Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Omdat dat op papier zo is in realiteit zal de rs met dsg vele meters voor zijn
Heb al meetings gedaan met drags en Stoplichtsprintjes telkens opnieuw versloeg ik wagens met tot 50 pk meer (gti dsg).
Onlangs met de clio nog geracet tegen megane rs en ging perfect gelijk op tot hogere snelheden.
grijs... t ja, da s grijs he. ik keek vandaag naar een parking vanuit de hoogte, zag alleen zwarte en grijze wagens... triestig! geef mij maar een rs in race blue of rood!
grijs... t ja, da s grijs he. ik keek vandaag naar een parking vanuit de hoogte, zag alleen zwarte en grijze wagens... triestig! geef mij maar een rs in race blue of rood!
Maar het is wel een speciaal grijs. Een normale zilveren zoals je zeer veel auto's ziet zou ik niet moeten hebben maar dit speciale grijs is zeer mooi.
2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Ik vind die 19" velgen er gewoon over. En ik heb ook gehoord dat het de rit helemaal verpest wegens te hard en te veel rolgeluiden. Ik hou het bij 18".
Dat rood is ook heel mooi, maar Corrida rood is geen metaalkleur. Ik zou dan voor Rio red gaan. Maar daar heb ik nog geen foto's van gezien.
Dat grijs was ook nog een optie, maar in Engeland noemt dit meteor grey. Aangezien dat in de Belgische configurator niet stond, dacht ik dat dit niet beschikbaar was. Blijkbaar is dat hier dus steel grey .
Inrijden van een testwagen. Bevindingen: rijdt goed, altijd koppel voorhanden, sportief afgeveerd zonder oncomfortabel te zijn. Lineaire motor die geen 'schop onder de kont' geeft maar wel heel vlot is. Qua looks vind ik de zwarte kleur hem niet echt eer aandoen. Conclusie: Ideaal dus voor wie een praktische auto zoekt en meestal gewoon mee in het verkeer gaat, maar wel de nodige reserves wil als het nodig is (inhalen, invoegen, ...).
Geen schop onder de kont, maar toch wel een leuke duw in de rug? Is de TSI op dat vlak beter?
Geen schop onder de kont, maar toch wel een leuke duw in de rug? Is de TSI op dat vlak beter?
Ja, een duw in de rug, dat wel. Maar het voelt niet zo snel aan als het is, vind ik. Maar misschien heb ik een vertekend beeld he. Voor iemand die nog nooit met meer dan 140pk heeft gereden, zal de RS TDI wel een pak rapper aanvoelen.
Of de TSI beter is weet ik niet, heb er nog niet mee gereden. Maar ik denk dat alleen al het motorgeluid een andere rijsensatie geeft. Bij een Golf 6 GTI en GTD vond ik de laatste zowat evenwaardig aan de eerste, behalve qua geluid dan. Ik hoop dat bij de Octavia RS het verschil toch groter zal zijn. Ik zal mijn bevindingen hier wel geven als ik de kans krijg om met een TSI te rijden.
@demaarten: Weet niet of je het al vermeld hebt, maar heb je eigenlijk voor zwart-rood of voor zwart-zilver gekozen voor het interieur?
De TDI begint vanaf 20km/u in tweede versnelling en niet in eerste versnelling, dus dat kan al een deel van de verklaring zijn, en het is ook in D en niet in S, maar toch ...
Comment