Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Octavia RS (2013)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door demaarten Bekijk Berichten
    Heb vandaag eens een mooie vergelijking gemaakt: Heb daarnet een configuratie gemaakt op de skoda en audi configurator.
    Voor de audi A4 2.0 TFSI 225 pk S line met exact dezelfde opties als de skoda RS (wel maar 220pk ).
    49500 euro voor de Audi A4
    34500 euro voor de skoda RS.

Dat vind ik toch wel een ongelooflijk verschil. Ik vermoed dat er een betere afwerking is, en de restwaarde is ook meer, maar 15000 euro verschil??
    De Skoda is uiteindelijk ook een ruimere wagen dan die A4

(maar misschien moet ik dit hier snel afhalen, voor ze bij Skoda hun prijzen gaan beginnen aanpassen)
    Prijsverschil is inderdaad serieus de moeite, ontegensprekelijk betaal je voor de naam “Audi” , daarnaast zal er ook wel een heel groot verschil in afwerkingskwaliteit zijn daar ben ik vrij zeker van omdat ik beide merken behoorlijk goed kan vergelijken ( ik rij al jaren Audi en m’n ouders al jaren Skoda , momenteel een superb combi ). Vorige week had ik m’n nieuwe Audi een polijstbeurt en nanolex behandeling gegeven , de dag erop heb ik om m’n ouders een plezier te doen hun 3 jaar oude Superb ook nog eens heropgefrist… Vaststelling : de dak en motorkap buigen bij de skoda bij de minste druk zeer makkelijk in, bij m’n Aud’s heb ik dit nog nooit kunnen vaststellen… Onderaan de randen van de wagen begint de lak van de skoda ook hier en daar los te laten, chasis eronder is wel verzinkt dus roesten zal dat niet direct maar de hechtingskwaliteit van de lak laat toch wel de wensen over daar…
    Er is dus in mijn ogen wel degelijk een serieus verschil maar je betaalt ook voor gebakken lucht da’s een feit…, iedereen moet voor zichzelf uitmaken of ie dit verschil wil betalen.

Comment

• Veel auto voor je geld man! Fan!

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

Comment

• Ik merk ook dat de zetels niet verkrijgbaar zijn als elektrische zetel. Dat is wel spijtig!

Comment

• Waar haal je die informatie? Staat er een prijslijst online?

Comment

• Dat er geen elektrische zetels zijn, haal ik eigenlijk van de duitse site. Er is daar ook geen enkele optie om die te selecteren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
              Zie het dan als afkorting voor RedelijkSnel hé!
              haha, daar staat die 'RS' dus voor bij Skoda...

Comment

• Heb daarnet een persoonlijke offerte gekregen met korting. Ik ben overtuigd, nu wil ik hem zelf gewoon nog eens testrijden!

Comment

• Wel opvallend dat de benzine goedkoper is in aankoopprijs terwijl die veel meer vermogen heeft.
                  2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                  2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                  2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• @demaarten, en wat is het bedrag?
                    www.skodaforum.eu

Comment

• Ik kan genieten van een fleet korting aangezien ik hem als firmawagen aankoop. Ik zou zeggen. PM me en ik laat het je weten.
                      Wat ik dus al vroeger opgemerkt heb is dat het pack "traveller assistant" voor de moment gratis wordt aangeboden:

- Navigatiesysteem COLUMBUS (Europa) - Lane Assistant
                      - Intelligent Light Assistant
                      - Verkeersbordenherkenning
                      - DAB-Tuner - Digitale radio-ontvangst
                      - Comfort telefonie (Bluetooth) met spraakbediening en draadloze verbinding met de buitenantenne
                      - 3-spakig multifunctioneel lederen RS stuur (Radio & Tel) - Maxi-DOT kleurenscherm

Dat is een korting van 2500€ incl btw
                      Last edited by ; 23/08/2013, 17:34.

Comment

• Bedoeld als pm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door demaarten Bekijk Berichten
                          Ik kan genieten van een fleet korting aangezien ik hem als firmawagen aankoop. Ik zou zeggen. PM me en ik laat het je weten.
                          Wat ik dus al vroeger opgemerkt heb is dat het pack "traveller assistant" voor de moment gratis wordt aangeboden:

- Navigatiesysteem COLUMBUS (Europa) - Lane Assistant
                          - Intelligent Light Assistant
                          - Verkeersbordenherkenning
                          - DAB-Tuner - Digitale radio-ontvangst
                          - Comfort telefonie (Bluetooth) met spraakbediening en draadloze verbinding met de buitenantenne
                          - 3-spakig multifunctioneel lederen RS stuur (Radio & Tel) - Maxi-DOT kleurenscherm

