynamische designpakket Pure Experience en het op pure luxe gerichte pakket Pure Excellence.
              .

              .
              De officiële Nederlandse prijzen zijn nog niet bekend, maar Autointernationaal.nl kan wel een concrete prijsindicatie geven: de instapversie X5 sDrive25d (met een CO2-uitstoot van 149 gram/km) zal vermoedelijk vanaf 65.500 te verkrijgen zijn; vierwielaandrijving maakt dit model afgerond 3.500 euro duurder. Voor de xDrive30d geldt een prijsindicatie van 74.500 euro en voor de xDrive40d een bedrag van 82.500 euro. De topdiesel M50d gaat in Nederland vermoedelijk 102.000 euro kosten. Voor de benzinemodellen zal vermoedelijk 76.500 euro (xDrive35i) of 91.500 euro (xDrive50i) moeten worden afgerekend. De orderboeken gaan in augustus open. En wie de nieuwe X5 een rijdende baksteen vindt, hoeft niet te wanhopen: begin 2015 komt BMW met een nieuwe X6: dezelfde techniek, maar dan veel vlotter om te zien.

              Bron: www.autointernationaal.nl
              freude am fahren

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                Ook al zo'n schraal geval als een nieuwe ML, lijkt niet "dik" genoeg voor een SUV.
                Klopt! Hij ziet er wat te plat uit, vind ik. Hoewel de afmetingen en proporties min of meer gelijk gebleven zijn, is ie inderdaad niet dik genoeg. 't Ziet er precies een busje uit nu.
                freude am fahren

                Comment


                • #9
                  De SUV had het de laatste tijd toch enigszins moeilijker gekregen tegen de nieuwere concurrenten, maar ze kunnen in Beieren opgelucht ademhalen: hier is de nieuwe BMW X5!


                  De nieuwe BMW X5 heeft een grotere grille met de bekende dubbele nieren. De led-dagrijverlichting bevindt zich boven de komplampunits. Ondanks dat de breedte van de X5 nauwelijks is toegenomen, oogt de achterzijde door het gebruik van horizontale lijnen stoerder.
                  De X5 is de eerste BMW met 'Aero Blades'. Deze verticale luchtgeleiders bij de achteruit sluiten aan op de dakspoiler en verminderen eveneens de luchtweerstand. In combinatie met de Air Curtains aan de voorzijde, het Air Breather-systeem en de luchtgeleiders bij de voorwielkasten heeft de nieuwe BMW X5 nu een van de laagste luchtweerstandscijfers in zijn klasse: CW 0,31 (BMW X5 xDrive30d).

                  Connected Drive
                  Het interieur van de SUV is ruimer geworden door een andere plaatsing van het dashboard. Opvallend is het 10,25-inch display als integrale component van het iDrive-systeem. De achterbank is nu in drie delen neerklapbaar, waardoor de bagageruimte kan worden uitgebreid van 650 naar 1.870 liter. Een derde zitrij is optioneel.
                  Voor de BMW X5 is nu ook het complete scala aan veiligheids- en communicatiesystemen beschikbaar, dat onder de noemer BMW ConnectedDrive valt. Dat zijn onder meer de jongste versie van BMW Head-Up Display met de nieuwe grafische lay-out, BMW Night Vision met detectie van mens en dier, en de unieke Dynamic Light Spot-functie om overstekend wild al vroeg letterlijk in de schijnwerper te zetten.
                  Ook is vanaf eind 2013 de nieuwe automatische inparkeerhulp BMW Parking Assistant beschikbaar, net als de Traffic Jam Assistant, die bij het rijden in de file tot een snelheid van 40 km/u gas geven, remmen en besturing overneemt.

                  Viercilinder diesel
                  De BMW X5 is tot 90 kilogram lichter geworden en dat heeft -in combinatie met de betere luchtweerstand- een gunstig effect op het verbruik. Ook aanpassingen aan het motormanagement, een achttrapsautomaat, de EcoPro-mode en een start-stopsysteem doen op dat gebied een duit in het zakje.
                  BMW is vooral trots op de achterwielaangedreven sDrive25d. Deze versie heeft een CO2-uitstoot van slechts 149 g/km. Onder de kap van deze versie ligt een andere noviteit voor de X5, een viercilinder turbodiesel met een vermogen van 218 pk. Deze 25d-versies (ook beschikbaar met xDrive vierwielaandrijving) volgen echter pas later.
                  Bij de introductie is de X5 beschikbaar met drie motoriseringen. De enige benzinemotor vinden we in de 450 pk sterke xDrive50i. De instapdiesel is de 258 pk sterke xDrive30d en de xDrive M50d M Performance is met z'n 381 pk sterke triturbodiesel ook weer van de partij.
                  De nieuwe BMW X5 staat vanaf 16 november bij de Nederlandse dealers. De prijzen zijn nog niet bekend.


