Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW i3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Volgens Auto Motor und Sport komt er geen opvolger meer van de i3.
    In plaats daarvan zou ieder BMW model serie een volledige elektrisch EV model en Plug-in Hybrid model krijgen.
    There are Pretenders among us.....
    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
      Volgens Auto Motor und Sport komt er geen opvolger meer van de i3.
      In plaats daarvan zou ieder BMW model serie een volledige elektrisch EV model en Plug-in Hybrid model krijgen.
      De CEO zit op de wip.
      De opvolger zal de strategie wel (moeten) bijsturen. Intussen zal het status quo blijven vermoed ik.
      FRANKFURT, Germany (AP) — BMW CEO Harald Krueger is stepping down after a four-year tenure in which the automaker lost its lead in luxury car sales and saw an early head start in electric vehicles...

      Comment


      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Spijtig dat die zo lelijk is.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
            Spijtig dat die zo lelijk is.
            Vond dat in het begin ook,maar met de tijd ben ik de i3 gaan appreciëren.En ik denk als de opvolger gaat uitkomen ooit,ik die zal nemen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door jupiter Bekijk Berichten

              Vond dat in het begin ook,maar met de tijd ben ik de i3 gaan appreciëren.En ik denk als de opvolger gaat uitkomen ooit,ik die zal nemen.
              Ik wil ook iets elektrisch binnen een jaar of 3 maar deze laat ik toch aan mij voorbijgaan, er zijn mooier alternatieven, maar dat is smaak

              Zal net als de rest van BMW wel een goeie auto zijn uiteraard.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • smaken verschillen,gelukkig,maar in deze volg ik volledig

                Comment


                • Van dag 1 dat ze die gepresenteerd hebben vind ik die superknap!
                  De mooiste full electric op de markt voor mij. Anders dan anders, maar dat vind ik goed.
                  King of the Ludospace - currently running nr. 6

                  2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                  2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                  Comment


                  • BMW To Keep The i3 In Production Until 2024, Most Likely With Upgraded Battery.




                    There are Pretenders among us.....
                    Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                    Comment


                    • Ik snap echt niet dat BMW van deze wagen geen i3Lwb heeft gemaakt: maak de wagen 30 cm langer, en gebruik dat voor wat extra accu-capaciteit én benenruimte voor de achterste passagiers. Ik denk dat dat wel goed zou kunnen verkopen, er is niet echt een concurrent op de markt voor zoiets.
                      Ik heb de wagen altijd erg mooi gevonden, nu nog.
                      BMW 420dA : >>>

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door BertVS Bekijk Berichten
                        Ik snap echt niet dat BMW van deze wagen geen i3Lwb heeft gemaakt: maak de wagen 30 cm langer, en gebruik dat voor wat extra accu-capaciteit én benenruimte voor de achterste passagiers. Ik denk dat dat wel goed zou kunnen verkopen, er is niet echt een concurrent op de markt voor zoiets.
                        Ik heb de wagen altijd erg mooi gevonden, nu nog.
                        Er is geen extra lengte nodig voor meer batterijen, daar wordt hij alleen maar zwaarder van, er moeten gewoon veel betere batterijen in.
                        Er is al aangetoond dat met een veel beter batterijen pack, 700 Km range mogelijk is met een i3.
                        There are Pretenders among us.....
                        Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                        Comment


                        • Ik was gisteren op autoscout eens aan het kijken naar I3's en het valt mij op dat die wel heel duur blijven.
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • Vergeet niet dat die nieuw 40-45k hebben gekost. En sterke elektromotor van 170pk. Ook best veel ruimte, hoog en geen transmissietunnel. Voor 15-20k kun je er al heel wat vinden en in Duitsland is het aanbod nog groter. Wat mij opvalt is dat er nagenoeg geen prijsverschil zit tussen versies met Range Extender en zonder terwijl dit toch een optie was van 4500 euro.

