Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Octavia RS (2013)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ja ze testen zelfs wagens met aanzienlijk meer pks telkens verliezen ze.

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

Comment

• Waarom is hij dan met DSG officiëel trager de skoda octavia RS?

Comment

• DSG vs Manual op een Golf 6 R
        Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• Omdat dat op papier zo is in realiteit zal de rs met dsg vele meters voor zijn
          Heb al meetings gedaan met drags en Stoplichtsprintjes telkens opnieuw versloeg ik wagens met tot 50 pk meer (gti dsg).
          Onlangs met de clio nog geracet tegen megane rs en ging perfect gelijk op tot hogere snelheden.

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

Comment

• En hier dat fameuze filmpje met die crazy Jap
            Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• tja, het is te laat hé. En ik doe toch geen drag races. Ik blijf bij mijn manuele. Gaf liever 1800 euro uit aan andere speeltjes.

Comment

• Dit is ook een zeer mooi kleur. (Steel Grey)

Meer info over deze wagen: http://nl.autoscout24.be/Details.asp...318444&asrc=fa
                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• grijs... t ja, da s grijs he. ik keek vandaag naar een parking vanuit de hoogte, zag alleen zwarte en grijze wagens... triestig! geef mij maar een rs in race blue of rood!
                  2015 BMW F11 520dA
                  1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                    grijs... t ja, da s grijs he. ik keek vandaag naar een parking vanuit de hoogte, zag alleen zwarte en grijze wagens... triestig! geef mij maar een rs in race blue of rood!
                    Maar het is wel een speciaal grijs. Een normale zilveren zoals je zeer veel auto's ziet zou ik niet moeten hebben maar dit speciale grijs is zeer mooi.

Comment

• Zeer knappe velgen dit (19''):

Meer info over deze wagen: http://nl.autoscout24.be/Details.asp...073116&asrc=fa

Comment

• Dit rood zou wss mijn keuze zijn (Corrida Red):

Meer info over deze wagen: http://nl.autoscout24.be/Details.asp...641802&asrc=st

Comment

• Ik vind die 19" velgen er gewoon over. En ik heb ook gehoord dat het de rit helemaal verpest wegens te hard en te veel rolgeluiden. Ik hou het bij 18".
                          Dat rood is ook heel mooi, maar Corrida rood is geen metaalkleur. Ik zou dan voor Rio red gaan. Maar daar heb ik nog geen foto's van gezien.

BTW, als je houdt van dat steel grey, hier nog betere combinatie, en een MASSA foto's: http://www.the-car-addict.com/2013/0...teel-Grey.html

Dat grijs was ook nog een optie, maar in Engeland noemt dit meteor grey. Aangezien dat in de Belgische configurator niet stond, dacht ik dat dit niet beschikbaar was. Blijkbaar is dat hier dus steel grey .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                            Inrijden van een testwagen. Bevindingen: rijdt goed, altijd koppel voorhanden, sportief afgeveerd zonder oncomfortabel te zijn. Lineaire motor die geen 'schop onder de kont' geeft maar wel heel vlot is. Qua looks vind ik de zwarte kleur hem niet echt eer aandoen. Conclusie: Ideaal dus voor wie een praktische auto zoekt en meestal gewoon mee in het verkeer gaat, maar wel de nodige reserves wil als het nodig is (inhalen, invoegen, ...).
                            Geen schop onder de kont, maar toch wel een leuke duw in de rug? Is de TSI op dat vlak beter?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk Berichten
                              Geen schop onder de kont, maar toch wel een leuke duw in de rug? Is de TSI op dat vlak beter?
                              Ja, een duw in de rug, dat wel. Maar het voelt niet zo snel aan als het is, vind ik. Maar misschien heb ik een vertekend beeld he. Voor iemand die nog nooit met meer dan 140pk heeft gereden, zal de RS TDI wel een pak rapper aanvoelen.
                              Of de TSI beter is weet ik niet, heb er nog niet mee gereden. Maar ik denk dat alleen al het motorgeluid een andere rijsensatie geeft. Bij een Golf 6 GTI en GTD vond ik de laatste zowat evenwaardig aan de eerste, behalve qua geluid dan. Ik hoop dat bij de Octavia RS het verschil toch groter zal zijn. Ik zal mijn bevindingen hier wel geven als ik de kans krijg om met een TSI te rijden.

@demaarten: Weet niet of je het al vermeld hebt, maar heb je eigenlijk voor zwart-rood of voor zwart-zilver gekozen voor het interieur?
                              Last edited by ; 05/09/2013, 11:24.

Comment

• Het is het Zwart zilver geworden. Ik vind bij een blauwe dat rood vanbinnen een beetje afsteken. Binnenin ben ik dus voor subtiel gegaan .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door demaarten Bekijk Berichten
                                  Het is het Zwart zilver geworden. Ik vind bij een blauwe dat rood vanbinnen een beetje afsteken. Binnenin ben ik dus voor subtiel gegaan .
                                  Man, jij en je zoon hebben goede smaak.

Comment

• Een tachofilmpje van de RS TDI: http://www.youtube.com/watch?v=Qz4l1...kCdt-59LhPuGOA

Precies niet uitzonderlijk snel of zie ik dat verkeerd?

Comment

• Tjah, 184 pk is dan ook niet uitzonderlijk veel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk Berichten
                                        Een tachofilmpje van de RS TDI: http://www.youtube.com/watch?v=Qz4l1...kCdt-59LhPuGOA

Precies niet uitzonderlijk snel of zie ik dat verkeerd?
                                        Ik had in dit topic of in het Octavia III topic al tachos geplaatst van alle naftjes .... mss interessant om ze eens na elkaar te bekijken

Comment

• Dat TSI filmpje lijkt toch gevoelig sneller.

De TDI begint vanaf 20km/u in tweede versnelling en niet in eerste versnelling, dus dat kan al een deel van de verklaring zijn, en het is ook in D en niet in S, maar toch ...

Comment

Working...
                                          X