Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Octavia RS (2013)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
    Dan heb je me gespot. Je hebt er goed aan gedaan een blauwe te nemen. Vind ik zo veel mooier dan zwart.
    Ah tof, is dit de benzine RS die ik binnenkort ga testrijden? Ik zag idd de dieteren nummerplaat. Is het een DSG of manuele?

Vond de RS er alleszins heel vet uitzien!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk Berichten
      Testrit of ben je een van de eerste gelukkigen? Bevindingen?
      Inrijden van een testwagen. Bevindingen: rijdt goed, altijd koppel voorhanden, sportief afgeveerd zonder oncomfortabel te zijn. Lineaire motor die geen 'schop onder de kont' geeft maar wel heel vlot is. Qua looks vind ik de zwarte kleur hem niet echt eer aandoen. Conclusie: Ideaal dus voor wie een praktische auto zoekt en meestal gewoon mee in het verkeer gaat, maar wel de nodige reserves wil als het nodig is (inhalen, invoegen, ...).

Oorspronkelijk geplaatst door demaarten Bekijk Berichten
      Ah tof, is dit de benzine RS die ik binnenkort ga testrijden? Ik zag idd de dieteren nummerplaat. Is het een DSG of manuele?

Vond de RS er alleszins heel vet uitzien!!!
      Nee, het is een diesel DSG. Ben zelf eerder voorstander van manueel op zo'n auto, zeker met een dieselmotor. De jouwe is voorlopig trouwens een unicum (kleur en motor/versnellingsbak) voor België, dus die je zal testrijden is waarschijnlijk een DSG.

Comment

• Als er een TSI DSG voorhanden komt wil ik ook wel eens een testritje versieren
        De kleurencombo van maarten is trouwens ook mijn favoriete .. race blue + black met de antraciet velgen ... sweet ! De kleine heeft goeie smaak
        Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

• Er ging normaal via Skoda Import vanaf 3 september een TSI in België binnenkomen. Die moet nog ingereden worden. En dan zou ik binnen 2 weken een testrit mogen doen. Heb Dieteren daar vorige week over gecontacteerd. Er was blijkbaar nogal veel vraag naar een testrit voor een TSI. Ik heb niet gewacht om mijn Skoda te bestellen, aangezien ik hem zeker nog dit jaar wil inschrijven (Cfr afschrijving). Heb alvast een GTI 220pk kunnen testrijden. Maar zou zeker nog de RS ook eens willen testrijden. Dat gaat het wachten ook weer even breken hé .

Merci voor de complimenten . De vrouw die weet niet zeker of ze er wel mee buiten durft gaan . Maar we houden voet bij stuk. Met als argument "onze zoon heeft de kleur gekozen"

Comment

• Voor de vrouw kan je nog steeds een houten blokje onder het gaspedaal plaatsen
            www.skodaforum.eu

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snelle Bekijk Berichten
              Voor de vrouw kan je nog steeds een houten blokje onder het gaspedaal plaatsen
              Hehe, dat is niet echt het probleem, ze zet hem in Eco modus, en dat rijdt al veel relaxter. Het is mss vooral het iets schreeuwerige uiterlijk. Maar dat zal wel meevallen

Comment

• Tja ze zal in ieder geval opvallen, begin je maar ongerust te maken eens ze de smaak te pakken heeft
                En een paar schoenen in dezelfde kleur kan een ongelooflijk zelfvertrouwen geven

Apart kleurtje maar past wel bij de wagen.
                www.skodaforum.eu

Comment

Nee, het is een diesel DSG. Ben zelf eerder voorstander van manueel op zo'n auto, zeker met een dieselmotor. De jouwe is voorlopig trouwens een unicum (kleur en motor/versnellingsbak) voor België, dus die je zal testrijden is waarschijnlijk een DSG.
                  Zou je eens kunnen omschrijven waarom je een manueel zou verkiezen boven de DSG samen met die dieselmotor?
                  2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                  2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                  2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                    Zou je eens kunnen omschrijven waarom je een manueel zou verkiezen boven de DSG samen met die dieselmotor?
                    Omdat de DSG soms precies niet goed weet wanneer hij moet op-of terugschakelen. Bij sportief rijden trekt hij door tot 3500-4000 tpm vooraleer hij opschakelt, iets wat op een diesel niet veel zin heeft volgens mij. En ja, je kan met de peddels achter het stuur zelf schakelen, maar dan nog heb ik liever een manuele bak, zeker met een diesel. Manueel schakelen voelt voor mij gewoon sportiever aan omdat het me meer rijbeleving geeft. Het is een persoonlijk gevoel hoor, voor veel mensen gaat er niets boven een DSG.

Edit: Om file te doen heb ik ook liever DSG, maar dan is het frustrerende dat je niks bent met het koppel/vermogen van een RS.

@Speedhunter: Jouw A4 is toch ook een manuele mag ik hopen? Of een Multitronic?
                    Last edited by ; 04/09/2013, 16:13.

Comment

Omdat de DSG soms precies niet goed weet wanneer hij moet op-of terugschakelen. Bij sportief rijden trekt hij door tot 3500-4000 tpm vooraleer hij opschakelt, iets wat op een diesel niet veel zin heeft volgens mij. En ja, je kan met de peddels achter het stuur zelf schakelen, maar dan nog heb ik liever een manuele bak, zeker met een diesel. Manueel schakelen voelt voor mij gewoon sportiever aan omdat het me meer rijbeleving geeft. Het is een persoonlijk gevoel hoor, voor veel mensen gaat er niets boven een DSG.

