Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Octavia RS (2013)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik zou voor DSG gaan Reno denk ik, mss kan een testrit soelaas brengen.
    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Zeker en vast voor de DSG gaan! Je kan er manueel niet meer tegenop. Prachtige technologie. M'n vrouw heeft nog de oude 6 speed (ik denk dat het nu al 7 is?) en geloof me: je mist de manuele bak niet.

Versta me niet verkeerd he kerels. Ik vind zelf ook dat BMW belachelijk duur is. De RS is voor die prijs zeker en vast de betere keuze. Ben wel eens benieuwd naar wat meer user reviews hier.

Comment

• Ja ik had ooit dsg nu terug een dubbele koppeling gelijkaardig en wil ook niets anders meer. Denk in de performance wagens nog steeds de dsg6 en de tragere modellen de dsg7 droge?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
          Ja ik had ooit dsg nu terug een dubbele koppeling gelijkaardig en wil ook niets anders meer. Denk in de performance wagens nog steeds de dsg6 en de tragere modellen de dsg7 droge?
          DSG7 met droge koppeling kan niet veel nm's aan, dus alles met een beetje trekkracht is met natte koppeling
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Waar kan je de RS gaan testrijden? Heb al bij 3 dealers geweest, maar overal 1.6TDI ambitions... Bij de invoerder waarschijnlijk, maar als er 1 wat dichterbij staat zou dat wel handiger zijn.
            2015 BMW F11 520dA
            1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Hallo Hans, in Dendermonde bij garage de decker moet er een zwarte staan.

Comment

• @ Hans, ben zelf bij de invoerder (in Kortenberg) gaan testrijden er was toen alleen maar een VRS TDI DSG beschikbaar maar kan intussen zijn veranderd

Comment

• Als hij al is toegekomen bij de Decker in Dendermonde, dan is het daar een TSI met DSG die je kan testrijden.

Comment

• Zonet vlug nog even de RS TSI test gelezen in de laatste Autowereld. Zij zijn precies iets minder positief (tractie en wegligging).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk Berichten
                      Zonet vlug nog even de RS TSI test gelezen in de laatste Autowereld. Zij zijn precies iets minder positief (tractie en wegligging).
                      Staat een recensie in autoweek België van de RS TDI DSG wel een paar foutjes waaronder verkeerde bandenmaat en geen vermelding van de electronische sper wel een misser voor een sportieve wagen

Comment

• Iemand al op de hoogte van de eventuele saloncondities op een RS?

Comment

Iemand al op de hoogte van de eventuele saloncondities op een RS?
                          Voor particulieren of fleet?

Comment

• Is fleet van zodra je auto voor beroepsdoeleinden aankoopt (dan wel) of veronderstelt dat een vloot in de strikte zin van het woord (zijnde meer dan x auto's) (dan niet)?

Comment

Is fleet van zodra je auto voor beroepsdoeleinden aankoopt (dan wel) of veronderstelt dat een vloot in de strikte zin van het woord (zijnde meer dan x auto's) (dan niet)?
                              Hier vind je het antwoord op je vraag: http://new.skoda-auto.com/nl-be/flee...t_modaliteiten

Comment

• Fleet dus, thanks Is dat goed of slecht naar saloncondities toe?

Comment

• de verkoper zei tegen mij: voor fleetklanten maakt het salon niet zo veel verschil... jammer genoeg kan ik pas testrijden half januari, dus bestel ik al dan niet sowieso tijdens het salon
                                  2015 BMW F11 520dA
                                  1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                                    de verkoper zei tegen mij: voor fleetklanten maakt het salon niet zo veel verschil... jammer genoeg kan ik pas testrijden half januari, dus bestel ik al dan niet sowieso tijdens het salon
                                    Je verkoper heeft gelijk: salonbonus voor fleetklanten is €300. Niet zoveel verschil, alhoewel, op een auto van €30000 toch 1% extra korting.

Comment

• Wat ik niet begrijp is waarom de overbrenging van de dsg zo lang is.. foto's illustreren wat ik bedoel.
                                      Ik had vroeger een golf V gti dsg en kan me herinneren dat die overbrenging totaal niet zo lang was.. kwam eerder in de buurt van de manuele rs versie..

skoda-octavia-rs-10-img.jpgskoda-octavia-rs-11-img.jpg

Kan iemand mij het gevoel beschrijven van herneming?
                                      2000 VW Golf IV 1.9 tdi (sold)
                                      2008 VW Golf V 2.0 tfsi dsg (sold)

2008 Opel Astra Break 1700 cdti (gone)

2004 VW Touareg 5.0 v10 tdi

2014 Skoda Octavia 2.0 tsi dsg Combi

Comment

• Rare vergelijking, toch maar posten

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Za-li-ge bak. Kga toch mijn oor te luisteren leggen bij de dealer, langs het autosalon passeren en een testrit aanvragen. Ik zie hierin de ideale vervanger voor mijn Seat Altea XL (1.4TSI), niet dat ik daar ontevreden van ben... maar een beetje meer vermogen zou mij wel smaken.

Comment

Working...
                                          X