Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De meeste merken (ook Skoda) werken nu al met de saloncondities, hoewel dat maar een klein deel van de korting vertegenwoordigde.
Het grootste deel van de korting was een "fleet-korting" (eigen bedrijfje)
Het is een zwarte met wat extra chroomaccenten en met dsg geworden.
De grotere salonkortingen worden meestal op bulk-modellen gegeven onder de vorm van gratis of afgeprijsde optiepakketten aan particulieren. Dat is voor de meeste merken zo.
De RS is al zeker geen bulk-model en zal daar dus niet echt van profiteren. Er is daar ook een salonkorting voor voorzien, maar wel maar een kleintje.
De beste prijs krijg je gewoon door de fleet-korting te onderhandelen met je dealer.
De grotere salonkortingen worden meestal op bulk-modellen gegeven onder de vorm van gratis of afgeprijsde optiepakketten aan particulieren. Dat is voor de meeste merken zo.
De RS is al zeker geen bulk-model en zal daar dus niet echt van profiteren. Er is daar ook een salonkorting voor voorzien, maar wel maar een kleintje.
De beste prijs krijg je gewoon door de fleet-korting te onderhandelen met je dealer.
Fleet is 13% dacht ik voor 1-->10 wagens
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Voor de ècht geïnteresseerden: als je wil weten hoeveel korting je kan krijgen, kan je gewoon een offerte vragen bij een dealer.
Hier verschijnen allerlei bedragen en percentages, die helemaal niet of maar half kloppen.
Voor de ècht geïnteresseerden: als je wil weten hoeveel korting je kan krijgen, kan je gewoon een offerte vragen bij een dealer.
Hier verschijnen allerlei bedragen en percentages, die helemaal niet of maar half kloppen.
Op zich heb je natuurlijk gelijk, maar het lijkt mij wel nuttig om op voorhand een idee te hebben over de korting die wordt gegeven.
Misschien wel maar er zijn verschillende fleetkortingen, om die allemaal uit te doeken te doen op een autoforum zou geen goede zaak zijn.
Waarom niet? Dit is het soort gebrek aan transparantie dat enkel dient om "oneerlijke" praktijken te verbergen. Waarom niet gewoon een tabel in functie van grootte van het wagenpark, loyauteit, en eventueel nog de onderhandelingsmarge? Omdat je dan niet weet waar je dat "relatiegeschenk" voor de zaakvoerder moet onderbrengen?
Iemand met verstand van zaken.
Old-school zaken ja, het soort zaken dat op restaurant geregeld wordt. De lelijke kant van een liberale maatschappij.
Het gevolg hiervan is dat de assertieve koper garagisten tegen mekaar gaat uitspelen, zoals iedereen het ondertussen doet voor een hypothecaire lening. Is dan niet iedereen gebaat bij een transparante prijszetting? Nee, misschien niet, want dan kan de naieve klant niet meer bedrogen worden.
Waarom niet? Dit is het soort gebrek aan transparantie dat enkel dient om "oneerlijke" praktijken te verbergen. Waarom niet gewoon een tabel in functie van grootte van het wagenpark, loyauteit, en eventueel nog de onderhandelingsmarge? Omdat je dan niet weet waar je dat "relatiegeschenk" voor de zaakvoerder moet onderbrengen?
Old-school zaken ja, het soort zaken dat op restaurant geregeld wordt. De lelijke kant van een liberale maatschappij.
Het gevolg hiervan is dat de assertieve koper garagisten tegen mekaar gaat uitspelen, zoals iedereen het ondertussen doet voor een hypothecaire lening. Is dan niet iedereen gebaat bij een transparante prijszetting? Nee, misschien niet, want dan kan de naieve klant niet meer bedrogen worden.
einde rant
Je haalt twee dingen door elkaar fleetmarkt en particuliere markt. Fleet denk ik dat vrij transparant is, maar ik zie niet in hoe nuttig het kan zijn deze tarieven niet doelgericht naar fleetklanten te verspreiden. Wat heeft een particulier eraan te weten dat je in fleet 20% kan krijgen?
Particuliere markt kan je niet transparant maken want dat gaat over veel meer dan alleen maar het percentage op de overeenkomst ... Overnames, betalingsmodaliteiten, .... Ik zou zeggen, gelukkig maar dat de prijzen kunnen aangepast worden aan de noden van de klanten, dat heeft niks met dingen onder tafel regelen te maken in mijn ogen ....
ik betwijfel of die in werkelijkheid zo disjunct zijn. Ik heb bij de ene garage enkel "fleetkorting" gekregen, zonder extra's, bij een andere fleetkorting+bijkomende acties, en bij nog een andere enkel de bijkomende acties, maar die waren beter dan de fleetkorting. In de praktijk kon de particuliere koper dus beter doen dan de fleetklant, en de fleetklant was ook niet overal even goed af...Dit allemaal voor dezelfde wagen.
ik betwijfel of die in werkelijkheid zo disjunct zijn. Ik heb bij de ene garage enkel "fleetkorting" gekregen, zonder extra's, bij een andere fleetkorting+bijkomende acties, en bij nog een andere enkel de bijkomende acties, maar die waren beter dan de fleetkorting. In de praktijk kon de particuliere koper dus beter doen dan de fleetklant, en de fleetklant was ook niet overal even goed af...Dit allemaal voor dezelfde wagen.
Tgoh ja, hangt ook van het begrip fleetklant af, ik heb begrepen dat bij Skoda het al volstaat om een BTW-nummer te hebben. Bij andere merken moet je al een aantal wagens hebben om van de fleet voorwaarden te genieten. Als je een fleet hebt van 1 of 2 wagens, dan is er weinig verschil met een particulier natuurlijk ...
Op mijn offerte in ieder geval wel.
Waarom zou dit niet mogen gezegd worden, als er echt interesse is zal de geïnteresseerde zelf wel een offerte laten maken. Maar zo heeft hij toch al een indicatie.
Bij de meeste merken waar ik al een offerte laten maken heb was een btw nr inderdaad genoeg voor fleet korting.
Op mijn offerte in ieder geval wel.
Waarom zou dit niet mogen gezegd worden, als er echt interesse is zal de geïnteresseerde zelf wel een offerte laten maken. Maar zo heeft hij toch al een indicatie.
Bij de meeste merken waar ik al een offerte laten maken heb was een btw nr inderdaad genoeg voor fleet korting.
Ok, ik heb 19% bij BMW. Loop al maar naar de BMW dealer!
Comment