Edit: Om file te doen heb ik ook liever DSG, maar dan is het frustrerende dat je niks bent met het koppel/vermogen van een RS.
                      Ok, thx. Ik heb nog nooit gereden met een DSG dus ik weet niet hoe het aanvoelt. Ik denk dan dat zoiets het beste van beide werelden bied (manueel en automaat), mss toch eens verstandig om een testrit te doen met zo'n DSG.

Comment

• Ik heb de Golf GTI testgereden, en dat was ook een DSG. Ik heb me eigenlijk serieus gestoord aan die DSG. Ik had een beetje hetzelfde gevoel als jakkewibis. Hij schakelt niet op wanneer ik het wil. En in de "manuele" schakelmodus, kan je wel zelf kiezen wanneer te schakelen, maar dan heb ik nog veel liever een manuele. Je hebt dan nog meer controle over de wagen. Daar komt dat ook nog eens de vraagprijs bij voor die DSG (1800 euro). En het extra gewicht en meer CO2 uitstoot.
                        Ik hou het wel bij een good old manual.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door demaarten Bekijk Berichten
                          Ik heb de Golf GTI testgereden, en dat was ook een DSG. Ik heb me eigenlijk serieus gestoord aan die DSG. Ik had een beetje hetzelfde gevoel als jakkewibis. Hij schakelt niet op wanneer ik het wil. En in de "manuele" schakelmodus, kan je wel zelf kiezen wanneer te schakelen, maar dan heb ik nog veel liever een manuele. Je hebt dan nog meer controle over de wagen. Daar komt dat ook nog eens de vraagprijs bij voor die DSG (1800 euro). En het extra gewicht en meer CO2 uitstoot.
                          Ik hou het wel bij een good old manual.
                          Het schakelen kan je zelf bepalen met de voet.
                          Doet perfect wat je wilt.
                          Er is natuurlijk een verschil tussen de dsg van een 1.4 en die van een R.
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• M'n vrouw rijdt de 2011 octavia 2.0tdi met DSG. Het is wel nog de 6traps. In manuele modus erger ik me soms aan de (kleine) vertraging op het overhalen van de flippers aan het stuur en het effectieve schakelen. Wel heel comfortabel rijden. Het schakelen kan je wel met de voet enigszins regelen.

In een rechte lijn ga je het manueel nooit redden tegen dezelfde wagen met DSG. Nooit. Vergeet het.

De beleving is evenwel anders met een handbak, maar je rijdt toch meestal in drukker werkverkeer.

Mensen vinden een automaat dan niet "sportief". Alsof er iets sportiefs is aan met de auto rijden op de openbare weg.

In m'n 330d heb ik de ZF 8 traps automaat. Nooit wil ik nog een manuele. Ding werkt perfect. Doet altijd wat ik wil.

Comment

• +1
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                M'n vrouw rijdt de 2011 octavia 2.0tdi met DSG. Het is wel nog de 6traps. In manuele modus erger ik me soms aan de (kleine) vertraging op het overhalen van de flippers aan het stuur en het effectieve schakelen. Wel heel comfortabel rijden. Het schakelen kan je wel met de voet enigszins regelen.

In een rechte lijn ga je het manueel nooit redden tegen dezelfde wagen met DSG. Nooit. Vergeet het.

De beleving is evenwel anders met een handbak, maar je rijdt toch meestal in drukker werkverkeer.

Mensen vinden een automaat dan niet "sportief". Alsof er iets sportiefs is aan met de auto rijden op de openbare weg.

In m'n 330d heb ik de ZF 8 traps automaat. Nooit wil ik nog een manuele. Ding werkt perfect. Doet altijd wat ik wil.
                                Ik denk dat een manuele 330d zeer leuk rijdens is anders.

Comment

• Ik sta ook nooit graag in de file met een manuele bak.
                                  Maar ik sta dan ook zo goed als nooit in de file.

En ik wil wel eens testen wie het snelst is hoor, die DSG of ik aan de manuele bak

Comment

• Als dsg en edc rijder kan ik je zeggen dat je toch wat pks extra nodig hebt om je manueel schakelen goed te maken

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

Comment

• Het is inderdaad zo, dat bij de vorige DSG bakken (zie golf 5 GTI), de 0 naar 100 tijd toen kleiner was voor de DSG bak. Maar nu bij de Golf 7 en de octavia RS, is de DSG bak volgens officiële cijfers al zeker 0,1 seconde trager dan de manuele schakelbak.

Is die DSG dan ineens niet meer zo snel? Of is door het toenemend koppel de bak gewoon een pak zwaarder geworden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                                        Ik denk dat een manuele 330d zeer leuk rijdens is anders.
                                        De F30 330d is niet als manueel beschikbaar.

Oorspronkelijk geplaatst door demaarten Bekijk Berichten
                                        Ik sta ook nooit graag in de file met een manuele bak.
                                        Maar ik sta dan ook zo goed als nooit in de file.

En ik wil wel eens testen wie het snelst is hoor, die DSG of ik aan de manuele bak
                                        Er is een filmpje op YouTube van een manuele golf GTI tegen eentje met DSG. De manuele werd bestuurd door een of andere gekke, bekende Japanner (blijkbaar een behendige kerel). De DSG won.

Een deftige manuele schakelbeweging zou onder de 600ms zitten.

Een DSG doet dat in 80ms.

Je kan nooit zo snel schakelen als een (moderne) DSG.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                          De F30 330d is niet als manueel beschikbaar.
                                          Echt? Dat wist ik niet. Vandaar ook dat er geen enkele te koop staat op autoscout. Het probleem is dat mezelf nog wat te jong vind om al met een automaat rond re rijden en ik het zonde vind voor het rijplezier.

Comment

Working...
                                          X