Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Octavia RS (2013)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• @ éSe Zelf met terugschakelen van 2 versnellingen gaf dit niet het gevoel van terugschakelen als m'n huidige wagen.

@ cdpcdp Alleen een TDI gezien vermoedelijk geen TSI want ik vroeg bij aankomst of het een TSI was, misschien m'n bemerking qua afwerking-comfort niet helemaal goed gelezen, doch schreef in vergelijking
    met de 508 en niet minderwaardige afwerking. Op hiervoor vernoemde criteria scoort volgens mij de RS minder tov 508 maar smaken en impressie zijn persoonsgebonden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cdpcdp Bekijk Berichten
      was er reeds een TSI voorhanden voor testritten?
      als ik bel naar mijn Skoda dealer dan zal dit maar zo zijn half oktober
      geen TSI voor handen, vanaf volgende week weten we meer over een testrit voor de TSI. Het zal weer een DSG zijn, geen handgeschakelde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door r12rt Bekijk Berichten

@ cdpcdp Alleen een TDI gezien vermoedelijk geen TSI want ik vroeg bij aankomst of het een TSI was, misschien m'n bemerking qua afwerking-comfort niet helemaal goed gelezen, doch schreef in vergelijking
        met de 508 en niet minderwaardige afwerking. Op hiervoor vernoemde criteria scoort volgens mij de RS minder tov 508 maar smaken en impressie zijn persoonsgebonden.
        ik had het ook meer op materiaal keuze en het gevoel ervan
        en ook over het kraken en piepen van het interieur bij slecht wegdek (als die er natuurlijk zijn)
        comfort heeft natuurlijk veel te maken met de ophanging
        waar ik ook naar verwees is dat je soms het gevoel hebt met een goedkope wagen onder weg te zijn.
        volgens mijn stilstaande impressies is dat hier niet het geval
        maar heb er dan natuurlijk ook nog niet mee gereden
        wel van plan dit te doen vanaf het moment er een handgeschakelde TSI voor handen is
        maar toch bedankt voor je mening

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door demaarten Bekijk Berichten
          geen TSI voor handen, vanaf volgende week weten we meer over een testrit voor de TSI. Het zal weer een DSG zijn, geen handgeschakelde.
          Ik heb willen horen dat er midden october een blauwe TSI combi beschikbaar zal zijn
          Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cdpcdp Bekijk Berichten
            ik had het ook meer op materiaal keuze en het gevoel ervan
            en ook over het kraken en piepen van het interieur bij slecht wegdek (als die er natuurlijk zijn)
            comfort heeft natuurlijk veel te maken met de ophanging
            waar ik ook naar verwees is dat je soms het gevoel hebt met een goedkope wagen onder weg te zijn.
            volgens mijn stilstaande impressies is dat hier niet het geval
            Ik bekijk het zo prijs kwaliteit zal je niks beters vinden, heb niet op slechte weg gereden doch leek allemaal degelijk te zijn. tenslotte
            VAG kwaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
              Ik heb willen horen dat er midden october een blauwe TSI combi beschikbaar zal zijn
              Haha, ik denk idd dat als je een handgeschakelde TSI wilt testrijden, dat je bij mij moet zijn. Mss een idee voor een bijverdienste

Comment

Haha, ik denk idd dat als je een handgeschakelde TSI wilt testrijden, dat je bij mij moet zijn. Mss een idee voor een bijverdienste
                meaning

Comment

• mijnen auto verhuren voor mensen die echt de TSI handgeschakeld willen testrijden. (ma het was een grapje hoor).

Comment

mijnen auto verhuren voor mensen die echt de TSI handgeschakeld willen testrijden. (ma het was een grapje hoor).
                    wanneer wordt die van u terug geleverd?

