Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
    Iemand met zonnepanelen en/of windmolentje rijdt vrij goedkoop, en de range valt nogal mee. Ik vrees wel net iets te weinig voor het woon-werk verkeer van sommige mensen, maar je kan niet alles hebben...
    BMW mikt met de i3 vooral op mensen die dit als 2de (stads)wagen gebruiken.


    Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
    Ik ben blij dat er verdere evolutie zit in de alternatieve aandrijfvormen. Hoe meer merken er zich op gaan toeleggen, hoe sneller het zal evolueren. Toch heb ik in de wandelgangen al gehoord dat het bij veel merken bij eenmalige en kleinschalige operaties zal blijven als het over full electric gaat.

    Maar qua design is dit imho één van de lelijkste ontwerpen die ik al gezien heb... Die gordellijn die zo'n inzinking krijgt: waarom is dat nu nodig? Het interieur ziet er heel cheap uit, met veel hoekskes en kantjes... en ze hebben er het bedieningspaneel naast het stuur uit de Citroën Visa van de jaren stillekes terug bijgehaald. Benieuwd trouwens naar de materiaalkeuze of die wel op premium niveau zal staan.
    Ben ook benieuwd of dit design gemakkelijker gaat geaccepteerd worden omdat er een BMW logo op hangt en of de algemene autopers ook nu weer het zo typische BMW rijplezier gaat bejubelen.

    Had het voor BMW qua imago niet veiliger geweest om er een compleet andere merknaam op te kleven als creatie van een nieuw merk binnen de groep?
    Ik vind hem op zich niet zo lelijk (en die knik in de zijruiten vind ik best nog leuk gedaan, evenals die achterste suicide deurtjes). Maar persoonlijk straalt dit voor mij weinig BMW uit en hadden ze idd beter een apart merk opgericht. De i8 concept vind ik dan wel weer erg geslaagd qua 'BMW uitstraling'.


    Spijtig genoeg ziet de uiteindelijke versie er weer veel braver uit dan de concept. Oké, die onderste zijruiten hoefden niet per sé (al zou het wel leuk zijn als ze geblendeerd waren zodat je enkel vanbinnen naar buiten kunt kijken en niet omgekeerd), maar had dan liever iets 'vervangends' gezien zoals ondoorzichtig glas. Evenals spijtig dat die klinken uit de concept ook vervangen zijn door gewone 'saaie' klinken, net als de achterkant.




    E30SHOP.be
    - Alles voor uw BMW E30.
    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
      en dan zou niemand deze versie kopen... wegens te banaal uiterlijk... en vooral omdat de interessantste subsidies weggevallen zijn
      Als ze de Mini hiervoor als basis gebruikt hadden zouden ze veel betere verkoopcijfers halen dan met het gedrocht dat ze d'r nu van gemaakt hebben!
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • #23
        niet mijn ding en het lijkt alsof ze het stuur er omgekeerd hebben in gemonteerd

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
          Doet me aan de audi a2 denken.
          Een Bmw met Audi look, Skoda achterramen en Opel achter deurtjes.
          Als 2 de (stads)wagen wordt hij dan wel heel duur.
          den borre


          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


          Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
            Doet me aan de audi a2 denken.

            ja, een echte beauty vergeleken met dat lelijk ding van BMW

            Comment


            • #26
              Last edited by ; 25/07/2013, 13:30.

              Comment


              • #27
                den borre


                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                  Bwa ik vind em eigenlijk wel iets schattig en 'snoezelig' hebben. BMW differentieert duidelijk tov zijn reguliere wagens, is OK voor mij. Je kan moeilijk verwachten dat een electro wagen van dit caliber eruit gaat zien als de nieuwe 4-serie.

                  Ideaal voor stadsgebruik en gewoon woon-werk verkeer. Ik kan me goed inbeelden dat dit voor sommigen een goede keuze is, en ik vind de looks wel OK. Apart, en toch verschillend van de electro-auto's van andere merken. Qua "standing out in the crowd" goed werk van BMW...

                  Comment


                  • #29
                    ik begrijp niks van de 'range extender' actieradius.
                    laadt de extender niet genoeg op om non stop te blijven rijden (op voorwaarden dat je bijtankt, of grotere tank zou hebben) en vertraagt hij enkel het 'ontladen' van de gewone lading?

                    of waarom is het 'actieradius met range extender: 300km' , dus een generator verlengt de range maar met 150 km? pak dat het ding 4/5 liter per 100 km verbruikt, dan zou de tank minder dan 10 liter bedragen? deze kunnen ze toch gewoon groter maken, die paar kg...

                    of is het zoals ik eerst vermoede, dat het enkel het ontladen 'vertraagt'?

