Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Octavia RS (2013)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk Berichten
    Ja, via officiële Skoda garage, testrit wel in het testcentrum in Kortenberg (dacht ik). Ik vind het ook vreemd en vooral jammer. Nu gaat mijn schoonvader rijden en hij is nogal een tegenstander van de benzine
    Ik ben ook geen 35 en ik heb ook met de RS mogen rijden in Kortenberg. Wat voor zever is dat nu allemaal? Sinds wanneer hangt daar een leeftijd op? Misschien ok als je 20 bent, maar 35????

Comment

• ik ben 34, en heb er gisteren alleen mee mogen rijden (in Kortenberg). Het was een TSI zonder soundaktor, en dat gaf een nogal teleurstellend geluid. Verder wel een soepel en krachtig blok.

Ik was ook teleurgesteld door de beperkte zijdelingse steun van de stoelen (toch voor mijn ranke bovenlichaam :-)). Maar misschien is dat wel instelbaar? Iemand van de eigenaars die kan bevestigen of je de zijkanten naar binnen kan verstellen?

Comment

• Niet dat ik een eigenaar ben (helaas), maar de zijkanten van de zetel kan je dus niet verstellen.

Comment

• Persoonlijk vond ik het geluid van de TSI wel mooi, maar dat is wellicht omdat ik eerst met een TDI gereden heb en die klinkt eigenlijk echt slecht in hoge toeren (ook zonder sound actuator).

Geen klachten over de stoelen hier.

Comment

• Ik vond deze perfect omsluiten en ik ben nu niet bepaald een dikzak

overigens: voor alle geïnteresseerden/kandidaat-kopers: doe uzelf een plezier en koop een stockwagen uit Duitsland. Levertijden zijn momenteel 6 maand en er zijn al veel vertragingen gemeld omdat de productie niet kan voldoen aan de vraag.
            2015 BMW F11 520dA
            1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• 2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Comment

Comment

• welke velgen zijn dat op die gele RS?

vind het ook persoonlijk niet zo mooi, het sprint yellow.
                    2015 BMW F11 520dA
                    1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                      welke velgen zijn dat op die gele RS?

vind het ook persoonlijk niet zo mooi, het sprint yellow.
                      Geen idee welke velgen het zijn, lijken me velgen die beschikbaar zijn voor de gewone Octavia.

Edit: heb net even gekeken in de configurator maar vind de velgen niet terug, zowel niet op de gewone Octavia als op de RS.

Mss zijn het accessoire velgen.
                      Last edited by Speedhunter; 17/03/2014, 23:16.
                      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                        Dat die WRX ging winnen van de RS had ik wel verwacht, maar veel moet de Škoda toch niet onder doen en knap dat hij bij de laatste herneming de Subaru achter zich laat. Wat zijn de specs van zo'n WRX eigenlijk?

Comment

• Wow klein verschil maar de wrx heeft wel 500cc meer en 70-80 pk meer

Comment

• ik denk dat het zilvere Turini's zijn, die zitten bij de accessoires. Ik dacht die in het mat zwart als winterwielen te nemen, maar misschien moet ik de Pictoris velgen die ik besteld heb als winterwielen gebruiken, en die zilvere Turini's bijbestellen voor de zomer... de moeilijke keuzes des levens

Comment

• Voor een winterkit op een RS zou ik persoonlijk voor 17" gaan. Maar gezien ik geen RS heb, moet ik die moeilijke keuze niet maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mint Sauce Bekijk Berichten
                                ik denk dat het zilvere Turini's zijn, die zitten bij de accessoires. Ik dacht die in het mat zwart als winterwielen te nemen, maar misschien moet ik de Pictoris velgen die ik besteld heb als winterwielen gebruiken, en die zilvere Turini's bijbestellen voor de zomer... de moeilijke keuzes des levens
                                Heb 1tje gevonden op een blauwe waar ze zwart zijn:

Comment

• Meer info over dit voertuig:

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Vandaag toevallig m'n eerste RS in het wild gezien, een blauwe met black pack, echt nog mooier in het echt dan op foto. Was in Brugge nummerplaaat 1-GG.

Comment

• Vind dat persoonlijk wel mooie velgen (in het zilver).

Heb twee weken geleden uiteindelijk ook een RS TDI besteld. Na veel overpeinzingen toch maar voor de rede gegaan en voor diesel gekozen, alhoewel ik de benzine leuker vond rijden (en vooral klinken). We doen immers 25.000 km per jaar en in de toekomst mogelijk (nog) meer. Uiteindelijk zit het verschil m.i. in het geluid (gemis) en vanaf 120km/u (niet echt een gemis, want eerder theoretisch)

Het is een zwarte combi geworden met gemini zilver velgen en chroomlijsten. Ben voor de klassieke look gegaan, zeg maar Belangrijkste opties zijn het canton geluidssysteem en het panoramisch dak. Een twijfelgeval is het Amundsen navigatiesysteem.

Nu het lange wachten (levering tussen midden juni en midden juli staat er op de bestelbon). Intussen eens zoeken naar 17" winterwielen. Die Teron velgen vind ik persoonlijk niet lelijk.

Comment

• Proficiat Reno, gaat een sobere knappe wagen zijn in het zwart. Zitten daar verdonkerde ruiten bij?

Comment

• Ja, (licht) verdonkerde ruiten zijn standaard.

Zou er ongeveer zo moeten uitzien: http://www.autoscout24.ch/de/d/skoda...&yearfrom=2013

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk Berichten
                                          Ja, (licht) verdonkerde ruiten zijn standaard.

Zou er ongeveer zo moeten uitzien: http://www.autoscout24.ch/de/d/skoda...&yearfrom=2013
                                          Knap !

Comment

Working...
                                          X