Comment

• Vandaag heb ik contact gehad met het contact center. Eerst vrije dagen om evt een tsi rs te testrijden zou 10 oktober zijn. Aangezien mijn wagen rond de 17de verwacht wordt bij de dealer vond ik dat een beetje onnozel. Ga dus volgende week even in de TDI gaan zitten en een testrijden. Al is het maar om eens achter het stuur te zitten

Comment

• zijn er ergens beelden terug te vonden van het panoramisch dak?
                        en van de afneembare trekhaak bij de RS combi
                        Last edited by ; 17/09/2013, 13:14.

Comment

• Pano dak vind je alvast o.m. hier: http://www.auto.cz/test-skoda-octavi...8/foto?foto=17

Comment

• Nog een fototje gevonden vanop de IAA ... blijft de vraag wat het meest de aandacht trekt

Das Internetportal zum Thema Auto. Hier finden Sie Testberichte, Kaufberatung und mehr als 700.000 Autos im Automarkt.
                            Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• Deze gaat er ook wel lekker vandoor in de RS: http://www.youtube.com/watch?v=FuupgC_Z5QU

8:50 is zijn tijd blijkbaar.

Comment

• Vandaag een testrit gehad in de diesel RS. De wagen gaf een zeer goede en kwalitatieve indruk. Afwerking binnenin vind ik toch wel top hoor. Veel beter als mijn peugeot 5008. De demping en vering vond ik eigenlijk wel vrij goed. Wel redelijk strak, maar niet overdreven. De motor daar bleef ik wel op mijn honger zitten. Iets te flauw voor een RS. De TSI zal me wel meer bekoren. De wagen had wel het grote columbus navigatie systeem en de kleurenmaxidot. Zeer aangenaam systeem, en de standaard klank van de speakers was zeer ok. Ook weer een pak beter dan bij mijn Peugeot. Ook de voice control werkte zeer goed. Het panoramisch dak was ook wel leuk, maar dit heb ik niet besteld, en vind ik persoonlijk een overbodige luxe. Dit was de 2de maal dat ik een testrit deed met een DSG. Het was al iets draaglijker, maar ik blijf bij mijn manuele hoor. Deze wagen had spijtig genoeg ook niet de ride control. Dus geen extra selectie Sport/eco. Denk dat mijn TSI toch wel een sportievere wagen zal zijn dan deze diesel RS. De zetels vond ik wel super. Zeer comfortabel. En ik kon perfect achter mezelf zitten (1m90).
                                De sierstrippen in het valse carbon, vind ik eigenlijk wel zeer mooi in deze RS. Ik hou niet van die "plastieke" aluminium look en zeker niet van die houtlook.

Ik kijk uit naar de komst van mijn nieuwe wagen. Wat me ook opviel: De testrit wagen was een witte, en ik merkte tijdens de rit op dat er eigenlijk wel veel witte wagens rondrijden. Dus ben nog meer overtuigd met mijn blauwe
                                Last edited by ; 24/09/2013, 17:08.

Comment

• Klinkt goed, thanks voor het verslagje!

Comment

• Jouw bevindingen worden trouwens bevestigd door deze review van Autovisie: http://www.telegraaf.nl/tv/autovisie...avia_RS__.html
                                    (en trouwens van zowat alle andere reviews die ik las). De TSI is the one to have

Comment

• De Belgische pers is momenteel de TSI aan het testrijden. Dus we zullen binnenkort wel in autowereld en in de autogids ook wel een bespreking te lezen krijgen.

Comment

• Normaal een test in de volgende Autowereld inderdaad.

Staan ze al bij de dealers eigenlijk? Persoonlijk nog geen enkele IRL gezien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk Berichten
                                          Staan ze al bij de dealers eigenlijk? Persoonlijk nog geen enkele IRL gezien.
                                          Er rijden er momenteel nog geen 10 rond in België, dus de kans dat je er ene ziet is nog erg klein. (Om regelmatig een bepaalde auto in het straatbeeld te zien, moeten er al 6000 van rondrijden in België. )

Comment

Working...
                                          X