Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Octavia RS (2013)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door demaarten Bekijk Berichten
    Je moet beide maar eens testrijden. Je zal snel weten wat de leukste is...
    Ja dat ga ik inderdaad eens doen als het moment er rijp voor is.
    Last edited by Speedhunter; 27/01/2014, 16:03.
    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door demaarten Bekijk Berichten
      Ik had dit al verteld, je kan bij de manuele doortrekken in 2de voorbij de 100km/u.
      Bij de DSG moet je naar 3de schakelen om naar 100km/u te geraken. Dus daarom....

      Maar iedereen beweerde dat de DSG sneller zou zijn naar de 100....
      Dat was bij de Gti en de R toch zo.
      den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • In het echt is de dsg sneller geloof me. Voor de gti en r is de dsg op papier ook sneller.

        Comment


        • heb een dsg test gereden en dat ding is echt formidabel. schakelt zo snel en soepel... ik denk dat alleen geoefende piloten sneller zijn met een handbak. flippers vond ik overigens op de ideale positie staan.
          2015 BMW F11 520dA
          1976 Triumph Spitfire 1500

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
            In het echt is de dsg sneller geloof me. Voor de gti en r is de dsg op papier ook sneller.
            Ik heb een DSG in mijn Scirocco. Mijn ervaring: Bij optrekken vanuit stilstand blijft hij even wat hangen van zijn 1 naar 2. Dit kan je dus mss beter manueel. Maar eenmaal daardoor maakt de DSG dit ruimschoots goed door snel en soepel te verleggen in alle andere gangen zonder onderbreking.
            2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
            2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
            2014 Opel Astra OPC
            2015 Audi TT TDI S-Line

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
              In het echt is de dsg sneller geloof me. Voor de gti en r is de dsg op papier ook sneller.
              Is dat niet omdat bij de Golf het een 7 versnellingsbak is en bij de Skoda de ''oude'' 6 versnellingsbak DSG?
              2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

              Comment


              • Golf v gti was ook zesbak en dsg6 hoor vind het vreemd

                Comment


                • een dsg zijn voordeel net is de contenue vermogensaanvoer, maakt niet zoveel uit dat ie naar zijn 3 gaat

                  Comment


                  • Ik zal eens een dragrace moeten doen met mijn garagist zijn tsi dsg octavia. Dan is dit gewoon van de baan .

                    Comment


                    • Net zoals mijn edc bak sleurt die bak aan de motor en haalt echt het onderste uit de kan. Ik heb meerdere malen gedragd met de gti v dsg stock en versloeg er echt wagens zoals de megane rs mee. Ik spreek niet over bochten en hoge snelheden en hernemingen. Gewoon aan de lichten trekken tot pakweg 110 a 120.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk Berichten
                        Ik heb een DSG in mijn Scirocco. Mijn ervaring: Bij optrekken vanuit stilstand blijft hij even wat hangen van zijn 1 naar 2. Dit kan je dus mss beter manueel. Maar eenmaal daardoor maakt de DSG dit ruimschoots goed door snel en soepel te verleggen in alle andere gangen zonder onderbreking.
                        Een DSG7 met droge koppeling heeft een heel korte 1e, die alleen dient om de auto aan het rollen te krijgen. Dan schakelt hij direct door naar 2e, en daar voel je altijd wel wat koppelingsslip om het schakelen zo zacht mogelijk te laten verlopen.

                        Een DSG6 en ook de DSG7 in de Golfi GTI heeft daar geen last van met z'n natte koppeling. Die kan je in 1e tot in het rood trekken, en schakelt dan boterzacht zonder slip naar 2e. Geen enkele hapering te merken

                        Comment


                        • Iemand de launch control op de DSG al kunnen testen?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Fredplanchet Bekijk Berichten
                            Iemand de launch control op de DSG al kunnen testen?
                            Ja....
                            den borre


                            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                            Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                            Comment


                            • Ik heb hem 1 maal getest en moet zeggen dat ik het niet veel soeps vond wanneer ik plankgas gaf. De wielen spinden zo hard door dat hij niet deftig van zijn plek kwam & hij schoot zelf uit zijn 1ste vitesse. Voor zover de testauto die ik reed. Op mijn golf V gti dsg uit het verleden werkte het veel beter. Nuja ik heb er niet grondig mee kunnen testen, wanneer je hem doseert zal het wel beter gaan maar ik had toch beter verwacht.
                              Het is niet zoals de nissan gtr waar je kan planken op launch control en hij wegschiet.
                              2000 VW Golf IV 1.9 tdi (sold)
                              2008 VW Golf V 2.0 tfsi dsg (sold)

                              2008 Opel Astra Break 1700 cdti (gone)

                              2004 VW Touareg 5.0 v10 tdi

                              2014 Skoda Octavia 2.0 tsi dsg Combi

                              Comment


                              • Octavia RS vs. Focus ST: [www.autoexpress.co.uk]



                                1st place - Focus ST
                                The Ford’s storming performance and entertaining handling have survived the transformation from hatchback to estate. Few family cars are as much fun to drive. The brash looks won’t be to all tastes and it’s not as roomy as the Skoda, but in this test, driving thrills count for more.

                                2nd place - Skoda Octavia vRS
                                A vast boot, roomy interior and relatively low running costs combine to make the Skoda a fine choice. It’s also fast
                                and composed on the road, while its stealthy looks are unlikely to attract unwanted attention. Yet it’s a bit dull to drive and the manual costs £695 more than the entry-level ST.
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Interessante vergelijking !
                                  2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                  2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                  2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                                  Comment


                                  • Eigenlijk geen verrassing hé. Dit wist ik zo ook wel. Maar voor mij persoonlijk zijn de looks binnenin en buiten veel beter bij de skoda. En de extra ruimte is noodzakelijk bij ons. Dus de keuze was rap gemaakt. Heb daarom de ST gewoon niet getest.

                                    Comment


                                    • +1....
                                      2015 BMW F11 520dA
                                      1976 Triumph Spitfire 1500

                                      Comment


                                      • Zie ook hier: http://www.autofans.be/rijtesten/sta...cus-st-clipper

                                        Zelfde uitkomst, maar toch zou ook ik enkel de Octavia kiezen omwille van interieur (meer ingetogen, eleganter), exterieur (veel soberder) en verbruik (een beetje minder).

                                        Comment


                                        • En bij de testen die ik gezien heb op tv werd er altijd geklaagd dat de st alleen rechtuit wilt.
                                          Iedere bocht onderstuur als je op het gas gaat.
                                          Wie of wat moet je nog geloven.
                                          den borre


                                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                          Int3x0r
                                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                          Comment

                                          Working...
                                          X