Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Octavia RS (2013)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door demaarten Bekijk Berichten
    Ik ga hem na het werk gaan ophalen. En idd, ik denk daar hetzelfde over. Ik ga zeker geen verlagingsveren steken. Ik zou hem zo laten. Vooral ivm garantie.
    De velgen gaan wel zwarter worden na een tijd hoor .

    Ik hou jullie zeker op de hoogte. Ik kijk er naar uit, het wordt nog een lange werkdag
    Ik ben uit nieuwsgierigheid eens even gaan kijken en een volledige set Koni's (dus demper en veren) vind je voor de vorige generatie RS al rond de 700 €, dus dat valt op zich eigenlijk nog wel mee. Daarbij moet je wel nog montage tellen (wie wil dit voor je doen als je ze elders aankoopt ?). En tja keuring en garantie he ... Voor de O3RS zijn ze wel nog niet beschikbaar.

    Had jij eigenlijk de zilveren of de antraciet velgen genomen ? Is niet zo duidelijk op je fotos. Voor zilver lijken ze redelijk donker, voor antraciet mochten ze een tintje donkerder ...

    Ipv. die Nero's te steken kan je ook altijd overwegen om je velgen in gunmetal of zwart te plastidippen he .... kost geen hol en kan er af als je terug naar stock wil
    Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
      Ik ben uit nieuwsgierigheid eens even gaan kijken en een volledige set Koni's (dus demper en veren) vind je voor de vorige generatie RS al rond de 700 €, dus dat valt op zich eigenlijk nog wel mee. Daarbij moet je wel nog montage tellen (wie wil dit voor je doen als je ze elders aankoopt ?). En tja keuring en garantie he ... Voor de O3RS zijn ze wel nog niet beschikbaar.

      Had jij eigenlijk de zilveren of de antraciet velgen genomen ? Is niet zo duidelijk op je fotos. Voor zilver lijken ze redelijk donker, voor antraciet mochten ze een tintje donkerder ...

      Ipv. die Nero's te steken kan je ook altijd overwegen om je velgen in gunmetal of zwart te plastidippen he .... kost geen hol en kan er af als je terug naar stock wil

      Laat het maar zo hoor die dempers en veren. Het moet confortabel blijven vooral, en wil ook geen gezever met de keuring en garantie.

      Het zijn de antraciete, maar ik zal nog eens deftige foto's trekken als ik hem thuis heb, dan zullen ze misschien wel donkerder uitkomen??

      zwart plastidippen? is dat een beetje mooi?

      Comment


      • Net even gaan kijken op het net naar dat plasti dippen. Ziet er goed uit. Maar hoe duurzaam is dat? Als ik de velgen eens goed kuis, en in de winter met dat zout, gaat dat er niet snel af?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door demaarten Bekijk Berichten
          spijtig genoeg vind ik de meerprijs voor die zaken dan weer te veel voor die kleine aanpassing. Misschien in de toekomst...

          Ik kan mss wel wa modder tegen de velgen gooien, ze zullen dan mss al wa zwarter zien
          Plasti dippen?


          Ik moet wel toegeven dat ik ook nooit mijn auto verlaagd heb (nooit heb willen velagen). De ophanging is zo ontwikkeld en moet zo blijven. Ik zei iets over het verlagen omdat dat knapper is. Maar daar heb je het dan ook met gehad.
          Last edited by ; 16/10/2013, 15:39.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door demaarten Bekijk Berichten
            Net even gaan kijken op het net naar dat plasti dippen. Ziet er goed uit. Maar hoe duurzaam is dat? Als ik de velgen eens goed kuis, en in de winter met dat zout, gaat dat er niet snel af?
            Ik heb m'n chroomrand van m'n radiatorrooster gedaan en moet zeggen dat het zelf op chroom (plastiek) goed hecht en duurzaam is, zit er nu een jaar op alleen beschadigingen van steenslag heb je wel maar heb ik op m'n lak ook. Het leuke is dat indien het niet meer bevalt haal je het er zo af. Ik heb het wel gespoten met het pistool maar niet met de spuitbus, het verschil is de structuur, spuitbus= iets minder egaal, pistool is egaler vanwege de noodzakelijke verdunning. De meest cruciale vraag, zou ik het terug doen, Ja, ondanks z'n prijs, leuk product om mee te werken.

