Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Sorry maar 120aH (42 kwh) is nog altijd weinig, en de bagageruimte is belachelijk klein.
Voor die prijs kan je gewoon heel wat beter kopen tegenwoordig.
Denk dat concurrentie vooral uit eigen huis zal komen want in 2020 komt de Mini Electric met zelfde battery pack en elektromotor als de i3 maar wel een pak goedkoper
De nieuwe opvolger van de i3 zou op het zelfde onderstel komen als de Mini Electric, maar dat plan schijn nu overboord gegooid te zijn.
There are Pretenders among us..... Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Sorry maar 120aH (42 kwh) is nog altijd weinig, en de bagageruimte is belachelijk klein.
Voor die prijs kan je gewoon heel wat beter kopen tegenwoordig.
Ben niet akkoord, 42kwh en reëel rijbereik van 250-300 is voor 95% van de bestuurders meer dan genoeg. De anderen voor wie dit niet genoeg is gaan sowieso al niet in dit segment shoppen.
Nieuwe e-208 en e-Corsa hebben 50kwh maar slechts 136pk
Bovendien is een i3 lichter
Binnenruimte: heb je eigenlijk al eens in een i3 gezeten? Je hebt net heel veel plaats gezien de lengte van maar 4 meter.
Er komt een compleet elektrische BMW 1-serie, maar zo als gezegd die zal een pak duurder worden.
Duurder dan de i3? Dat krijgen ze toch nooit verkocht, ale misschien aan die paar fanboys die zelfs geld zouden geven aan een dril met een BMW logo op, maar toch niet aan het grote publiek.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Van 2013 tot 2024: 11 jaar productie.
Bij sommige auto's is dat omdat ze zo vooruitstrevend zijn, bij anderen is het omdat men geen nieuwe in de pijplijn heeft. Ik vermoed dat het hier het laatste geval is.
BMW heeft wel wat i modellen in de pijplijn, maar die gaan toch een pak duurder uitkomen.
Triestig hoe BMW zijn voorsprong verkwanseld heeft.
11 jaar geleden was het een vreemde eend.
Nu past die nog steeds in het auto landschap.
Misschien heeft het daar iets mee te maken.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Ben niet akkoord, 42kwh en reëel rijbereik van 250-300 is voor 95% van de bestuurders meer dan genoeg. De anderen voor wie dit niet genoeg is gaan sowieso al niet in dit segment shoppen.
Nieuwe e-208 en e-Corsa hebben 50kwh maar slechts 136pk
Bovendien is een i3 lichter
Binnenruimte: heb je eigenlijk al eens in een i3 gezeten? Je hebt net heel veel plaats gezien de lengte van maar 4 meter.
uw goed recht om niet akkoord te zijn maar de koffer is toch echt wel klein en op de snelweg verbruikt ge tegen de 20 kwh dus veel verder dan de 200 km geraakt ge niet.
en op de snelweg verbruikt ge tegen de 20 kwh dus veel verder dan de 200 km geraakt ge niet.
Ik zie dit niet echt als een argument tegen de i3. Is ook niet gemaakt als snelweg-EV, daarvoor is er ander en beter (en vooral duurder) Trouwens, mijn overbuur zijn P90D geraakt ook niet verder dan 300 autostrade km
Ik zie dit niet echt als een argument tegen de i3. Is ook niet gemaakt als snelweg-EV, daarvoor is er ander en beter (en vooral duurder) Trouwens, mijn overbuur zijn P90D geraakt ook niet verder dan 300 autostrade km
Dan blijft het toch veel geld voor een stadswagen. Een Kona is echt wel prima geschikt voor de snelweg, zelf al vaak gedaan. Dan haalt die nog 350 km in de praktijk.
Nieuwe Zoe haalt ook wel tegen de 300 op snelweg en is dus beter geschikt voor lange afstanden.
Tesla 3 standard range, ook voor minder dan 50k en je hebt dan wel superchargers waardoor ge niet beperkt zijt voor langere afstanden.
Dus als je die 4 wagens vergelijkt, vind ik de i3 de minst interessante, misschien wel kwalitatief beter dan de zoe maar de prijs is dan toch wel weer en nadeel (de zoe is een vrij dure stadswagen en de i3 een nog duurdere stadswagen).
Ik zie dit niet echt als een argument tegen de i3. Is ook niet gemaakt als snelweg-EV, daarvoor is er ander en beter (en vooral duurder) Trouwens, mijn overbuur zijn P90D geraakt ook niet verder dan 300 autostrade km
Ik zie ook niet in waarom je meer dan 300 km zou moeten kunnen afleggen. Na +- 250 km even stoppen aan een supercharger.
Ik zie ook niet in waarom je meer dan 300 km zou moeten kunnen afleggen. Na +- 250 km even stoppen aan een supercharger.
i3 laadt aan 49 kwh/h aan een snellader, dwz 270 km/u, dus na 2 uur rijden moet je 1 uur laden. reistijd +50%...
en dan moet je nog werkende super chargers vinden... (in duitsland blijkbaar veel problemen mee en die van tesla kan je sowieso niet gebruiken, in belgie zijn er amper, in nederland heb je fastned en dat werkt wel goed).
snelladen bij een kona gaat aan 77 kw, toch al ietskes sneller en door de grotere batterij heb je het minder vaak nodig.
