Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Het is de auto van m'n moeder, ik blijf eraf
    En ik vind dat een BMW af fabriek al deftig afgesteld mag zijn, zelden een auto gereden die zo'n uitgesproken onderstuurneiging heeft. De massa en gebrekkige stijfheid van de cabrio speelt natuurlijk mee, dat begrijp ik.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
      Het is de auto van m'n moeder, ik blijf eraf
      En ik vind dat een BMW af fabriek al deftig afgesteld mag zijn, zelden een auto gereden die zo'n uitgesproken onderstuurneiging heeft. De massa en gebrekkige stijfheid van de cabrio speelt natuurlijk mee, dat begrijp ik.
      Bwa, ik ben van de mijne best content. OK, is coupe, dus beetje lichter en stijver. Maar het is vooral een daily driver he...
      De ophanging is ingesteld op optimale slijtage van de banden: ik heb nu 90.000km, waarvan ruwweg geschat zo'n 55.000 op de zomerbanden. Awel, vanvoor steken de originele banden er nog steeds op, en heb nog wel voor een 10.000km schat ik. Achteraan heb ik banden vervangen na 40 à 45.000 km. Niet slecht vind ik....

      De banden vooraan zijn ook te smal natuurlijk. Ik heb de 18-duims set, en dan heb je maar 215 vooraan tov 245 achter. Kan niet goed komen he . Ik heb gemerkt dat ze in de nieuwe 1-series dat hebben veranderd naar 225/245, zal wel zijn reden gehad hebben.
      Je kan natuurlijk vooraan ook 245's steken. Dat doen ze in Amerika graag (www.1addicts.com )

      Comment



      • http://www.autoweek.nl/video/3671/rij-impressie-bmw-i3
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Elandproef en zweeds commentaar:
          + Prestaties, innovatieve functies, goed rijdersmilieu
          - harde vering en stoelen, mindere interieurafwerking, duur, kleine achterbank
          + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
          ST Cupra 290 PP - GT86+

          Comment


          • Test autoblog.nl http://www.abhd.nl/video/bmw-i3/ "Het ESP kan simpelweg niet uit." jammer maar beetje verwacht...
            ST Cupra 290 PP - GT86+

            Comment


            • alsof er ook maar 1 zo'n i3 koper ESP ooit zou willen uitzetten
              lets have some more member berries

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                alsof er ook maar 1 zo'n i3 koper ESP ooit zou willen uitzetten
                Beetje categorisch? En hoeveel van de eigenaars van een 316d doet dat? Maar daar kan het wel, dus niet echt een argument.
                En wat als je eentje mag lenen? RWD, directe gasrespons, smalle bandjes, laag zwaartepunt... Maar geen dwarse fun...
                ST Cupra 290 PP - GT86+

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                  Beetje categorisch? En hoeveel van de eigenaars van een 316d doet dat? Maar daar kan het wel, dus niet echt een argument.
                  En wat als je eentje mag lenen? RWD, directe gasrespons, smalle bandjes, laag zwaartepunt... Maar geen dwarse fun...
                  ²
                  Spreek voor uzelf, het spelen is voor mij het grootste argument voor rwd.

                  Comment


                  • idd, zeker gezien het echt geen moeite is om dat uitschakelbaar te maken

                    Comment


                    • Gelukkig zijn er BMW fans die met een elektrische wagen wel dwars willen gaan. Beetje bizar, maar toch leuk.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                        Beetje categorisch? En hoeveel van de eigenaars van een 316d doet dat? Maar daar kan het wel, dus niet echt een argument.
                        logisch he, de 316d is in eigenlijk dezelfde wagen als de 330i en de M3. de i3 is een totaal ander model.
                        lets have some more member berries

                        Comment


                        • Sorry DOA, houdt ook weinig steek, bij de meeste fabrikanten is het enkel bij de topversies van hetzelfde model dat de ESP af kan - is dus niet modelgebonden, bij BMW was dat tot nu bij alle modellen en motorisaties mogelijk(?!?), dus er is toch iets verandert dat niet "logisch" is.
                          Maar omgekeerd is het waarschijnlijk correct, ik vermoed dat BMW zich op een bepaalde manier wou profileren en aangezien de i3 wss uitstekend dwars gaat wouden ze geen youtube vol met i3'tjes die te pas en onpas overal dwars gaan...
                          ST Cupra 290 PP - GT86+

                          Comment


                          • heeft het trouwens niet vooral temaken met hoe de elektromotoren het vermogen naar de wielen brengen?
                            lets have some more member berries

                            Comment


                            • Kan zeker. Het tractiesysteem is zeer geavanceerd en werkt zo goed als onmiddelijk dus je merk er weinig van, maar als je de boel afzet kan het contrast heel snel erg groot zijn daarmee...
                              ST Cupra 290 PP - GT86+

                              Comment


                              • Met zo'n smalle bandjes moet je je leven al moe zijn om de ESP te willen uitschakelen. BMW wilt niet graag in de belangstelling komen ivm accidenten omwille van slechte wegligging met hun allernieuwste voertuig. Vraag maar aan de A-klasse.

                                Comment


                                • Ik ben er in Frankfurt eens in gaan zitten en wat me meteen opviel zijn de goedkoop aanvoelende deurpanelen. Ik snap dat het licht moet zijn, maar het voelt kwalitatief toch niet zo goed aan. Misschien hadden ze een andere keuze moeten maken in hun gerecycleerde materialen.

                                  Comment


                                  • Ziehier de volledige prijslijst (Oostenrijk) voor de nieuwe i3: https://www.press.bmwgroup.com/press...tem=node__4310

                                    Ik kom op 53k euro voor eentje naar mijn goesting.

                                    Voor de curieusiteit eens even vergeleken met onze 135i cabrio qua kosten over 5 jaar. Als je alle fiscale maatregelen erbij in rekening brengt, en je houdt er rekening mee dat het verlies in waarde bij beide wagens hetzelfde is, dan is een i3 bruto ca. 50k euro goedkoper over 5 jaar.
                                    Last edited by BMWMB; 22/10/2013, 00:37.
                                    OO 00 OO

                                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                    Comment


                                    • Goed zot
                                      2021 Taycan 4S
                                      2021 Lexus UX250h

                                      Comment


                                      • Was dat nu 25 of 5 jaar :p
                                        Hoveel km/jaar?

                                        Maar inderdaad, daat zit het geheim, duurzame investeringen kosten in het begin, maar de lopende kost vgl. met eentje die wat benzine en taxen lust...
                                        ST Cupra 290 PP - GT86+

                                        Comment


                                        • Idd een vergissing van mij. Ik bedoelde 5 jaar. 18k km per jaar.
                                          OO 00 OO

                                          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X