hij valt eindelijk te configureren op de skoda website!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Skoda Octavia RS (2013)
Collapse
X
-
Voor mensen die nog twijfelen: een test tussen de octavia RS TDI en de BMW 320D break: http://www.autozeitung.de/auto-vergleichstest/bmw-320d-touring-skoda-octavia-rs-combi-2-0-tdi-vergleich/
Raad eens wie wint?
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenwa een zever, een 320d is alles behalve gebouwd om "RS" te zijn...
Dus waarom zouden die niet kunnen vergeleken worden.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenBmw staat toch alleen voor sportieve wagens?20 jaar geleden kon je dat misschien nog zeggen
lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenwa een zever, een 320d is alles behalve gebouwd om "RS" te zijn...2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk BerichtenEen 320d met M-Pack komt aardig in de buurt vind ik.lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenzegt de eigenaar van een A4 met S-line pack
Stof ter discussie.2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
Comment
-
ja oke maar als BMW een sportwagen moet geven op basis van een 3 reeks zal het ofwel de M3 zijn ofwel de 335i, zeker geen 320d
ale kvind die vergelijking van een skoda RS diesel vs een bmw 320d al even zinloos als een skoda RS vs een M of AMG
de skoda is RS is gemaakt voor performance binnen een relatief laag budget, de 320d is al niet gemaakt voor zo'n performance en de M of AMG heeft een budget die bijna 10 keer zo hoog ligtlets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenja oke maar als BMW een sportwagen moet geven op basis van een 3 reeks zal het ofwel de M3 zijn ofwel de 335i, zeker geen 320d
ale kvind die vergelijking van een skoda RS diesel vs een bmw 320d al even zinloos als een skoda RS vs een M of AMG
de skoda is RS is gemaakt voor performance binnen een relatief laag budget, de 320d is al niet gemaakt voor zo'n performance en de M of AMG heeft een budget die bijna 10 keer zo hoog ligt2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
Comment
-
Mijn vrouw rijdt de octavia 2.0tdi van het werk. Ik rij er graag mee en het is zeker en vast een degelijk product.
Maar...
In de niet-RS versie komt de rijdynamiek nog niet aan de enkels van een BMW. Sorry maar dat is de realiteit. Te hoog op de poten, fwd, moeite met vermogen op de weg te plaatsen,... Het is een snelwegvreter in standaard trim.
Ze vergelijken enkel omdat de RS een gelijkaardig vermogen heeft als de 320d.
Versta me niet verkeerd. De RS staat zeker z'n mannetje tegen een 320d voor een veeeeel betere prijs, maar het imago van BMW hebben ze bij de leasers (helaas) nog lang niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk BerichtenIk moet dringend eens rijden met een F30 als ik dit zo lees
Vraag eens een testrit met een 335i of 330d :p
M'n schoonzus rijdt de vorige octavia RS TSI en hoewel dat een wolfje in schaapskleren is, was ik vrij teleurgesteld in het rijgedrag. De wagen had merkbaar moeite om het vermogen op de weg te krijgen. Veel drama in het stuur bij het uitkomen van de bocht met de gas erop. Misschien dat ze het bij het nieuwe model al opgelost hebben.
Zoals ik zei, ik rij graag met m'n vrouw haar octavia, terwijl ik zelf een 330d rij. Degelijke auto's voor een deftige prijs.
Om een eerlijke test te hebben, zouden ze de 320d met adaptieve M sportophanging moeten gekozen hebben. Natuurlijk ga je voor de prijs van die RS met al z'n opties nooit een BMW hebben.
Comment
-
Cho om eerlijk te testen, we spreken al van een prijsverschil met opties van 15000 euro. Wat is dan eerlijk? Ik ben geen bmw gaan testrijden. Als als ik echt zou willen vergelijken met een bmw, zou ik al bijna voor de 328i moeten gaan met mijn TSI motor. Dan is het prijsverschil nog eens groter.
Ik heb zelfs de moeite niet gedaan, aangezien dat eigenlijk totaal buiten mijn budget was. Ik weet alvast dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
Vandaag de test gelezen in de autogids. Een goed artikel met de juiste opmerkingen. Ze spreken wel van de wat povere sound van de TSI. Ze hadden op de testwagen dan ook niet de soundgenerator.
Maar ik mis zoals ze ook vermelden wel de uitlaat sound van de Golf GTI.
Comment
-
Volledig mee eens. Als geld geen rol zou spelen, zou ik ook eerder voor een 328i Touring met M-Pack gaan, maar nog los van de vraag of dat financieel haalbaar zou zijn, is 50.000 EUR voor een auto niet te verantwoorden in mijn ogen. De Octavia RS is m.i. het perfecte compromis tussen de belangen van het gezin, de bankrekening, het milieu en die van mij
Wat het artikel betreft, blijven ze bij Autogids wel zweren bij DSG. Doet me terug een beetje twijfelen.
Bovendien doet de testwagen (zwart - zonder chroomlijsten) mij twijfelen of chroomlijst wel staan op zo'n sportievere wagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenwa een zever, een 320d is alles behalve gebouwd om "RS" te zijn...Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenBmw staat toch alleen voor sportieve wagens?
Dus waarom zouden die niet kunnen vergeleken worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk BerichtenWat het artikel betreft, blijven ze bij Autogids wel zweren bij DSG. Doet me terug een beetje twijfelen.
Bovendien doet de testwagen (zwart - zonder chroomlijsten) mij twijfelen of chroomlijst wel staan op zo'n sportievere wagen.
Chroomlijst is mss inderdaad niet zo mooi op een RS. Maar een zwarte met black pack vind ik er ook over.
Comment
Comment