Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW i3
Collapse
X
-
Ik heb de I3 (BEV) 1 dag kunnen testen en uiteindelijk besloten om er één te bestellen (wel 6 maanden wachten). Deze zal gebruikt worden als 2de wagen voor woon/werkverkeer van ca. 70km / dag. Ik hebben zitten wachten op Audi maar die hebben blijkbaar hun plannen voor EV's in de koelkast gestopt. Hopelijk stelt deze eerste BMW niet teleur. Een hybride wagen vindt ik niet zinvol aangezien je 2 technieken combineert en het geheel complexer is en nog meer onderhoud vraagt. Bovendien sleur je altijd meer gewicht mee. Voor ons zou een REX versie ook niet nuttig zijn als 2de wagen. In NL zijn 250 snellaad stations gepland langs de snelwegen door Fastned, hiermee kan je dan een BMW i3 in 15 tot 30 minuten snelladen (DC), als de andere europese landen volgen zouden langere ritten ook nog mogelijk worden. Anderzijds zal mogelijk verbeterde accu's over enkele jaren voor veel meer range kunnen zorgen voor hetzelfde gewicht.
Comment
-
De dichts bijzijnde dubbele oplaat paal zit 500 meter van mijn huis dus dat is op zich wel te doen.
Maar in Nederland kost zo'n i3 met range extender snel 50.000+ Euro.
De range extender vind ik een noodzaak in de huidige EV's anders sta je te pas en onpas op een ongewenst moment stil met zo'n EV.
Een lange rit zou ik überhaupt niet willen maken met een EV.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kr@be Bekijk BerichtenIk heb nu ongeveer 2 maanden Ik heb een met REX gekocht. Dit is meer uit zekerheid, heb dit nog niet gebruikt.
Het is ook als 2e auto en hij rijdt superleuk.
Comment
-
image.jpg
Ik gebruik de auto voor woon-werkverkeer. Met een volledig opgeladen auto kan je ongeveer 130km rijden tegen snelheden tot 100km/u. Tegen 120 km/u of meer verbruikt de auto meer.
Dankzij het hoge koppel is dit een ideale auto voor stadsverkeer. Vlot optrekken, eenvoudig parkeren dankzij de beperkte afmetingen en de heel korte draaicirkel. Je zit ook een beetje hoger in de wagen en dankzij de grote voorruit heb je echt een ruim gevoel in de wagen. De binnenruimte is ook voldoende, de kinderen hebben achteraan voldoende beenruimte, ook volwassenen kunnen achteraan plaatsnemen.
Verder kan je via de iPhone kijken hoever de wagen opgeladen is, het opladen starten of onderbreken, de binnentemperatuur instellen, ...
Verder is de gunstige fiscaliteit een doorslaggevende factor geweest.
Comment
-
Van openbare laadpunten heb ik nog geen gebruik gemaakt. Zoals ik zei gebruik ik deze wagen voor korte afstanden. Ik kan 130km elektrisch rijden en dan nog eens 130km met de REX, dus 260km. De auto gaat s'avonds in het stopcontact en s morgens vertrek ik terug met een opgeladen wagen. Openbare laadpalen vind je nog niet veel hier in de buurt. Aan Mc Donalds, winkelcentra zoals Waasland Shopping is er wel een laadpunten.
Comment
-
[QUOTE=kin
Ik gebruik de auto voor woon-werkverkeer. Met een volledig opgeladen auto kan je ongeveer 130km rijden tegen snelheden tot 100km/u. Tegen 120 km/u of meer verbruikt de auto meer.
Dankzij het hoge koppel is dit een ideale auto voor stadsverkeer. Vlot optrekken, eenvoudig parkeren dankzij de beperkte afmetingen en de heel korte draaicirkel. Je zit ook een beetje hoger in de wagen en dankzij de grote voorruit heb je echt een ruim gevoel in de wagen. De binnenruimte is ook voldoende, de kinderen hebben achteraan voldoende beenruimte, ook volwassenen kunnen achteraan plaatsnemen.
Verder kan je via de iPhone kijken hoever de wagen opgeladen is, het opladen starten of onderbreken, de binnentemperatuur instellen, ...
Verder is de gunstige fiscaliteit een doorslaggevende factor geweest.[/QUOTE]
Gekocht bij de Cock in Verrebroek? Ik wist niet dat die ook nieuwe wagens verkocht? Deze wagen zou ideaal zijn voor mijn vriendin voor korte ritjes, spijtig dat hij zo veel kost! Al moet je er natuurlijk rekening me houden dat hij geen benzine kost...
Comment
-
Een BMW i koop je rechtstreeks van BMW Belux. Dit gaat wel via een i-verdeler (bij mij via Verstraeten) maar de factuur is van BMW Belux.
Ik ga altijd bij De Cock met mijn andere wagen en daardoor heeft hij daar ook even in de showroom gestaan.
Comment
-
"Verder is de gunstige fiscaliteit een doorslaggevende factor geweest."
VAA is natuurlijk het interessantste gegeven. Heb je gebruik gemaakt van de ecologiepremie ?
http://www.bmwi3.be/fiscaliteit/vl-nl/user
Het is me niet duidelijk of die premie slaat op de auto of eventuele laadapparatuur.
BMW komt overigens augustus uit met een wallbox pro die tot 7kw kan laden waardoor de laadtijd weer gehalveerd zal zijn.
Anderzijds zijn er ook al andere fabrikanten die goedkopere alternatieven aanbieden en zelfs nog sneller laden.
Comment
-
-
Aangezien ik voor de BEV versie kies is er 120% aftrek (hoewel dit met een korrel zout moet genomen worden, die 20% is in feite uitstel van belasting). Ik heb een premie aangevraagd (max 2800,- €) bij agentschap ondernemen, ik kreeg eerst een melding dat voor de gekozen NACE code 62.010 geen subsidies mogelijk waren, maar na correcte 62010 kon ik wl de aanvraag vervolledigen. Benieuwd of het ook gaat lukken...
Comment
-
-
Comment
-
It’s Electrified.
Posted on October 28, 2014.
Electrically charged and environmentally friendly are just some of the ways to describe the BMW I3. Turning the page back a few months ago, we were presented with the task of fitting this I3 with a set of wheels. Normally that would be a easy task but since the vehicle rolled off the lot just a few months ago, there was little to no information to be found.
After performing our own r&d, we were able to engineer a set of wheels for the car.
Fast forward to today, and we have the BMW I3 sitting on a set of PUR LG04′s with a custom flat lip.
Comment
Comment