Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Heb vandaag eens een mooie vergelijking gemaakt: Heb daarnet een configuratie gemaakt op de skoda en audi configurator.
Voor de audi A4 2.0 TFSI 225 pk S line met exact dezelfde opties als de skoda RS (wel maar 220pk ).
49500 euro voor de Audi A4
34500 euro voor de skoda RS.
Dat vind ik toch wel een ongelooflijk verschil. Ik vermoed dat er een betere afwerking is, en de restwaarde is ook meer, maar 15000 euro verschil??
De Skoda is uiteindelijk ook een ruimere wagen dan die A4
(maar misschien moet ik dit hier snel afhalen, voor ze bij Skoda hun prijzen gaan beginnen aanpassen)
Heb vandaag eens een mooie vergelijking gemaakt: Heb daarnet een configuratie gemaakt op de skoda en audi configurator.
Voor de audi A4 2.0 TFSI 225 pk S line met exact dezelfde opties als de skoda RS (wel maar 220pk ).
49500 euro voor de Audi A4
34500 euro voor de skoda RS.
Dat vind ik toch wel een ongelooflijk verschil. Ik vermoed dat er een betere afwerking is, en de restwaarde is ook meer, maar 15000 euro verschil??
De Skoda is uiteindelijk ook een ruimere wagen dan die A4
(maar misschien moet ik dit hier snel afhalen, voor ze bij Skoda hun prijzen gaan beginnen aanpassen)
Wel kijk, ik zou wel weten wat te kiezen, ik zou voor de Skoda gaan. De Skoda is een RS, dat is een veel specialer model als een S-Line. En om dan nog maar te zwijgen van het enorme prijsverschil. Wss is de Audi wel wat beter afgewerkt vanbinnen.
2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
net een RS gezien op de snelweg. was het niet vanwege de idiote chauffeur die zonder kijken van rijvak wisselde had ik de wagen nog nooit opgemerkt en ik let nogtans altijd op de wagens rond me om eens iets leuks of speciaals te zien dus da zegt genoeg
Heb vandaag eens een mooie vergelijking gemaakt: Heb daarnet een configuratie gemaakt op de skoda en audi configurator.
Voor de audi A4 2.0 TFSI 225 pk S line met exact dezelfde opties als de skoda RS (wel maar 220pk ).
49500 euro voor de Audi A4
34500 euro voor de skoda RS.
Dat vind ik toch wel een ongelooflijk verschil. Ik vermoed dat er een betere afwerking is, en de restwaarde is ook meer, maar 15000 euro verschil??
De Skoda is uiteindelijk ook een ruimere wagen dan die A4
(maar misschien moet ik dit hier snel afhalen, voor ze bij Skoda hun prijzen gaan beginnen aanpassen)
die a4 heeft misschien wel quattro?
ik weet niet of de skoda 4wd heeft, maar indien zo waarschijnlijk haldex en de audi permanente 4wd?
op de a4 krijgt ge nu ook wel serieuze kortingen omdat hij al wat ouder is
die a4 heeft misschien wel quattro?
ik weet niet of de skoda 4wd heeft, maar indien zo waarschijnlijk haldex en de audi permanente 4wd?
op de a4 krijgt ge nu ook wel serieuze kortingen omdat hij al wat ouder is
het was zeker geen quattro. Ik heb zo goed mogelijk appels met appels vergeleken. Ik kan je ook zeggen dat ze nog steeds geen deftige korting doen bij een a4
wel 4000 euro voordeel op opties bij een zomeractie die momenteel loopt, maar maar 7 percent korting op de wagen zelf. Bij skoda kreeg ik zelfs meer, en die wagen is nog maar net binnen in de garage.
net een RS gezien op de snelweg. was het niet vanwege de idiote chauffeur die zonder kijken van rijvak wisselde had ik de wagen nog nooit opgemerkt en ik let nogtans altijd op de wagens rond me om eens iets leuks of speciaals te zien dus da zegt genoeg
straf dat je de nieuwe RS al in België hebt zien rijden. Denk niet dat hij al in 1 garage beschikbaar is.
komt hij ook officieel in die versie die ooit was getoond met 2 kleuren (grijs rood geloof ik) en wielen in andere kleur aan beide kanten.
het was speciaal, en iets wat ik normaal niet waardeer, mag zag er heel vet uit op die versie.
vandaag een mailtje binnen gekregen van de dealer, dat ze deze week meer info krijgen ivm de RS. Dat bekend dus ook de officiële Belgische prijzen. Ben toch benieuwd naar een offerte...
vandaag een mailtje binnen gekregen van de dealer, dat ze deze week meer info krijgen ivm de RS. Dat bekend dus ook de officiële Belgische prijzen. Ben toch benieuwd naar een offerte...
Dat is de hamvraag ik dacht de TSI, maar las vandaag in de autogids dat een GTD per 500km 30€ goedkoper is dan een GTI. Dat doet een mens al eens nadenken...
Dat is de hamvraag ik dacht de TSI, maar las vandaag in de autogids dat een GTD per 500km 30€ goedkoper is dan een GTI. Dat doet een mens al eens nadenken...
de eerste officiele Prijs van de Octavia RS is er: voor de 2.0 TSI 220pk met DSG betaal je 31500 euro. Dat is zelfs minder dan in Duitsland. Ik heb wel geen idee of dit hetzelfde uitgerust is als in Duitsland.
Ik merk alvast dat je voor verwarmde zetels vooraan ook moet bijbetalen (190 euro). In Duitsland zijn die standaard.
Ik zal straks meer weten over de 2.0 TSI zonder DSG. Ik vermoed dat hij net onder de 30000€ zal zitten. (normaal wordt er 1800€ gerekend voor de DSG).
Ik merk ook dat het traveler assistant pakket gratis is voor de moment (waarshijnlijk een lanceeraanbod). Dat is de grote Columbus navigate, met Lane assist, en grootlichtassist en Maxi dot kleurenscherm en verkeersbordherkenning.
Ja en nee, wij doen 20.000 km (vooral korte afstanden) per jaar en dus 1200 euro per jaar. Punt is dat ik nog nooit met een echt sterke benzine motor heb gereden, kans bestaat dat het mij na een testrit niet meer kan schelen. Of mijn vrouw daarmee overtuigt zal zijn... We hebben nu veel problemen met de partikelfilter, hopelijk kan dat haar over de streep trekken om toch maar eens voor benzine te gaan. We'll see maar goed, de TDI zal ook wel geen straf zijn om mee te rijden. Alternatief is er nog de 1.4 en 1.8 TSI die zeker zullen volstaan in het dagelijks verkeer, maar die er zo saai uitzien.
Comment