            Comment


            • Ben hem daarnet van de garage gaan halen, en ga hem straks al een beetje inrijden. Wat al meteen opviel (3km maar gereden). Lekker strak afgeveerd die benzine, en schakelt ook wel lekker. Die driving mode selection met in de sport modus de sound generator: Ola, dat klinkt wel heel lekker. Of het nu artificieel is of een klep die open gaat om meer motorgeluid in de cabine te sturen dat weet ik niet, maar het klinkt heel grommend. In het begin is dit natuurlijk leuk, maar dat zal misschien snel ook TE zijn. Maar ik hou er wel van. Heb hem nog niet echt op zijn staart kunnen trappen, maar zal dat straks, in beperkte mate weliswaar, wel eens doen.

              Ik hou jullie verder op de hoogte...

              Comment


              • @ Maarten proficiat met de RS en mag je er veel rijplezier beleven. Het is een sound generator en helaas geen klep.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door r12rt Bekijk Berichten
                  @ Maarten proficiat met de RS en mag je er veel rijplezier beleven. Het is een sound generator en helaas geen klep.
                  Hehe, helaas ok, maar het klinkt heel sterk zoals de motor zelf, maar dan versterkt. Ik stoor er mij niet aan dat het artificieel is.

                  Comment


                  • Proficiat maarten, hopelijk maak je een topic aan dat we dit verder kunnen volgen

                    Comment


                    • Hier een mooie reeks foto's met als je goed kijkt een paar specialekes, ook plastidip http://club.caradisiac.com/octav-lel...1-3560254.html

                      Comment


                      • heb dan maar een nieuwe topic gestart: http://www.autoforum.be/showthread.p...ia-RS-TSI-2013

                        Comment


                        • Nog een leuk pdfken met wat info (sound generator ea) die ik nog niet was tegengekomen. www.assenkovic.com/cjenik/Octavia%20A7%20RS%20NG.pdf vinden jullie ervan?

                          Comment


                          • Dat is een zelfgemaakt PDFken hé. De stoelen op de 2de pagina kloppen niet, want die zijn nog van de vorige versie.

                            Comment


                            • Is idd een homemade pdf maar betreft wel de O III RS waar het over gaat en in het begin gaat het alleen over een vergelijking maar de rest van de info had ik nog nergens gezien. Helaas is veel info op het net niet correct of uptodate, zelf gezond verstand gebruiken is de boodschap. Die persoon heeft de pdf op 5 juni gemaakt met informatie van in mei voor de marketing campagne van de RS en is voorgesteld op Goodwood op 11 juli dus persoon zat ergens dicht aan de bron.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door demaarten Bekijk Berichten
                                Dat is een zelfgemaakt PDFken hé. De stoelen op de 2de pagina kloppen niet, want die zijn nog van de vorige versie.
                                dashboard ook
                                1991 Audi S2 coupe
                                2001 AUDI RS4 b5 imola

                                Comment


                                • Daarstraks even met een TSI DSG kunnen rijden. Heel andere beleving dan de TDI DSG. Met de diesel kan ik nog rustig rijden, met de TSI nauwelijks, zeker in Sport mode.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                                    Daarstraks even met een TSI DSG kunnen rijden. Heel andere beleving dan de TDI DSG. Met de diesel kan ik nog rustig rijden, met de TSI nauwelijks, zeker in Sport mode.

                                    Voila, toch een totaal andere auto vind ik. Ik kan ook vergelijken.

                                    Gisteren ook even iets harder zitten rijden. Is gewoon heel fun

                                    Comment


                                    • Is fun een stevige duw in de rug? Dat mis ik nu toch wel bij mijnVolvo dieselbakkie

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
                                        Zo laten .... door te verlagen riskeer je het weggedrag te verkl.ten .. het is een gezinsberline met wat peper in de poep die aardig meekan, ook op de ring zoals enkele filmpjes al hebben bewezen. Lager zou hem alleen maar oncomfortabel maken en dat is niet de bedoeling van de wagen, dan ga je voor een die-hard hothatch pur-sang.
                                        Of je moet echt al naar kwalitatief materiaal gaan (gele Koni om maar 1 te noemen), die ondanks dat hij lager komt te liggen toch nog een positieve invloed kan hebben, maar dat kost ook wel wat idd ... plus het feit dat je langs de keuring moet en dat ze bij Skoda je graag gaan zien komen ivm garantieafhandelingen ...

                                        Laat iets horen als je poep de eerste kilometers erop heeft zitten in je RS he
                                        ook mijn mening
                                        mijn eigen Mazda 6 vind ik ook dat de wielkasten niet gevuld zitten met de 18", maar kosten en eventueel inboeten aan comfort laat ik dus toch maar zo ;-)

                                        Comment


                                        • Fun, is idd die stevige duw in de rug, het motorgeluid, het sturen. Ook al is de feedback van het stuur niet optimaal, ik hou wel van het snelheidsafhankelijke servo.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X