Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Octavia RS (2013)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
    Het meest nuttig instrument in een wagen zou tegenwoordig een metertje zijn die het instantelijk effectief gebruikt vermogen aantoont
    Met het huidig verkeer zou dat voor 95% van de mensen gemiddeld 50/60 pk's zijn, al de rest van de paardjes blijven duchtig op stal en helpen enkel de bestuurders een goede imago van henzelf te kweken
    En dan boffen met honderden pk's en Nm's die enkel aan de toonbaank van belang zijn...
    Want ook met 300pk's onder de rechtervoet blijf je noodgedwongen achter de Ligier die je niet meer kan inhalen wegens de vele obstakels en verrnauwingen die op onze wegen overal gezaaid worden
    Dus doe je doorgaans met een RS niets meers dan met een 1,4 bluemotion.... Tenzj je naar Zolder rijdt, maar dat wordt uiteraard zelden gedaan.
    tja als je verbruik 100% correleerde met aantal peekas zouden er meer voor kleinere motoren kiezen, maar in realiteit verbruik je vaak amper minder met een kleinere motor, terwijl ze wel vaak minder goed tegen intensief langdurig gebruik kunnen.

    als je gaat fietsen en 90% is plat en 10% erg sterk omhoog net in het begin dan kan je op die 10% ook uw lichaam naar de knoppen helpen zonder training en conditie
    als je dus met een veel te onderbemeten autootje van 50 pk af en toe beladen heuvelachtige ritten moet doen gaat dat ook minder gezond zijn dan gewoon een motorblok te hebben wat wat ofverschot heeft, zonder van rood licht naar rood licht te sprinten.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
      er zijn ook uren dat het geen spits is en wegen die meer dan 1 rijvak tellen
      Uiteraard ... maar rijd jij nog 160+ op de snelweg tegenwoordig ? Vroeger vond je zelden iemand die daar onder zat ...
      Natuurlijk kan je links en rechts nog wel wat .... zeker in het minder dichtbebouwde limburg ... de grote rand van Brussel biedt al heel wat minder mogelijkheden hoor ... de E429 kan je al eens sjeezen op voorwaarde dat je de Volvo's niet kruist ...

      In kleine boerebaantjes kan je nog wel wat ook, .... maar dan moet je het echt al gaan opzoeken .... de gebruikelijke wegen zijn een no-go want daar zijn veel te veel pest flitsplaatsjes
      - 50-70-30 meter aan 50 waar ze uiteraard staan te flitsen-70-...
      - of een kilometers lange weg midden van de velden aan 50/u met uiteraard enkele handige plaatsjes voor de driepikkel achter te zetten ...
      - ...
      Ook al let je er nog op, nog wordt je geflists gewoon omdat het zo onlogisch is .... en hoe de zaken evolueren in België rijden we binnenkort nog trager

      Begrijp me niet verkeerd he ... ik hou ook van wat poeier onder de voet, maar ik merk wel dat mijn huidig gebruikspatroon van de wagen met mijn verplaatsingen maar heel weinig nog toelaat om het ook eens aan te spreken en als het dan eens kan heb je wel altijd een of andere frustro die voor jou komt hangen ...

      Voor die enkele keren dat je het kan gebruiken, is het wel een serieus kostenplaatsje (verzekering, aanschaf, taksen, verbruik, boetes, ...) tov van een ecokrel ... Met dat verschil kan je effectief al wat gaan knallen op circuit met een huurwagen ...

      Maar ... te kiezen kies ik zelf ook voor de vrijheid om als het dan toch eens kan, toch eens voluit te kunnen gaan elke dag hoor, daar niet van ...

      EDIT. Even eens nagerekend het verschil in TCO+VAA tussen een RS TSI en een Golf Variant TGI en Twindrive (ik heb respectievelijk cataloguswaardes van 38K genomen voor de RS, 32K voor de TGI en 40K voor de Twindrive).

      de RS : 20.500 €
      de TGI: 12.800 €
      de Twin: 15.600 €

      8K op jaarbasis, dus 4000 € netto per jaar verschil tussen de 110pk versie op CNG en de 220pk RS ....

      Dat zet bepaalde zaken wel wat in perspectief natuurlijk .... met die 4K is mijn zomervakantie meer dan betaald en kan ik nog wat gaan tracken enkele weekends.

      Vergelijk ik de TCO+VAA van die TGI tov mijn X5 ... dan word ik misselijk
      Last edited by MaXX99; 26/08/2013, 16:27.
      Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

      Comment


      • denk dat ik twee derde tot de helft van de tijd zo hard rij als ik zelf geschikt vind, de rest word ik idd gehinderd door ander verkeer

        maar ik blijf ook bewust uit de spits

        als ge een auto koop om nr uw werk te rijden moet ge idd geen rs kopen want dat komt ge vooral in de drukke uren buiten en hebt ge gelijk. maar op alle andere uren kunt ge toch nog serieus raggen vind ik

        ben ook nog maar 1 keer geflitst geweest op vier jaar, ik rij wel niet heel veel 10k km per jaar ofzo