                  Bron: www.autoweek.nl
                  freude am fahren

                  Comment


                  • #10




                    freude am fahren

                    Comment


                    • #11




                      freude am fahren

                      Comment


                      • #12






                        Bron: www.autoweek.nl
                        freude am fahren

                        Comment


                        • #13
                          Jakkie. Zie ik dat nu goed? Bij het dashboard is er een strook pianolak, met daarboven een strook houtinleg??
                          freude am fahren

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                            je vraagt je toch af wat mensen bezielt zoiets te kopen, meestal zijn het dan nog mensen die niet kunnen rijden en het zichzelf en anderen dus nog lastiger maken
                            Ja, stel je eens voor dat jij met jouw geweldige driverskunsten en gechipte blitssnelle C-klasse opgehouden wordt door zo'n mastodont, 't zou wa zijn...
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              Hier even in beeld.
                              http://www.autojunk.nl/2013/05/bmw-x5-2013

                              De mooiste autospots vind je bij Autoblog.nl. Zelf ook je autospots delen? Registreer je account en begin vandaag nog met uploaden!


                              Heeft ook wat zo'n aflopende neus als de drie serie precies..
                              2010 BMW 116d hatch M-pakket

                              Comment


                              • #16
                                Ik ben benieuwd naar foto's van het sportpakket of M-sportpakket waarbij die omlijsting van de wielkassen breder wordt. Ook bij de huidige vind ik zo'n pakket een must om echt 'dik' te ogen.
                                Mooi vind ik wel het leder op het dashboard dat ook doorloopt aan de bovenzijde van de deuren, want dat is bij mijn 5 niet het geval. Ook was deze optie bij de huidige X5 niet mogelijk. Mooi.
                                OO 00 OO

                                Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
                                  Dik als in vadsig, lomp en gewoon plomp. Een dynamische SUV? Zo ziet dit ‘wat de nieuwe F15 X5 zou moeten zijn’ er niet uit. Jep, dit is de nieuwe BMW X5. We dachten hem in januari al te pakken te hebben, en we hadden gelijk. Naast zijn witte evenknie staat er hier (plaatje) een soon to be released BMW X5 F15 te schitteren. In een Grand Canyon-achtige setting uiteraard, want dan lijkt ‘ie niet zo groot.
                                  Vanaf 2014 kunnen we in deze nieuwe X5 rondrijden. Deze F15-generatie volgt de dan oude E70 op. Hoewel die er vaak niet eens zo oud uit ziet, stamt dat model alweer uit 2007. Daarmee deelt de auto veel met andere BMW’s uit die tijd. De 7 Serie, 5 Serie en 3 Serie zijn allemaal vervangen, nu de X5 dus ook.
                                  Er staat al vrij snel een nieuwe X5M klaar. Als het goed is krijgt die de 4.4 V8 die we al kennen, nu voorzien van de nieuste klepbediening en net zo veel vermogen als de BMW M5 F10. Verder veel zescilinders en mogelijk een viercilinder hybride. Wanneer BMW de X6 vervangt is nog onduidelijk. Spyshots van dat model zijn schaars. Wellicht dat BMW wat ruimte laat tot ze tenminste één X4 hebben verkocht? Een eerste live kennismaking met de X5 F15 is komende Frankfurt IAA te verwachten. (via carscoops.com)
                                  UPDATE: In ander nieuws, is BMW net haar teasercampagne begonnen van een ‘spannende nieuwe auto’. The Boss is Back, roepen ze in Munchen.

                                  Bron: www.autoblog.nl
                                  Mmmhhh, `k zal nooit een grote SUV fan worden. Spijtig dat Mercedes en BMW zich ook laven aan de gekkigheid van de dag: groter, zwaarder dan de veel mooiere limousines of breaks...voor een wagen die het asfalt amper kan verlaten. Bij een Range Rover kan je nog een oogje dichtknijpen wegens zijn off road capabiliteiten, hoewel vele bestuurders (of is het lieftallige bestuursters?) liever ook de witte metallic lak van hun Rangeke willen proper houden...
                                  Nog meer teleurstellend vind ik het volgende: http://www.autocar.co.uk/car-news/ne...mw-x5-revealed . In feite is het chassis onderhuids quasi onveranderd, te klasseren dus onder veredelde facelift? Het lijkt erop dat de vooruitgang meer geboekt is door de leveranciers van telematica en elektronische motorbesturing.
                                  Neen, dit hadden wij niet voor ogen als `zuivere` liefhebber van RWD merken (Mercedes en BMW rijders onder ons)...
                                  Ja tegen de 3 reeks!
                                  Ja tegen de S klasse waar wel flink aan het chassis werd gesleuteld: http://blog.mercedes-benz-passion.co...e-crashbilder/

                                  Comment


                                  • #18
                                    Het is een evolutie (waarmee ik geen probleem heb) maar best wel een zwakke evolutie. Echt een mak ontwerp.
                                    En al die aluminiumkleurige aanbouwstukken, zwarte elementen in de velgen, enz... zijn zaken waarvan we in de toekomst zullen zeggen:
                                    "wat dachten we toen wel?"
                                    Het interieur vind ik niet verkeerd.
                                    Misschien draai ik nog wel bij...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Vergelijking oud en nieuw:


                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20

                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X