ik ben hemaal mee dat een ed beter een apart model is genre prius volt
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW i3
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk BerichtenMaar het toont wel aan dat een i3 alleen met REX interessant genoeg is om te kopen, je kan tenminste verder rijden als je geen oplaadpunt te vinden is, zonder REX is zo'n auto niets waard.
Comment
-
Ik heb hier op dees forum (en elders) toch al redelijk veel gezwets gelezen van mensen die duidelijk geen fan zijn.
Vaak wordt de I3 (en andere electrische voertuigen) snel afgedaan als "werkt nog niet", "niet op punt", "overbodig"
Mijn vrouw heeft sinds eind december vorig jaar een I3 zonder REX en wij zijn heel content van dan ding. Wij gebruiken dat dagelijks voor woon werk van de periferie van brussel naar Brussel- Noord.
Op haar werk heeft ze een gratis lader en thuis ook. Er staat reeds 7000 km op de teller aan enzelfde ratio als haar mini vroeger. Ik merk ook dat ik sneller de I3 pak om naar de training ofzo te rijden dan mijn A4.
Ok, ge moet u geen I3 kopen als enige wagen en ook niet als het dagverbruik de 90km per trip (lader - lader) overstijgt.
Ik heb er een tijd lang zonder problemen 45km heen en 45km terug mee gedaan zonder opladen ertussen. Enkel de rijstijl wat aanpassen. 90 of 100 op de autostrade rijden helpt veel. Constant de pedaal tegen de grond smashen en de 150km/h limiet opzoeken is om problemen vragen. De I3 doet u ok wel nadenkel over verbruik. Minder hard rijden en optrekken = minder verbruik, dat lijk logisch. Maar bijvoorbeeld zetelverwaming opzetten ipv uw chauffage is echt een verschil van 10-15% in range. Uw GPS opzetten is een verschil van 2-3% op uw range, zelfde met uw scherm van de radio/gps. Ik merk dat ik nu in mijn auto ook minder vaak mijn gps ga opzetten.
Er zijn echt veel mensen die met hun wagen niet meer doen dan huis - station - station - winkel - huis. Ik heb dat jaren gedaan met een A3 en een A4. Als je dan mensen eens laat nadenken over hun gebruik hoor je vaak "ja moest ik niet alle 2 maanden is naar X moeten gaan, zou ik da ook wel kunnen bezigen, juist niet aan die prijs" En dan heb je meteen de 2 pijnpunten. De aankoopprijs en de afwijkingen in gebruikelijk traject.
Ik geef toe dat er wel wat dingen zijn die frustrerend zijn.
- Het bereik in de winter is ver VER onder wat aagegeven staat. 85km is realistischer dan de 120km die in het boekje staat (laat staan de 140-160km die overal circuleerd)
- Veel opladers werken inderdaad niet altijd. Of er staan (toch hier in Halle) vaak prius(clone)en op geparkeerd die denken dat dat een plaats is voor hybrides. Der heeft al is een oud meneerke de politie gehaald (net naast de opladers) omdat ik mij naast hem geparkeerd had en aan het opladen was en nu kon hij niet weg met zijn hybride (en geen EPHV é)
- Het design is op zijn minst een statement, maar de meeste vinden het spuuglelijk. Ik vind de leaf even lelijk en de e golf en de merc b-ed doen geen moeite.
- De I3 is pokke duur. Mijn vrouw kon voor hetzelde budget een veel dikkere CLA leasen. Het is dan ook geen wagen om zelf te kopen tenzij ge geld genoeg hebt en uw vrouw/man moet niet te ver. Als tweede wagen is het voor veel mensen te duur. Maak U geen illusies, de e-golf en de Merc B ED zijn zeker even duur
- De electronica en software is nog werk aan. Voor het minste krijgt ge een BOOP geluidje in uw gat en sommige dingen (zoals traffic) blijven persies aan factory settings terugkomen (altijd super luid ook al veranderde je het 15 minuten ervoor). Ik krijg geregeld wel is een service mededeling die na een "reboot" weg is. Maar dat heeft niets te maken met het electrisch of niet zijn.
- Vaak zo een klein patinageke na een borduur door de achterwielaandrijving en de dunne bandjes
- De bandenmaat is belachelijk om winterbanden te vinden
- Sommige mensen zitten niet graag de zetels
- Het zelf parkeren moet je aan wennen, ik denk altijd dat hij ertegen gaat rijden.
