Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Octavia RS (2013)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Zo een break zou ik zeker zien zitten als opvolger voor m'n A4. Zeer knap.
    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
      Zo een break zou ik zeker zien zitten als opvolger voor m'n A4. Zeer knap.
      Idem hier.
      2012 Opel Astra ST Ecoflex
      2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
        ik heb geen obsessie voor pk's, wel iets tegen de mode van tegenwoordig op gelijk welke auto GT, RS, M of AMG labels te plakken
        Gelijk welke auto? Dit is toch overduidelijk een andere wagen dan een gewone Skoda? Heb je al eens de moeite gedaan om na te gaan wat de verschillen zijn tussen deze RS en een klassieke Octavia. Bij de vorige reeks zaten er zelfs verschillen in hoe het koetswerk gelast was ...

Het gaat hier niet over wat opsmuk zoals die twee uitlaten op jouw taxi, maar effectief andere ophanging, remmen, enz ...
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          Gelijk welke auto? Dit is toch overduidelijk een andere wagen dan een gewone Skoda? Heb je al eens de moeite gedaan om na te gaan wat de verschillen zijn tussen deze RS en een klassieke Octavia. Bij de vorige reeks zaten er zelfs verschillen in hoe het koetswerk gelast was ...

Het gaat hier niet over wat opsmuk zoals die twee uitlaten op jouw taxi, maar effectief andere ophanging, remmen, enz ...
          wat heeft mijn wagen hier mee temaken? ik plak er toch geen //AMG of wat dan ook logo op? en gelukkig weet je veel van mijn wagen af
          vergelijk een RS4 met een gewone A4 en doe dan nog eens een poging...
          lets have some more member berries

Comment

@Doa, hoe moeten ze hem dan noemen volgens u?

de RS-badge staat gewoon voor een sportieve variant van het model in kwestie. Je vergelijkt een clio RS toch ook niet met bijvoorbeeld een M5 ?
            1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
            1984 BMW E28 520i
            2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

Comment

Nu ja, men kan 'm ook nog altijd op maat laten chippen, iets wat tegenwoordig en met het huidige verkeer eigenlijk toch wel echt noodzakelijk is....

Misschien, maar dan ook echt misschien mag men er dan GT ophangen...
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

ik vind het verschil tussen een gewone octavia en een octavia RS gewoon veel te klein om het zo'n benaming te geven. noem het dan een 2.5 in plaats van een 2.0

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                  Nu ja, men kan 'm ook nog altijd op maat laten chippen, iets wat tegenwoordig en met het huidige verkeer eigenlijk toch wel echt noodzakelijk is....

Misschien, maar dan ook echt misschien mag men er dan GT ophangen...
                  van iemand die met een kia rijd verwacht ik eigenlijk niet beter maar soit

Comment

van iemand die met een kia rijd verwacht ik eigenlijk niet beter maar soit
                    Aha, jij voelt je aangesproken, hoe zou dat komen?

Ik heb in mijn leven waarschijnlijk meer met MB gereden dan jij, en ik moet zeggen, een Kia rijdt net zo goed, er zou zelfs nog plaats genoeg zijn om jouw nek in te krijgen...
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                      Aha, jij voelt je aangesproken, hoe zou dat komen?
                      je IQ is ook dat niet he? mag iemand die met een "premium" merk rijd van jou geen kritiek geven op een "niet-premium" merk? ergens een trauma opgelopen of de financiele middelen niet meer dat je zo doet?
                      en dan jezelf nog wijs maken dat die sportage net zo goed rijd als een MB

Comment

je IQ is ook dat niet he? mag iemand die met een "premium" merk rijd van jou geen kritiek geven op een "niet-premium" merk? ergens een trauma opgelopen of de financiele middelen niet meer dat je zo doet?
                        Je gaat wel ver in jouw insinuaties, ik wens hier verder geen woorden aan vuil te maken, maar wees zeker dat ik telkens zal reageren als je weer eens laatdunkend zit te doen over SUV's, low-budget cars en alle soorten auto's die volgens jouw geweldig ego totaal overbodig zijn.

Nu ja, je kan nog altijd jouw brein eens laten chippen, misschien dat je dan wat meer begrip hebt voor mensen die niet 'premium' rijden en zelf wat minder taalfouten gaat schrijven

Comment

bizar dat je nooit iets aan te merken hebt als ik kritiek heb op een mercedes, zelfs op de C die ik heb. vreemd nee?

Comment

bizar dat je nooit iets aan te merken hebt als ik kritiek heb op een mercedes, zelfs op de C die ik heb. vreemd nee?
                            Het is ok Doa, wij hebben ons zegje gedaan, back on topic, live and let live...