't is pas met tesla's (100 a 150 kw) dat het begint vooruit te gaan.
Enfin een i3 zal geen slecht wagentje zijn maar ik vind hem te beperkt om er een relatief hoge prijs voor te betalen.
Tesla model 3 vind ik trouwens ook niet perfect, al een paar keer mee gereden.. rijdt zalig maar heb het niet zo met al die snufjes en de bediening, en is niet vrij van storingen en andere kwaliteitsprobleempjes.
Zoe heeft ook gebreken maar is goedkoper en praktisch breder inzetbaar dan de i3.
De kona vind ik eigenlijk de beste voor de prijs, van wat er momenteel op de markt is.
En dan is er nog de kia e-niro, die feitelijk nog beter is dan de kona maar daar heb ik nog niet mee gereden (al de andere die ik opnoem al wel, alsook de i3 ).
en dan moet je nog werkende super chargers vinden... (in duitsland blijkbaar veel problemen mee en die van tesla kan je sowieso niet gebruiken, in belgie zijn er amper, in nederland heb je fastned en dat werkt wel goed).
Ik had ergens gelezen dat er ook een tussenkabel bestaat waarmee ook niet-Tesla's aan superchargers kunnen laden. Dat gratis laden is denk ik ook enkel maar voor wie kocht tot 2016
Enfin een i3 zal geen slecht wagentje zijn maar ik vind hem te beperkt om er een relatief hoge prijs voor te betalen.
Tesla model 3 vind ik trouwens ook niet perfect, al een paar keer mee gereden.. rijdt zalig maar heb het niet zo met al die snufjes en de bediening, en is niet vrij van storingen en andere kwaliteitsprobleempjes.
Zoe heeft ook gebreken maar is goedkoper en praktisch breder inzetbaar dan de i3.
De kona vind ik eigenlijk de beste voor de prijs, van wat er momenteel op de markt is.
En dan is er nog de kia e-niro, die feitelijk nog beter is dan de kona maar daar heb ik nog niet mee gereden (al de andere die ik opnoem al wel, alsook de i3 ).
Kan me grotendeels vinden in jouw conclusie. Als nieuwe wagen prijst de i3 zichzelf uit de markt (al zeker met de Mini Electric nu), dat klopt. Maar een 94Ah Rex onder 20k vind ik als 2de hands en zeker als zelfstandige wel een te overwegen optie voor wie zich kan vinden in +/-200km rijbereik. Grote voordeel is (voor mij) speciaal interieur en exterieur (toegegeven, je moet ervoor zijn) en sterke elektromotor van 170pk, stuk meer dan de veel recentere Zoe, e-208, e-Corsa etc. en dus ook meer rijplezier.
Kona/Niro inderdaad rationeel aanbod, alleen zijn ze spuuglelijk...
Als je met een tussenstuk zou kunnen laden bij tesla zou iedereen dat al lang doen peis ik. Technisch kan het maar tesla heeft zijn laadwerk nog niet opengesteld.
Mss is een tweedehands i3 geen slechte keuze. Maar is de 94ah niet-rex dan ook al niet voldoende?
En de nieuwe zoe met 50kwh en 136 pk, is toch wel een interessant karretje hoor.
Er is ook nog de hyundai ioniq maar met 38kwh is de range nog ietwat beperkt.
de kona vind ik niet lelijk maar heb het zelf niet zo voor suv’s in het algemeen (weinig binnenruimte in verhouding tot de ruimte die hij inneemt).
Ok ja 94ah voor de gewone i3 zal niet volstaan. Vind het lastig om dat altijd om te rekenen naar kwh.
ik vind 40kwh wel ongeveer het minimum, de 120ah i3 is blijkbaar 42 kwh dus da’s al niet slecht (maar duur...)
Ik had ergens gelezen dat er ook een tussenkabel bestaat waarmee ook niet-Tesla's aan superchargers kunnen laden. Dat gratis laden is denk ik ook enkel maar voor wie kocht tot 2016
Neen, Tesla superchargers zijn alleen beschikbaar voor Tesla.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat Musk wel had aangegeven bereid te zijn het supercharger netwerk open te stellen voor andere producenten, onder specifieke voorwaarden, maar dat is al weer een tijdje geleden
Het is wel zo dat je omgekeerd, met een adapter kan laden met een Model S en X op Chademo laadpalen (en met een andere adapter ook op CCS 2.0 palen, bvb Ionity en Fastned)
Model 3 kan in Europa sowieso laden aan CCs 2.0 palen en aan de aangepaste Tesla Superchargers (ondertussen bijna allemaal indien ik het geod begrepen heb)
Ok ja 94ah voor de gewone i3 zal niet volstaan. Vind het lastig om dat altijd om te rekenen naar kwh.
ik vind 40kwh wel ongeveer het minimum, de 120ah i3 is blijkbaar 42 kwh dus da’s al niet slecht (maar duur...)
94Ah is 33Kw dus idd. "nipt" naar 2020-normen.
Maar je mag niet vergeten dat een i3 extreem licht is naar EV-normen (goeie 1100kg) en dus ook minder 'verstookt'
Maar 2de hands zie ik niet in waarom je geen Rex zou nemen. Is nauwelijks duurder en even goed nog 100% aftrekbaar + geen range anxiety meer.
Comment