        Comment


        • als ge prijs meetelt krijgt ge ook wel een ander verhaal


          het oorspronkelijke punt was dat ge niks kunt met 200 pk, en dat is gewoon bullshit

          zelfs 500 pk kunt ge makkelijk kwijt op de openbare weg

          Comment


          • Veel hangt af van het gebruik van je wagen, ik gebruik hem vooral om van en naar het werk te rijden. Dit is echter nooit tijdens het spitsuur, moest dit wel zo zijn zou ik met 100 pk idd makkelijk toekomen maar waarschijnlijk ging ik dan altijd met de moto (geen file) gaan. Nu ben ik altijd zeer vroeg ofwel rond 22u op de baan en dat is een wereld van verschil. Het overige verkeer is dan geen spelbreker, je moet enkel uitzien voor vallende sterren en na een verloop van tijd weet je alle mogelijke plaatsjes wel zijn op de route. Je kunt dus wel degelijk nog weg met + 200 pk, alleen hangt het van uw persoonlijke werk- en woonsituatie af en dat moet ieder voor zich uitmaken. Voor mij kan het.

            Comment


            • Veel hangt inderdaad af van je gebruik. Ik rij voornamelijk normale ritjes zoals de dagelijkse tripjes naar de winkel, en als ik naar het werk rijd met de wagen is het ook buiten de spits of in het weekend. Daarbij komt er ook nog dat ik kan profiteren van een buitenverblijf in Frankrijk. Daar is het namelijk zalig om te rijden. Geen verkeer en lekker kronkelige baantjes tussen de heuvels. En dit is voor mij ook de eerste keer dat ik dergelijke wagen koop. Heb vroeger enkel met kleine benzine motoren gereden. Heb altijd wel eens een dergelijke wagen willen hebben. Aangezien het nu net op de juiste moment komt, en perfect combineerbaar is met het gegeven "gezinswagen", ben ik er gewoon voor gegaan. (Heb hem vandaag besteld, vermoedelijk de eerste in België?)

              Wat niet wil zeggen dat ik in de toekomst ook gewoon voor een nieuwe generatie zuinige wagen (Gas, hybride, of wat ze nog uitvinden..) zou kiezen. Maar aangezien deze wagen een gunstige Co2 uitstoot heeft, vind ik deze ook wel te "verantwoorden" hoor.

              Aan maxx99. Ik denk dat je cataloguswaarde van de RS toch een pak te hoog ligt. Helemaal Full option kom je maar tot een dikke 35000 euro. Dus goed aangedikt met opties reken 34000 euro cataloguswaarde. Aangezien de korting bij skoda veel groter is dan bij Volkswagen is de werkelijke aanschafwaarde wel een pak lager hoor. Dus je TCO klopt niet echt hoor.

              Comment


              • Proficiat! wat is het uiteindelijk geworden (kleur, opties, ...)?

                Comment


                • Mijn zoon van 2,5 heeft de kleur gekozen: Race blue met het black design pack en de antraciete 18" velgen.

                  Geen leder, geen adaptive cruise control, geen verwarmde zetels achteraan, geen Canton soundsystem, geen kessy, geen trekhaak, en ook niet het automatisch parkeerhulpsysteem.
                  Voor de rest ver alles denk ik. Had dan ook een mooie korting gekregen.

                  Comment


                  • Nice, proficiat!
                    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door demaarten Bekijk Berichten
                      Mijn zoon van 2,5 heeft de kleur gekozen
                      De volgende keer kiest hij de wagen

                      Nu hem nog wat opsmukken met allerlei klein spul http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Interior/
                      www.skodaforum.eu

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door demaarten Bekijk Berichten
                        Aan maxx99. Ik denk dat je cataloguswaarde van de RS toch een pak te hoog ligt. Helemaal Full option kom je maar tot een dikke 35000 euro. Dus goed aangedikt met opties reken 34000 euro cataloguswaarde. Aangezien de korting bij skoda veel groter is dan bij Volkswagen is de werkelijke aanschafwaarde wel een pak lager hoor. Dus je TCO klopt niet echt hoor.
                        Ik ben hem nog eens gaan configgen naar mijn goesting op de DE site --> 38.190 €.
                        In mijn excel ben ik uitgegaan van een korting van 12% op dit bedrag voor de Skoda en 8% voor de VW's
                        En bij de verbruikcijfers ben ik uitgegaan van het officiele normverbruik + 30%, dan BTW, belastingen, BIV, rijtaks, VAA, verzekering, onderhoud ...

                        PAs op ... de RS blijft een absoluut koopje hoor ... ik wou gewoon even uitvergroten dat als je het met minder wil stellen dat dat financieel wel wat kan opleveren. Als de X5 zou weg zijn, zou ik ook de mini vervangen en twee wagens ineens kopen ... kans zit er in dat het RS of GTI wordt en de andere een TGI ... maar dat blijft wat de kat uit de boom kijken.

                        Proficiat in alle geval met de keuze maarten, op enkele opties na exact hoe ik hem zelf ook zou nemen. Heb je een combi of sedan besteld ? DSG of manueel ?
                        Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                        Comment


                        • Maxx, Ik kwam met mijn configuratie op 34500 zonder korting. Het is een Combi geworden, ik vind de sedan niet zo mooi.

