Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
A rumor has Skoda preparing to launch a more hardcore versions of its Octavia RS performance model next year to mark 40 years since the debut of the Skoda
280 Pk en een LSD .... dat wordt een hot station
Leuk de Seat Leon Cupra versie 280 heeft ook 280 pk en doet 5.7 naar 100 met dsg
2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Late levering????
1 juli is super snel, heb 4,5 maand gewacht voor RS+TDI+DSG+FA/ACC+Steel grey en nog en beetje
2 januari tot 1 juli is wel wat meer dan 4,5 maand...
Iemand al nagedacht over alternatieven? Ik kan geen 3 maand meer wachten (heb er nu 3 maand opzitten), dus ben wat aan het rondkijken naar stock wagens. Bij een Ford dealer in Beauvechain staat een Focus ST clipper in stock, maar die vind ik toch wat te opzichtig. Op mobile.de staan enkele Alfa's 159 met de 1750TB voor +/- 30k, dat lijkt wel interessant.
Dat zal dan 6 maanden zijn, en dan komt hij pas aan in België. Tegen de tijd dat hij in de garage staat, wanneer alles administratief in orde is en wanneer iedereen terug uit verlof is (mezelf inclusief), dan zijn we al augustus, dus 7 maanden.
Het technische broertje, de Golf GTI VII was in mijn geval een tijdje nog een kanshebber. Die staat hier en daar ook 2de hands te koop.
Achteraf gezien iets minder geschikt voor kinderen en gezinstoestanden en dus de O3 RS combi genomen. Ook aangezien ik professioneel tegenwoordig liever wat "low-profile" rond rij.
Dat is ook de reden dat mijn bmw320d de deur uit gaat...
2 januari tot 1 juli is wel wat meer dan 4,5 maand...
Iemand al nagedacht over alternatieven? Ik kan geen 3 maand meer wachten (heb er nu 3 maand opzitten), dus ben wat aan het rondkijken naar stock wagens. Bij een Ford dealer in Beauvechain staat een Focus ST clipper in stock, maar die vind ik toch wat te opzichtig. Op mobile.de staan enkele Alfa's 159 met de 1750TB voor +/- 30k, dat lijkt wel interessant.
Ik heb na de testrit met de Skoda (interieur viel wat tegen) gaan kijken naar de andere modellen in de VW familie.
VW Golf GTD -> betere afwerking, maar een Golf blijft een Golf
Audi A3 -> nog beter afgewerkt en in Ambition met leder en ook 184pk zelfde prijs als de GTD.
Die wagens zijn niet echt zo ruim hé. Als je de ruimte niet nodig hebt, dan zou ik ook een GTI pakken of een A3. Maar een Diesel, tja, ik vraag me af of dat dan zo een 184pk motor moet zijn. Dat blijft nog altijd zo een zware kolenkachel voorin hé.
Eerlijk als ik de ruimte niet nodig had, dan is er gewoon leuker speelgoed. Zoals een bMW 135i of 125i
Die wagens zijn niet echt zo ruim hé. Als je de ruimte niet nodig hebt, dan zou ik ook een GTI pakken of een A3. Maar een Diesel, tja, ik vraag me af of dat dan zo een 184pk motor moet zijn. Dat blijft nog altijd zo een zware kolenkachel voorin hé.
Eerlijk als ik de ruimte niet nodig had, dan is er gewoon leuker speelgoed. Zoals een bMW 135i of 125i
Exactly.
Trouwens, wanneer je naar onze wegen kijkt rijden er al zoveel mazout-aangedreven breaks en hatchbacks rond.
Dus op dat vlak lijkt een diesel Octavia RS me eerlijk gezegd nogal onzinnig. Elk merk heeft wel een iets snellere en toch praktische mazoutkachel in stock. Dat daar in het geval van de Octavia RS TDI ook een extra spoilertje bij komt kijken maakt de auto wat mij betreft alles behalve waaaw...
In mijn ogen is de TDI een typische lease-wagen die gewoon wat opgeleukt werd.
De benzinevariant is LIJKT een typische lease-wagen, maar is dat alles behalve.
Ik begrijp uw frustratie niet.
Uw reactie is ook een beetje onzinnig want dan spreek je voor 90% van wat er rond rijdt in Belgie.
Het is geen frustratie. Het is gewoon dezelfde vaststelling als diegene die jij nu maakt: Namelijk een vrij normale dieselbreak zoals 13 in een dozijn het labeltje RS opplakken om ons te laten geloven dat het een sportversie zou zijn. Dat is het helaas niet...
Wel dat vind ik nu ook eigenlijk, beetje als de gtd, zogezegd sportief/snel maar een gemiddelde 120d/320d zonder sportpakket kan je niet inhalen omdat ie even snel is
Toch is het anders! Je hebt ook golf met r line enz de gtd en rs TDI zijn gewoon "speciale modellen" of toch zo aangeboden maar ze bieden niet echt speciale prestaties, moesten ze vb in 6,7 a 6,9 de 0-100 sprint halen ipv vb 7,5 wat een doorsnee 320d of Volvo d4 haalt. Ik vind ze standaard net niet snel genoeg.
Comment