Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Octavia RS (2013)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik vind dat er in België gewoon veel te snel voor diesel wordt gekozen. Een paar jaar geleden in de garage zei de verkoper gewoon. "Oei mijnheer, een benzine, dat verkopen wij bijna niet meer". Ik rij 12000km op jaarbasis, en hij wou me een diesel aansmeren.
    Ik kon ook geen benzine testrijden, dus enkel diesel testgereden. Ik ben blij dat dat sinds kort weer aan het veranderen is. Ik heb toen wel mijn benzine gekocht, en ben daar nog steeds blij mee. Nu zal het overduidelijk ook een benzine worden. Het geluid van een diesel alleen al, daar kan ik niet mee leven.
    Al dat fijn stof in de lucht, komt zeker doordat er veel te veel mensen met een diesel rijden, en heel veel mensen doen korte afstanden met hun diesel...
    Last edited by ; 24/08/2013, 23:10.

    Comment


    • je hebt overschot van gelijk , de mensen keken enkel naar het verschil aan de pomp
      en dan was er nog die co2 premie op een diesel , gelukkig is dat nu weggevallen
      1991 Audi S2 coupe
      2001 AUDI RS4 b5 imola

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        nog een element, en niet van de minste : bekijk wat je voor je Skoda (zelfs RS) na 5 jaar bekomt, en vergelijk met een Audi... een flink deel van de 15000 euros kan hiermee verantwoord worden
        Het is dan ook maar logisch dat je voor een auto die MEER kost ook MEER terug krijgt. Maar het procentuele waardeverlies ligt bij alle gangbare merken gelijk. Believe it or not !

        Comment


        • nee, maar je kunt een Audi nog kwijt... een Skoda veel moeilijker

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
            Het is dan ook maar logisch dat je voor een auto die MEER kost ook MEER terug krijgt. Maar het procentuele waardeverlies ligt bij alle gangbare merken gelijk. Believe it or not !
            echt niet, vergelijk maar eens een 3 serie met een laguna

            Comment


            • benzine is enkel toffer wegens geruislozer
              voor de rest is een diesel meer bruikbaar in het huidig verkeer
              het hoger vermogen van een benzine ligt hoog in de toeren, iets dat je in het normaal verkeer niet meer kan aanwenden

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                benzine is enkel toffer wegens geruislozer
                voor de rest is een diesel meer bruikbaar in het huidig verkeer
                het hoger vermogen van een benzine ligt hoog in de toeren, iets dat je in het normaal verkeer niet meer kan aanwenden
                Diesel meer bruikbaar?
                In welk jaar leef jij nog? de huidige TSI en TFSI motoren, die toch al zeker 10 jaar meedraaien, hebben een koppel vergelijkbaar met de diesels, en die zijn ook al beschikbaar vanaf lage toeren. Bekijk maar eens de koppelcurves.
                Vermogen is niet alles hoor. Je hebt onderaan de toeren het koppel, en bij de hogere toeren het vermogen. Best of both zou ik zo zeggen...

                Ik denk dat in ons huidig verkeer en autogebruik een benzine veel meer aangemoedigd zou moeten worden...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                  benzine is enkel toffer wegens geruislozer
                  voor de rest is een diesel meer bruikbaar in het huidig verkeer
                  het hoger vermogen van een benzine ligt hoog in de toeren, iets dat je in het normaal verkeer niet meer kan aanwenden
                  beetje onzin he, met 500 pk is dat misschien zo, maar 200 is echt nog makkelijk bruikbaar als ge niet enkel in de spits rijdt

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    benzine is enkel toffer wegens geruislozer
                    voor de rest is een diesel meer bruikbaar in het huidig verkeer
                    het hoger vermogen van een benzine ligt hoog in de toeren, iets dat je in het normaal verkeer niet meer kan aanwenden
                    Nou ik rij hier met een TSI 1.4 in een superb nu niet de kleinste wagen maar dat gaat vooruit hoor in de lage toeren en voor men het besef zit men over de snelheidslimiet.
                    Onlangs nog eens getest voor mij een zwaardere diesel nou hij heeft mij niet afgeschud hoor
                    Nu zo een mooi RS is zeker bruikbaar op de gewone weg, maar ik begrijp ook als men er echt voluit van de motor wil genieten dat men dit steeds minder en minder op de gewone weg kan doen. Maar voor een kort sprintje moet hij gewoon zalig zijn
                    www.skodaforum.eu

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                      echt niet, vergelijk maar eens een 3 serie met een laguna
                      Die laguna kost nieuw dan ook maar 1/3 van de prijs van de 3 reeks.
                      Er is dan ook nog een verschil tussen een vraagprijs en de prijs die je zal krijgen.

                      Bij bepaalde modellen (zoals een 3 reeks) is er een overvloed aan 2 de hands en zal je een liefhebber moeten vinden wil je de vraagprijs krijgen.
                      den borre


                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                      Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                        Die laguna kost nieuw dan ook maar 1/3 van de prijs van de 3 reeks.
                        dit is complete onzin

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                          dit is complete onzin
                          Bij wijze van spreken waar.
                          allee op een andere manier.
                          Een laguna kost veel minder dan een 3 reeks.
                          den borre


                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                          Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                          Comment


                          • Een Duitse premium heeft een hogere restwaarde, maar je verliest er wel een pak geld op.