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                      ik begrijp niks van de 'range extender' actieradius.
                      laadt de extender niet genoeg op om non stop te blijven rijden (op voorwaarden dat je bijtankt, of grotere tank zou hebben) en vertraagt hij enkel het 'ontladen' van de gewone lading?

                      of waarom is het 'actieradius met range extender: 300km' , dus een generator verlengt de range maar met 150 km? pak dat het ding 4/5 liter per 100 km verbruikt, dan zou de tank minder dan 10 liter bedragen? deze kunnen ze toch gewoon groter maken, die paar kg...

                      of is het zoals ik eerst vermoede, dat het enkel het ontladen 'vertraagt'?
                      zie:
                      De onthulling komt steeds dichterbij en we ontvingen zojuist alle technische details maar BMW vindt het schijnbaar nog steeds te vroeg voor foto’s van hun elektrische i3. De BMW i3 is een grotendeels van carbon gemaakte auto die zich volledig richt op duurzame mobiliteit, aldus BMW. Voorzien van een volledig elektrische aandrijving met een 170 […]

                      Tank is maar 9 liter... ook wel beetje idioot, maak em dan ineens toch wat groter zodat je de range van een Volt krijgt of zo... Maar ja, dan mis je natuurlijk ergens wel het punt van een electro wagen....

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door erik219 Bekijk Berichten
                        zie:
                        De onthulling komt steeds dichterbij en we ontvingen zojuist alle technische details maar BMW vindt het schijnbaar nog steeds te vroeg voor foto’s van hun elektrische i3. De BMW i3 is een grotendeels van carbon gemaakte auto die zich volledig richt op duurzame mobiliteit, aldus BMW. Voorzien van een volledig elektrische aandrijving met een 170 […]

                        Tank is maar 9 liter... ook wel beetje idioot, maak em dan ineens toch wat groter zodat je de range van een Volt krijgt of zo... Maar ja, dan mis je natuurlijk ergens wel het punt van een electro wagen....
                        bedankt voor de reactie! 9 liter dus hm..

                        bwah idee van range extender is toch die paar keer per jaar dat je eens wat verder moet gaan dan je battery charge toelaat je dat zonder problemen kan.
                        pak dat dat een retourke zuid europa ofzo inhoud en je moet om de 150 km ofzo 7-8-9 liter tanken (want 300 - 150 elektrisch = 150)... dan wordt je toch gewoon gek, en dus heb je of een tweede wagen (minder wenselijk) of koop je toch gewoon een conventioneel voertuig (product gefaald :-).
                        kan toch geen moeite zijn om er een tankje van 30 liter in te steken.. dat doet gewicht stijgen met 1,5-2,5% ofzo ruw geschat.

                        Comment


                        • #32
                          Die range extender dient enkel maar om al rijdend de batterij op te laden zodat je nog iets verder kunt rijden tot aan het volgende oplaadpunt, er is geen rechtstreekse aandrijving naar de wielen bvb.

                          E30SHOP.be
                          - Alles voor uw BMW E30.
                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                            Die range extender dient enkel maar om al rijdend de batterij op te laden zodat je nog iets verder kunt rijden tot aan het volgende oplaadpunt, er is geen rechtstreekse aandrijving naar de wielen bvb.

                            uh ja dat was duidelijk ja... denk dat de vraag in mijn post iets gesofisticeerder was dan dat :-)
                            waarom die 'IETS' maar 150 km moet zijn door een kleine tank van maar 9 l te steken is de vraag. dan zet je een range extender maar dan moet je nog om de 150 km (bij een lange reis) stoppen om te tanken..

                            Comment


                            • #34
                              Tis duidelijk, als je enigszinds regelmatig meer dan 300 (250km) "ritjes" doet, dan is dit niet uw auto. Alles, zo 1-2keer tanken kan er nog af, dus pakweg 500-600km ritje, daarna wordt het ambetant. Ik weet niet hoe dat is bij u, maar bij gebeurt dat maximaal 5x jaar...
                              ST Cupra 290 PP - GT86+

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                uh ja dat was duidelijk ja... denk dat de vraag in mijn post iets gesofisticeerder was dan dat :-)
                                waarom die 'IETS' maar 150 km moet zijn door een kleine tank van maar 9 l te steken is de vraag. dan zet je een range extender maar dan moet je nog om de 150 km (bij een lange reis) stoppen om te tanken..
                                Ik heb een oplossing:
                                -je koopt een dakkoffer,
                                -maakt die waterdicht,
                                -kapt die vol met benzine,
                                -je verlengt het darmpje van de benzinetank en monteert dat in de dakkoffer.