Dat is een korting van 2500€ incl btw
                          Blijkbaar zit er een fout in het systeem, waardoor dit pakket dus gratis aangeboden wordt, maar dat klopt dus niet.
                          Dus let vooral niet op dit, want morgen zou dit opgelost moeten zijn. 2500 euro duurder dus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                            Wel opvallend dat de benzine goedkoper is in aankoopprijs terwijl die veel meer vermogen heeft.
                            Da's omdat iedereen nen diesel wilt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                              Prijsverschil is inderdaad serieus de moeite, ontegensprekelijk betaal je voor de naam “Audi” , daarnaast zal er ook wel een heel groot verschil in afwerkingskwaliteit zijn daar ben ik vrij zeker van omdat ik beide merken behoorlijk goed kan vergelijken ( ik rij al jaren Audi en m’n ouders al jaren Skoda , momenteel een superb combi ). Vorige week had ik m’n nieuwe Audi een polijstbeurt en nanolex behandeling gegeven , de dag erop heb ik om m’n ouders een plezier te doen hun 3 jaar oude Superb ook nog eens heropgefrist… Vaststelling : de dak en motorkap buigen bij de skoda bij de minste druk zeer makkelijk in, bij m’n Aud’s heb ik dit nog nooit kunnen vaststellen… Onderaan de randen van de wagen begint de lak van de skoda ook hier en daar los te laten, chasis eronder is wel verzinkt dus roesten zal dat niet direct maar de hechtingskwaliteit van de lak laat toch wel de wensen over daar…
                              Er is dus in mijn ogen wel degelijk een serieus verschil maar je betaalt ook voor gebakken lucht da’s een feit…, iedereen moet voor zichzelf uitmaken of ie dit verschil wil betalen.
                              nog een element, en niet van de minste : bekijk wat je voor je Skoda (zelfs RS) na 5 jaar bekomt, en vergelijk met een Audi... een flink deel van de 15000 euros kan hiermee verantwoord worden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                nog een element, en niet van de minste : bekijk wat je voor je Skoda (zelfs RS) na 5 jaar bekomt, en vergelijk met een Audi... een flink deel van de 15000 euros kan hiermee verantwoord worden
                                Oh , dat zou ik niet direct als een voordeel noemen... ik rij pas met m'n vijfde Audi op rij, ik heb er dus al 4 tweedehands moeten verkopen/overlaten... na deze ervaringen stel ik vast dat "premium" al lang niet meer automatisch goede tweedehandsprijzen garanderen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk Berichten
                                  Ja en nee, wij doen 20.000 km (vooral korte afstanden) per jaar en dus 1200 euro per jaar. Punt is dat ik nog nooit met een echt sterke benzine motor heb gereden, kans bestaat dat het mij na een testrit niet meer kan schelen. Of mijn vrouw daarmee overtuigt zal zijn... We hebben nu veel problemen met de partikelfilter, hopelijk kan dat haar over de streep trekken om toch maar eens voor benzine te gaan. We'll see maar goed, de TDI zal ook wel geen straf zijn om mee te rijden. Alternatief is er nog de 1.4 en 1.8 TSI die zeker zullen volstaan in het dagelijks verkeer, maar die er zo saai uitzien.

Moeilijke keuzes
                                  Helemaal geen moeilijke keuze. Je zegt het zelf, amper 20.000km en vooral korte afstanden. Dan moet je op je hoofd gevallen zijn om voor de diesel te gaan. Een wagen kopen van + € 30k maar dan neuten over € 30 per 500km, daar kan ik echt niet bij. Je krijgt er dan nog eens een veel leukere motor voor in de plaats met aanzienlijk meer vermogen. Plus dat die € 1.200 verschil per jaar niet helemaal klopt, je onderhoud met de TDI zal ook duurder zijn, en slijtage met vooral korte afstanden zal ook hoger liggen. Lijkt me dus echt geen moeilijke keuze, benzine is voor u de enige juiste keuze.

Comment

• een diesel is goedkoper bij die km's

een diesel is volgens mij goedkoper vanaf 0 km, tenzij ge veel korte afstanden doet waardoor ge hem kapot maakt

Comment

• benzine is wel toffer, gezien dat de reden is dat je een rs koopt is het misschien zijn geld wel waard

Comment

• Het is ook leuk vind ik dat er zo'n RS versie in diesel bestaat, daar kunnen andere merken nog iets van leren. Ik denk dat ze zo veel klanten mislopen en heiligschennis vind ik dit helemaal niet.
                                        2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                        2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                        2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Schoonzus uit Duitsland reed de RS. Een echte sleeper. Het enige nadeel vond ik dat hij enigszins moeite had het vermogen in de eerste versnelling op de baan te krijgen. Misschien dat het nu al beter is.

Mijn vrouw heeft de 2012 octavia 2.0tdi met DSG en ik vind dat echt een leuke en goeie wagen. Rij er zelf graag mee rond.

Comment

Working...
                                          X