Wat ik er leuk aan vind:
- Powerrrrrrr. De accelleratie is fantastisch
- Rijdt eigenlijk heel vlot en stuurt fantastisch
- Super kleine draaicirkel
- Niet meer tanken (ook wel geen ijsjes meer van uit den total )
- Geen onderhoud
- Redelijk compact maar wel optimaal gebruik van de ruimte
- Alles in de auto en de productie ervan is met een eco achtergedachte
- Perfect voor gebruik in een straal van +- 25km
- ik zit perfect (maar ik ben ook maar 1m75)
- stil
- lage verbruikskost (dat zegt mijn dokter die er ook 1 heeft, bij ons ins de teller op kosten van madam haar werk)
TL;DR een perfecte (2e) wagen voor lokaal gebruik. Zeker niet enkel voor in de stad. Maar door de prijs waarschijnlijk enkel goed voor leasing en mensen die geld genoeg hebben om voor een tweede wagen 35-40k te leggen ipv een 2ehandse Yaris ofzo.
Maar ik versta niet goed waarom ik soms uitgelachen wordt of dat er mensen boos worden op mij omdat ik zo een wagen heb. Hoe meer mensen een I3 kopen, hoe meer de prijs gaat zakken, hoe beter voor de technologie en de kans op een betere versie binnen enkele jaren die misschien een range van 250km heeft?
Wie nu een I3 koopt is geen early adopter meer die zware risico's neemt, eerder iemand die mee investeert in de toekomst van de electrische wagen.
Ik weet het, de waterstof wagen is de wagen van de toekomst, maar ik denk dat de electrische wagen binnen dit en 5 jaar echt een alternatief gaat woden voor vele mensen en dat de waterstof motor misschien pas binne 10-15 jaar prijselijk gaat zijn
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door daffeh Bekijk BerichtenIk heb hier op dees forum (en elders) toch al redelijk veel gezwets gelezen van mensen die duidelijk geen fan zijn.
Vaak wordt de I3 (en andere electrische voertuigen) snel afgedaan als "werkt nog niet", "niet op punt", "overbodig"
Mijn vrouw heeft sinds eind december vorig jaar een I3 zonder REX en wij zijn heel content van dan ding. Wij gebruiken dat dagelijks voor woon werk van de periferie van brussel naar Brussel- Noord.
Op haar werk heeft ze een gratis lader en thuis ook. Er staat reeds 7000 km op de teller aan enzelfde ratio als haar mini vroeger. Ik merk ook dat ik sneller de I3 pak om naar de training ofzo te rijden dan mijn A4.
Ok, ge moet u geen I3 kopen als enige wagen en ook niet als het dagverbruik de 90km per trip (lader - lader) overstijgt.
Ik heb er een tijd lang zonder problemen 45km heen en 45km terug mee gedaan zonder opladen ertussen. Enkel de rijstijl wat aanpassen. 90 of 100 op de autostrade rijden helpt veel. Constant de pedaal tegen de grond smashen en de 150km/h limiet opzoeken is om problemen vragen. De I3 doet u ok wel nadenkel over verbruik. Minder hard rijden en optrekken = minder verbruik, dat lijk logisch. Maar bijvoorbeeld zetelverwaming opzetten ipv uw chauffage is echt een verschil van 10-15% in range. Uw GPS opzetten is een verschil van 2-3% op uw range, zelfde met uw scherm van de radio/gps. Ik merk dat ik nu in mijn auto ook minder vaak mijn gps ga opzetten.
Er zijn echt veel mensen die met hun wagen niet meer doen dan huis - station - station - winkel - huis. Ik heb dat jaren gedaan met een A3 en een A4. Als je dan mensen eens laat nadenken over hun gebruik hoor je vaak "ja moest ik niet alle 2 maanden is naar X moeten gaan, zou ik da ook wel kunnen bezigen, juist niet aan die prijs" En dan heb je meteen de 2 pijnpunten. De aankoopprijs en de afwijkingen in gebruikelijk traject.
Ik geef toe dat er wel wat dingen zijn die frustrerend zijn.
