Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik denk ook dat je niet kan oordelen op een foto, omdat de donkere tinten op foto volledig "vervagen".
In het echt zal er wel wat dimensie op zitten.
Proficiat met de aankoop trouwens. Zeer dikke bak.
Niet getwijfeld voor een leon st cupra?
Ik denk ook dat je niet kan oordelen op een foto, omdat de donkere tinten op foto volledig "vervagen".
In het echt zal er wel wat dimensie op zitten.
Proficiat met de aankoop trouwens. Zeer dikke bak.
Niet getwijfeld voor een leon st cupra?
Ja in het echt valt het echt veel beter mee als op foto... Binnekort Sparco by OZ Racing 18" velgen erop als winterset staan nog in bestelling nog steeds niet binnen
En ieder zijn smaak en goesting natuurlijk maar de Leon ST Cupra vind ik persoonlijk echt mijn ding niet, ook het interieur stond me niet aan dan vond ik de mijne velen malen mooier... maar das smaak en goesting of course
Ja inderdaad ik kom van een BMW 116D... toch serieus verschil en op het werk rijdt het al vol met 1.6 TDI's Greenline enz dus de mijne valt wel wa op moek zeggen
( het verbruik is er ook wel naar natuurlijk, zit op gemiddeld 10,5L/100km sinds aankoop... zal wel nog wa zakken waarschijnlijk heb er nu ong 2000km mee gereden... )
Vrees niet dat het nog veel zal zakken, zeker niet als je de wagen als sportieve wagen gebruikt
Heel mooie wagen, alleen de velgen zijn niet zo mijn smaak. Maar zoals je zegt ieder zijn goesting eh.
Gisteren na veel wikken en wegen onze Octavia RS TSI besteld , levering voorzien eind april
Uiteindelijk gekozen voor magic black met pictoris velgen , manueel geschakeld en zonder black pack , panoramisch dak , ...
Ik zal bij zijn als de winter voorbij is
Gisteren na veel wikken en wegen onze Octavia RS TSI besteld , levering voorzien eind april
Uiteindelijk gekozen voor magic black met pictoris velgen , manueel geschakeld en zonder black pack , panoramisch dak , ...
Ik zal bij zijn als de winter voorbij is
Geen 230 gepakt dan ? Heeft nochtans sper en mooier geluid... Alleen de velgen kan je enkel de extreme pakken zoals op de mijne...
Proficiat alvast met je aankoop je zal heel content zijn...
op het salon stond er een in dat race blauw met die speciale velgen...toch wel mooi in het echt hoor. Maar daardoor wel niet echt een sleeper. Als je een grijze of zwarte hebt met normale velgen en zonder kentekens is het al anders.
op het salon stond er een in dat race blauw met die speciale velgen...toch wel mooi in het echt hoor. Maar daardoor wel niet echt een sleeper. Als je een grijze of zwarte hebt met normale velgen en zonder kentekens is het al anders.
geen 230 gekozen nee , 220 combi.
Ik vind dat de 220 al meer dan volstaat voor in ons overbevolkt landje, en die sper , in 95% van de normale omstandigheden ga je dat niet voelen denk ik , alleen als je echt als een volleerde piloot door de bochten vliegt ga je daar voordeel mee hebben.
We hebben een testrit gedaan met een 230 in Kortenberg vorige zondag , wegen waren heel glad (-2°) en de voorwielen zochten echt naar grip (waren wel geen winterbanden) dus het volledige vermogen niet echt kunnen gebruiken.
DSG in sport vond ik heel irritant , die bleef altijd hangen rond 3500rpm met een zeurende motor als gevolg. Uiteindelijk dan een manuele bak besteld , en met de bespaarde euro's een panoramisch schuifdak gekozen
Dat is net de bedoeling van de sportstand, dat dient om sportiever te rijden en niet aan 3500 toeren aan hetzelfde tempo te blijven rijden.
Met de schakelpeddels kan je zelf ook uw keuze maken.
De sper is hier in andere topics al uitvoerig besproken en zou toch een echte meerwaarde zijn ook zonder als een halve zool rond te rijden.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Ik ben geen DSG fan , ik kan er inkomen dat wanneer je veel kilometers doet en regelmatig in de file staat die DSG heel comfortabel is , maar voor mij is manueel schakelen in een sportieve wagen nog altijd een belangrijk onderdeel van het rijplezier .
Wat betreft die sper , ik zeg niet dat het geen meerwaarde zou zijn maar ik denk dat je met het standaard elektronische sper ook al een heel eind ver komt
Idd klopt dat in sportstand de dsg rond de 3000 toeren blijft maar das is omdat daar het maximum koppel is volgens mijn rijervaring... Auto schiet er dan vandoor bij het minste gas geven... Persoonlijk gebruik ik deze stand in combinatie met de peddels maar meestal rijd ik op individual met alles sportief behalve motor en geluid... Wil ik dan sportief rijden efkes dsg naar sport klikken en voila...of volledig manueel met de peddels ook heel leuk...
Ook de plofjes in de uitlaat vond ik persoonlijk ook een meerwaarde in de 230... Altijd leuk vanaf 3000 toeren als dsg schakelt en je de plofjes hoort en je hoort ze goed spaart voor mij een andere uitlaat uit... Bij een manueel geschakelde heb je dit quasi niet
Voor de rest sper heb ik niet kunnen vergelijken met een 220 zonder heb nog niet met een 220 gereden... Wielspin valt mee vind ik persoonlijk had het erger verwacht...
Last edited by ; 22/01/2016, 12:21.
Reden: Dsg vergeten
Kan alleen maar zeggend at het sper absoluut een meerwaarde is, zelfs al ben je geen volwaardige racepiloot.
Bij het minste dat je gas geeft bij bocht uitkomen voel je de wagen gewoon naar binnen geduwd worden. Het was zo erg dat ik in het begin echt moest opletten dat ik niet te fel naar binnen ging
Ik had op mijn Golf 6 GTI een electronisch sper, en nu op de Cupra een echt sper en dat verschil is dag en nacht.
DSG is persoonlijke smaak, ik had de GTI manueel en nu de Cupra DSG en ik zou niet meer zonder willen.
Relax rijden lekker in zijn D, sportief rijden in de manuele stand.
Mooie wagen besteld! Ga je veel plezier mee hebben!
Voor mij geen fwd wagen meer met meer dan 200pk zonder sper. Zelfs gewoon in regen/winter is dit voor mij een enorme meerwaarde. Ik rij nu op supersports (zomerband) en heb steeds grip bij mijn gti en rs was dat heel wat minder!
Ik ben geen DSG fan , ik kan er inkomen dat wanneer je veel kilometers doet en regelmatig in de file staat die DSG heel comfortabel is , maar voor mij is manueel schakelen in een sportieve wagen nog altijd een belangrijk onderdeel van het rijplezier .
Comment