                          Aangezien ik bijna nooit in de file sta heb ik een manuele versnellingsbak genomen. Heb een GTI testgereden met een DSG, maar stoorde me aan die DSG. Maar ben ook een manuele bak gewoon natuurlijk.

                          Ik twijfelde nog tussen een witte, maar dat is geen metaalkleur, en dat moest het nu wel zijn vond ik. Blauw is ook nog eens een kleur. Er rijden te veel grijze wagens rond in België

                          Comment


                          • Weet niet of iedereen dit weet, maar vanaf januari 2014 zou de BIV op deze wagen 1500 euro zakken voor mensen die hem privé aankopen. Voor vennootschappen is het reeds berekend enkel op de CO2 uitstoot en Euro norm.

                            Dus pas op als je hem privé aankoopt, dit kan je nog wel veel geld besparen!!!

                            Comment


                            • Hmm ik snap je niet zo goed, hier in vlaanderen betaal nu en in 2014 mss 400 a 500 euro biv voor deze wagen hoe kan die dan nog 1500 euro zakken? (particulier)

                              Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                                Hmm ik snap je niet zo goed, hier in vlaanderen betaal nu en in 2014 mss 400 a 500 euro biv voor deze wagen hoe kan die dan nog 1500 euro zakken? (particulier)
                                Heb je de simulatietool van de vlaamse overheid al geprobeerd? Als ik dit doe kom ik op 1768 euro. LET WEL: Ik spreek hier over de benzine versie. Dit zal ander zijn voor de diesel natuurlijk.

                                Dit haal ik uit de opmerkingen bij de BIV: 3de periode: De inschrijvingsdatum situeert zich tussen 1 mei 2012 tot en met 31 december 2012Nieuwe BIV = 33% op basis van de milieukenmerken + 67% op basis van het vermogen van het voertuig
                                4de periode: De inschrijvingsdatum situeert zich tussen 1 januari 2013 tot en met 31 december 2013Nieuwe BIV = 67% op basis van de milieukenmerken + 33% op basis van het vermogen van het voertuig
                                5de periode: De inschrijvingsdatum dateert vanaf 1 januari 2014De BIV zal volledig voor de volle 100% berekend worden op basis van de milieukenmerken.



                                Aangezien het bij inschrijving als rechtspersoon dus voor een vennootschap reeds is zoals dat laatste,dus op basis van de milieukenmerken, is dit voor de benzine slechts 198,17 €

                                Dus, vanaf januari zou het voor aankoop als privé wagen ook naar de nieuwe regeling moeten gaan, volgens mij klopt het dan toch die 1500€ niet?

                                Voor de diesel: nu 1095€ en vanaf januari 2014 410,65€

                                Comment


                                • Nieuwe autos zijn 100% co dus 400€ is al een tijdje zo hoor.

                                  Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

                                  Comment


                                  • Jij hebt het over de regeling 2de hands.

                                    Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                                      Nieuwe autos zijn 100% co dus 400€ is al een tijdje zo hoor.

                                      Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk
                                      Je hebt gelijk. Zeer onduidelijk op de site van de vlaamse overheid.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door demaarten Bekijk Berichten
                                        Mijn zoon van 2,5 heeft de kleur gekozen: Race blue met het black design pack en de antraciete 18" velgen.

                                        Geen leder, geen adaptive cruise control, geen verwarmde zetels achteraan, geen Canton soundsystem, geen kessy, geen trekhaak, en ook niet het automatisch parkeerhulpsysteem.
                                        Voor de rest ver alles denk ik. Had dan ook een mooie korting gekregen.
                                        Betekent het "black design pack" dat chroomlijsten standaard zijn? In Duitsland is chroom deurlijsten blijkbaar niet beschikbaar, terwijl ik dat wel een stijlvolle toevoeging vind voor een Combi RS. Ik wil hem graag zo anoniem mogelijk (in mijn ogen: zwart + chroom + zilveren gemini velgen).
                                        Kon je het panorama-schuifdak bestellen? Ik las op buitenlandse fora dat daar problemen mee zijn, maar dat is ook een optie die ik zou nemen.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk Berichten
                                          Betekent het "black design pack" dat chroomlijsten standaard zijn? In Duitsland is chroom deurlijsten blijkbaar niet beschikbaar, terwijl ik dat wel een stijlvolle toevoeging vind voor een Combi RS. Ik wil hem graag zo anoniem mogelijk (in mijn ogen: zwart + chroom + zilveren gemini velgen).
                                          Kon je het panorama-schuifdak bestellen? Ik las op buitenlandse fora dat daar problemen mee zijn, maar dat is ook een optie die ik zou nemen.
                                          Chroom omlijsting van de zijruiten is optie op RS ("chroom"-pakket). Black Design Package= zwart radiatorrooster, zwarte spiegelkappen en zwarte dakreling.
                                          Panoramisch dak zorgde een tijdje voor uitgestelde productiedatum, maar dat is ondertussen van de baan.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X