                                En boem-patat, je rijdt in 1 trek naar het zuiden van spanje

                                Ik zie hier een hele nieuwe markt van after-market accessoires opduiken....

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                  pak dat dat een retourke zuid europa ofzo inhoud en je moet om de 150 km ofzo 7-8-9 liter tanken (want 300 - 150 elektrisch = 150)... dan wordt je toch gewoon gek, en dus heb je of een tweede wagen (minder wenselijk) of koop je toch gewoon een conventioneel voertuig (product gefaald :-).
                                  kan toch geen moeite zijn om er een tankje van 30 liter in te steken.. dat doet gewicht stijgen met 1,5-2,5% ofzo ruw geschat.
                                  Als je een i3 koopt mag je "gratis" een grotere bmw afhalen als je op vakantie gaat of iets moet vervoeren. Zo een contract zal wel zijn beperkingen hebben.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #38
                                      ... benieuwd ook hoe de typische BMW rijder de ultra smalle bandjes zal appreciëren.

                                      Zonder gezwans: ik denk dat er vooral niet-BMW adepten tot het merk zullen aangetrokken worden, want dit staat qua concept zo ver van de huidige modellen dat er maar weinig 'BMW' in zit.
                                      In die zin is het marketing gewijs nog te snappen dat ze dit niet commercialiseren onder een andere naam dan BMW...

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                        bedankt voor de reactie! 9 liter dus hm..

                                        bwah idee van range extender is toch die paar keer per jaar dat je eens wat verder moet gaan dan je battery charge toelaat je dat zonder problemen kan.
                                        pak dat dat een retourke zuid europa ofzo inhoud en je moet om de 150 km ofzo 7-8-9 liter tanken (want 300 - 150 elektrisch = 150)... dan wordt je toch gewoon gek, en dus heb je of een tweede wagen (minder wenselijk) of koop je toch gewoon een conventioneel voertuig (product gefaald :-).
                                        kan toch geen moeite zijn om er een tankje van 30 liter in te steken.. dat doet gewicht stijgen met 1,5-2,5% ofzo ruw geschat.
                                        Je moet maar om de 300 km tanken hé, het elektrische rijbereik gaat niet verloren. Gesteld dat je aan 100km/u rijdt, om de batterij wat te sparen, dan kan je dik twee uur bollen (ik neem nu een veiligheidsmarge). Om de twee uur en een beetje een pauze nemen stemt overeen met wat algemeen aangeraden wordt. Dus als je de i3 uitzonderlijk eens zou gebruiken voor zo'n lange trip - waar hij zeker niet voor bedoeld is - dan valt de hinder al bij al nog wel mee.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                                          ... benieuwd ook hoe de typische BMW rijder de ultra smalle bandjes zal appreciëren.

                                          Zonder gezwans: ik denk dat er vooral niet-BMW adepten tot het merk zullen aangetrokken worden, want dit staat qua concept zo ver van de huidige modellen dat er maar weinig 'BMW' in zit.
                                          In die zin is het marketing gewijs nog te snappen dat ze dit niet commercialiseren onder een andere naam dan BMW...
                                          Ze doen dit toch onder de i reeks ? Naast de i3 en i8, zullen er nog wel komen. De i3 is toch geen 3 reeks... Als hij goedkoper is in gebruik, dan zal het wel een succes worden. Mijn sneller berekening leert me: batterij 22 kwh, een laadrendement van +- 80 % = 22kwh+20%= 26,4 kwh voor 1 lading, aan € 0,20 / kwh = € 5,28 per lading. Waarmee je +- 130 km kan rijden. = € 5,28 /130km*100km= € 4 per 100 km. Een vergelijkende diesel mag dan maar €4 / € 1,3 per liter: 3 liter verbruiken. / benzine € 4 / 1,5= 2,66l De levensduur/garantie van de batterijen zal bepalen of het rendabel is of niet.
                                          Last edited by ; 29/07/2013, 12:31.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X