Merci voor de info
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW i3
Collapse
X
-
The battery… well, BMW continues to focus on the relatively new 94 Ah cells and 33.2 kWh battery packs (27.2 kWh usable). We believe that the next battery capacity upgrade (120 Ah) is still a full model year away, which might be a letdown for some who were hoping to see it this Fall.
BMW has decided to increase the motor output in the i3s from 125 kW to 135 kW, and at the same time increase the maximum torque from 250 Nm to 270 Nm.
However that doesn’t tell us the whole story, as the motor also has much more torque at higher revs for better acceleration when overtaking at speed.
0-37 mph: 3.7 s (i3s) vs 3.8 s (i3)
0-62 mph: 6.9 s (i3s) vs 7.3 s (i3)
50-75 mph: 4.3 s (i3s) vs 5.1 s (i3)
Comment
-
Inmiddels ook via de dealer vernomen dat nog in 2018 de 120Ah geproduceerd zal worden voor de i3.
Leuke anecdote: de verkoper zei dat hij met de 60Ah batterij er maar eentje had verkocht. Met de upgrade naar 94Ah waren het er al 12, en allemaal met REX...
Hij reed zelf ook met eentje. Hij zei wel zo eerlijk dat je eigenlijk altijd in comfortstand moet rijden en best ook geen toegevingen mag doen qua rijstijl (bv. trager rijden), anders krijg je er spijt van.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lexe Bekijk BerichtenInmiddels ook via de dealer vernomen dat nog in 2018 de 120Ah geproduceerd zal worden voor de i3.
Leuke anecdote: de verkoper zei dat hij met de 60Ah batterij er maar eentje had verkocht. Met de upgrade naar 94Ah waren het er al 12, en allemaal met REX...
Hij reed zelf ook met eentje. Hij zei wel zo eerlijk dat je eigenlijk altijd in comfortstand moet rijden en best ook geen toegevingen mag doen qua rijstijl (bv. trager rijden), anders krijg je er spijt van.
Die dingen gaan altijd leeg als het je niet uitkomt, met de REX rij je gewoon door.There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenHet blijft dus zo dat je als je electrisch rijdt steeds met de range in je achterhoofd zit
Niet leuk voor de mensen als ik die al bijtanken als hun dieselbak half leeg is.
Ook van die mensen die altijd slechts voor 5 of 10 euro tanken
Ik doe de tank altijd gewoon vol.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenEn fiscaal is het plaatje ook anders met en zonder REX.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lexe Bekijk Berichten
Misschien als je privé koopt? Voor een vennootschap maakt het niet uit of het REX is of niet: allebei 100%. De BEV is in 2018 en 2019 nog 120%, maar die extra 20% was altijd al fake - gewoon een uitstel van betaling en moet je in the end toch ophoesten.
Alleen "The Full" elektrische versie heeft 4% bijtelling, met REX heb je de zelfde bijtelling als elke andere auto, dus zakelijk is de REX versie een "No Go".
There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
De i3 weet mij nog steeds niet te overtuigen. Pas eind 2018 zal er een groter battery pack (120ah / 43 kwh) zijn, tegen dan zullen er al wel veel model 3's geleverd zijn, en ook de nissan leaf II heeft standaard 40 kwh en daar komen wellicht ook nog grotere versies van..
en ook met zwaardere batterij blijft het een kleine, onpraktische dure stadswagen, de koffer is slechts 5 liter groter dan die van een kia picanto.
Ook de e-golf komt er beter uit dan de i3, alhoewel ook dat nog steeds niet de ultieme EV is. https://www.whatcar.com/news/bmw-i3-...-golf-verdict/
BMW heeft deze i3 bewust zodanig ontworpen dat hij niet interessant is voor klanten, hij moest vooral een laag gewicht hebben en als uithangbord dienen voor hun groen imago, dus het verwondert mij ook niet dat er van de originele versie er amper verkocht zijn.
Comment
-
Ja het zal wel plezant rijden, heb eens met een gewone gereden en dat was wel plezant.
Maar de koffer is kleiner dan die van een mini (+/- 20k euro), en de prijs (+/- 40k) ligt eerder in lijn met die van de 4-reeks, waarbij die mini dan ook nog eens beter geschikt is om langere afstanden te rijden.
eigenlijk is mijn grootste kritiek, dezelfde dan dat velen op tesla hebben: hij is te duur voor wat het is.Last edited by sunking; 02/01/2018, 15:12.
Comment
-
Je koopt een
- 100% recycleerbare wagen
- Auto uit carbon (hoge stijfheid)
- Relatieve kleine batterij (latere milieutaksen en verkeersbelasting) Lees: Meer auto dan batterij, wat je ooit dient te vervangen.
- Achterwielaandrijving voor het instant koppel.
- Auto met relatief laag gewicht, voor een elektrische auto.
Het is en blijft een sportieve stadauto.
Welke goedkoper is in tco tov eender welke gti of s of jcw ea.
Leg de zetels plat, en je hebt genoeg kofferruimte... zeker als je maar met 2 de auto gebruikt.
Ik heb berekend dat hij voor mij tov een diesel € 1300 per jaar goedkoper uitkomt in brandstof en verkeersbelasting.
Ik zal het anders stellen, een 2de hands diesel zal mij even veel kosten als een nieuwe i3.
Als ik plaats nodig heb, neem ik wel een andere auto.
De i3 is vooral bedoeld als aanvulling...
De volgende 3 reek zal ook volledig elektrisch zijn.... ook de x3 enz...
Comment
Comment