                            Al veel YT-filmpjes over bekeken en met zo'n 22kwh kun je in feite niet veel doen, Gemiddeld 120km rijbereik, op autostrade aan 130kmpu in de winter houdt het na 90km al op... Da's echt te weinig. Die Rex vind ik in feite wel een goede oplossing, drijft de wielen niet aan maar werkt als generator. Is een must op die 22kw versie.
                            33kwh is nog net doenbaar voor de meesten, hier zou ik twijfelen om de Rex-versie te nemen

                            Nieuwe hebben nu 42kw maar ze gaan hun prijzen toch moeten laten zakken als de ID3 op de markt is

                            Comment


                            • Ik zou een i3 altijd met Rex nemen, dan kan je tenminste door blijven rijden zolang er benzine in de tank zit.
                              There are Pretenders among us.....
                              Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
                                BMW To Keep The i3 In Production Until 2024, Most Likely With Upgraded Battery.




                                https://www.carscoops.com/2019/12/bm...raded-battery/
                                Van 2013 tot 2024: 11 jaar productie.
                                Bij sommige auto's is dat omdat ze zo vooruitstrevend zijn, bij anderen is het omdat men geen nieuwe in de pijplijn heeft. Ik vermoed dat het hier het laatste geval is.
                                BMW heeft wel wat i modellen in de pijplijn, maar die gaan toch een pak duurder uitkomen.
                                Triestig hoe BMW zijn voorsprong verkwanseld heeft.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

                                  Van 2013 tot 2024: 11 jaar productie.
                                  Bij sommige auto's is dat omdat ze zo vooruitstrevend zijn, bij anderen is het omdat men geen nieuwe in de pijplijn heeft. Ik vermoed dat het hier het laatste geval is.
                                  BMW heeft wel wat i modellen in de pijplijn, maar die gaan toch een pak duurder uitkomen.
                                  Triestig hoe BMW zijn voorsprong verkwanseld heeft.
                                  Er komt een compleet elektrische BMW 1-serie, maar zo als gezegd die zal een pak duurder worden.
                                  There are Pretenders among us.....
                                  Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door The Pretender Bekijk Berichten
                                    Ik zou een i3 altijd met Rex nemen, dan kan je tenminste door blijven rijden zolang er benzine in de tank zit.
                                    Maar die worden nieuw niet meer gemaakt dacht ik?
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • Hoop dat de i3 blijft bestaan en zal evolureren,de voorkant mag zeker aangepast worden.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                        Vergeet niet dat die nieuw 40-45k hebben gekost. En sterke elektromotor van 170pk. Ook best veel ruimte, hoog en geen transmissietunnel. Voor 15-20k kun je er al heel wat vinden en in Duitsland is het aanbod nog groter. Wat mij opvalt is dat er nagenoeg geen prijsverschil zit tussen versies met Range Extender en zonder terwijl dit toch een optie was van 4500 euro.

                                        Al veel YT-filmpjes over bekeken en met zo'n 22kwh kun je in feite niet veel doen, Gemiddeld 120km rijbereik, op autostrade aan 130kmpu in de winter houdt het na 90km al op... Da's echt te weinig. Die Rex vind ik in feite wel een goede oplossing, drijft de wielen niet aan maar werkt als generator. Is een must op die 22kw versie.
                                        33kwh is nog net doenbaar voor de meesten, hier zou ik twijfelen om de Rex-versie te nemen

                                        Nieuwe hebben nu 42kw maar ze gaan hun prijzen toch moeten laten zakken als de ID3 op de markt is
                                        Maak daar tegenwoordig maar 50-55k nieuwprijs van voor een full-option 120Ah
                                        Tweedehands kun je zeker koopjes doen bij de 60Ah (22kwh) maar inderdaad dan de REX-versie nemen. Al mee gereden en is echt plezant, ideaal voor wie vooral stad en 70km/u gewestwegen doet en geen of slechts sporadisch autostrade. Wat je zegt over winter en autostrade klopt maar even goed haal je er tussen pakweg april en oktober ook 150km uit als je er wat op let.

                                        Comment


                                        • Denk dat concurrentie vooral uit eigen huis zal komen want in 2020 komt de Mini Electric met zelfde battery pack en elektromotor als de i3 maar wel een pak goedkoper

                                          Comment

                                          Working...
                                          X