Comment

Nog wat info,

› Pure emotion - the new ŠKODA Octavia RS
                              › Perfect combination of sportiness, space and functionality
                              › From 0 to 100 km/h in 6.8 seconds, max. 248 km/h
                              › 2 new engines: more performance, lower fuel consumption, fewer emissions
                              › Innovative technology: safety and comfort assistance systems, progressive steering
                              › New: Bi-xenon headlights with integrated LED daytime running lights
                              › Powerful performance, sporty interior and extra sound for that racing feel, five fantastically designed alloy wheels
                              › World debut at the Goodwood Festival of Speed on 10th July, 2013

Mladá Boleslav, 5th June, 2013 – The curtain rises for the fastest series production Octavia ever: the new ŠKODA Octavia RS celebrates its world debut at the Goodwood Festival of Speed on the 10th of July. The Czech manufacturer continues the most comprehensive model campaign in the company’s history with this latest model. The third generation Octavia RS/Octavia Combi RS really creates a big impression with its powerful and efficient engines, racy design and innovative technology.

"The new ŠKODA Octavia RS is a in sports league of its own," says ŠKODA CEO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. "Our latest model stands for horsepower and fuel efficiency and, at the same time, for emotion and rationality. Never before has an Octavia RS been so fast and dynamic and yet so spacious, convenient, safe and comfortable as the third generation of our compact sports car. In this perfect combination, the new Octavia RS and Octavia Combi RS set new standards in the sporty compact class and also takes the brand’s sporty genes with it on the road. A perfect car for free time and everyday use, maximum power, the latest technology and great value for money," explains Vahland.

The new Octavia RS accelerates from 0 to 100 km/h in 6.8 seconds and reaches a top speed of 248 km/h (with manual six-speed gearbox). The new model also offers all the outstanding features of the new ŠKODA Octavia: highest functionality, plenty of room, top-safety, state-of-the-art assistance systems in terms of safety and comfort as well as being excellent value for money. The new ŠKODA Octavia RS will be available for retail on European markets as of July, starting in the UK.

Two new engines power the new ŠKODA Octavia RS. There is a choice of the two-litre petrol 162 kW (220 HP) or two-litre diesel 135 kW (184 HP). The 2.0 TSI-petrol, in conjunction with the six-speed manual gearbox, thrusts the Octavia RS from 0 to 100 km/h in only 6.8 seconds. The maximum speed now lies at 248 km/h, making it 6 km/h faster than the second generation Octavia RS. The new Octavia RS 2.0 TDI-diesel manages 0 to 100 km/h in 8.1 seconds with a top speed of 232 km/h (with six-speed manual gearbox).

Comment

Brein chippen epic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                  http://www.youtube.com/watch?v=o3N-bT7MLzM
                                  ssst
                                  Wat is dat toch met jouw obsessie voor pk's, kijk eens naar het gewicht bijvoorbeeld, een Octavia weg een pak minder dan zo'n lompe Insignia.
                                  Als de commentaar bij dat filmpje klopt, is dit wel een serieuze streep door de rekening van die Insigniachauffeur. Intake, uitlaat EN chiptuning en een standaard Octavia RS rijdt nog weg van je...

Comment

Geloof mij dat de insignias niet vlot zijn zelfs de opc met 325 pk wint niet van een golf gti dsg, zelfs niet in tussensprints, iemand op het werk heeft zo een opc.

Comment

Ik vind deze nieuwe Octavia RS zeer geslaagd. Heb een 4-tal jaar geleden getwijfeld om er een te kopen en toen een testrit gedaan. Was met de 170pk TDI met DSG en dat reed verdomd goed. Deze zal dus nog iets meer rijplezier bieden gezien wat meer pk's en vermoedelijk ook een iets lager gewicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                                        Geloof mij dat de insignias niet vlot zijn zelfs de opc met 325 pk wint niet van een golf gti dsg, zelfs niet in tussensprints, iemand op het werk heeft zo een opc.
                                        Die dingen zijn inderdaad zwaar. Geen idee of deze Octavia standaard is maar hij geeft zo'n OPC toch vrij goed op z'n doos http://www.youtube.com/watch?v=JnxvCWNUu4M

Comment

wtf.

meneer rijdt met een auto waar toevallig een ster opstaat en denkt dat iedereen zijn gat moet kussen?

aangezien jij zelf over het financiële begint, ben jij dan zelf iemand die al zijn geld aan zijn kar uitgeeft maar wel elke dag een sneetje brood moet eten. Maar hej, jij bent de man want je rijdt met een mercedes

held!
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X