- Het bereik in de winter is ver VER onder wat aagegeven staat. 85km is realistischer dan de 120km die in het boekje staat (laat staan de 140-160km die overal circuleerd)
- Veel opladers werken inderdaad niet altijd. Of er staan (toch hier in Halle) vaak prius(clone)en op geparkeerd die denken dat dat een plaats is voor hybrides. Der heeft al is een oud meneerke de politie gehaald (net naast de opladers) omdat ik mij naast hem geparkeerd had en aan het opladen was en nu kon hij niet weg met zijn hybride (en geen EPHV é)
- Het design is op zijn minst een statement, maar de meeste vinden het spuuglelijk. Ik vind de leaf even lelijk en de e golf en de merc b-ed doen geen moeite.
- De I3 is pokke duur. Mijn vrouw kon voor hetzelde budget een veel dikkere CLA leasen. Het is dan ook geen wagen om zelf te kopen tenzij ge geld genoeg hebt en uw vrouw/man moet niet te ver. Als tweede wagen is het voor veel mensen te duur. Maak U geen illusies, de e-golf en de Merc B ED zijn zeker even duur
- De electronica en software is nog werk aan. Voor het minste krijgt ge een BOOP geluidje in uw gat en sommige dingen (zoals traffic) blijven persies aan factory settings terugkomen (altijd super luid ook al veranderde je het 15 minuten ervoor). Ik krijg geregeld wel is een service mededeling die na een "reboot" weg is. Maar dat heeft niets te maken met het electrisch of niet zijn.
- Vaak zo een klein patinageke na een borduur door de achterwielaandrijving en de dunne bandjes
- De bandenmaat is belachelijk om winterbanden te vinden
- Sommige mensen zitten niet graag de zetels
- Het zelf parkeren moet je aan wennen, ik denk altijd dat hij ertegen gaat rijden.
Wat ik er leuk aan vind:
- Powerrrrrrr. De accelleratie is fantastisch
- Rijdt eigenlijk heel vlot en stuurt fantastisch
- Super kleine draaicirkel
- Niet meer tanken (ook wel geen ijsjes meer van uit den total )
- Geen onderhoud
- Redelijk compact maar wel optimaal gebruik van de ruimte
- Alles in de auto en de productie ervan is met een eco achtergedachte
- Perfect voor gebruik in een straal van +- 25km
- ik zit perfect (maar ik ben ook maar 1m75)
- stil
- lage verbruikskost (dat zegt mijn dokter die er ook 1 heeft, bij ons ins de teller op kosten van madam haar werk)
TL;DR een perfecte (2e) wagen voor lokaal gebruik. Zeker niet enkel voor in de stad. Maar door de prijs waarschijnlijk enkel goed voor leasing en mensen die geld genoeg hebben om voor een tweede wagen 35-40k te leggen ipv een 2ehandse Yaris ofzo.
Maar ik versta niet goed waarom ik soms uitgelachen wordt of dat er mensen boos worden op mij omdat ik zo een wagen heb. Hoe meer mensen een I3 kopen, hoe meer de prijs gaat zakken, hoe beter voor de technologie en de kans op een betere versie binnen enkele jaren die misschien een range van 250km heeft?
Wie nu een I3 koopt is geen early adopter meer die zware risico's neemt, eerder iemand die mee investeert in de toekomst van de electrische wagen.
Ik weet het, de waterstof wagen is de wagen van de toekomst, maar ik denk dat de electrische wagen binnen dit en 5 jaar echt een alternatief gaat woden voor vele mensen en dat de waterstof motor misschien pas binne 10-15 jaar prijselijk gaat zijn
Maar goed, ieder zijn smaak, anders zou er maar 1 model rondrijden 😉
Comment
-
Mensen die anderen uitlachen zijn gewoon domme mensen, om het even of het nu om een I3 of om het even welk ander model gaat waarin je rijd, om het even of het om je wagen of om wat anders gaat. Haantjesgedrag, stoerdoenerij of gewoon jaloezie, meestal is het wel een van die drie.Want je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
-
-
Een tijdje geleden had ik contact met H&R, met de vraag of ze een sport veren setje gingen maken voor de BMW i3.
Het antwoord was: Daar zijn geen plannen voor.
Nu kom ik dit tegen: BMW i3 gets a lowering kit from H&R Springs.
Comment
Comment