                            Eens een financiering laten simuleren bij BMW met restwaarde.

                            BMW F30 320d met sportline en wat leder etc. Kostprijs 48.000 (btw incl). Na 4 jaar en max 80.000km wou BMW nog 17.000 voor die wagen geven. Ongeveer 60% kwijt.

                            Lekker.

                            Kijk eens naar restwaarden van BMW 335i's van een jaar of 2 oud...

                            Comment


                            • Voor veel mensen is de badge nog heel belangrijk. En de meeste Audi rijders zijn bedrijfswagens volgens mij. Zeker toch al die A4's die je ziet rondrijden. Voor mij was de keuze heel rap gemaakt hoor. Die motor en die opties waren bij Audi voor mij gewoon geen optie geweest. Dan had ik moeten toegeven op opties en motor, en dan had ik een heel kale wagen...
                              Met die Skoda blijf je eigenlijk ook wel meer een underdog (zeker de RS). Je ziet gewoon te veel S-line versies rondrijden (en dan meestal 2.0TDI's )

                              Volgende week vermoedelijk mijn bestelling plaatsen. Eerst nog wat onderhandelen... Een testrit eerst zou ook wel leuk zijn natuurlijk...
                              Last edited by ; 25/08/2013, 21:42.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                nee, maar je kunt een Audi nog kwijt... een Skoda veel moeilijker
                                Mijnheer rijdt waarschijnlijk met een Audi ?

                                Comment


                                • Hier nog een degelijke review van Duitsers die prachtig Engels spreken.
                                  We had the chance to testdrive the all new 2014 Skoda Octavia III VRS with the 2.0 184hp TDI diesel engine as well as the 220hp TSI petrol engine. In our li...

                                  Wel iets heel raar dat ze zeggen: De diesel combi versie is veel comfortabeler afgeveerd dan de benzine sedan versie. Ik zou denken dat ze hetzelfde onderstel zouden krijgen, die diesel en benzine, maar blijkbaar niet?

                                  Comment


                                  • Het meest nuttig instrument in een wagen zou tegenwoordig een metertje zijn die het instantelijk effectief gebruikt vermogen aantoont
                                    Met het huidig verkeer zou dat voor 95% van de mensen gemiddeld 50/60 pk's zijn, al de rest van de paardjes blijven duchtig op stal en helpen enkel de bestuurders een goede imago van henzelf te kweken
                                    En dan boffen met honderden pk's en Nm's die enkel aan de toonbaank van belang zijn...
                                    Want ook met 300pk's onder de rechtervoet blijf je noodgedwongen achter de Ligier die je niet meer kan inhalen wegens de vele obstakels en verrnauwingen die op onze wegen overal gezaaid worden
                                    Dus doe je doorgaans met een RS niets meers dan met een 1,4 bluemotion.... Tenzj je naar Zolder rijdt, maar dat wordt uiteraard zelden gedaan.
                                    Last edited by guyugy; 26/08/2013, 15:43.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                      Het meest nuttig instrument in een wagen zou tegenwoordig een metertje zijn die het instantelijk effectief gebruikt vermogen aantoont
                                      Met het huidig verkeer zou dat voor 95% van de mensen gemiddeld 50/60 pk's zijn, al de rest van de paardjes blijven duchtig op stal en helpen enkel de bestuurders een goede imago van henzelf te kweken
                                      En dan boffen met honderden pk's en Nm's die enkel aan de toonbaank van belang zijn...
                                      Want ook met 300pk's onder de rechtervoet blijf je noodgedwongen achter de Ligier die je niet meer kan inhalen wegens de vele obstakels en verrnauwingen die op onze wegen overal gezaaid worden
                                      Dus doe je doorgaans met een RS niets meers dan met een 1,4 bluemotion.... Tenzj je naar Zolder rijdt, maar dat wordt uitraard zelden gedaan.
                                      ehm? 90% rijdt met de basisversie tegenwoordig omdat het
                                      a: moet van de leasingmaatschappij
                                      b: brandstof nog amper te betalen is

                                      wat een gezwets dude

                                      Comment


                                      • Hij heeft een punt hoor ..... het Belgische verkeer en verkeersbeleid laat niet echt meer toe om door te rijden zoals vroeger. Vroeger hadden we wagens met relatief minder vermogen, maar we spraken dat ook aan. Nu zit een wat gepeperde gezinssedan aan 220 pk, maar behalve voor een stoplichtsprintje ga je die nooit kunnen aanspreken ...

                                        Zelf heb ik 300+ pk en 600 Nm onder de rechtervoet, maar die zijn dagdagelijks nauwelijks bruikbaar .... dit weekend nog hetzelfde verhaal gehoord van een maat met een Panamera Turbo ... leuk? Zeker ... maar dagelijks bruikbaar vermogen ? No way !

                                        Ik heb de Octavia RS ook in het vizier als mogelijke opvolger, daar niet van, maar ergens zou ik me net zo goed de TGI versie van 110 pk kunnen aanschaffen en 4x per jaar een geprepareerde kar met instructeur kunnen huren om op circuit te gaan knallen ...
                                        Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                                        Comment


                                        • er zijn ook uren dat het geen spits is en wegen die meer dan 1 rijvak tellen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X